Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

AP1982 kirjoitti:Traktori juurikin hakusessa. Tuon Grizzlyn etuperä on selvillä mutta Kodiak pitää vielä selvittää.

Honda olisi vaihtoehto kyllä. Mutta jäykkä taka-akseli ja korkea hinta jarruttaa innostusta. Sulla (ViiMax) näyttäis olevan Honda, joutuuko taka-akselin vuoksi varomaan metsässä tai oletko sen kokenut ongelmalliseksi muuten?
Perusmallin Kodiakissa on vaijerilla valittava neliveto - ei lukkoa!

SE-mallissa on grizzlyn tapaan se eli sähköinen nappi jolla valitaan neliveto sekä lukko, eli SE-mallissa on lukko !

(täältä luin kodiakin tietoja http://www.atv.com/manufacturers/yamaha ... -2420.html)

Joo mulla on uuskoppanen foremani, samoista paikoista ajelen missä aiemminkin olen erillisjousitetuilla ajellut, se perä ei ole taka-akselin keskellä joten voipi ajella aika huolettomasti, ja varsinnii kun on kunnon pohjapanssari. Ihan riittävä on mielestäni maavara kun on orggisrenkaat vaihtanu vähän suuremmaks. Ja onhan tuolla kovalla askilla mukava ajella kun saa pitää kierrokset alhaalla, me like :D
harrir
2WD
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Touko 2010 15:00
Mönkijä:: Kazuma 50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja harrir »

Polariksia myydään paljon varmaankin runsaan mainonnan ansiosta, vaikka ne ovat lähes kiinalaisten veroisia sontia. Allekirjoittanut edustaa nykyisin Kawasaakelia, jonka maahantuoja on onnistunut dumppaamaan loistavan mönkijän, kun ei mainosta niitä yhtään. Ei Mönkijä-lehti mielestäni ihan suotta valinnut Brute Forceaa vuoden mönkijäksi. Vaan kun ei ole T3 mmalli saatavilla, niin ei ole. Itselläni on suht harvinainen Dreselin rakentama tieliikenneversio.

Ai miksi Polarikset on sontia? Äkkiseltään mietittynä tunnen 7 Polariksen omistanutta ja kovin on karvaita kokemuksia. Jos tietämiäni tapauksia vähän avaa, niin:
-800 Sportsman 2012, moottorista meni toisesta pytystä kansi ja mäntä 30h ajettuna, joku voiteluvika
-500 Sportsman 2006 EFI, etuperän häkki rikki, mittariston kotelossa kosteutta, jonka seurauksena ecu sekoili -> ecu vaihtoon, kannen tiiviste hajosi
-500 Sportsman 2001, kone kökkönä, tuossa se on naapurissa lumikerroksen alla odottamassa parempaa huomista
-500 Sportsman 2013, kone uusittu kokonaan yhden kerran, kostealla kelillä hävittää kipinää (mittariston kotelossa jotain?)
-500 Sportsman 2013, etuperän liukulaakeri rikki 50h ajettuna
-850 Sportsman, vuosimallia en muista, kone laitettu kerran kokonaan uusiksi täystuhon jälkeen

Jos 6 mönkijää 7:stä oireilee tuolla tavoin, niin minä en ainakaan enää luota kyseiseen merkkiin. Ja kun tiedän, ettei noita yhtäkään ole rikottu missään mutaspoorissa, vaan perus lumitöissä ja polttopuiden yms. ajossa. Itselläni oli 500 Sportsman -09 vähän aikaa. Siinä ei onneksi kerennyt olla mitään vikaa, mutta ei se laite kyllä sytyttänyt millään tavalla 400 Can-amin jälkeen. Japsimönkkärit tuntuvat yleisesti olevan melko huolettomia. Naapurustossa on 3 Yamahaa ja 2 Hondaa, eikä niissä ole ollut mitään.

Ex: Yamaha Big Bear 350, Bombardier 330 -04, Honda TRX 350 FE - 06, Can-Am Outlander 400 Max -07 TL, Polaris Sportsman 500 -09 TL, Kawasaki Brute Force 750 TL
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

iinpä kilpailu canin ,hondan välilä.honda vastaan canam .traktori honda ja can-ami vaihtoraha ero sen verran suuri että pitää olla tosi honda vanatikko ottaa hondan.ja tuo ero kun vaihtokoneeena honda :shock:
ja höh tietenkin se on honda
Vastaa Viestiin