traktori vaiko tieliikenne?
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Ootko,ajatellu,että,pilkkua,,,ei tarvi tai kuulu olla joka,välissä? Ja aika jännää että ei mene kalloon sellanen asia että ei se tl pelikään saa olla kun 15kw. Enemmin siinä t koneessa saa tehoja olla käytössä. Toisin sanoen kaikki mitä löytyy. Enkä kyllä ole sellastakaan kuullut että mopon vois kevariks katsastaa jos se liikaa kulkee. Ainakin 20v sitte ku kytät miut pysäytti ja mopo meni liikaa niin kilvet lähti ja konttorilta ne sai takas kun katsastusmies kävi sen ensin läpi.
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Kannattaa ostaa kunnollinen tieliikennepeli eikä sitä halvinta säästömallia.
800 polaris kulkee satasta kaikki rajoittimet paikallaan 90kg kuskin kanssa. Eikä todellakaan tee tiukkaa pysyä liikenteen mukana.
Olis muuten jouten, jos ketä kiinnostaa. Löytyy nettimotosta ;D
800 polaris kulkee satasta kaikki rajoittimet paikallaan 90kg kuskin kanssa. Eikä todellakaan tee tiukkaa pysyä liikenteen mukana.
Olis muuten jouten, jos ketä kiinnostaa. Löytyy nettimotosta ;D
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: traktori vaiko tieliikenne?
jaah ei ymmärrä mitä rahan määrällä on tekemistä nopeuden kanssa.T3:sta voi maksaa vaikka 10-15 tuhatta euroa ja pääset 4 kymppiä ja Tl pelin voi ostaa tonnilla jolla pääsee 100kmh.ne nyt vaan on tarkotettu eri asioihin käytettäväks.
eli monnilla täytyy olla vauhdin hurmasta päätellen vähintään 25000 euron TL mönkijä.hyvä näin.
eli monnilla täytyy olla vauhdin hurmasta päätellen vähintään 25000 euron TL mönkijä.hyvä näin.

Re: traktori vaiko tieliikenne?
Kaksi uutta tieliikenne can amia hankiineena, nyt ostaisin ilman muuta traktorimallin. Tieliikennemallissa menee rahat pahemman kerran hukkaan. 

Re: traktori vaiko tieliikenne?
Näinkö on, et joutuu itekki kolikolla heittää.
paha paha...
paha paha...
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Älä hyvä mies heitä kolikkoa hukkaan...ota traktori.Itsellä tosiaan myös ollunna tl-malli ja eipä siitä rajotettuna suurta kiksiä saanu ja olihan se huomattavasti kalliimpi pitää.
Haminan seudun mönkijät ry
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Vvarmaan se käyttö on edelleen se ratkaiseva tekijä, kumman laittaa. Omassa käytössä esimerkiksi tuo pakollinen 3km motaria olisi rattorilla aikas vaikea
Ne käyttö kustannukset on jokaisen mietittävä kohdalleen, kannattaako vai ei. Kerran vuodessa katsastukseenn n. 50 e ja sitten muutama kymppi liikennevakuutukseen enemmän tl-mallissa, kallista.

-
- 6WD
- Viestit: 251
- Liittynyt: 25 Huhti 2014 20:32
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI 2014
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Kannattaa aloittajan varmaan vakuutusten osalta kysyä tarjoukset omasta yhtiöstä, niin saa selvän vastauksen vakuutusten hintaerosta, ne kun voi vaihdella paljonkin kysyjän asiakassuhteesta riippuen.
Ketjun aloittaja näyttäisi majailevan Varkaudessa, joten motari taipaleet ei varmaan ole kaikkein oleellisin hankintaan vaikuttava tekijä. Tosin eipä Suomessa muuallakaan ole juurikaan paikkoja, joissa motaria olisi pakko ajaa, ellei ajan säästön tai muun syyn takia halua motarille.
Itselle traktori oli ainut järkevä valinta juurikin ketjussa aiemmin mainittujen vetopainojen, vakuutusmaksujen, katsastusvelvoitteen puuttumisen ja aurausvarustuksen tieliikennelaillisuuden vuoksi. Mutta kuten ketjussa on jo moneen kertaan sanottu, jokainen miettii hankintaa omista lähtökohdistaan, ketjussa mainittuja eri mallien etuja omalla tavallaan painottaen.
Ketjun aloittaja näyttäisi majailevan Varkaudessa, joten motari taipaleet ei varmaan ole kaikkein oleellisin hankintaan vaikuttava tekijä. Tosin eipä Suomessa muuallakaan ole juurikaan paikkoja, joissa motaria olisi pakko ajaa, ellei ajan säästön tai muun syyn takia halua motarille.
Itselle traktori oli ainut järkevä valinta juurikin ketjussa aiemmin mainittujen vetopainojen, vakuutusmaksujen, katsastusvelvoitteen puuttumisen ja aurausvarustuksen tieliikennelaillisuuden vuoksi. Mutta kuten ketjussa on jo moneen kertaan sanottu, jokainen miettii hankintaa omista lähtökohdistaan, ketjussa mainittuja eri mallien etuja omalla tavallaan painottaen.
Polaris Sportsman 570 EFI Forest T3
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Ite vaa pähkäilin,et ei ois nii räikee lain rikkominen vaik joskus aura unohtuu keulalle tai kärryssä (vähä) enempi rankoja,ku se et T3 räväytän ylinopeudella maijaa vastaa..
sinänsä katastus ja vakuutukset ei pelota.. mutta en usko kyllä siihenkä et kaikki T3 kulkee sen 40km/h
sinänsä katastus ja vakuutukset ei pelota.. mutta en usko kyllä siihenkä et kaikki T3 kulkee sen 40km/h
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Kaveri osti uuden 500 rattori canan ja se kulkee melkein 70kmh eikä ole rajoittimelle tehty mitään. Vähän kyllä mietityttää että mitähän poliisi sanoo tuosta ku rajoitinta ei ole ropattu vaan oli liikkeestä tullessaan tuollainen.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: traktori vaiko tieliikenne?
terppa2 kirjoitti:Tieliikenne. Monesti käytetään perusteena esim vakuutus maksua. Can am 650, rapian 100 e vuosi. Ja pysyy liikenteen mukana.
Milloin meinasit laittaa jotain faktaa tästä liikennevakuutuksen hinnasta kun sitä tässä ollaan jo perään kyselty? pariin otteeseen sitä olet tässä kehunu mut mitään vastausta ei tule kun kyselee lisää.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Onkos tuossa terppa2:n reilun 100€:n vakuutushinnassa jotain ihmeellistä? (tuskin sisältää muuta kuin pakollisen liikennevakuutuksen). Toisesta topikista kun kattelin, niin aika paljon on liikennevakuutuksien summat lähellä 200€:oa ja sitten kun on kaikki koti-,auto sekä muut vakuutukset keskittänyt niin voi helposti laskea mönkijänkin vakuutus jopa puolella (keskittämisetu).
Muistutuksena kuitenkin, että jokainen vakuutustarjous-laskelma on aina henkilökohtainen, eli naapureillakin voi olla aivan eri hinnat vaikka ovat samanikäisiä ja samassa työpaikassa.
Itse en ole koskaan päässyt noihin vakuutusmaksujen hinnoitteluihin sisälle, sen takia kilpailutan nykyään kaikki, sillä hinnoissa on välillä järkyttäviä eroja, turhasta kun ei viiti maksaa.
Muistutuksena kuitenkin, että jokainen vakuutustarjous-laskelma on aina henkilökohtainen, eli naapureillakin voi olla aivan eri hinnat vaikka ovat samanikäisiä ja samassa työpaikassa.
Itse en ole koskaan päässyt noihin vakuutusmaksujen hinnoitteluihin sisälle, sen takia kilpailutan nykyään kaikki, sillä hinnoissa on välillä järkyttäviä eroja, turhasta kun ei viiti maksaa.
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Vaan mikähän faktan esitys tarve tosiaan on Jos vakuutus maksaa rapian 100 e ? .edelleen se on muistaakseni 103.61 tjs. Ja liikenne juu. Tarviiko esittää laskua vai miten se todistetaan?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Ei tarvitse laskua esittää eikä muutakaan dokumenttia. Ainakin minä uskon että tuo pitää paikkansa, koska itsekin "nautin" keskittämisetua tietyissä vakuutuksissa, ja tiedän että niissä on välillä paljonkin ilmaa välissä.
Itselle jos jokin kilpipeli tulee, niin se on keltakilpinen ja todennäköisesti can am. Itseasiassa pyysinkin jo tarjouksia, mutta on vielä ns. ajatuksen asteella. Valkokilpinen ei itseä palvele samoin tavoin, koska tiellä ajoa ei tule niin paljoa ja ajotyyli on aika rauhallinen. Käsittääkseni canassa on tuo traktorin rajoitin toteutettu paremmin kuin polariksessa, koska täysi teho on käytössä koko ajan + kulkee hitaalla ja nopealla puolella nopeusrajoitukseen asti, toisin kuin polariksen xp, jossa
on suoraansanottuna idioottimainen rajoitin, eli se holkki variaattorissa, joka estää hitaalla puolella työkäytön lähes kokonaan, koska se ei kulje sillä kuin n.23km/h kunnes alkaa pätkimään vetoa. Vai onko jo uusimpiin polariksen traktoreihin tullut fiksumpi rajoitin-toteutus ?
Itselle jos jokin kilpipeli tulee, niin se on keltakilpinen ja todennäköisesti can am. Itseasiassa pyysinkin jo tarjouksia, mutta on vielä ns. ajatuksen asteella. Valkokilpinen ei itseä palvele samoin tavoin, koska tiellä ajoa ei tule niin paljoa ja ajotyyli on aika rauhallinen. Käsittääkseni canassa on tuo traktorin rajoitin toteutettu paremmin kuin polariksessa, koska täysi teho on käytössä koko ajan + kulkee hitaalla ja nopealla puolella nopeusrajoitukseen asti, toisin kuin polariksen xp, jossa
on suoraansanottuna idioottimainen rajoitin, eli se holkki variaattorissa, joka estää hitaalla puolella työkäytön lähes kokonaan, koska se ei kulje sillä kuin n.23km/h kunnes alkaa pätkimään vetoa. Vai onko jo uusimpiin polariksen traktoreihin tullut fiksumpi rajoitin-toteutus ?
Re: traktori vaiko tieliikenne?
Kyllä minullakin on kaikki keskitetty samaan paikkaan ja tarjouksia pyytänyt mutta mistään en alle 300e ole saanu 650cc koneeseen edes sitä pelkkää liikennevakuutusta. Sano nyt edes että missä yhtiössä.