Polaris Sportsman 800 Twin Efi vai Suzuki KingQuad 700
Polaris Sportsman 800 Twin Efi vai Suzuki KingQuad 700
570 Pollen jälkeen tekisi mieli jotain tehokkaampaa ja edullisempaa laitettua huvikäyttöön. Noin kymmenvuotiaissa laitteissa toki arpapeliä yksilön suhteen, mutta kumpi olisi todennäköisemmin parempi? Teho on ilmeisesti aika liki sama molemmissa, tosin yksimukinen kuluttanee vähemmän?
Re: Polaris Sportsman 800 Twin Efi vai Suzuki KingQuad 700
n. 10 vuotta tuli Polaris 800 efi:llä ajeltua, joten siitä on tiivistettynä seuraavanlaisia kokemuksia:
-Hyvä alusta maastossa
-Hyvä etenemiskyky
-Polariksen neliveto on mainio, paitsi tietyissä tilanteissa perä tahtoo upota, ja ylämäkeen peruuttaminen puskulevyn kanssa on v:mäistä kun perä luiruaa johonkin suuntaaan.
-Teho riittää maastoon mainiosti, ja vääntöä on riittävästi työhomminkin
-Lyhyt puoli on tarpeeksi lyhyt, 28" renkaat toimivat hyvin ilman variaattoriin koskemista.
-Kiihtyminen on melko kuminauhamaista variaattorista johtuen. 2008 tuli HO moottorit joissa myös äkäisempi variaattori.
-Nelivedon "idioottinappi" on ärsyttävä ominaisuus.
-Polttoaine maistuu moottorille erittäin hyvin.
-Rankemmassa maastoajossa huoltoa joutuu tekemään. Voimansiirron osat (vetarit, kardaanien murrokset)saisivat olla kestävämpiä.
-Varaosia saa edullisesti tilattua ulkomailta.
-800 EFI ei ole kovinkaan paljoa tehokkaampi kuin 570. 52hv vs 44 hv, joten kannattanee valita HO malli (56hv)jos Polleen päätyy. HO versiossa on myös alamäki hidastin(ADC).
Suzukista ei ole kokemusta, joten siitä en osaa sanoa mitään.
.
-Hyvä alusta maastossa
-Hyvä etenemiskyky
-Polariksen neliveto on mainio, paitsi tietyissä tilanteissa perä tahtoo upota, ja ylämäkeen peruuttaminen puskulevyn kanssa on v:mäistä kun perä luiruaa johonkin suuntaaan.
-Teho riittää maastoon mainiosti, ja vääntöä on riittävästi työhomminkin
-Lyhyt puoli on tarpeeksi lyhyt, 28" renkaat toimivat hyvin ilman variaattoriin koskemista.
-Kiihtyminen on melko kuminauhamaista variaattorista johtuen. 2008 tuli HO moottorit joissa myös äkäisempi variaattori.
-Nelivedon "idioottinappi" on ärsyttävä ominaisuus.
-Polttoaine maistuu moottorille erittäin hyvin.
-Rankemmassa maastoajossa huoltoa joutuu tekemään. Voimansiirron osat (vetarit, kardaanien murrokset)saisivat olla kestävämpiä.
-Varaosia saa edullisesti tilattua ulkomailta.
-800 EFI ei ole kovinkaan paljoa tehokkaampi kuin 570. 52hv vs 44 hv, joten kannattanee valita HO malli (56hv)jos Polleen päätyy. HO versiossa on myös alamäki hidastin(ADC).
Suzukista ei ole kokemusta, joten siitä en osaa sanoa mitään.
.