
Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Ei välttämättä. Silloin vaan nää väännöt olisi olleet eri topicissa. 

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Lisätäämpä omaa pohdintaa tänne.
Monet topikit on täällä selattu läpi ja ei niistä tule kun entistä epävarmemmaksi siitä mikä pitäisi ostaa.. Käyttö tulisi olemaan kärrynvetoa metsässä ja pihoilla/teillä. Metsässä tuulenkaatojen etsintää (huviajelua).
Vaihtoehtoina päälimmäisinä:
Polaris 570
+Myyjäliike
+Isompi kone
-Huonommat renkaat
-Viat
Can-am 450 pro
+Ehkä hieman laiskempi?
+Paremmat renkaat
+Pidempi takuu
+Hienompi
-Myyjäliike ei miellyttänyt
-Viat
Ässänä mukaan on tullut vielä Yamahat, joko Kodiak 700 tai Grizzly 450. Myyjä haukkui Kodiakin etuperää, ei kuulemma kelpaa työkäyttöön…? Ymmärsin ettei etulukkoa olisi lainkaan, mutta ilmesesti se on mutta manuaalisena?
Yammuissa plussia ja miinuksia
+"Kireä variaattori"
+Laatu
+Takuu
+Kevyempiä?
-450 teho
-Hinta
Mitä mieltä jengi, onko Yamahat lisähinnan arvoisia ja miten se etulukko niissä nyt oikeasti toimii?
Monet topikit on täällä selattu läpi ja ei niistä tule kun entistä epävarmemmaksi siitä mikä pitäisi ostaa.. Käyttö tulisi olemaan kärrynvetoa metsässä ja pihoilla/teillä. Metsässä tuulenkaatojen etsintää (huviajelua).
Vaihtoehtoina päälimmäisinä:
Polaris 570
+Myyjäliike
+Isompi kone
-Huonommat renkaat
-Viat
Can-am 450 pro
+Ehkä hieman laiskempi?
+Paremmat renkaat
+Pidempi takuu
+Hienompi
-Myyjäliike ei miellyttänyt
-Viat
Ässänä mukaan on tullut vielä Yamahat, joko Kodiak 700 tai Grizzly 450. Myyjä haukkui Kodiakin etuperää, ei kuulemma kelpaa työkäyttöön…? Ymmärsin ettei etulukkoa olisi lainkaan, mutta ilmesesti se on mutta manuaalisena?
Yammuissa plussia ja miinuksia
+"Kireä variaattori"
+Laatu
+Takuu
+Kevyempiä?
-450 teho
-Hinta
Mitä mieltä jengi, onko Yamahat lisähinnan arvoisia ja miten se etulukko niissä nyt oikeasti toimii?
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Kerrotko noista vioista lisää? On meinaan sen verran tuore malli vielä, että ihan kaikki ei ole ainakaan minun tiedossani. Osaisi sitten itsekin varautua noihin paremmin.AP1982 kirjoitti: Can-am 450 pro
+Ehkä hieman laiskempi?
+Paremmat renkaat
+Pidempi takuu
+Hienompi
-Myyjäliike ei miellyttänyt
-Viat
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Itse valkkaisin noista Can Amin. 450:sen vioista en ole itse kuullut ainaskaan, kuten Mare tossa ylhäällä totesikin. Yamahasta sitten mukaan ottaisin vasta niitä melkei tuplaten kalliimpia laitteita joissa etulukko. Manuaalisena tais olla halpis-yammuissa 2wd-4wd valinta jos en väärin muista?
Entäs Honda? Siinähän on sama(?) etulukko kuin kalleissa Yammuissa tosin hinta asettuneekin sitten jo pykälää suuremman Can Amin tasolle.
Eikös 450 Canassa ole se "huonompi" viskolukko kuin isoveljissä? Mare tietänee?
Entäs Honda? Siinähän on sama(?) etulukko kuin kalleissa Yammuissa tosin hinta asettuneekin sitten jo pykälää suuremman Can Amin tasolle.
Eikös 450 Canassa ole se "huonompi" viskolukko kuin isoveljissä? Mare tietänee?
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Juu 450:ses on hitaampi lukko.
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Ei mulla niistä sen tarkempaa, mutta tuntuu että Canat ja Pollet ovat kovinkin vikaisia yleisesti (Tätä foorumia kun selailee).. Vai onko tämä 450 Pro täysin uutta mallia, eli vanhempien Outlanderien kokeimuksia ei voi soveltaa tähän?Mare79 kirjoitti:Kerrotko noista vioista lisää? On meinaan sen verran tuore malli vielä, että ihan kaikki ei ole ainakaan minun tiedossani. Osaisi sitten itsekin varautua noihin paremmin.
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Taisi tämä 450l tulla 2015 markkinoille maastolaitteena. Kyllä siitä varmaan jenkkifoorumeilla jo on joku "tyyppivika" löydetty. Sillä kyselinkin, jos olet ihan niitä myöden asioita selvitellyt. Canoja ja Polleja on paljon, siksi niissä on lukumäärällisisesti paljon vikojakin, joita täällä käsitellään. Sehän ei tietysti ole absoluuttinen totuus niiden vikaherkkyydestä verrattuna johonkin toiseen merkkiin.
Kannattaa varmaan lähteä siitä liikkeelle, että mikä on budjetti. Tuo 450pro on hyvä budjettimallin laite, mutta rahalla saa toki parempiakin. Ja kyllä, lukko on se 2010 markkinoille tullut. Tosin ainakin minulla pyörittää melko nopsasti tyhjää kaikilla neljällä. Toki kesäkäyttöstä kokemukset vielä puuttuu. Tehostinta 450pro:ssa ei ole. Eli jos esim. telakäyttöä harkitsee, niin kannattaa melkein ottaa harkintaan Canalta 570pro.
Kannattaa varmaan lähteä siitä liikkeelle, että mikä on budjetti. Tuo 450pro on hyvä budjettimallin laite, mutta rahalla saa toki parempiakin. Ja kyllä, lukko on se 2010 markkinoille tullut. Tosin ainakin minulla pyörittää melko nopsasti tyhjää kaikilla neljällä. Toki kesäkäyttöstä kokemukset vielä puuttuu. Tehostinta 450pro:ssa ei ole. Eli jos esim. telakäyttöä harkitsee, niin kannattaa melkein ottaa harkintaan Canalta 570pro.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Ahaa, hyvä tietää että ainakaan kaikki 500/650 jne Outlanderien "faktat" eivät välttämättä päde tuohon 450Prohon.
Tuo 450 Can-Am ja 570 Polle ovat vaihtoehtoina juuri saman hintansa takia, Molempia saa 7990 hinnalla uutena. Polaris 2015 mallinen. Periaatteessa pitäisi verrata Canan 570:aan mutta siinä hinta karkaa, toki myös tehoja enemmän ja ohjaustehostin. Ja olisihan V2 koneessa hieman mukavammat äänet
Teloille ei uskoakseni ole koskaan tarvetta.
Tuo 450 Can-Am ja 570 Polle ovat vaihtoehtoina juuri saman hintansa takia, Molempia saa 7990 hinnalla uutena. Polaris 2015 mallinen. Periaatteessa pitäisi verrata Canan 570:aan mutta siinä hinta karkaa, toki myös tehoja enemmän ja ohjaustehostin. Ja olisihan V2 koneessa hieman mukavammat äänet

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Montakohan pöllikuormaa tämäkin myyjä on metsästä tuonut. Sellaista etuperää olekaan mikä ei työkäyttöön kelpaisi...AP1982 kirjoitti:Myyjä haukkui Kodiakin etuperää, ei kuulemma kelpaa työkäyttöön…?
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Vaikeampi rikkoa käyttäjävirheen toimesta, ellei jopa mahdoton, tommonen etuperä mitä et saa "väkisinlukkoon". Siinä mielessä jopa parempi 

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Toi Polle on kyllä halpa, jos tuohon rahaan saat. Itse kyselin tarjouksia kotva sitten Pollen pikkukoneisesta eli etx:stä. Sen, kun varusteli panssarilla, kunnon renkailla ja vinssillä, niin oltiin jo tuossa 8.000€ hintaluokassa. Ja ihan vinkkinä, niin en minä Canastani kyllä tuota pyyntihintaa maksanutAP1982 kirjoitti:Tuo 450 Can-Am ja 570 Polle ovat vaihtoehtoina juuri saman hintansa takia, Molempia saa 7990 hinnalla uutena. Polaris 2015 mallinen.

Viimeksi muokannut Pappi, 21 Maalis 2016 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta muokattu.
Syy: Lainausta muokattu.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Noita ylivuotisia Polariksia on vielä muutamissa liikkeissä jäljellä… Kyse ei ollut siitä, etteikö myyjä olisi sitä myynyt. Kemiat eivät vaan hänen kanssaan oikein toiminut, toisin kuin Polariksen kauppiaalla ja siellä myös oli palvelu kyllä todella kohdallaan.Mare79 kirjoitti:Toi Polle on kyllä halpa, jos tuohon rahaan saat.
Pitää vielä varmaan käydä ihmettelemässä 450 Grizzly, taitaa olla kyllä näistä kaikkein laiskin tosin myös kevein. Vaikken mitään tykkiä ole hakemassakaan niin vähän enemmän on aina vähän enemmän.. 700 Kodiak kiehtoisi kaikkein eniten mutta jollei siinä ole edes manuaalisesti kytkettävää etulukkoa niin taitaa jäädä...
Viimeksi muokannut Pappi, 21 Maalis 2016 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta muokattu.
Syy: Lainausta muokattu.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Hakusessa ilmeisesti traktorimönkijä, ko, kö ?AP1982 kirjoitti:Lisätäämpä omaa pohdintaa tänne.
Monet topikit on täällä selattu läpi ja ei niistä tule kun entistä epävarmemmaksi siitä mikä pitäisi ostaa.. Käyttö tulisi olemaan kärrynvetoa metsässä ja pihoilla/teillä. Metsässä tuulenkaatojen etsintää (huviajelua).
Ässänä mukaan on tullut vielä Yamahat, joko Kodiak 700 tai Grizzly 450. Myyjä haukkui Kodiakin etuperää, ei kuulemma kelpaa työkäyttöön…? Ymmärsin ettei etulukkoa olisi lainkaan, mutta ilmesesti se on mutta manuaalisena?
Mitä mieltä jengi, onko Yamahat lisähinnan arvoisia ja miten se etulukko niissä nyt oikeasti toimii?
Kyllä 450 grizzlyssä (ainakin 2015 mallissa) on lukko etuperässä. http://www.yamaha-motor.eu/fi/products/ ... 0-irs.aspx
Lukkoja on erilaisia, polariksessa sekä can amissa ns. automaattinen, eli sitä ei voi mistään erillisestä napista kytkeä, kuten taas yamahassa sekä hondassa, joissa ohjaustangossa erillinen 4wd lock tila jolloin lukko on sitten koko ajan päällä.
Olen omistanut yli 10 mönkijää, on ollut taka ja nelivetoista, lukolla ja ilman. Kyllä on vähäistä ollut lukon tarve, toisaalta on se kiva olemassa, nälkä kasvaa syödessä ja tulee aina pahempiin paikkoihin ajeltua, joskaan ei välttämättä se tukkikärry perässä täydellä kuormalla

Minä puhun vain omasta puolestani, mutta varsin huoletonta on ollut ajot japski-mönkijöillä, ei yhenyhtä korjaamokäyntiä vikojen vuoksi, varsin perusvarmoja vehkeitä ja kestää kyllä käyttöä, joskaan ei väärinkäyttöä kuten ei mikään muukaan.
Yamaha on ketterä ja kevyt peli sekä variaattori markkinoiden parasta toteutusta, jos honda ei ole vaihtoehto (mitä kyllä ihmettelen, kun varsin työkäyttöön olet mönkijää etsimässä) niin laittaisin yamahan, tai sitten tuon 450 can amin. Polarista en osaa suositella, koska omat kokemukseni siitä ovat enemmän negatiiviset, huom omat kokemukset

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
Traktori juurikin hakusessa. Tuon Grizzlyn etuperä on selvillä mutta Kodiak pitää vielä selvittää.
Honda olisi vaihtoehto kyllä. Mutta jäykkä taka-akseli ja korkea hinta jarruttaa innostusta. Sulla (ViiMax) näyttäis olevan Honda, joutuuko taka-akselin vuoksi varomaan metsässä tai oletko sen kokenut ongelmalliseksi muuten?
Honda olisi vaihtoehto kyllä. Mutta jäykkä taka-akseli ja korkea hinta jarruttaa innostusta. Sulla (ViiMax) näyttäis olevan Honda, joutuuko taka-akselin vuoksi varomaan metsässä tai oletko sen kokenut ongelmalliseksi muuten?
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)
No pahemmista paikoista minä olen 450 Yamaha Wolverinella päässy (jäykkä taka-akseli ja lukko puuttuu täysin) kuin Can Am 570 Prolla. Ei siinä tehot eikä taka-akseli näyttele suurtakaan roolia vaan ne rajoitteet tulevat aivan muista asioista, kuten vaikkapa laitteen painosta ja ulkomitoista muutenkin, pienemmän eduksi 
Vähän mietinnässä josko hommais jonkin pienen japsin maastorälläykseen erikseen. Kuva puhukoon puolestaan:

Tietty traktorin kaveriksi himottaisi kovasti ketjuvetoinen ja takavetoinen laite ilman kilpiä. Sillä saa kivasti ranteet suoriksi ja hiirikäsi rasitusta.

Vähän mietinnässä josko hommais jonkin pienen japsin maastorälläykseen erikseen. Kuva puhukoon puolestaan:

Tietty traktorin kaveriksi himottaisi kovasti ketjuvetoinen ja takavetoinen laite ilman kilpiä. Sillä saa kivasti ranteet suoriksi ja hiirikäsi rasitusta.
Viimeksi muokannut Tuuvinki, 21 Maalis 2016 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.