300-400cc työmönkijät

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

tinke77 kirjoitti:Ootko päässyt kokeilemaan eri vaihtoehtoja?
En oo vielä käyny.
Pyydän eka tarjoukset kaikista malleista ja monista eri paikoista, ja sitten sen jälkeen valitsen niistä pari kolme parasta tarjousta eri merkeiltä, joita käyn koittamassa.
Kaikkia en käy, koska tosiaan saa kaks viikkoa kiertää yötä päivää Suomea, että löytyy kaikki merkit ajettavaks :D Ja on se valinta helpompi sitten tehdä, kun ei ole niin montaa vaihtoehtoa.
Kiitos tosta Yamahasta! Tulipa laitettua tarjouspyyntöä menemään.
Avatar
tinke77
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Paikkakunta: Lpr: kupeessa

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

Ilmeisesti lappeenrannan kulmilla asut, niin toki miun hondaa pääset kokeilemaan, jos jotain auttaa. Toki se on vanha, -12 mallinen.
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Äläs nyt Tinke, honda on sitten vasta vanha kun ikää on 30 vuotta ja 15000 tuntia mittarissa :lol:

Tuo coyoten linkittämä rizli on kyllä hyvä peli (vaikkakin ylittää jo 400cc kokoluokan tässä topikissa), kaverilla oli semmonen. Pirun ketterä menemään paikassa kuin paikassa, sekä piiiitkä takuukin on.
Avatar
tinke77
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Paikkakunta: Lpr: kupeessa

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

Helppohan se on huudella, ku itellä on kalusto viimisen päälle, on ohjauksen avustajaa sun muuta ;)
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

Joo, tosiaan kysyin tosta yamahasta tarjousta, niin laittoikin varmaan vahingossa "tarjouksen" vm 2013 450:stä. Ois kyllä ihan houkutteleva jo tolla nettimoton hinnalla, eli 5990+tk. Varusteet oli kyllä niin helkkarin kalliit et ne pitäis sit hommaa ite halvemmalla ja asennella. Toki ei toikaan nyt iso miinus oo. Toimituskulut viel tinkaa pois, niin sit varsinkin hyvin potentiaalinen vaihtoehto. Tässähän on etulukko napista?
350 Bruinilla tuli ajettua paljonkin silloin kun se markkinoille tuli 2000-luvun alussa. Ja toi nyt ei ainakaan huonompi ole. Jopa vois sanoo, että yamaha olis ainoa merkki, jonka vois ostaa koeajamatta, ja niin tuo melkein pitäis tehdäkin, kun on matkaa LPR:stä Poriin sen verran.

Kiitos tosta koeajotarjouksesta! Mitenhän vaan olis verrattuna tohon pienempään?
Avatar
tinke77
6WD
Viestit: 880
Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Paikkakunta: Lpr: kupeessa

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

Ostat isomman ;)
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

Jos olis rahaa ni laittaisin joka merkiltä parhaan ja isoimman laitteen, mut nyt on kuitenkin joku raja vedettävä johonkin :D
Nyt ollaan päästy jo kolmeen ehdokkaaseen:
Cana L450
Grizzly 450
TRX420FE
Canakauppias vaan on hinnoitellut tuon ylivuotisen ihan järjettömän hyvin :D 6900e Broncon puskulevyllä, vinssillä ja kärryllä.
Jammu ja Honda pitää ostaa pelkkänä koneena, koska varusteet taas hinnoiteltu huonosti. Erikseenhän niitä palikoita saa, eikä vaadi koneinsinöörin tutkintoa jotta saa paikalleen.
Nää molemmat tulis olemaan 700-800e kalliimmat, niin nyt pitäis sitte jotenki saada ratkaistua tämä, et miks noista kumpikaan olis canaa parempi 800 euron edestä.
Ei meinaa oo kyllä enää Canan huoltokaan välttämättä lähellä, koska kohtuu huonoa palvelua sain mielestäni jo tarjousta kysyessä. Meinaa on aika halvatun huono tarjous jos ladotaan paperille BRP:n listahinnat :D
Jammun kaasaria pidän vähän miinuksena, mutta taas etulukko ja keskipakoiskytkin ois aika jees.
Hondassa taas ei ole muita miinuksia kuin lukon puute. Kaippa tollaseen manuaalivaihteistoon ajan mittaan tottuu. Jäykkä perä ehkä ihan pienenä miinuksena ajatellen huvikäyttöä jossain uralla..
Nyt vaan tarttis löytää ne koeajokappaleet jostain..
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

peccis kirjoitti:Sanoisin että laita suoraan parasta mitä saa, ja sen saa kympin tasarahalla :) Sitten ei käy niinku mulla kun yritin säästää ensin käytettyjen kanssa ja sitten noissa uusissa edullisemmissa... :D
Ilman kokemusta: Aamen. Ääni tälle vaihtoehdolle. Ottaa vaikka jämäsummalle jonkin hyvän rahoitusdiilin joka on takuulla pitkässä juoksussa halvempi kuin "elinikäinen" diili varaosamyyjän kanssa.
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

Tuuvinki kirjoitti:
peccis kirjoitti:Sanoisin että laita suoraan parasta mitä saa, ja sen saa kympin tasarahalla :) Sitten ei käy niinku mulla kun yritin säästää ensin käytettyjen kanssa ja sitten noissa uusissa edullisemmissa... :D
Ilman kokemusta: Aamen. Ääni tälle vaihtoehdolle. Ottaa vaikka jämäsummalle jonkin hyvän rahoitusdiilin joka on takuulla pitkässä juoksussa halvempi kuin "elinikäinen" diili varaosamyyjän kanssa.
Tässä nyt lähinnä vasta aloitellaan harrastusta, niin en yli 8tke aio laitteeseen uhrata.
Ja eikä tässä nyt mitään varaosadiiliä olla mielestäni tekemässä, vaan siksi merkeiksi on valikoitunut nuo edellä mainitut kiinalaisten sijaan.
Tämäkin on harrastuksena sellainen, niinkuin kaikki muukin moottoroidut vehkeet, että rahaa saa menemään niin paljon kun sitä vaan löytyy. Johonkinhan se raja on vedettävä, mikäli haluaa pitää budjetin edes jollain tapaa hallinnassa.
Voishan sitä varmaan laittaa sellaisen 20tke huippumallin, mutta en usko sellaisen tuovan mitään lisäarvoa omaan käyttööni.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Grizzly 450 oli veneporissa tarjouksessa 5990,-

Siihen vinssi + asennussarja n.300€ sekä puskulevypaketti n.400€, yhteensä 6690,- (jos siis asentaa vinssin ja auran itse eikä laske työlle hintaa), vinssi ja lumiaura -hinnat on netistä katteltu, eli ne pitää jostain sit erikseen ostaa.
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

ViiMax kirjoitti:Grizzly 450 oli veneporissa tarjouksessa 5990,-

Siihen vinssi + asennussarja n.300€ sekä puskulevypaketti n.400€, yhteensä 6690,- (jos siis asentaa vinssin ja auran itse eikä laske työlle hintaa), vinssi ja lumiaura -hinnat on netistä katteltu, eli ne pitää jostain sit erikseen ostaa.
Joo, tuota mä just meinasinkin. Tuohon koneen hintaan liikkeet haluais viel sen toimituskulun 350e, mutta eiköhän tosta vielä sais vähän tingattua.
Mönkijävarikon kautta pääsin sellaiseen hintaan 152cm puskulevyn, vinssin, asennussarjojen ja peräkärryn kanssa, että, noin 1300e menis. Warnin tavaroilla. Eikös Broncokin oo ihan laadukasta tavaraa? Ei oo noiden varustekauppojen kanssa vertailua tullu tehtyä, niin en tiedä, löytyykö halvemmalla jostain. Puskulevykin varmaan riittää 137cm leveänä. Työ maksanee mäyräkoiran verran, kun autotallissa yhen illan touhuaa :)
Hondan kyllä tiputin nyt pienen harkinnan jälkeen vaihtoehdoista. Syynä 24" rengas 11" vanteella. Jos nyt kuitenkin innostuu tosissaan möyrimisestä, on rengaskoon kasvattaminen aika vaikeaa noilla vanteilla, joten taas tietää usean sadan euron rahanmenoa, jotta saa vaikka 27" renkaat.
Varmasti hyvä kone, mutta ihan loputonta kassaa ei ole.

Valinta siis jammun ja canan välillä. Canan etulukon toiminta ratkaisee paljon, kun koeajolle pääsen. Jos on samanlainen viive kuin vanhassa, 400 mallissa, on valinta sen jälkeen helppo. Sitten ajetaan Poriin peräkärryn kanssa ja haetaan tuo Grizzly pois.
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Jos mun ymmärrys riittää niin Canasessa on tuo hidas visco...Ja jos olisin hankkimassa jompaa kumpaa laitetta niin hakisin kyllä tuon Jammun..Mulla on kyllä kokemusta molemmista merkeistä ja jos haluaa laitteen jolla "huoletta"voi vaan ajaa ota Jammu.Tosin ei nuo Canasetkaan ole minua koskaan mettään jättäneet :D
Haminan seudun mönkijät ry
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Perus L-mallissa on hidas visco, DPS- (ohjaustehostin-) mallissa on se nopeampi.
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

SETMA kirjoitti:Jos mun ymmärrys riittää niin Canasessa on tuo hidas visco...Ja jos olisin hankkimassa jompaa kumpaa laitetta niin hakisin kyllä tuon Jammun..Mulla on kyllä kokemusta molemmista merkeistä ja jos haluaa laitteen jolla "huoletta"voi vaan ajaa ota Jammu.Tosin ei nuo Canasetkaan ole minua koskaan mettään jättäneet :D
Näin mäkin oon ymmärtäny, mutta kun ei kukaan ole sitä kertonut oikeastaan missään, että miten toimii. On käyty kaikki ulkomaisetkin sivut läpi ja ei oo selvinny. Se on selvinny, et DPS- mallissa olis se QE-malli, eli vissiin nopeampi, mutta taas yks kauppiaista sanoi että olis tossakin melko nopea olevinaan. Kun viel kysyin, että onko parempi ku edellisessä mallissa. Voihan noi olla myyntipuheita, mutta olis se nyt joka tapauksessa parempi, jos menis sen viiden kierroksen sijasta vaikka kaks, mitä siinä vanhassa nelisatkussa menee videoiden perusteella.
Toi on nyt sellanen homma, mikä selviää koeajolla, ehkä..
kerpele jos ei olis antanu niin hyvää tarjousta tosta, niin ei olis mitään vaikeuksia valita!! :roll:
Jammu se on vieläkin viimeisen tinkaamisyrityksen jälkeen sen 700e kalliimpi varustettuna nettikauppojen varusteilla..
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: 300-400cc työmönkijät

Viesti Kirjoittaja SETMA »

No jos se hintaero on noinkin iso niin hae se Cananen,Se visco toimii ihan ok paitti jos vertailuvideon on kuvannu joku kilpailevan merkin edustaja...Tasasella kaasulla veto pysyy päällä.
Haminan seudun mönkijät ry
Vastaa Viestiin