Apuja mönkijän ostoon
Re: Apuja mönkijän ostoon
Polariksen lukko ei ole mikään detroit tyyppinen eikä mekaanisesti lukittuva vaan lukittuu automaattisesti kun etu ja takapyörien välinen pyörimisnopeus muuttuu tarpeeksi paljon. Varsin toimiva ratkaisu yleiskäyttöön toimivuuden ja helppokäyttöisyyden vuoksi. Ainoa kritiikki tulee ainakin omakohtaisesti lumella luiruamisesta josta aiemmin olikin jo puhetta. Ongelmaa ei esiinny SP close ratio mallissa joka kytkee lukon päälle herkemmin. Eripari rengastuksella korjasin asiaa omassa pollessa. Aikoinani.
Re: Apuja mönkijän ostoon
Polariksen 4-veto joo sopii yleiskäytttöön jotenkin, mutta lumella varsinkin huono.
Jotku laittavat joo isompia renkaita eteen jolla pyrkivät vähän parantaan 4-veto järjestelmää. Muissa merkeissä ei tarvi tuollaista(onneksi) tarvitse tehdä.
Jotku laittavat joo isompia renkaita eteen jolla pyrkivät vähän parantaan 4-veto järjestelmää. Muissa merkeissä ei tarvi tuollaista(onneksi) tarvitse tehdä.
Re: Apuja mönkijän ostoon
Ainakin omassa (eli 2017 malleissa) 570 Touringissa on close ratio, pätkämalllin Sportsmanissa sitä ei mainosteta. Olisiko kuitenkin kaikissa 2017 vuosimalleissa kuitenkin jo tuo close ratio.
Uuttahan tässä kuitenkin haettiin koska T3b laitteesta haaveiltiin..
Hyvinpä tuon kanssa on lumella ja jäälläkin pärjännyt..
Vanhalla hitaammin kytkeytyvällä en ole päässyt testaamaan, joten vertailukohtaa ei ole.
Uuttahan tässä kuitenkin haettiin koska T3b laitteesta haaveiltiin..
Hyvinpä tuon kanssa on lumella ja jäälläkin pärjännyt..
Vanhalla hitaammin kytkeytyvällä en ole päässyt testaamaan, joten vertailukohtaa ei ole.
Re: Apuja mönkijän ostoon
Pamaha miehelle täytyy sen verran kommentoida pollen vetotavasta että puutteista huolimatta yksi markkinoiden parhaista ainakin allekirjoittaneen mielestä. Ei tarvitse arpoa ja peruutella ja painella nappeja ja väännellä vipuja siinä vaiheessa kun on liian myöhäistä huomata että nyt ollaan jo jumissa eikä lukko kytkeytynytkään. Vaatii mielestäni opettelua ja aivan erilaista ajotapa eritoten hankalassa maastossa. Ja lukot päällä kääntösäde on sitten toiseen potenssiin. Ja kokemusta on siis kummastakin kertynyt vuosien varrella. On se jammukin joskus tallista löytynyt...
Re: Apuja mönkijän ostoon
Minulle on tullut hieman ryppyjä otsaan kun olen lueskellut näitä Polariksen 4-veto"ongelmia". Mielestäni on pitkälti kyse ajotavasta, peukku-/varvassuorana, ei liene oikea ajotapa mitenkään. Nyt jo uusilla Polleilla on paranneltu 4-vetosysteemi mutta sanoisin ihan oikeasti kokemuksen syvällä rintaäänellä; minulla ei koskaan ole ollut ongelmia; ajotapa eri paikoissa eri tavalla, niin se vaan on.
Yksi uskomattomin oli tuo Polariksen "mäkijarruun" suhtautuminen, jarrua päälle, ettei perä luistaisi???
Se "mäkijarru" on sellainen, että sen soisi olevan kaikissa mönkijöissä.
Palatakseni tuohon 4-vetoon; koskaan en ole Polariksella jäänyt kiinni edes aurahommissa 4-vedon takia; aina on virhe ollut lakkini alla. Vinssiäkään en (aurahommat pl) ole tarvinnut...en edes muista. Taisi olla veneen veto maihin "nahkoineen".
Yksi uskomattomin oli tuo Polariksen "mäkijarruun" suhtautuminen, jarrua päälle, ettei perä luistaisi???
Se "mäkijarru" on sellainen, että sen soisi olevan kaikissa mönkijöissä.
Palatakseni tuohon 4-vetoon; koskaan en ole Polariksella jäänyt kiinni edes aurahommissa 4-vedon takia; aina on virhe ollut lakkini alla. Vinssiäkään en (aurahommat pl) ole tarvinnut...en edes muista. Taisi olla veneen veto maihin "nahkoineen".
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Apuja mönkijän ostoon
Kirjoitin etu- ja takaperien lukoista, en keskitasauspyörästöstä. Vai lukitseeko se kaikki kolme lukkoa aina kun akseleiden välillä on pyörimisnopeuseroa? Ei kait sentäs.verris kirjoitti:Polariksen lukko ei ole mikään detroit tyyppinen eikä mekaanisesti lukittuva vaan lukittuu automaattisesti kun etu ja takapyörien välinen pyörimisnopeus muuttuu tarpeeksi paljon.
Kovasti näyttäisi siltä että Pållen Ranger tulee meille. Siitä on tehty jo sen verran hyvä tarjous että Canakauppiaiden pitäisi pystyä ihmeisiin vastatakseen siihen.
Mutta ottaako tehostajalla vai ei? Onko se tonnin väärti metsässä puuhommissa? Myyjä sanoi että hänen mielestään ei. Ongelma on vain ettei pääse itse tekemään vertailua tai edes koeajamaan kumpaakaan mallia.
Re: Apuja mönkijän ostoon
Paljonko hintaeroa tehostimelliseen?
Re: Apuja mönkijän ostoon
Villi veikkaus, tonni! 

Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Apuja mönkijän ostoon
Ajettu molempia mielestäni tehostin mallissa parempi ohjaustuntuma, ilmankin pärjää oikein mainiosti.
Re: Apuja mönkijän ostoon
No kyllä siitä tonnin maksais! Ite tykkään kyllä Sportsmanissa tuosta tehostimesta. Ja rattivehkeessä ajattelis sen olevan kans arvossaan..?seatts kirjoitti:Villi veikkaus, tonni!
- ErkkiXC
- 3WD
- Viestit: 67
- Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Apuja mönkijän ostoon
Enpä maksanut enkä näin ens tuntumalta kaipaa yhtään lisätehostusta tuohon 570:een.Hpla kirjoitti:No kyllä siitä tonnin maksais! Ite tykkään kyllä Sportsmanissa tuosta tehostimesta. Ja rattivehkeessä ajattelis sen olevan kans arvossaan..?seatts kirjoitti:Villi veikkaus, tonni!
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Apuja mönkijän ostoon
Kovasti alkaa vaikuttamaan siltä että jätän sen tonnin käyttämättä tuohon ja sijoitan johonkin missä se tuottaa/antaa paremmin vastinetta.
Re: Apuja mönkijän ostoon
Se mitä kokemusta polariksen tehostin mallista niin aivan liian paljon tehostava. Täytys olla säädettävissä.
Itse ainakin tykkään, että jonkinlainen tuntumakin löytyy.
Itse ainakin tykkään, että jonkinlainen tuntumakin löytyy.
-
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 12 Helmi 2016 12:17
- Mönkijä:: Polaris Ace 570 T3
- Paikkakunta: Espoo että Jämsä
Re: Apuja mönkijän ostoon
"Sen lisäksi lauantaina metsässäni tuulenkaatoja ihmetellessä kypsyi päätös jonka eilen toteutin: Ebaysta tilasin EZ ohjaustehostimen kun kuoppaisessa/harvennuksen jäljiltä kannokkoisessa metsässä lyö ratti käsille liian paljon.
Olisi pitänyt alunperin tilata tehostettuna mutta menee näinkin kun tarkoitus on kuitenkin tätä kinneriä pitää."
Edellä olevan kirjoitin Polaris Ace 570-osioon männä viikolla. Ja asiaan vaikuttanee sekin että tankomallissa kädet ovat leveämmällä otteella ottamaan iskua kuin rattimallissa jossa ote on kapea.
PS. hintaan 775,- rahteineen/tulleineen.
Olisi pitänyt alunperin tilata tehostettuna mutta menee näinkin kun tarkoitus on kuitenkin tätä kinneriä pitää."
Edellä olevan kirjoitin Polaris Ace 570-osioon männä viikolla. Ja asiaan vaikuttanee sekin että tankomallissa kädet ovat leveämmällä otteella ottamaan iskua kuin rattimallissa jossa ote on kapea.
PS. hintaan 775,- rahteineen/tulleineen.
Kauralla tai bensalla mutta pollella kuitenkin
Re: Apuja mönkijän ostoon
Catiska kirjoitti: Myös nuo BRP kapineiden luotettavuus ei ole minua vuosien varrella oikein vakuuttanut, oli kyse sitten kelkasta tai kömpijästä. Takuukin näissä on ymmärrettävästi aika lyhyt.
2 vuotta takuu ja sen voi pidentää 5 vuoteen muutamalla satasella. Kyllä se mun mielestä on aika hyvä takuu?