Tgb vai polaris?

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Polariksella on toimiva neliveto.
Tarvittaessa vvaraosat löytyvät lähes joka kylästä.
Imatralta löytyy pollen huolto ja varaosat,kuvista vain kertoo,mitä haluaa. Toisin on tgb!
Omaan kanaseen löytyy kolmesta eri putiikista osat imatralla.. on tarviketta ja alkuperäistä!
Hold my beer..
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mulla on Pollen kanssa( 500 EFI -09 T3) kohta kaksi vuotta yhteistä taivalta takana. Ostettaessa 140h, nyt 260h. Oma käyttö on toki kevyttä ja painottuu enemmän talviaikaan. Lumityöt, kalareissut sun muut. Talvikäyttöä noin 75% ja loput sitten mulloin. Kerran jätti tien päälle, syynä oli irronnut sytkäjohto.
Toki oma käyttöni on kevyttä verrattuna siihen mitä mönkijällä voi kaikkea tehdäkkään. Rypemisestä en suuremmin nauti joten sitä en ole harrastanutkaan.

Ite mietin kanssa silloin mönkkäriä hankkiessani että mikä se olisi. Polle vai TGB. Cana ei tullut mieleen. Sellaisenkin myyjäliike löytyy omalta kirkolta mutta on jäänyt mielikuva että alle 1000e asioinnin takia ei myyjien kannata tuoliltaan nousta. Tulin siihen lopputulokseen että Polle, ihan siitä syystä kun omalta kylältä löytyy Polariksen myyjä joten varaosat/huollot on lähellä ja myyjänä muutenkin erittäin asiakaspalvelualtis.
En ole katunut. Oon miettinyt uuden pollenkin ostamista, lähinnä tuo 570 ohjaustehostinmalli houkutti. Mutta kun tuosta kikkareesta on muodostunut omaan mieleen luotettava kuva niin taidan ajaa sillä auringonlaskuun asti. Kaikki toimii.

Kun Canakin aikaisemmassa keskustelussa tupsahti esille niin sanon senverran vielä että koeajoin myös canaa. Asiallinen laite, mutta siitä ohjaustehostimesta en omaksi ihmetyksekseni tykännytkään. Levoton isommalla tiellä. Tien käyttö liittyy oleellisesti myös omaa mönkijöintiini kun asutaan vain hitusen taajaman ulkopuolella.

TGB:stä kun en tiedä, en ole koskaan kokeillut niin siitä en esitä mielipidettä, kun ei sitä oikeastaan ole.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 14 Elo 2006 23:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Janishell kirjoitti:Sinullakaan ei ole mitään kokemusta 500 Pollesta niin voi sunkin kommentit jättää aikalailla sivuun. 800 polle on ihan eri vehjes kuin verrattuna 500 polleen.
500:sen scramblerin verran on kokemusta.
Perusviat pysyy samana, oli kyseessä mikä tahansa polaris, luokattoman surkea ja heikko neliveto sekä surkea variaattori.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
pume
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 26 Loka 2006 15:33
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 EFI T3 -15
Paikkakunta: tornio

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja pume »

Lisää pokcornia,mie sanon naapurin puolesta osta se 500 polaris :)
--Ojankautta Kiitos--
Ex: odes L7 vm07
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Kydon kirjoitti: Kokemusta ensin ja sitten vasta viisasteluja palstalle!
***clip siistimmäksi***
Ensin pitää hommata henkselit, ennen kuin niitä voi paukutella!
Kunhan varoitin tulokasta, kun on tässä tullut muiden kokemuksia roppakaupalla ammennettua itsellenikin. Mutta tuossahan selvisi jo että sanamuoto oli aloituspostissa väärin ja se ei oltu sittenkään tarkoitettu polaris on luotettavin (kait?) -muotoiseksi ilmaisuksi, vaan luotettavampi. Voi olla, en tiedä, mutta ei tuo totta maar luotettavin ole. Ehkä TGB:tä parempi vaihtoehto silti... Tosin esim. Viimaxin (hyviä) kokemuksia TGB:stä voi palstalta löytää kyllä kun jaksaa etsiä. Polariksesta ei niinkään, hänen tapauksessaan ;)

Ei nuo Pollen viat aivan tuulesta temmattuja minun omasta päästäni kuitenkaan ole. Aika paljonhan noissa sähkövikaa ja etuperävikaa tuntuis olevan. Monet eivät vioistaan tohdi juurikin tämän vuoksi tänne tulla edes sanomaan kun "koirat älähtävät heti kun kalikat kalahtavat".

Itseäni harmittaisi ainakin jos pistäisin 7000 euroa mönkkäriin joka makais pajalla enemmän kuin persuksen alla, oli takuuta tai ei. Tai vielä pahempi olisi 13.000 euroa.

Mitä tuohon sarkastiseen kommenttiini Ihan paskojahan ne on ja sen tietää melkein jokainen. tulee niin se oli lähinnä vastaus tiemulle kuka oli heti tukkimassa turpaani kun sen avasin.

Ja ei, en aio kokemusta Polariksesta hankkiakaan. Minulle riittää teidän muiden kokemuksenne.

Mutta joo, koitan rajoittaa "Besserwisseyttäni" hieman jatkossa. Pahoittelut.
Kydon
4WD
Viestit: 175
Liittynyt: 31 Loka 2013 17:22
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja Kydon »

Itse olen lukenut tätä foorumia 2006 vuodesta lähtien ja ensimmäisen kerran tämän puolen vuoden aikana, minkä olet suoltanut tuota tuubaa, olen älähtänyt tuosta täysin joutavasta dissauksesta. Kuten olen jo useamman kerran maininnut, en ole minkään merkin uskollinen kannattaja. Olen omistanut useita eri merkkejä. Että se on mulle aivan sama mitä merkkejä kohtaan niitä kalikoitasi heittelet, älähdän jokaisen kohdalla ja pelkästään siitä syystä että nojaat tietojesi kanssa vain ja ainoastaan anonyymeinä esiintyvien keskustelupalstojen kirjoittajien kokemuksiin, et omiisi! Lisäksi olet harvinaisen ärhäkkä provosoimaan muita foorumilaisia noilla "tiedoillasi".

Suosittelen lämpimästi siirtymään suomi24:n puolelle, sieltä löytyy varmasti kumppaneita tuon tasoiseen keskusteluun.

Sorry ylläpito, meni täysin offtopickiksi! Olen puhunut! Vedän happea...
Itä-Suomen mönkijät ry
tiemu
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 10 Marras 2014 18:00
Mönkijä:: sportsman 570 vm2014 maasto
Paikkakunta: laukaa

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja tiemu »

En tainnu missään vaiheessa sanoa että tukin turpasi tuuvinki vaan että pitäis joskus ite tajuta eikä leikkiä asiantuntiaa vuoron perään joka topikissa . Eikä tuo polariksen tai muunkaan merkin haukkuminen minua sinällään haittaa ei tuo motorcoytekaan täällä polarista liiemmin ylistä eikä hänen kanssaan aisiasta tarvitse väitellä ero on kuitenkin siinä että hänellä on ollut mönkijöitä myös sonta polaris .
Ex.sportsman 500 h.o vm.2006 tl
Woozie
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:41

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja Woozie »

Jos nappaisit ne Yamaha-lasit pois silmiltäsi niin näkisit että kyllä niistäkin vikoja löytyy :wink: Kannattaisko saada se oma kone ensin pihaan ennen kuin henkseleitä paukuttelee? Käytetyissä laitteissa pääasiassa aikaisempi käyttö vaikuttaa enemmän kuin merkki.
Suosittelen lukemaan ajatuksen kanssa tämän ja viime vuoden traktorien rekisteröintimäärät niin ymmärrät miksi Pollesta on niin paljon keskustelua:
http://www.4x4maailma.fi/yamaha-laittoi ... un-paalle/


Aloittajalle: Budjetti on ilmeisesti n. 7000€ ?
Siihen hintaluokkaan harkitsisin ainakin näitä:
http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1937316
http://www.nettimoto.com/can-am/outlander/1939092 (tunnit?)
http://www.nettimoto.com/can-am/outlander/1905649
http://www.nettimoto.com/honda/trx/1939291
http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1894309

Toisesta Can-Amista ja toisesta Polariksesta puuttuu lumilevy, joka pitää neuvotella tai hankkia erikseen. Maksaa n. 400-500€ http://www.monkijavarikko.fi/webshop/42 ... evypaketit

Edit. Korjasin kirjoitusvirheen
Viimeksi muokannut Woozie, 12 Marras 2015 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
allu121
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Marras 2013 22:25
Mönkijä:: tgb blade 500r
Paikkakunta: helsinki

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja allu121 »

Olen itse omistanut 2 tgb blade ja target kokemuksia on tullut sen verran että tgb on iha ok vehje mutta
1 Teho ei oo riittävästi
2 Pikku sähkövikoja
3 kova meteli (kone käy aikaa kovilla kierroksilla)
4 jos aja maastossa ja jyrkkä mäkeä sit usein sammu.
5 pakoputki käy kuumana jos ei iha punaisena
6 Varaosat on pirun kallit ens vetari maksa 360€
7 varaosien saatavus heikko va modularbox
Ja lyhyesti siitä syystä ostin can am renegade ja olen tyytyväinen polaris varmasti parempi ainaki osat halvemmat ja saa joka paikasta.
HSD -10
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 25 Elo 2015 03:45
Mönkijä:: Polaris RZR 570 EFI Cabin -15

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja HSD -10 »

allu121 kirjoitti: polaris varmasti parempi ainaki osat halvemmat ja saa joka paikasta.
Polaris lienee sitten mönkkäreiden Toyota. =D>

Sitä näköjään tulee automaattisesti hankittua myydyin ja suosituin, moottoripyörissä luotin Hondaan, autoissa Toyotaan ja nyt sitten mönkijöiden vastaavaan eli Polaris. :D juu, reilut 100 h ja 2500 km huolettomia Polaris ajoja takana.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 17:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja cotcot »

SammysATV foorumin henkilökunnan puolelta päivää.

Kenties arvannettekin tervehdyksen aiheen ja muistutetaan foorumin säännöistä. Keskustelua pitää toki olla, foorumihan ei muuten elä ja joskus voi olla jopa hieman vääntöäkin mutta ''ylikierrokset'' ja varsinkin henkilökohtaisuuksiin menemiset jätetään pois. Täällä on jo nyt mielestäni tullut hyviä kohtia esille ja rakentavaa keskustelua josta on oikeasti apua viestiketjun aloittajalle ja jatkamme tästä etiäppäin tällätavoin ja otsikon aiheen mukaisesti, kiitos!
MaPa
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 10 Heinä 2014 11:17

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Termos kaikille .
Itsellä on nyt tuo TGB 550 ollut reilu 2 vuotta eikä sen ensimmäistäkään vikaa ole vielä ollut "kop kop". Mitään sen hirveämpää rypemistä en ole harrastanut vaan lumityöt aivan ykkösprioriteetillä. Seuraavaksi seisojan juoksutus pitkin metsiä ja jonkin verran hupiajelua. Noissa omissa hommissa 4-veto toiminut myös moitteetta. Lumitöissä ei liiraile mihinkään suuntaan vaan menee ku juna kun tuota painoa on montaa muuta merkkiä enemmän. Huollattanut olen syksyisin että on talvella hyvät litkut laitteessa.
Antsu60
4WD
Viestit: 228
Liittynyt: 12 Maalis 2011 18:37

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

En vertais pollea tojotaan vaan fiiuun (Fiat). Molemmissa Italialaista sähköä.
Pitää kyllä vähän ihmetellä tuota pollen etuperän lukkoa jos se toimiakseen vaatii eri nopeudella pyörivät etu ja takapyörät.
Itselläkin mieli joskus tehnyt pollea, mut...
JaPa01
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Maalis 2015 07:31
Paikkakunta: Heinola

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja JaPa01 »

Tgp vai Polaris?

No minä päädyin Polarikseen ja jostain kumman syystä olen vieläkin erittäin tyytyväinen hankintaani ja vajaat 60h. sillä on nyt tullut ajettua..... Kun noita rekisteröintimääriä katselee, niin varmaankin myös sillä on osansa että näillä keskustelupalstoilla Polarista usein moititaan. Jos esim. Linhaita on rekisteröity alkuvuodesta 41kpl. ja Polarista samassa ajassa 1037kpl. niin varmaankin täällä enemmän keskustellaan Polariksen vioista kuin Linhain.

Vähän vastaava tilanne varmaan myös autojen kanssa jos vertailee katsastustilastoja. Niiden mukaanhan Volvot ja Mersut ym. on niitä "kaikkein surkeimpia" ja sitten Peugeotit ym. pikkuautot on parhaimpia! Tosin jos verrataan kilometrejä, niin samassa ajassa sillä Volvolla on ajettu varmaan 300tkm. kun Peugeotilla ei ole ajettu vielä edes 100tkm.

Minä päädyin Polarikseen oikeastaan sen vuoksi, että kyseessä on yleinen laite, jonka huoltoverkosto on erittäin kattava, siihen saa varaosia / lisävarusteita hyvin ja kyllähän se Polaris on aika monet testitkin voittanut.....

Tällä lyhyellä mönkijäkokemuksella voin sanoa, että päädyt sitten kumpaan merkkiin tahansa, niin pirun mukava harrastushan tämä on ja ainakin itselläni mönkijälle on ollut erittäin paljon käyttöä, sillä niihinhän saa vaikka minkälaista "härpäkettä" jolla niitä kotiaskareita voi puuhastella 8)
kutos-za
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 12 Tammi 2014 20:58

Re: Tgb vai polaris?

Viesti Kirjoittaja kutos-za »

polaris on semmonen kultti tuote mikä oli ennen ykkönen.nyt ehkä kakkonen kunei pysy kanan vauhisa?
no itellä Ho mutta olisin kuvitellut paremmaksi nykypäivän tuotteeksi.on ollu harrastuksissa merkkiä sanomatta tasoluokkaa parempia vehkeitä.En sano että Polaris on huono mutta paljon pitää kehittää että pysyy matkassa
Vastaa Viestiin