TGB vs. Can-Am

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Antsu60
4WD
Viestit: 228
Liittynyt: 12 Maalis 2011 18:37

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

Premium ??? Hontra vai Jamppu.
Valtra79
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
Paikkakunta: Loimaa

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Valtra79 »

Jaa-a, foorumia lukiessa asia selvinnee. :?
Avatar
iveco
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Joulu 2004 22:41
Mönkijä:: Sportsman

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja iveco »

TGB on markkinoiden ainoa tehdasvalmistettu Traktori Suomen olosuhteisiin!

VARO HALPOJA KIINALAISIA KONEITA! JA OSTA KERRALLA KUNNON LAATU TRAKTORIMÖNKIJÄ!

Mieti ostatko jonkun (karvalakkimallin) vaatimattomilla ominaisuuksilla vaan oikein kunnolla toimivan työkoneen hyvillä varustuksilla! Ja nyt vielä oikeaan hintaan!

Aito jatkuva 4-veto 100 % etupään lukolla. Ei mikään automaattinen 4-veto mikä menee päälle vasta kuin takapää alkaa sutimaan!

Mieti kumman haluat, kunnon Traktorin, 15-20v kestävän työkoneen, vaiko samaan hintaan kilpailijoiden puolta pienempi tehoisen lelun!


Yllä otteita maahantuojan 500 - 550 TGB-traktoreiden myyntiilmoituksista Nettimotossa. Tuntuu uppoavan, hulluhan sitä on jos muun laittaa, tai ainakin pöhölö!

Tuota painoeroa jäin vielä ihmettelemään, Outlander 450 kuivapaino 308 kg, TGB 550 470 kg. Eli molemmat ajokuntoisena ero n. 150 kg luokkaa? Se on paljo se, miten on onnistuttu rakentamaan tuollainen yksinkertainen laite noin paljon painavammaksi? Ensimmäisenä tulee mieleen heikkolaatuiset materiaalit josta seuraa painavampi konstruktio jotta päästään riittäviin lujuuksiin. Tai sitten se insinöörityö ei sittenkään ole ihan samalla viivalla Can-Amin kanssa kun joutuu itse suunnittelemaan?
Valtra79
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
Paikkakunta: Loimaa

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Valtra79 »

En mää ny tierä onko sillä loppupeleissä väliä millä kukin ajaa ja minkä merkkisen kömpijän ostaa. Mää nyt valittin topiikin aiheeseen liittyvistä sen toisen. Ja ainahan markkinoinnissa käytetään lennokkaita lauseita ja jos se mainos myy niin hyvähän se vaan on.

Näkyy olevan näissäkin laitteissa merkkifanaattisuus samanlaista kun autoissa tai traktoreissa. :D :lol:
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

iveco kirjoitti:Tuota painoeroa jäin vielä ihmettelemään, Outlander 450 kuivapaino 308 kg, TGB 550 470 kg. Eli molemmat ajokuntoisena ero n. 150 kg luokkaa?
Tuota tgb:n painoa minäkin ihmettelen, joko tekstissä on virhe, tai sitten tuohon traktorimalliin on lisätty tarkoituksella reilusti painoa edesauttaen työominaisuuksia. Perus-blade, josta traktorimalli on tehty, painaa n. 352kg http://www.tgb.fi/portfolio_page/blade-550-efi-4x4-irs/

Ulkomailla myynnissä olevan traktori bladen painoksi on tällätty 392kg, ota sitten näistä selvää mikä pitää kutinsa :D http://www.technikboerse.com/fr/view/no ... d-atv.html

Nuo painot on muutoinkin aika ihmeellisiä, jos nyt verrokiksi otetaan 2/2013 mönkijälehden testissä oleva Can Am oli 500 Max T3, oli sen paino testitilanteessa täydellä tankilla 428kg.

Olisi mielenkiintoista tietää 450 t3:sen virallinen punnitustulos ajokunnossa.
Avatar
iveco
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Joulu 2004 22:41
Mönkijä:: Sportsman

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja iveco »

Omalla kohdalla ei ole kyse fanaattisuudesta yhtä merkkiä kohtaan, on vain tullut koluttua jo niin monta erimerkkistä ja -mallista mönkkäriä läpi että jyvät on jo erottunut akanoista aikaa sitten.
Nyppii tuon Modularboxin helppoheikkimäinen kaupustelu, vaikka samaa harrastaa tietysti muutkin halpamerkkien myyjät. Selkeästi vedetään siitä narusta että kun julkeasti ilman faktoja kehutaan laite paremmaksi ja silti halvemmaksi kuin muut, ostajalle saadaan tunne että hän on nyt fiksumpi kuin nuo muut hölmöt jotka maksaa ylihintaa huonommasta vain koska se on merkkituote. Kaikkihan me halutaan tehdä hyviä kauppoja, ja keksiä jotain mitä muut eivät ole tajunneet?

Vastapainoksi tällaiselle markkinoinnille on sitten tällaiset foorumit joissa tietoa ja kokemuksia jaetaan harrastajien kesken jottei kaikkien tarvitsisi koluta samoja karikkoja läpi.

Lopultahan jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi katsoo, onneksi olkoon vaan hankinnasta Valtra79, vilpittömästi toivon että TGB:stä on sinulle iloa ja hyötyä.
Valtra79
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
Paikkakunta: Loimaa

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Valtra79 »

Nonni. Nyt on musta 550 traktori-Blade kotona. Ekat 16km ajettu ja ihan jees vehkeeltä tuntuu. Modularin setä toi samassa kuormassa telikippikärryn (osina). Takaboxi tulee ensi kuussa veloituksetta kun olivat loppu.

Pikainen opastus ja kättely kera uuden vuoden toivotuksen. Loistavaa palvelua avaimet käteen systeemillä. =D>

Jatkamme tarinaa muissa topiikeissa.....
Antsu60
4WD
Viestit: 228
Liittynyt: 12 Maalis 2011 18:37

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

Niin sitä pitää, hieno Joululahja.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Valmistusmaista sen verran, että jos sieltä paremmasta Koreasta tulisi mönkkäreitä, niin uskaltaisin ostaa,, autoissakin menneet japsien ohi.
Valtra79
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
Paikkakunta: Loimaa

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Valtra79 »

Antsu60 kirjoitti:Niin sitä pitää, hieno Joululahja.
Joululahjana minä sitä hallitukselle perustelin..... :D
Vastaa Viestiin