Kannattaako käytettyä polariksen traktorimönkijää ostaa?

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Kannattaako käytettyä polariksen traktorimönkijää ostaa?

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Eipä siitä haittaakaan olisi. Ite en oo vielä laittanu, hyvin on käyntiin pärähtäny, mutta eipä oo 20 asteen pakkasilla käynnisteltykään..
Laitan itse (kunhan saan aikaiseksi) TT-thermon letkulämmittimen. Siinä on sisäänrakennettu kiertovesipumppu, joten lämmittää tehokkaasti.
Avatar
Catiska
6WD
Viestit: 430
Liittynyt: 20 Loka 2008 16:45
Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kannattaako käytettyä polariksen traktorimönkijää ostaa?

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Ei maksa itseänsä takaisin, ainakaan polttoaineen säästöllä. Ja näillä nykyöljyillä ei moottorin kuluminenkaan ole ongelma joten minä en ainakaan sijoita rahojani moottorin lämmittimeen. Sama koskee minun käyttöautoani. Näen autoni kulutuksen minuutin jaotuksella ja siitä laskien kylmän moottorin ja lämpimän moottorin kulutusero on pieni ja tasoittuu ensimmäisen 7min aikana kokonaan. Ero on 0,2l per kylmä startti.
Tuosta laskin että moottorinlämmittimen hankintahintaa en saa ikinä takaisin polttoaineensäästöllä, minun käyttömääärillä..
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Kannattaako käytettyä polariksen traktorimönkijää ostaa?

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Akku kunnossa ja akkulaturin käyttö varmistaa käynnistyksen pakkasellakin.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Kannattaako käytettyä polariksen traktorimönkijää ostaa?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lämmittimen käyttö kannattaa moottorin säästämiseksi vaikka olisi minkälaiset öljyt. Omassa mönkijässäni ei kuitenkaan ole lämmitintä, en käynnistele sitä kovemmilla pakkasilla niin ei ole tullut laitettua.
Autossa lämmitin on itsestäänselvyys (+ sisätilalämmitin) jos ajomukavuuden vuoksi. Aina on sen verran pakkasta, ja kun ei ole lämmintä tallia. Tosin toisessa autossa webasto hoitaa saman homman.
Anteeksi, meni ohi aiheen :oops:
Villesaari
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Helmi 2017 22:08

Re: Kannattaako käytettyä polariksen traktorimönkijää ostaa?

Viesti Kirjoittaja Villesaari »

Kiitokset kaikille vastauksista
Vastaa Viestiin