traktori vaiko tieliikenne?

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
Avatar
ceebbari
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 25 Syys 2012 06:58
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
Paikkakunta: Porvoo

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

Osta multa enemmin Yamaha pois?
2009 malli tehostimella ja aivan kaikilla mahdollisilla herkuilla (vain telat puuttuu)
Ajettu yli 1000km vähemmän ja uudet renkaat kun tuossa sliksit.
Ainoa mikä tuossa canassa on parempaa taitaa olla vuosimalli ja koneen koko.
Yammussa on Warn pro heittävä aura sähköisellä käännöllä....
Pyöräkuumeen alta netto hintaan 8500€
9000€ saat vielä mukaan uudet Itp kromivanteet ajamattomilla Maxxis Ceros allterrain kumeilla 25/10r12 koossa....
Viimeksi muokannut ceebbari, 27 Huhti 2016 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja keulii »

Jos ajelet 60-80 alueilla, ni osta TL-mönkäri. Vaikka vähän käytettynä, jossa takuu voimassa.

14000km rupee oleen jo melkonen määrä mönkkärille. Vari remppaa saattaa olla tiedossa, ja siihen saa menemään 500-1000€ helposti. Myös koneessa voi olla remppaa tiedossa.
Avatar
ceebbari
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 25 Syys 2012 06:58
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
Paikkakunta: Porvoo

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

keulii kirjoitti:Jos ajelet 60-80 alueilla, ni osta TL-mönkäri. Vaikka vähän käytettynä, jossa takuu voimassa.

14000km rupee oleen jo melkonen määrä mönkkärille. Vari remppaa saattaa olla tiedossa, ja siihen saa menemään 500-1000€ helposti. Myös koneessa voi olla remppaa tiedossa.

Taitaa canassa olla vaan 4000km huoltokirjan mukaan...
Tiku
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Huhti 2016 08:36

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Mittari näyttää taas toisia lukemia... laitoin heille kyselyn.

Piru tätä mönkkärikuumetta..
Avatar
ceebbari
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 25 Syys 2012 06:58
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
Paikkakunta: Porvoo

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

Mittarissa kello 13:19
Woozie
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:41

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Woozie »

ceebbari kirjoitti:
keulii kirjoitti:Jos ajelet 60-80 alueilla, ni osta TL-mönkäri. Vaikka vähän käytettynä, jossa takuu voimassa.

14000km rupee oleen jo melkonen määrä mönkkärille. Vari remppaa saattaa olla tiedossa, ja siihen saa menemään 500-1000€ helposti. Myös koneessa voi olla remppaa tiedossa.

Taitaa canassa olla vaan 4000km huoltokirjan mukaan...
Katoppa tarkemmin. Taitaa puuttua viimeisimmästä 1 edestä, jos vuotta aiemmin ollut reilun 5000km huollossa...
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Yksi sana. Tieliikenne.
Avatar
ceebbari
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 25 Syys 2012 06:58
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
Paikkakunta: Porvoo

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

Woozie kirjoitti:
ceebbari kirjoitti: Taitaa canassa olla vaan 4000km huoltokirjan mukaan...
Katoppa tarkemmin. Taitaa puuttua viimeisimmästä 1 edestä, jos vuotta aiemmin ollut reilun 5000km huollossa...
Jotain hassua tuossa kirjassa on, kun 16.5.2014 reilussa 5000km on mittari vaihdettu.
Sitten seuraava huolto on 6.3.2015 ja kilometrejä 668km.
Sitten seuraava huolto on 4.8.2015 ja siellä onkin reilu 4000km.
On sillä kai siis ainakin tuo ekan mittarin reilu 5000km ja tämän mittarin reilu 4000km kai ajettu.....
Oli miten oli niin osta multa jopa raajärvellä parhaaksi haukuttu Yamaha....
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Jos rahasta ei ole valinta kiinni , niin uusi maxiraktori maalle ja kaupunkiin vähänkäytetty tieliikennemalli. Jos vain yksi laite niin ehkä sittenkin tuo uusi canan maxiraktori.
Itse harkitsin kans aikanaan millaisen mönkijän laitan ja pitkän mietinnän ja harkinnan jälkeen ( 3-4 vuotta ) päädyin sitten can amin viissataseen maxiraktoriin. Nyt tuo mönkijä on ollut minulla vajaat kaksi vuotta jona aikana olen ajanut laitteella noin 9700 kilometriä. Laite toiminut koko tuon ajan erittäin luotettavasti ainoastaan yksi ajovalonpoltin on pitänyt vaihtaa ei mitään muuta.
Minulle tuo 40km/h huippunopeus on riittänyt ihan hyvin , jos on ollut tarve päästä nopeammin niin sitten olen lähtenyt autolla.
Kuten kirjoituksesta voi jo päätelläkin niin olen ollut valintaani erittäin tyytyväinen (sekä can-amiin että raktori versioon) ja jos tuo nykyinen laite lähtee joskus vaihtoon niin seuraavassakin canassa on keltainen kilpi.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja keulii »

Tiku kirjoitti:Tulipa rekattua tänne foorumille kun olen sen ensin kahlannut läpi miltei kokonaan.

Ensimmäinen mönkijä on hakusessa ja mieli on jo lukittunut yhteen malliin (can am 570 max t3 pro). Uutta olen katselemassa sillä en oikein ymmärrä käytettyjen hinnoittelua, hinnat tuppaavat olevan aika korkeita ja uudessahan on aina takuu mukana.
Kannattaako edes tarjota 7 vuotta vanhaa mönkkäriä, jos lähtökohta on tuo?
Avatar
ceebbari
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 25 Syys 2012 06:58
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
Paikkakunta: Porvoo

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

Tuosta on jo pudottu 3v vnhaan yli 10tkm ajettuun....
Ja aina kannattaa tarjota...
Tiku
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Huhti 2016 08:36

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Aina kannattaa tarjota, mainostahan se vaan on. Tarkoituksena tässä on laajentaa omaa ajattelua sen mukaan mitä kokemuksia jo mönkijän omistavilla on. Sen verran mieli on ainakin kommentteja lukiessa ja omaa käyttötapaa haarukoidessa avartunut että keltakilpi ei ole itsetarkoitus.

Meinaan voi pikkuisen jurppia ottaa laite alle ja käydä heittämässä pikku huvilenkki rajoitinta vasten nojaten. Täällä kyllä huomataan jos laite kulkee yli sen mitä pitää, ikävä kyllä huomaajina ei ole naapurit vaan virallisemmat instanssit.

Merkki on kyllä lyöty lukkoon ja keltainen on kiva väri, ei siitä sen enempää.
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 18:13
Paikkakunta: Tammela

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Kyllä siinä keltakilpisessä on muitakin hyviä puolia. Työhommissa tuo 40hp tuntuu paljonkin paremmalta kuin tuo kuristettu tl-malli. Minun Ace:ni kulkee +50kmh mutta silkkaa typeryyttä on ajaa rajoitinta vastaan. Tuo Ace:n sähköinen rajoitin toimii niin hienosti, että ei taaskaan voi olla kehumatta. Monissa laitteissa tuo rajoitinhomma on toteutettu vähintäänkin välttävästi, ellei tökerösti.
Woozie
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:41

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Woozie »

ceebbari kirjoitti: Jotain hassua tuossa kirjassa on, kun 16.5.2014 reilussa 5000km on mittari vaihdettu.
Myönnetään etten huomannut tuota mainintaa mittarinvaihdosta, vaikka se kävi muuten kyllä itsellä mielessä :oops:

Näköjään tuolla lisää kuvia ja nykyisessä mittarissa 6774,7km
http://www.ttnordic.fi/vaihtoautot/CAN- ... r-1000-max
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 14:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: TL vs. traktori sekakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Ehdottomasti TL jos haluaa ajella muualla ku 40 alueilla. Lasten kanssahan tuo t3 tarjoaa varmasti riittävästi vauhtia mikäli kovinkin pieniä vielä ja tietysti maxi mallina. Itse kun maalla asun niin mukava ajella pitempiä siirtymiä hieman lujempaa. Tuolle vanhalle outille sopiva marssi vauhti se reilu 60. Muutamalla tutulla t3 ja heti ne on vauhtia lisää kaipailleet.
Vastaa Viestiin