Uusi vai käytetty

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
Parsa209
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Syys 2017 08:05

Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja Parsa209 »

Todennäköisesti päädyn ostamaan Can am 450 pro tai Hondan 500 kuutioisen t3 traktorimönkijän. Käytettyjä on tosi vähän ja 5km päästä sais uuden cannamin.

Tuleeko aluksi kuinka isot huoltotoimenpiteet uuden ostaessa? Can-amin ohjekirjassa luki että 300km sisäänajo. Sen jälkeen sitten öljyjen ja suodattimen vaihto?

Mitä muuta? Itse ajattelin huollot tehdä.
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Jos meinaat että itse huollat laitteen uudesta lähtien niin siinä kyllä saa heittää laitteen takuulle hyvästit.
Parsa209
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Syys 2017 08:05

Re: Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja Parsa209 »

Se on kyllä tiedossa. Ei vain viitsisi rampata huollossa jatkuvasti. Ja se hinta.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Hondassa ensimmäinen huolto 20h kohdalla, hinta n. 180€ ja seuraavat huollot alkaen 100:sta tunnista aina 100h välein, hinta n.220-250€ per huolto paikasta riippuen. Takuu tosin toimii mukavammin, kun ne valtuutetun huollon leimat löytyy vihosta.

edit. noi huoltohinnat tietty vaihtelee paikasta riippuen, ja tehdäänkö jotain ylimääräistä. Itse poistan aina pohjapanssarit ja pesen laitteen ennen huoltoon viemistä ja näinollen huolto on nopeampi eli edullisempi.
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Onko ne taas muuttanu tuota sisäänajopolitiikkaa? Eli luitko nuo vm 2017 tai 2018 450 PRO:n käsikirjasta? 2016 mallissa ei mitään öljyjä vaihdeta 300Km jälkeen, vaan oli 50h/1500Km eka vaihto kirjan mukaan. Toki 10h tein öljynvaihdon silti.

Huollothan menee sen käsikirjan huolto-ohjelman mukaan. Mulla tosiaan 50h/1500Km perushuoltoväli. Liikkeessä siellä 200-300€ per huolto. Eipä siihen mitään muuta kulua tule uuteen koneeseen.

Itsetehdyt huollot on vähän tulkinnanvarainen juttu ja niistä on ollut täällä ennenkin keskustelua. Toiset sanoo että on huollettava aina liikkeessä, toisille on sanottu että kerta vuoteen liikkeessä ni takuu säilyy, välihuollot voi tehdä itse. Ja käsikirjassa/takuuehdoissa ei puhuta huoltoliikkeestä sanaakaan. Mulla lukee että "Asianmukainen huollon suorittaminen on omistajan vastuulla." Mitä tuo sitten taas tarkoittaakaan..?
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Se on kyllä ihan totta että jos näillä ajaa vähänkään enemmän niin saa kyllä vierailla huollossa vähänväliä ja rahaa palaa reilusti. Niillä säästyneillä rahoilla kyllä korjaa paljonkin laitetta jos sattuu niin huonotuuri että jotain sattuis särkymään "takuuaikana". Omalla oon ajanu jo yli 13000 kilometriä ja mitään vikaa ei ole ollut joka olisi mennyt takuun piikkiin.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tähän on pakko lainata motocoyoten kommentti toisesta topikista. Kertoo kyllä karua kieltä miksi ne huollot on hyvä teetättää asianmukaisesti. :shock:
motocoyote kirjoitti:Se on vähän niin ja näin ne omat huollot. Jos oisin tehny ite huollot polleen niin ne huollot ois maksaneet yli 6000€. Onneksi oli aukoton ja virheetön huoltokirja.
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Motocoyotella Polle, ketjun aloittajalla suunitelmissa joko cana tai Honda. Käsittääkseni Honda aivan idioottivarma johon ei oikeastaan ees vikoja voi tullakkaan ja ainakin minulla cana toiminut tosi luotettavasti.
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Kaikkiin vehkeisiin voi tulla jokin takuunalainen vika mikä johtuu valmistusvirheestä tai materiaalivirheestä. Joskus vika voi olla kalliimpi, joskus halvempi.
Parsa209
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Syys 2017 08:05

Re: Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja Parsa209 »

Kuinkas tuo venttiilien välysten säätö. Onko vaikea homma?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Uusi vai käytetty

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Ite säätö ei ole vaikeaa, joutuu vaan purkaa katteet ja romut tieltä , että pääsee käsiksi. Mut jos ei oo kokemusta säädöstä niin ammattimiehelle veisin. :!:
Vastaa Viestiin