Tgb vai polaris?
Re: Tgb vai polaris?
Tuolla remmi-osiossa jo kirjoittelinkin. Minun 2011 500 ho t3 lähti vaihdokiksi; ajelin yli 500 h, ei ongelmia, variaattorin hihnakin alkuperäinen, mitään ei hajonnut tuon runsaan 500h:n aikana. Uusi laite on 570 ace ja ainakin vielä tyytyväinen. Ässästä oma topic.
Mönkijöitä minulla on ollut vuodesta 1991 lähtien ja työkäytössä.
Mönkijöitä minulla on ollut vuodesta 1991 lähtien ja työkäytössä.
-
- 3WD
- Mönkijä:: TGB Blade 500(-16)
Moro!No niin, tämä ketjuhan nyt sekoitti meikäläisen päätä aika huolella, heh.. Elikkäs itse olen hommaamassa nyt ensimmäistä mönkiää ja olenkin tutukaillut aika paljon nettiä ja tämän foorumin kirjoituksia! paljon on tullut opittua tätä kautta kyseisistä kulkineita(kiitoksia siitä kirjoittaneille). Minulla olisi nyt kiikarissa Polariksen Sporsman 500 HO 2008 joka on käsittääkseni aika vähän ajettu(115h), eikä ole myyjän mukaan ollut kuin pihakäytössä eikä laitoksella ole puheiden mukaan käyty rämpimässä missään vaiheessa(tiedä sitten tätä) Polle olisi tulossa pääasiassa lumitöiden tekoon, jäällä luistiradan tekoon/ siinä samalla jäällä ajeluun ja satunnaisesti puiden hakemiseen metsästä. Nyt kun luin tätä niin silmiini osui että neliveto olisi jokseenkin huonohko, mutta pärjääkö tällä noissa askareissa kun tarkoitus ei ole mitenkään rämpiä missään. Sen verran kolusin että mielummin joku "merkki" mönkiä kun mitään kiinalaista, toki itsekkin harkitsin tuollaista Bladea mutta ajattelin että harrastuksen aloittaisi käytetyllä kikottimella ja sitten seuraavaksi vaihtaisi uuden jos laji vie mennessään.
Mitssä tunneissa polarista huolletaan ja mitä noihin huoltoihin kuuluu(öljyt, suodatin, tulppa) ja missä kilsoissa tai tunneissa on isompia huoltoja? Onko koneet miten lujia ja millaisia kilometrejä/ tunteja tuppaavat kestämään jos huollot hoitaa ajallaan.
Mitssä tunneissa polarista huolletaan ja mitä noihin huoltoihin kuuluu(öljyt, suodatin, tulppa) ja missä kilsoissa tai tunneissa on isompia huoltoja? Onko koneet miten lujia ja millaisia kilometrejä/ tunteja tuppaavat kestämään jos huollot hoitaa ajallaan.
-
- 6WD
- Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
Muista tiiä mutta mulla polle 500 efi raktori vm.2010 uutena ostin. Eka huolto oli 25h kohilla ja sitten sadan tunnin välein käytin takuun aikana ja senkin jälkeen olen öljyt vaihdellu sadan tunnin välein (moottori, vaihteisto ja etuperä). Mitään ns.huolia ja murheita ei ole kamppeessa ollut ja tunteja kertyny 987.4 ja kilsoja 16875.
Oma käyttö ollu n.30/70% sekahupityö/tieajoa. Talvella sitten enemmänki työpainotteista.
Sattunu vissiin omalle kohalle se timanki..
Sen enempiä kehumatta/mollaamatta..

Oma käyttö ollu n.30/70% sekahupityö/tieajoa. Talvella sitten enemmänki työpainotteista.
Sattunu vissiin omalle kohalle se timanki..
Sen enempiä kehumatta/mollaamatta..

kyllä se siitä kohta..
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
Toi tuli mieleen, että hyvin on toi polaris onnistunut markkinoimaan "paras 4-veto järjestelmä" ja myymään laitteita.
Hah! sanon minä. En keksinyt siitä polariksen 4-vedosta mitään hyvää. Ja kyllä on myös omaa kokemusta polariksesta.
Hah! sanon minä. En keksinyt siitä polariksen 4-vedosta mitään hyvää. Ja kyllä on myös omaa kokemusta polariksesta.
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
Onhan polariksen neliveto erittäinkin hyvä. 4x4 asetus päälle ja eikun maastoon. "Lukittuu" silmän räpäystäkin nopeammin ilman vipuja ja ylimääräisiä nappuloita.
No itse en ole keksinyt mitään hyvää polariksen 4-veto järjestelmästä. Polaris 4-vedossa jos saattuu kytkeytyyn akselit pyörii eri nopeutta(mitäs hyötyä siitä saadaan. Rikkoutuva etuhäkki, vetoakselit ym. Lyhyesti sanottuna: surkea
Mitäs huonoa olet siitä keksinyt, kun sinulla on ilmeisesti Polariksen. Itselläni Polariks on toiminut erittäin hyvin ja neliveto on kytkeytyy juuri niinkin sen tuleekin, tulen kaatoja olen ajellut metsästä ja ei ole mitään remontteja ollut . Minullakin se ei kyllä vielä ole ollut kuin jotain neljä vuotta.
No ensinnäkin eri nopeuksilla pyörivät akselit polariksessa. Talvella erityisen surkea. Ja kyllä minulla on ollut 2 polarista. Ensimmäinen ja viimeinen samalla kertaa. Hyvä, että joku on tyytyväinen polarikseen. Itselle se 4-veto ei ainakaan vaan toimi.
No osta uudempi Polaris ja joku muu kuin hinnat alkaen malli niin ei ole tuota ongelmaa 

Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
No oli uudempi tai vanhempi polaris sama ongelma enempi tai vähempi.
Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.
En osaa sanoa onko uusien polaris ien laatu huonontunut mutta kun puhutaan esim. Tällaisesta 2008 vm 500 perus pollesta niin aika varmana pelinä sitä pidän omien kokemusten perusteella mitä 8 vuotta omistin. Aina käyntiin ja Fujin 500 aikapomminvarma motti. Vedetty toistasataa mottia puita, ajettu offroadia aurattu lunta ja levitetty hiekkaa ja sepeliä. Toki neliveto ei täydellinen ole mutta toimii varmasti. Eripari rengastuksella tätäkin ongelmaa saa hieman parannettua.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Jaa,pamaha kirjoitti:No oli uudempi tai vanhempi polaris sama ongelma enempi tai vähempi.
Hondan anglesensorit ja vaihdemoottorit. Ecu murheet FA:ss jne
Canassa lämpöongelmat sulavine katteineen. Etuperän viskot ja limp home modet.
Yamahassa takaperän murrosmurheet ja vetoakseleiden tippumiset peristä. Puhumattakaan vanhojen yammujen liian pitkistä välityksistä.
Tämä oli vasta verryttelyä, joten tämä lienee tässä. Kaikissa on murheensa/ominaisuutensa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Voi perrr
Ja kun meinasin hontan suuntaan kallistua vaihdossa, jahka saan tuon polaroiskimen startin jälleen toimimaan.
Pitää sit vissiin ettii vanhempi pikkukikotin ajalta, jolloin ei vielä joka osassa ollut pientä china-tekstiä.
Ajalta, jolloin oli laatu ja käyttövarmuus hinnan ja voiton maksimoinnin edellä.
Metsämalliin meinasin myöskin siirtyä tuon traktorin jälkeen. Ei tarvi kikkailla rajoitinten ym sääntösuomivalvoo juttujen kanssa. Laskee vaan menemään, kuten ennenkin ja on aina tankille menossa, virkavallan sattuessa.
Kylällä on kymmenkunta mönkkäriä ja mulla taitaa olla melkein ainoo traktori. Ei oo näkkyy kilvettömiä mönkkäreitä haitannu ajellessa kilvettömyys.. menevät vaan kovemmin tuolla tiellä.

Ja kun meinasin hontan suuntaan kallistua vaihdossa, jahka saan tuon polaroiskimen startin jälleen toimimaan.
Pitää sit vissiin ettii vanhempi pikkukikotin ajalta, jolloin ei vielä joka osassa ollut pientä china-tekstiä.
Ajalta, jolloin oli laatu ja käyttövarmuus hinnan ja voiton maksimoinnin edellä.
Metsämalliin meinasin myöskin siirtyä tuon traktorin jälkeen. Ei tarvi kikkailla rajoitinten ym sääntösuomivalvoo juttujen kanssa. Laskee vaan menemään, kuten ennenkin ja on aina tankille menossa, virkavallan sattuessa.
Kylällä on kymmenkunta mönkkäriä ja mulla taitaa olla melkein ainoo traktori. Ei oo näkkyy kilvettömiä mönkkäreitä haitannu ajellessa kilvettömyys.. menevät vaan kovemmin tuolla tiellä.
Ei sitten ole kenellekään tullut mieleen ilmoittaa sille insinöörien sinne Polaris tehtaalle, että ne etu ja takapyörät pitää pyöriä samalla nopeudella? Tietysti voihan sillä toteutuksella olla jokin jokin muukin tarkoitus joka ei ole tullut mieleen.
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
Onhan sillä tarkoitus, jos paneutuu polariksen tekniikkaan vähän syvemmin niin idea selviää. Uudesta polarismallistosta löytyy jo tuota parannettua systeemiä (olikohan close-ratio), jossa pyörimisero akseleiden välillä on jo aika pientä, kas tässä viteoo https://www.youtube.com/watch?v=izbU6nxQbVU
Edit, niin ja tästähän on keskusteltu tässäkin ketjussa jo aikaisemminkin.
Edit, niin ja tästähän on keskusteltu tässäkin ketjussa jo aikaisemminkin.