Jos sinä paasaat vähän väliä että Polaris on sonta, niin kyllä epäilen kykyäsi arvostella Polarista.motocoyote kirjoitti:Et kai aikusten oikeesti sano ettei sinulle ole tuo sanonta tuttu?kokki kirjoitti:Eikai se merkki sitä vaatetta tai laseja huononna/paranna mitenkään? Miten sillä on merkitystä nyt taas mihinkään, että minkä merkkiset vaatteet pukee päällensä?
Aikuisten oikeesti?![]()
Minulla on joka ikiselle moitteelleni polariksesta antaa varsin vankat perustelut, että niitä on sen suhteen kyllä melko huono suodattaa ilman että suodattaja valehtelee itselleen.Janishell kirjoitti:Tuuvinki ja Motocoyote ovat tämän palstan kovimmat Polaris haukkujat, että heidän tekstejä lukiessa kannattaa pitää suodatin päällä.
Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Totta h*lvetissä tuon polariksen tyyppiviat esiin keskustelussa jossa pelaruspaa verrataan muihin kapineisiin.Janishell kirjoitti: Jos sinä paasaat vähän väliä että Polaris on sonta, niin kyllä epäilen kykyäsi arvostella Polarista.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
En nyt ihan tyyppivioista lähtisi puhumaan, jos puhut yhdestä ominaisuudesta joka juuri sinua häiritsee erityisen paljon, mutta montaa muuta ei lainkaan.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Kyllä, tyyppivioista. Tässä ketjussa en kylläkään ole tainnut muistuttaa muista tyyppivioista kuin 800 padan lämpöongelmista ja surkeasta nelivedosta. En tiedä paljonko se close ration etuperä tuota asiaa parantaa, mutta toinen sen järjestelmän perusongelma on ja pysyy, vikaherkkä hilliard.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Kiitos tästä, jokaiselle haukkujalle. Jätän kokeilut muille ja oppirahani tilille vaikka odottelemaan seuraavaa mönkijää.motocoyote kirjoitti: Jos yksikin mönkijän ostoa harkitseva säästyy oppirahojen maksamiselta lukiessaan kaunistelematonta tekstiä tietyistä polariksen ominaisuuksista niin silloin kirjoittaminen on palvellut tarkoitustaan ja ollut hyödyksi.
Niin olisi. Heti kun sellaisen saa keltaisella kilvellä minulle sopivin ominaisuuksin. Aina ei jaksa odotella.Janishell kirjoitti: Tuuvinki olis kyllä kannattanut ostaa mielummin Yamaha, koska nämä Amerikkalais mönkijät ovat kyllä turhan painavia möhköjä.
Onneksi oppirahat on tilillä odottelemassa josko joskus vaikka pääsisi vaihtokauppoja tekemään

- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Mun 800:ssa ei kerennyt 500 tunnin aikana olemaan lämpöongelmia. Ei, vaikka esimerkiksi vedettiin tuntitolkulla lanaa hellepäivänä. Kuumana se toki kävi, mutta mitään ongelmaa ei ollut. Tai tietty jos haluaa lämpöongelmaksi laskea tankin pohjasta irronneen lämpösuojateipin, mikä aiheutti ilmeisesti bensan kiehumisen kautta käyntihäiriötä tankin ollessa lähes tyhjä. Poistui kun liimasi ironneen teipin tilalle uutta. Mielestäni ei kyllä ole kyseessä lämpöongelma jos lämpösuoja irtoaa... Ehkä sinulla on jotain muita lämpöongelmia tiedossa?
Myöskään Hilliard-kytkimen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Liekö se sitten johtunut kohtuullisen kokoisista (26x9-14) renkaista ja järjen käytöstä ajaessa. Uskaltaisin väittää, että aika iso prosentti Pollen etuperä- ja vetonivelongelmista johtuu liian suurista renkaista, joille voimansiirtoa ei ole mitoitettu, tai sitten väärinkäytöstä. Mutta kukapa tätä uskaltaisi myöntää, osoitellaan sormella vaan valmistajaa kun ei etuperä/vetonivelet kestä 30" renkaat linkussa mutaspoorista ylös kaasu pohjassa peruuttaessa. Fiksumpi kaveri ymmärtäisi vahvistaa voimalinjaa samalla kun kasvattaa renkaita.
Ja edelleen se nelivedon toteutus ei muutu ominaisuudesta viaksi, vaikka miten sitä mielipidettäsi rummuttaisit.
Eikä sillä, en mä nyt katso maailmaa Polaris-lasien läpi, harkitsin vakavissani merkin vaihtoa Can-Amiin tuossa viime kesänä, mutta eipä halunnut kauppias tehdä tarjousta ja osui hyvä Polle kohdalle. Nykykäytölläni (lähinnä lumityöt) kun olisi ollut aika sama miten se neliveto toimii, kunhan toimii. Ketuttaa vaan kun täällä toitotetaan sitä sun tätä VIKAA, vaikka kyseessä on käyttövirhe tai joku ominaisuus, mistä toitottaja ei tykkää ja moni muu henkilö saattaa kokea sen hyväksi.
Myöskään Hilliard-kytkimen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Liekö se sitten johtunut kohtuullisen kokoisista (26x9-14) renkaista ja järjen käytöstä ajaessa. Uskaltaisin väittää, että aika iso prosentti Pollen etuperä- ja vetonivelongelmista johtuu liian suurista renkaista, joille voimansiirtoa ei ole mitoitettu, tai sitten väärinkäytöstä. Mutta kukapa tätä uskaltaisi myöntää, osoitellaan sormella vaan valmistajaa kun ei etuperä/vetonivelet kestä 30" renkaat linkussa mutaspoorista ylös kaasu pohjassa peruuttaessa. Fiksumpi kaveri ymmärtäisi vahvistaa voimalinjaa samalla kun kasvattaa renkaita.
Ja edelleen se nelivedon toteutus ei muutu ominaisuudesta viaksi, vaikka miten sitä mielipidettäsi rummuttaisit.
Eikä sillä, en mä nyt katso maailmaa Polaris-lasien läpi, harkitsin vakavissani merkin vaihtoa Can-Amiin tuossa viime kesänä, mutta eipä halunnut kauppias tehdä tarjousta ja osui hyvä Polle kohdalle. Nykykäytölläni (lähinnä lumityöt) kun olisi ollut aika sama miten se neliveto toimii, kunhan toimii. Ketuttaa vaan kun täällä toitotetaan sitä sun tätä VIKAA, vaikka kyseessä on käyttövirhe tai joku ominaisuus, mistä toitottaja ei tykkää ja moni muu henkilö saattaa kokea sen hyväksi.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Kyllä minä lasken lämpöongelmaksi sen että vekotin käy niin kuumana että muovit sulavat ja jalkansa polttaa. Bensathan se kapine keitti joka metsäreissulla, vaikkei edes hinannut mitään. Kaverin 800:n on on myös vaihdettu muovit oikealle puolelle ainakin kerran, mutta mielestäni kahdesti.qaw kirjoitti:Mun 800:ssa ei kerennyt 500 tunnin aikana olemaan lämpöongelmia. Ei, vaikka esimerkiksi vedettiin tuntitolkulla lanaa hellepäivänä. Kuumana se toki kävi, mutta mitään ongelmaa ei ollut. Tai tietty jos haluaa lämpöongelmaksi laskea tankin pohjasta irronneen lämpösuojateipin, mikä aiheutti ilmeisesti bensan kiehumisen kautta käyntihäiriötä tankin ollessa lähes tyhjä. Poistui kun liimasi ironneen teipin tilalle uutta. Mielestäni ei kyllä ole kyseessä lämpöongelma jos lämpösuoja irtoaa... Ehkä sinulla on jotain muita lämpöongelmia tiedossa?
Ei mullakaan ollu hilliardin tai vetonivelten kanssa ongelmaa. Vetonivelten kans tuskin ois tullutkaan, mutta hilliardin kans hyvin todennäköisesti. Se kuulahäkki ei ole kovin harvinainen hajoava osa, ja uudemmassa perässä ne on vielä perhanan työläät vaihtaa. Vai meinaatkos että niitä huvikseen tehdään alumiinista "tarvikeosana" että ne kestäis paremmin?qaw kirjoitti: Myöskään Hilliard-kytkimen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Liekö se sitten johtunut kohtuullisen kokoisista (26x9-14) renkaista ja järjen käytöstä ajaessa. Uskaltaisin väittää, että aika iso prosentti Pollen etuperä- ja vetonivelongelmista johtuu liian suurista renkaista, joille voimansiirtoa ei ole mitoitettu, tai sitten väärinkäytöstä. Mutta kukapa tätä uskaltaisi myöntää, osoitellaan sormella vaan valmistajaa kun ei etuperä/vetonivelet kestä 30" renkaat linkussa mutaspoorista ylös kaasu pohjassa peruuttaessa. Fiksumpi kaveri ymmärtäisi vahvistaa voimalinjaa samalla kun kasvattaa renkaita.
Silloin kun kapine jää ainoastaan nelivetojärjestelmän huonouden vuoksi kiinni paikkaan josta muut tasaveroisilla renkailla varustetut kapineet mönkivät ongelmitta, on kyseessä huono nelivetojärjestelmä. Huono nelivetojärjestelmä mönkijässä on puolestaan vika.qaw kirjoitti:Ja edelleen se nelivedon toteutus ei muutu ominaisuudesta viaksi, vaikka miten sitä mielipidettäsi rummuttaisit.
Eikä sillä, en mä nyt katso maailmaa Polaris-lasien läpi, harkitsin vakavissani merkin vaihtoa Can-Amiin tuossa viime kesänä, mutta eipä halunnut kauppias tehdä tarjousta ja osui hyvä Polle kohdalle. Nykykäytölläni (lähinnä lumityöt) kun olisi ollut aika sama miten se neliveto toimii, kunhan toimii. Ketuttaa vaan kun täällä toitotetaan sitä sun tätä VIKAA, vaikka kyseessä on käyttövirhe tai joku ominaisuus, mistä toitottaja ei tykkää ja moni muu henkilö saattaa kokea sen hyväksi.
Lisäksi pollen jälleenmyyntiarvo on luokattoman huono, eivätkä läheskään kaikki liikkeet edes huoli polarista vaihdossa...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Voisko tän jauhamisen jo lopettaa, ei näistä viimeisimmistä viesteistä jää mitään kerrottavaa jälkipolville.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Anna toisten keskustella jos on keskusteltavaa. Ei kukaan pakota lukemaan.seatts kirjoitti:Voisko tän jauhamisen jo lopettaa, ei näistä viimeisimmistä viesteistä jää mitään kerrottavaa jälkipolville.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Tuota ei alkuperäisessä vertailussa otettu huomioon lainkaan. Hyvä pointti!motocoyote kirjoitti: Lisäksi pollen jälleenmyyntiarvo on luokattoman huono, eivätkä läheskään kaikki liikkeet edes huoli polarista vaihdossa...
Mitenkähän muut laitteet? Hondassa ja Yamahassa jälleenmyyntiarvot ovat tietääkseni huippuluokkaa. Can Amista vaikea sanoa, tosin liikkuvuutta siinä ainakin on kun on niin myyty merkki.
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Tuosta pollen jälleenmyyntiarvosta olen kyllä erimieltä, samoissa hinnoissa muiden ns. laatumerkkien kanssa (no ehkä honda ja yammu hieman arvokkaampia, toki ne uutenakin kalliimpia). Myöskään semmoisesta mönkijäkauppiasta en ole kuullutkaan joka ei Pollea vaihdossa huolisi, ja typeräähän se kauppiaan puolelta olisikin sorsia tiettyä merkkiä.
Pollessa on omat heikkoutensa ja niistä joitakin ylempänä mainittukin, mutta ei se ainakaan neliveto tai sen toimivuus ole, saletti parempi kuin can-amissa ja vaivattomampi kuin missään muussa. Ja se perän liuruaminen on aivan turhaa vinkumista, ei käytännössä mitään vaikutusta. Tämä on todettu noin 10tkm kokemuksella Pollella maastossa.
Pollessa on omat heikkoutensa ja niistä joitakin ylempänä mainittukin, mutta ei se ainakaan neliveto tai sen toimivuus ole, saletti parempi kuin can-amissa ja vaivattomampi kuin missään muussa. Ja se perän liuruaminen on aivan turhaa vinkumista, ei käytännössä mitään vaikutusta. Tämä on todettu noin 10tkm kokemuksella Pollella maastossa.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Noh, ite ku vaihtoa havittelin niin ensimmäinen Yamahaa myyvä liike ilmotti että ei huoli polariksia vaihdossa ollenkaan, koska riski joutua kuseen niiden kanssa on liian suuri. Toinen ois hyvittäny 4000€ ja seuraava avokätisesti 5000€. Lopulta pitkän soittokierroksen jälkeen sain järkevän tarjouksen liikkeestä joka myi sekä polarista että Yamahaa.peccis kirjoitti:Tuosta pollen jälleenmyyntiarvosta olen kyllä erimieltä, samoissa hinnoissa muiden ns. laatumerkkien kanssa (no ehkä honda ja yammu hieman arvokkaampia, toki ne uutenakin kalliimpia). Myöskään semmoisesta mönkijäkauppiasta en ole kuullutkaan joka ei Pollea vaihdossa huolisi, ja typeräähän se kauppiaan puolelta olisikin sorsia tiettyä merkkiä.
Ite en siitä automaattisuudesta ja vaivattomuudesta yksinkertasesti osaa innostua sen toteutustavan vuoksi, ja koska en osaa peukalon liikauttamista tarvittaessa nähdä niin isona vaivana että siihen pitäisi joku ratkaisu löytää.peccis kirjoitti: Pollessa on omat heikkoutensa ja niistä joitakin ylempänä mainittukin, mutta ei se ainakaan neliveto tai sen toimivuus ole, saletti parempi kuin can-amissa ja vaivattomampi kuin missään muussa. Ja se perän liuruaminen on aivan turhaa vinkumista, ei käytännössä mitään vaikutusta. Tämä on todettu noin 10tkm kokemuksella Pollella maastossa.
Canan nelikko on sekin lukon osalta automaattinen, vaikkakin sen viscon käyttö vaatiiki vähän erilaisen kaasun käytön ja josta seuraa sitte omat ongelmansa etenemisen suhteen. Se pyörintänopeusero joka pollen nelikon automaattisuuden mahdollistaa on vain ihan liikaa tietyissä olosuhteissa, eikä siitä seuraa muuta kuin kiinni jääminen.
Jotakin siitä pyörintänopeuseron vaikutuksesta mielestäni kertoo sekin että jopa big boss kaivoi itsensä ja kaikki kuusi rengastaan perä edellä suohon paikassa josta 550 yamaha hiipi yli kohtalaisen helposti. Bossissa 12" leveät renkaat alla edessä ja takana, kun taas yamahassa 10" ja 12" leveä yhdistelmä.
Uskon että canan 6x6 ois menny samasta paikasta yli ongelmitta.
Luiruaminen taas on mitä on, olisin itekki saattanu tykätä teinipoikana liki 20v sitten, kun sladittelu ja sivuluisu oli äärimmäisen viihdyttävää. Enää ei jaksa arvostaa.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Kaikki otsikossa mainitut merkit käyvät useimmille. Inttää voi loppumattomiin, mutta eipä siitä ole hyötyä kenellekään. Ei mielipide muutu tosiasiaksi jankuttamalla.
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Älä tule tänne jauhamaan offtopicia, täällä tingataan otsikon laitteista piste.eda kirjoitti:Kaikki otsikossa mainitut merkit käyvät useimmille. Inttää voi loppumattomiin, mutta eipä siitä ole hyötyä kenellekään. Ei mielipide muutu tosiasiaksi jankuttamalla.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Hondan kun ois saanu vuos sitten niinku piti niin tyytyväisenä ois sillä ajeltu. Tai Can Amin ois ostanu kun sitä ekana koiteltiin. Ois jääny nämäkin väännöt vääntämättä 
