Ensimmäisen mönkijän osto.
Ensimmäisen mönkijän osto.
Ei ole helppoa mönkijän osto. Pitäisi löytää noin kymppitonnilla mönkijä millä hoitaa kevyet työhommat ja hupiajot. Tällä hetkellä vaihtoehtoina Sportsman 570 (1000 liian kallis), Outlander 570, Grizzly ja cforce 850.
Eikö nuissa muissa ole tehot melko samat paitsi cforcessa? Onko can amissa voimalinja yhtä pielessä kuin kelkkapuolella aina? Taitaa Yamaha olla luotettavin ja voisi olettaa että myös voimalinja pelaa? Cfmotosta ei löydy ollenkaan kokemuksia, onko täysi susi? Onko tuossa jotku kiinalaiset 50€ "islunvaimentimet" vai ihan toimivat?
Onko nuista kaikista yhtä helppo poistaa tai ohittaa rajoittimet? Saisi olla kahden istuttava 60kmh malli.
Eikö nuissa muissa ole tehot melko samat paitsi cforcessa? Onko can amissa voimalinja yhtä pielessä kuin kelkkapuolella aina? Taitaa Yamaha olla luotettavin ja voisi olettaa että myös voimalinja pelaa? Cfmotosta ei löydy ollenkaan kokemuksia, onko täysi susi? Onko tuossa jotku kiinalaiset 50€ "islunvaimentimet" vai ihan toimivat?
Onko nuista kaikista yhtä helppo poistaa tai ohittaa rajoittimet? Saisi olla kahden istuttava 60kmh malli.
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Reilut 3v ajeltu Cf 800 tai nyt 850 moottori sama mut muuten aivan eri laite kuin aiempi. Rajoittimia ei saa pois ainakaan helposti. On tuossa muutama oikea mönkkärimies käynyt katsomassa ja kokeilemassa ja kehuneet asialliseksi laitteeksi. Tiedä sit jatkossa miten kestää, mut taitaa olla sama tilanne ns. Merkkikoneiden kanssa
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Lisäys edelliseen CF850 on tasauspyörästö takaakselilla, oon kyllä tykännyt kun ei murra pohjia siten kun normaali jäykkä. Tulee kuitenkin ajeltua nurmikentillä sekä hiekkapihalla siten että ei tarvisi kauheita jälkiä jäädä... voimaa tuntuu olevan tai ainakin vääntöä ihan eri tavalla kun vanhassa 800. On tullut hinattua 900l vesipyttyä jonkin verran sekä tuollaisella combikärryn soralavalla hiekkaa täysillä lavoilla...yllättävän hyvin vetää
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Äsken kävin tuollaista 850:stä katsomassa ja ihan fiksulta näytti. Ei vaikuttanut kovin kiinalaiselta. Mikä ongelma siinä rajoitusten poistossa on? Vähän turhaa niitä tehoja on jos ei kulje.
Huomaako tehoissa eroa pollen 570:ssä ja outlanderissa?
Huomaako tehoissa eroa pollen 570:ssä ja outlanderissa?
Viimeksi muokannut cotcot, 11 Kesä 2020 08:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Ei oo löytynyt ohjelmistoa millä pääsis ecuun käsiks, kun ei oo mitään johto poikki systeemiä
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Outlander pro+ malliin saisi tuota kuljettajan selkä nojaa niin mietin että saisiko lisäksi jotain muun mallin kahvoja mistä lapsi voisi pitää kiinni jos takana istuu? Vai tuleeko liian ahdasta. Ei nuo pitkät mallit oikein houkuta kun yksin tulisi enimmäkseen ajeltua.
-
- 6WD
- Viestit: 736
- Liittynyt: 18 Tammi 2010 20:58
- Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3b
- Paikkakunta: Jokela
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Voimalinjasta 570 pro + malliin en vikaa löydä. Ja sähköinen ohjelma työ ajoon on omasta mielestäni toimiva, mutta näähän on maku asioita sano koira ku.......
Ulkona.
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Okei. Eli ei vissiin remmi kuumu hitaassa möyrimisessä tai kuorman vedossa? Ei nämä kuitenkaan ihan makuasioita ole jos ei pelaa niin kuin kuuluisi.
Laittaa tuo 2020vm myynti teksti huolettamaan; "Tehokkaampi voimansiirron ja moottorin jäähdytys".
Eli vissiin ongelmia ollut ja korjataan kelkka tyyliin lisäämällä tuuletus ripoja pyöriviin osiin eikä puututa itse ongelman aiheuttajaan, eli toimimattomiin kytkin/vari osiin? Täällä joku haukkui canamin kytkimen huonoksi ja että cvtecin kytkimellä laite muuttuisi paremmaksi? Onko näihin sitten paljonkin vaihdeltu kytkimiä?
Sillä mulla mietityttää tämä voimalinja homma että jos se ei ole kunnossa, eli kuumuu turhaan niin siinä kyllä menetetään tehoja ja vetoja. Brp:n kelkkapuolen ongelmia jo vuosia seurannut ja alkuun myös itse ongleman kanssa taistellut ennen kuin merkkiä vaihdoin. Voimalinjan osaan kyllä rakentaa itsekkin toimivaksi kelkoissa, mutta nämä on itselle aivan uusia laitteita.
Jos mönkijäpuolella brp:llä sama asenne niin ei viitsisi sekaantua.
Laittaa tuo 2020vm myynti teksti huolettamaan; "Tehokkaampi voimansiirron ja moottorin jäähdytys".
Eli vissiin ongelmia ollut ja korjataan kelkka tyyliin lisäämällä tuuletus ripoja pyöriviin osiin eikä puututa itse ongelman aiheuttajaan, eli toimimattomiin kytkin/vari osiin? Täällä joku haukkui canamin kytkimen huonoksi ja että cvtecin kytkimellä laite muuttuisi paremmaksi? Onko näihin sitten paljonkin vaihdeltu kytkimiä?
Sillä mulla mietityttää tämä voimalinja homma että jos se ei ole kunnossa, eli kuumuu turhaan niin siinä kyllä menetetään tehoja ja vetoja. Brp:n kelkkapuolen ongelmia jo vuosia seurannut ja alkuun myös itse ongleman kanssa taistellut ennen kuin merkkiä vaihdoin. Voimalinjan osaan kyllä rakentaa itsekkin toimivaksi kelkoissa, mutta nämä on itselle aivan uusia laitteita.
Jos mönkijäpuolella brp:llä sama asenne niin ei viitsisi sekaantua.
Viimeksi muokannut cotcot, 11 Kesä 2020 08:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Ainakin vanhaan (2016) 450 Prohon voi lastata perään rankakärryn täyteen koivua ja vedellä metsästä pois, en ole huomannut mitään ongelmia työnteon suhteen.
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Joo.
Mietin että saattaisi tuollainen outlander max pro säilytää arvon hieman paremmin kuin lyhyt tai ainakin helpompi myydä myöhemmin. Täytyy varnaan tarjouksia kysellä.
Kun ei täällä kukaan oikeen mitään muutakaan suosittele? Vissiin melko hiljainen foorumi.
Mietin että saattaisi tuollainen outlander max pro säilytää arvon hieman paremmin kuin lyhyt tai ainakin helpompi myydä myöhemmin. Täytyy varnaan tarjouksia kysellä.
Kun ei täällä kukaan oikeen mitään muutakaan suosittele? Vissiin melko hiljainen foorumi.
Viimeksi muokannut cotcot, 11 Kesä 2020 08:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Prossa on mm. se hyvä puoli että on valmiina kelvollinen rengastus. Säästyy viissatanen.
Nämä vanhathan oli helppoja rajoittimen suhteen, speedohealerilla saa säädeltyä huippunopeuden mihin haluaa. Laittomasti toki. Tehoja ei ole rajoitettu, vain nopeutta.
Näyttää 570 Max Pro karkaavan hieman kymppitonnista, mutta budjettisihan olikin "noin". Tuskin sellaiseen tulisit pettymään, en tiedä sitten onko jollain muulla merkillä tuossa hintaluokassa tarjota parempaa kokonaisuutta. Riippuu varmaan mihin laitetta käyttää.
Nämä vanhathan oli helppoja rajoittimen suhteen, speedohealerilla saa säädeltyä huippunopeuden mihin haluaa. Laittomasti toki. Tehoja ei ole rajoitettu, vain nopeutta.
Näyttää 570 Max Pro karkaavan hieman kymppitonnista, mutta budjettisihan olikin "noin". Tuskin sellaiseen tulisit pettymään, en tiedä sitten onko jollain muulla merkillä tuossa hintaluokassa tarjota parempaa kokonaisuutta. Riippuu varmaan mihin laitetta käyttää.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Kyllä voin yamahaa lämpimästi suositella , työ tai hyvi, sopii kaikkeen erinomaisesti. Ainakin 700 kone vetää eleettömästi isonkin puukuorman ja maastossa jo vakiona oikein ketterä peli. Olisi varmaan vieläkin yamaha tallissa jos en olisi hondaan hurahtanut 

Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
11000€ olisi max pro pohjapanssarilla ja puskureilla. Ei tuo mahdoton ole. Pitää vielä muualta kysellä muuttuuko hinta. Kyllä se varmaan täytyy ihan oikea kaksipaikkainen olla kun voipi olla että pitää tenavia kyydittää jos innostuvat, ainanaan poitsua ei meinanut saada kyydistä pois kun käytiin koe istumassa laitteita.
Niin eikö näitä enää saa säädettyä speedohealerillä?
Osaisko joku vielä perustella miksi en ostaisi pollen 570 kun saisi halvemmalla vaikka minkälaisella varustuksella ja ovat kaksipaikkaisia. Huomaako tehossa eroa? Outlanderin saisi vissiin ohjelmoitua 650 tehoihin vaan silloin häviää takuu.
Niin eikö näitä enää saa säädettyä speedohealerillä?
Osaisko joku vielä perustella miksi en ostaisi pollen 570 kun saisi halvemmalla vaikka minkälaisella varustuksella ja ovat kaksipaikkaisia. Huomaako tehossa eroa? Outlanderin saisi vissiin ohjelmoitua 650 tehoihin vaan silloin häviää takuu.
Viimeksi muokannut cotcot, 11 Kesä 2020 08:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Re: Ensimmäisen mönkijän osto.
Kyllä minä Yamahaa pitäisin laadukkaampana, mutta kun ei saa kuin yksi paikkaisena ja teho jopa outlanderia pienempi. Jos pelkästään työ ja maasto möyrimiseen niin silloin ostaisin Grizzlyn. Jos hommaan inostuu niin näkeepi sitten että onko seuraava Grizzly vai haluttaako tehoakkaampi 1000cc polle tai can am.ViiMax kirjoitti:Kyllä voin yamahaa lämpimästi suositella , työ tai hyvi, sopii kaikkeen erinomaisesti. Ainakin 700 kone vetää eleettömästi isonkin puukuorman ja maastossa jo vakiona oikein ketterä peli. Olisi varmaan vieläkin yamaha tallissa jos en olisi hondaan hurahtanut