TGB vs. Can-Am

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Janishell »

CAN-AM ehdottomasti ostoon mielummin, kuin verrattuna TGB.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Karo
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 07 Huhti 2013 20:33
Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
Paikkakunta: Helsinki

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Karo »

Ennemmin Tgb kuin Cana. Pääset vähemmillä ongelmilla. Tegu on työkone. Hommaa toi 1000cc niin löytyy reippaasti vetojakin. Ja kyllä toimii modularin kanssa asiointi.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Karsta »

[/quote]Huoltohinnat ja paino puoltaa TGB:tä, luotettavuus ja valmistusmaa Can-Amia.[/quote]

Taiwan? vs. Mexiko :D Eipä silti, ihan priimaa kasausjälkeä tortillansyöjät on ainakin minun kohdalla tehnyt.
Valtra79
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
Paikkakunta: Loimaa

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Valtra79 »

Jaaha....tuli jo noottia modelta kun lainailin... :shock: Että heti äijä ruotuun... :D

Noissa Can-Ameissa on takuu 24kk kun TGB:ssä taasen 36kk. Ja saahan tuohon Canaan jatketun takuun eri hintaan?
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja dealer »

paino puoltaa TGB:tä
Piti googlettaa miten kevyt se mahtaa olla, mutta näköjään maahantuoja kääntää suuren painon muka eduksi.
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 17:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja seatts »

Työhommissa suuri paino on etu, mutta maastossa taas haitta.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Valtra79
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
Paikkakunta: Loimaa

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Valtra79 »

Meinasin taas lainata edellistä...tottunut muilla foorumeilla... :oops:

Niin se paino, onhan siitä etua kuten kärryä kiskottaessa. Traktorillakin ihan eri meininki ajella kun on aisapainoa ja nokkapainoa, pyörä pitää huomattavasti paremmin, meno on vakaampaa ja kuormaakin saa ladella enemän kun veturissa on kiloja. Toki suuri paino ja pehmeä alusta on huono yhdistelmä....

Muistan lukeneeni täältä jostakin topiikista että TGB:llä lumen lykkiminen huomattavasti lystikkäämpää kuin muilla, isommasta painosta johtuen. Silti se TGB:n laatu arvelluttaa vaikka onkin reilu takuu, korealainen kun on. Ehkä pitäs katsella asiaa vähän eri laseilla, mutta ei ole helppoa kun japsit, kiinalaiset ja muutkin itätuotteet vaan tuntuu aina huonompilaatuisilta. :?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4382
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

TaiwanGoldenBee...

Vielä kun tähän keskusteluun saisi mukaan sen CanAmin voimansiirron jollotuksen... :wink:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Karo
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 07 Huhti 2013 20:33
Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
Paikkakunta: Helsinki

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Karo »

Katsot vaikka niillä laseilla, että TGB tekee esimerkiksi muiden merkkien voimansiirron pääsääntöisesti. Variaattorit ja jne. Eipä ole mitään valmistusvirheitä omalle kohdalle sattunu. Ainoat virheet mitä ollut taitaa olla vaijerien venyminen joka haittaa nelivedon ja etuperän kytkeytymistä. 2011vm blade 450irs ainoa suurempi vika oli imukaulan (kumiletku) irtoaminen joka sitten tuli vaihdettua järeempään ja siihen loppui viat. Tuo 1000 v twin blade on kyllä mahtava vehe!! Suosittelen!
Uudenmaan Mönkijät Ry
Antsu60
4WD
Viestit: 228
Liittynyt: 12 Maalis 2011 18:37

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

Valtra79 kirjoitti:korealainen kun on.:?
Eihän tuo Korealainen, Taiwaniastahan tuo. Myös Japsit kestäviä.
Avatar
iveco
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Joulu 2004 22:41
Mönkijä:: Sportsman

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja iveco »

Ensimmäinen neuvo on että älä kuuntele tyyppejä joilla on kokemusta vain yhdestä merkistä ja kehuvat omaansa kun eivät muusta tiedä :)
Alkuperäinen kysymys taisi olla että Can-Am 450 Pro vai TGB 550. Näistä vaihtoehdoista ei minusta kahta puhetta, ääni Canalle. Hintaero on liian pieni jotta mitään syytä harkitakaan TGB:tä. Onhan ne kuitenkin ihan eri laitteita, viimeistään jälleenmyyntiarvoltaan.
TGB valmistaa alihankintana osia mm. Can-Amille, mutta osat joita TGB tekee Can-Amille on BRP:n suunnittelemia ja heidän laadunvalvonnan alaisia, ainoastaan valmistus tapahtuu halvemman tuotannon maassa, BRP:n laatuvaatimuksia noudattaen materiaaleista lähtien.
Tällä ei ole mitään tekemistä TGB-merkkisten mönkijöiden laadun (=materiaalien ja komponenttien kestävyys ja käytettävyys, yleinen käyttömukavuus, omistajan "sain rahalle vastinetta"-tunne ym.) kanssa, vaikka maahantuoja sillä mielellään ratsastaakin. Ihan jo lisenssi- ja patenttiasiat pitävät komponenttien valmistuksen alihankintana ja oman kilpailevan suunnittelun ja tuotannon erillään, ja todennäköisesti näillä tehtaillakaan ei ole muuta yhteistä kuin omistajan nimi, jos sitäkään.
Karo
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 07 Huhti 2013 20:33
Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
Paikkakunta: Helsinki

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Karo »

Ei varmasti olekkaan, mutta nämä osat mitä valmistaa muille niin ovat niitä osia jotka eivät mene rikki tosin kuin kaikki muut osat, sähköt, moottorit ja etuperän osat jne... Polariksen kolmevuotias sokea meksikolaispoika joka tekee ja suunnittelee sähköt näihin kyseessä oleviin koneisiin. Ääni edelleen TGB:lle. Itse ainakin tykkään hallita kaikkia koneessa olevia perien lukkoja esimerkiksi.
Uudenmaan Mönkijät Ry
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 17:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja seatts »

Mites Polaris nyt tähän liittyy?
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Viestiketjun avausviestin nettimoton linkit ei enää toimi, joten budjetti jää epäselväksi. Pari kohtaa tuli itselle mieleen verrokeista tgb/can-am:

-jos t3, niin rajoittimen toteutus 6-0 canamille
-jälleenmyyntiarvo 6-0 canamille(kiinalaisesta et saa muualta kuin kiinalaisia myyvästä liikkeestä kohtuu korvauksen, jos edes huolivat)

Ja sitte tietenkin että miksei Honda vaihtoehtona? Parhaillaankin yks t3 420 6 tonnin hintaluokassa nettimotossa.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Karo
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 07 Huhti 2013 20:33
Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
Paikkakunta: Helsinki

Re: TGB vs. Can-Am

Viesti Kirjoittaja Karo »

Honda hyvä! Mut ne kaikki kuulostaa maamoottoreilta, ja näyttää enemmän kiinalaisilta kuin kiinalaiset. Kaikki mallit ihan samannäköisiä. Ja kyllä korealaisista maksetaan vaihdossa todella hyvin, kiinalaisten vaihtohinnoista en tiedä.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Vastaa Viestiin