Polaris vai Can-am
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Polaris vai Can-am
Ensimmäistä oikeaa mönkijää hankkimassa kiinalaisen sijasta.
Vaihtoehtoina käytettynä Polaris Sportsman 500 efi vm.2007 ja Can-am Outlander 400 H.O vm.2006, molemmilla ajettu reilu 9tkm.
Polariksen kohdalla lähinnä huolestuttaa tämän palstan takia tuo luotettavuus, paljon näyttäisi olevan ainakin joillakin huolia toisilla taas pelaa hyvin, mikä lienee totuus. Pienet ongelmat ei haittaa, mutta jos joutuu uusimaan 500€ ohjausboksia usein niin alkaa se kyrpiä.
Can-amissa luotettavuus lienee hyvällä mallilla, huonoa tuossa mallissa on etuperän viskolukon toimivuus, joka tuskin itseä haittaa, taitaa käydä uudempi parempi perä suoraan? Ajot suurimmaksi osaksi tiellä, tulee metsässäkin käytyä välillä.
Hinnat aikalailla samat, canista puuttuu puskulevy joka polariksesta löytyy.
Vaihtoehtoina käytettynä Polaris Sportsman 500 efi vm.2007 ja Can-am Outlander 400 H.O vm.2006, molemmilla ajettu reilu 9tkm.
Polariksen kohdalla lähinnä huolestuttaa tämän palstan takia tuo luotettavuus, paljon näyttäisi olevan ainakin joillakin huolia toisilla taas pelaa hyvin, mikä lienee totuus. Pienet ongelmat ei haittaa, mutta jos joutuu uusimaan 500€ ohjausboksia usein niin alkaa se kyrpiä.
Can-amissa luotettavuus lienee hyvällä mallilla, huonoa tuossa mallissa on etuperän viskolukon toimivuus, joka tuskin itseä haittaa, taitaa käydä uudempi parempi perä suoraan? Ajot suurimmaksi osaksi tiellä, tulee metsässäkin käytyä välillä.
Hinnat aikalailla samat, canista puuttuu puskulevy joka polariksesta löytyy.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polaris vai Can-am
Polarista verrattaessa tulee muistaa, että sitä on myyty pitkään ja erittäin paljon. Uusmyynnin määrät mitataan tuhansissa, ei sadoissa tai kymmenissä. Lisäksi nettitietäjät kertaa ongelmien määrää keskustellen samasta koneesta/murheesta useampaan kertaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polaris vai Can-am
Kyllä niitä muitakin on myyty paljon. Jostain syystä kuitenkin tuttavapiirin Hondissa, Yamahoissa, ja Canoissa ei ole ollut läheskään yhtä paljon ongelmia kuin polariksissa.
Ja aloituspostaajalle, ota cana. Siinä on parempi neliveto.
Ja aloituspostaajalle, ota cana. Siinä on parempi neliveto.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- 4WD
- Viestit: 140
- Liittynyt: 16 Loka 2012 12:49
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 Max T3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Polaris vai Can-am
Tämä on niitä ikuisuuskysymyksiä joista voi keskustella ja väitellä aina hamaan tulevaisuuteen saakka.
Mun mielestä merkki ja malli kannattaa valita oman käyttötarkoituksen mukaan. Toiset rypee suossa tankoa myöten, toiset ajelee vähän kovemmilla teillä, toiset vetää pöllin mettästä, toiset pukkaa lunta ja toiset ajelee asfaltilla. Ite olen vasta 3 vuotta mönkijällä ajellut, aloitin kiinanpelillä joka toimi mun käytössä hienosti 2,5 vuotta. Viime keväänä vaihdoin traktori CanAmiin ja ero on kuin yöllä ja päivällä, Linhaille ei olisi ollut mitään asiaa paikkoihin joista Canalla olen mennyt. Tästä johtuen "ajoreviirini" on laajentunut uusiin paikkoihin kokeneimpien kavereiden mukana.
Se kumpi tai mikä on paras ja kestävin en ota kantaa.
Tätä foorumia varmaan lukee paljon mönkijäharrastuksen aloittaneita tai jotka ovat kiinnostuneita aiheesta, joten ei kannata latistaa heidän intoa tätä hienoa harrastusta kohtaa liian provosoivilla kommenteilla mistään merkistä...niin kuin valitettavasti aika monen otsikon ala tapahtuu.
Ilosia ajohetkiä kaikille...
- Janne-
Team Kuramunat
Mun mielestä merkki ja malli kannattaa valita oman käyttötarkoituksen mukaan. Toiset rypee suossa tankoa myöten, toiset ajelee vähän kovemmilla teillä, toiset vetää pöllin mettästä, toiset pukkaa lunta ja toiset ajelee asfaltilla. Ite olen vasta 3 vuotta mönkijällä ajellut, aloitin kiinanpelillä joka toimi mun käytössä hienosti 2,5 vuotta. Viime keväänä vaihdoin traktori CanAmiin ja ero on kuin yöllä ja päivällä, Linhaille ei olisi ollut mitään asiaa paikkoihin joista Canalla olen mennyt. Tästä johtuen "ajoreviirini" on laajentunut uusiin paikkoihin kokeneimpien kavereiden mukana.
Se kumpi tai mikä on paras ja kestävin en ota kantaa.
Tätä foorumia varmaan lukee paljon mönkijäharrastuksen aloittaneita tai jotka ovat kiinnostuneita aiheesta, joten ei kannata latistaa heidän intoa tätä hienoa harrastusta kohtaa liian provosoivilla kommenteilla mistään merkistä...niin kuin valitettavasti aika monen otsikon ala tapahtuu.
Ilosia ajohetkiä kaikille...
- Janne-
Team Kuramunat
Itä-Suomen Mönkijät ry
Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Polaris vai Can-am
Tuon ikäiset ovat jo yksilöitä niin ottaa sen kumpa parempi ja siistimpi kunnoltaan. Molemmat hyviä perusmönkijöitä. Ikää kun tulee niin korjattavaa/huollettavaa varmasti ilmenee ajanmittaan, joten laitteen huoltohistoriallekin kannattaa antaa (ostopäätöstä tehdessä) painoarvoa.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Polaris vai Can-am
Heitetään tähän noin yleisesti muillekkin kuin ketjun aloittajalle, jotta foorumin juttuja kannattaa lukea sopivalla suodattimella ja ajatuksella. Meinaan jotta helposti tulee kuva juttuja lukiessa että ei voi ostaa mitään mönkijää...ei edes Hondaa, kun kaikki ovat enemmin tai vähemmin huonoja. Tämä johtuu siitä jotta huonot asiat nousee pinnalle huomattavasti herkemmin kuin ne hyvät ja ne ovat paljon herkullisempia asioita rummuttaa kuin hyvät. Mutta ei pidä mielestäni liikaa katsoa ja lukea asioita tummien lasien takaa, vaan pyrkii katsomaan kirkkaammilla ja neutraaleilla. Tokihan on tapauksia joissa on selkeästi ''tyyppivika/valmistevika'' jotka hyvä tiedostaa, mutta ei pidä liikaa yleistää.
Eiköhän tuon ikäinen Polle ole jo sen verran elämää nähnyt jotta jos on kenties hyvällä pidolla ollut ja asiallisessa kunnos niin palvele vielä hyvän matkaa jatkossakin. Toki käytetty niin huollettavaa saattaa olla ja aina voi tulla jotaa joka hyvä pitää taustalla mielessä. Noin muuten itelle jäännyt 500 pollesta vähän sama kuva kuin 400 outistakin, perusvarmoja peruskoneita, jotka hyvällä huollolla palvelee pitkään. Yhtenä verrokkina käyttää omaa 400 Outlanderia jossa 750h/23tkm mittarissa hyvinkin sekalaista ajoa ja hyvin on palvellut, tokihan tuohon käyttötuntimäärään jo mahtuu jotain pientä ja paljon perushuoltoja, mutta suuremmin ei ole murheita ollut. Ensimmäistäkään perää ei ole lauennut, eikä moottoriakaan...tai vaihelaatikkoa...tai variaattoria. Kardaanit ovat alkuperäiset niinkuin vetaritkin ja on isompaa rengasta ollut alla, kuten tällä hetkellä 27'' renkaat. Tokihan nuo jo omaa elämää pitävät mutta mukana ovat kestäneet.
Eiköhän tuon ikäinen Polle ole jo sen verran elämää nähnyt jotta jos on kenties hyvällä pidolla ollut ja asiallisessa kunnos niin palvele vielä hyvän matkaa jatkossakin. Toki käytetty niin huollettavaa saattaa olla ja aina voi tulla jotaa joka hyvä pitää taustalla mielessä. Noin muuten itelle jäännyt 500 pollesta vähän sama kuva kuin 400 outistakin, perusvarmoja peruskoneita, jotka hyvällä huollolla palvelee pitkään. Yhtenä verrokkina käyttää omaa 400 Outlanderia jossa 750h/23tkm mittarissa hyvinkin sekalaista ajoa ja hyvin on palvellut, tokihan tuohon käyttötuntimäärään jo mahtuu jotain pientä ja paljon perushuoltoja, mutta suuremmin ei ole murheita ollut. Ensimmäistäkään perää ei ole lauennut, eikä moottoriakaan...tai vaihelaatikkoa...tai variaattoria. Kardaanit ovat alkuperäiset niinkuin vetaritkin ja on isompaa rengasta ollut alla, kuten tällä hetkellä 27'' renkaat. Tokihan nuo jo omaa elämää pitävät mutta mukana ovat kestäneet.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Polaris vai Can-am
Sama Bmw-foorumilla (kuin myös kaikilla muilla maailman merkki ja laitefoorumeilla). Jos käy lähelläkään vika-ketjuja/-kirjoituksia, ei varmasti uskalla koskaan ostaa Bemaria. Kuitenkin kymmenet miljoonat ajavat niillä tyytyväisinä.
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Polaris vai Can-am
Polariksessa ei muu huoleta kuin nuo pdm ja ecm viat, parhaillaan mennyt jo reilu 160km ajetusta pdm rikki mutta taas joillakin tuntuu kestäneen huomattavasti pidempään.
Sinällää nuokin viat ei haittaa jos joutuu uuusimaan vaikkapa kerran/10tkm, mutta hinta taitaa olla aika kova. Tosin noitakin näyttää ebayssa olevan reilulla 150€:lla.
Hankalaks menee päätös, varsinkin kun molemmat vaihtoehdot on toisilla paikkakunnilla. Polariksen kohdalla mainitaan huoltokirjan olemassaolo, mutten ole tarkemmin siitä vielä kysellyt.
Sinällää nuokin viat ei haittaa jos joutuu uuusimaan vaikkapa kerran/10tkm, mutta hinta taitaa olla aika kova. Tosin noitakin näyttää ebayssa olevan reilulla 150€:lla.
Hankalaks menee päätös, varsinkin kun molemmat vaihtoehdot on toisilla paikkakunnilla. Polariksen kohdalla mainitaan huoltokirjan olemassaolo, mutten ole tarkemmin siitä vielä kysellyt.
Re: Polaris vai Can-am
Siffonen taisit profiilisi tekstin perusteella päätyä Canaan
Olen omistanut juurikin tällaiset keskustelun aiheena olevat mönkijät. Molemmat 2-paikkaisina, pidempinä tieliikenneversioina, joissa jäykempi takajousitus. Mielestäni Polaris on vähän parempi työkäytössä isomman kokonsa vuoksi ja vaihteenvalitsin toimii siinä jouhevammin, etenkin lumen aurauksessa kun pitää vaihtaa suuntaa usein. Tiellä ajaessa Cana hakkaa Pollen ajettavuudessa ihan 100-0. Canalla uskaltaa vetää surutta pitkää luisua, kun Polle tuntuu jotenkin kiikkerämmältä ja luisuttaminen ei ole niin hallitun oloista. Tehojen suhteen nuo tuntuvat melko samalta, ei mitään ohjuksia kumpikaan. Canan etuperässä on tosiaan viivettä, mutta sen kanssa oppii elämään ja peruskäytössä se toimii hyvin.

Olen omistanut juurikin tällaiset keskustelun aiheena olevat mönkijät. Molemmat 2-paikkaisina, pidempinä tieliikenneversioina, joissa jäykempi takajousitus. Mielestäni Polaris on vähän parempi työkäytössä isomman kokonsa vuoksi ja vaihteenvalitsin toimii siinä jouhevammin, etenkin lumen aurauksessa kun pitää vaihtaa suuntaa usein. Tiellä ajaessa Cana hakkaa Pollen ajettavuudessa ihan 100-0. Canalla uskaltaa vetää surutta pitkää luisua, kun Polle tuntuu jotenkin kiikkerämmältä ja luisuttaminen ei ole niin hallitun oloista. Tehojen suhteen nuo tuntuvat melko samalta, ei mitään ohjuksia kumpikaan. Canan etuperässä on tosiaan viivettä, mutta sen kanssa oppii elämään ja peruskäytössä se toimii hyvin.
Ex: Yamaha Big Bear 350, Bombardier 330 -04, Honda TRX 350 FE - 06, Can-Am Outlander 400 Max -07 TL, Polaris Sportsman 500 -09 TL, Kawasaki Brute Force 750 TL
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21 Helmi 2009 11:02
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R XT-P -10
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Polaris vai Can-am
Lainaanpa tätä ketjua. Polttelis isompi kömpijä ja tällä hetkellä mietinnän alla olisi polaris xp 850eps -09 sekä cana 800r xt-p -10. On tullu omistettua hondia sekä canoja, polleista ei mitään kokemusta. Ajo olisi enimmäkseen hiekka/metsäteillä ajoa. Testaamaan en molempia pääse kun välimatkat on niin pirullisen pitkiä. Mönkijälehden ym. testit on tullut luettua moneen kertaan. Mielipiteitä ottaisin vastaan molemmista.
Re: Polaris vai Can-am
Cana xt-p on parempi hiekkateille ja metsäteille. Xt-p alusta on pro. Polariksessa on suht perus alusta.
Haminan seudun Mönkijät ry
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polaris vai Can-am
Perusolemukseltaan Can-Am on ominaisuuksiltaan sporttisempi, kun taas Polaris on mukavampi. Polariksessa ja Can-Am:ssa ihan erilaiset nelivedot, joiden vertaileminen on sellaisenaan vaikeaa, mutta vaikeaan maastoon ottaisin Polarikseen ja reippaampaan ajomieltymykseen Can-Am:n. Ja ennekuin joku huutaa pollen tai Can-am etuperän kestosta, mainitsen että pääsääntöisesti peukalolla saa kaiken rikki !
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Polaris vai Can-am
Palstaa sekä käyttäjien kommentteja lukeneena valintani olisi ehdottomasti Can am. Myös yksi polaris on ollut, eikä toista tule. Elämässä pitää olla muutakin kuin jatkuvaa tappelemista erinäisten vikojen ja häiriöiden kanssa. Nyt on asiat mallillaan, löytyy kömpijä joka toimii, mutta se ei ole kumpikaan näistä merkeistä. Tietenkin muistaen, että jokainen laite on oma yksilönsä, käytetyn ostossa oltava erityisen tarkka. Olen puhunut 

Re: Polaris vai Can-am
Kyllä se Roos999, varsinkin viimeisessä lauseessa kiteytti tosiasian mallikkaasti. Kolme Polarista, ajotunteja yli 800; kaikki kestäneet ja toimineet minun käytössäni ensiluokkaisesti. Siltikään en vanno pelkästään Polariksen nimiin. Kunkin käyttötarkoitus ja asetetut toiveet loppupelissä ratkaiskoon merkin ja muuten merkkikohtaisestikkin esim Polariksessa löytyy monia erilaisia tyyppejä; vaikeuttanee sekin päätöksen tekoa.
-
- 2WD
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Touko 2016 08:08
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Savo
Re: Polaris vai Can-am
Kyllä kai mönkkärin valinnassa pitää lähteä siitä, mikä käyttö tarkoitus, hupi vai hyöty, jos tulee työkäyttöön ja sinulla on esim. metsätila
saat ALV palautuksen ja kulut voi metsä tuotosta vähentää ja oliko 30% hankinta hinnasta vuodessa. Jos on työ käyttö millaiset maastot pitääkö olla tehokas, tuleeko telat jossakin vaiheessa, kuormain kärryyn jne.. Jos voit tehdä lumitöitä itselle ja korvausta vastaan naapureille ota huomioon. Jos ajat esim. tiellä pitää olla tiemalli. ja jos se on esim. kalassa käyntiä varten et aja yleisellä tiellä, käy kepeämpi malli. Kun nämä kaikki on selvittänyt alat miettiä merkkiä ja paljonko voit sijoittaa kyseiseen laitteeseen rahaa. Vanhat merkit lujia ja sitten halvallakin niitä uusia kiinalaisia saa, niissäkin saattaa olla ihan hyviä minulle sattui vähemmän hyvä.
saat ALV palautuksen ja kulut voi metsä tuotosta vähentää ja oliko 30% hankinta hinnasta vuodessa. Jos on työ käyttö millaiset maastot pitääkö olla tehokas, tuleeko telat jossakin vaiheessa, kuormain kärryyn jne.. Jos voit tehdä lumitöitä itselle ja korvausta vastaan naapureille ota huomioon. Jos ajat esim. tiellä pitää olla tiemalli. ja jos se on esim. kalassa käyntiä varten et aja yleisellä tiellä, käy kepeämpi malli. Kun nämä kaikki on selvittänyt alat miettiä merkkiä ja paljonko voit sijoittaa kyseiseen laitteeseen rahaa. Vanhat merkit lujia ja sitten halvallakin niitä uusia kiinalaisia saa, niissäkin saattaa olla ihan hyviä minulle sattui vähemmän hyvä.