TGB vs. Can-Am
Re: TGB vs. Can-Am
CAN-AM ehdottomasti ostoon mielummin, kuin verrattuna TGB.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 07 Huhti 2013 21:33
- Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TGB vs. Can-Am
Ennemmin Tgb kuin Cana. Pääset vähemmillä ongelmilla. Tegu on työkone. Hommaa toi 1000cc niin löytyy reippaasti vetojakin. Ja kyllä toimii modularin kanssa asiointi.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: TGB vs. Can-Am
[/quote]Huoltohinnat ja paino puoltaa TGB:tä, luotettavuus ja valmistusmaa Can-Amia.[/quote]
Taiwan? vs. Mexiko
Eipä silti, ihan priimaa kasausjälkeä tortillansyöjät on ainakin minun kohdalla tehnyt.
Taiwan? vs. Mexiko

-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: TGB vs. Can-Am
Jaaha....tuli jo noottia modelta kun lainailin...
Että heti äijä ruotuun...
Noissa Can-Ameissa on takuu 24kk kun TGB:ssä taasen 36kk. Ja saahan tuohon Canaan jatketun takuun eri hintaan?


Noissa Can-Ameissa on takuu 24kk kun TGB:ssä taasen 36kk. Ja saahan tuohon Canaan jatketun takuun eri hintaan?
Re: TGB vs. Can-Am
Piti googlettaa miten kevyt se mahtaa olla, mutta näköjään maahantuoja kääntää suuren painon muka eduksi.paino puoltaa TGB:tä
Re: TGB vs. Can-Am
Työhommissa suuri paino on etu, mutta maastossa taas haitta.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: TGB vs. Can-Am
Meinasin taas lainata edellistä...tottunut muilla foorumeilla...
Niin se paino, onhan siitä etua kuten kärryä kiskottaessa. Traktorillakin ihan eri meininki ajella kun on aisapainoa ja nokkapainoa, pyörä pitää huomattavasti paremmin, meno on vakaampaa ja kuormaakin saa ladella enemän kun veturissa on kiloja. Toki suuri paino ja pehmeä alusta on huono yhdistelmä....
Muistan lukeneeni täältä jostakin topiikista että TGB:llä lumen lykkiminen huomattavasti lystikkäämpää kuin muilla, isommasta painosta johtuen. Silti se TGB:n laatu arvelluttaa vaikka onkin reilu takuu, korealainen kun on. Ehkä pitäs katsella asiaa vähän eri laseilla, mutta ei ole helppoa kun japsit, kiinalaiset ja muutkin itätuotteet vaan tuntuu aina huonompilaatuisilta.

Niin se paino, onhan siitä etua kuten kärryä kiskottaessa. Traktorillakin ihan eri meininki ajella kun on aisapainoa ja nokkapainoa, pyörä pitää huomattavasti paremmin, meno on vakaampaa ja kuormaakin saa ladella enemän kun veturissa on kiloja. Toki suuri paino ja pehmeä alusta on huono yhdistelmä....
Muistan lukeneeni täältä jostakin topiikista että TGB:llä lumen lykkiminen huomattavasti lystikkäämpää kuin muilla, isommasta painosta johtuen. Silti se TGB:n laatu arvelluttaa vaikka onkin reilu takuu, korealainen kun on. Ehkä pitäs katsella asiaa vähän eri laseilla, mutta ei ole helppoa kun japsit, kiinalaiset ja muutkin itätuotteet vaan tuntuu aina huonompilaatuisilta.

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: TGB vs. Can-Am
TaiwanGoldenBee...
Vielä kun tähän keskusteluun saisi mukaan sen CanAmin voimansiirron jollotuksen...
Vielä kun tähän keskusteluun saisi mukaan sen CanAmin voimansiirron jollotuksen...

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 07 Huhti 2013 21:33
- Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TGB vs. Can-Am
Katsot vaikka niillä laseilla, että TGB tekee esimerkiksi muiden merkkien voimansiirron pääsääntöisesti. Variaattorit ja jne. Eipä ole mitään valmistusvirheitä omalle kohdalle sattunu. Ainoat virheet mitä ollut taitaa olla vaijerien venyminen joka haittaa nelivedon ja etuperän kytkeytymistä. 2011vm blade 450irs ainoa suurempi vika oli imukaulan (kumiletku) irtoaminen joka sitten tuli vaihdettua järeempään ja siihen loppui viat. Tuo 1000 v twin blade on kyllä mahtava vehe!! Suosittelen!
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: TGB vs. Can-Am
Eihän tuo Korealainen, Taiwaniastahan tuo. Myös Japsit kestäviä.Valtra79 kirjoitti:korealainen kun on.
Re: TGB vs. Can-Am
Ensimmäinen neuvo on että älä kuuntele tyyppejä joilla on kokemusta vain yhdestä merkistä ja kehuvat omaansa kun eivät muusta tiedä
Alkuperäinen kysymys taisi olla että Can-Am 450 Pro vai TGB 550. Näistä vaihtoehdoista ei minusta kahta puhetta, ääni Canalle. Hintaero on liian pieni jotta mitään syytä harkitakaan TGB:tä. Onhan ne kuitenkin ihan eri laitteita, viimeistään jälleenmyyntiarvoltaan.
TGB valmistaa alihankintana osia mm. Can-Amille, mutta osat joita TGB tekee Can-Amille on BRP:n suunnittelemia ja heidän laadunvalvonnan alaisia, ainoastaan valmistus tapahtuu halvemman tuotannon maassa, BRP:n laatuvaatimuksia noudattaen materiaaleista lähtien.
Tällä ei ole mitään tekemistä TGB-merkkisten mönkijöiden laadun (=materiaalien ja komponenttien kestävyys ja käytettävyys, yleinen käyttömukavuus, omistajan "sain rahalle vastinetta"-tunne ym.) kanssa, vaikka maahantuoja sillä mielellään ratsastaakin. Ihan jo lisenssi- ja patenttiasiat pitävät komponenttien valmistuksen alihankintana ja oman kilpailevan suunnittelun ja tuotannon erillään, ja todennäköisesti näillä tehtaillakaan ei ole muuta yhteistä kuin omistajan nimi, jos sitäkään.

Alkuperäinen kysymys taisi olla että Can-Am 450 Pro vai TGB 550. Näistä vaihtoehdoista ei minusta kahta puhetta, ääni Canalle. Hintaero on liian pieni jotta mitään syytä harkitakaan TGB:tä. Onhan ne kuitenkin ihan eri laitteita, viimeistään jälleenmyyntiarvoltaan.
TGB valmistaa alihankintana osia mm. Can-Amille, mutta osat joita TGB tekee Can-Amille on BRP:n suunnittelemia ja heidän laadunvalvonnan alaisia, ainoastaan valmistus tapahtuu halvemman tuotannon maassa, BRP:n laatuvaatimuksia noudattaen materiaaleista lähtien.
Tällä ei ole mitään tekemistä TGB-merkkisten mönkijöiden laadun (=materiaalien ja komponenttien kestävyys ja käytettävyys, yleinen käyttömukavuus, omistajan "sain rahalle vastinetta"-tunne ym.) kanssa, vaikka maahantuoja sillä mielellään ratsastaakin. Ihan jo lisenssi- ja patenttiasiat pitävät komponenttien valmistuksen alihankintana ja oman kilpailevan suunnittelun ja tuotannon erillään, ja todennäköisesti näillä tehtaillakaan ei ole muuta yhteistä kuin omistajan nimi, jos sitäkään.
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 07 Huhti 2013 21:33
- Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TGB vs. Can-Am
Ei varmasti olekkaan, mutta nämä osat mitä valmistaa muille niin ovat niitä osia jotka eivät mene rikki tosin kuin kaikki muut osat, sähköt, moottorit ja etuperän osat jne... Polariksen kolmevuotias sokea meksikolaispoika joka tekee ja suunnittelee sähköt näihin kyseessä oleviin koneisiin. Ääni edelleen TGB:lle. Itse ainakin tykkään hallita kaikkia koneessa olevia perien lukkoja esimerkiksi.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: TGB vs. Can-Am
Mites Polaris nyt tähän liittyy?
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: TGB vs. Can-Am
Viestiketjun avausviestin nettimoton linkit ei enää toimi, joten budjetti jää epäselväksi. Pari kohtaa tuli itselle mieleen verrokeista tgb/can-am:
-jos t3, niin rajoittimen toteutus 6-0 canamille
-jälleenmyyntiarvo 6-0 canamille(kiinalaisesta et saa muualta kuin kiinalaisia myyvästä liikkeestä kohtuu korvauksen, jos edes huolivat)
Ja sitte tietenkin että miksei Honda vaihtoehtona? Parhaillaankin yks t3 420 6 tonnin hintaluokassa nettimotossa.
-jos t3, niin rajoittimen toteutus 6-0 canamille
-jälleenmyyntiarvo 6-0 canamille(kiinalaisesta et saa muualta kuin kiinalaisia myyvästä liikkeestä kohtuu korvauksen, jos edes huolivat)
Ja sitte tietenkin että miksei Honda vaihtoehtona? Parhaillaankin yks t3 420 6 tonnin hintaluokassa nettimotossa.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 07 Huhti 2013 21:33
- Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TGB vs. Can-Am
Honda hyvä! Mut ne kaikki kuulostaa maamoottoreilta, ja näyttää enemmän kiinalaisilta kuin kiinalaiset. Kaikki mallit ihan samannäköisiä. Ja kyllä korealaisista maksetaan vaihdossa todella hyvin, kiinalaisten vaihtohinnoista en tiedä.
Uudenmaan Mönkijät Ry