
Honda vs. Can-Am
Honda vs. Can-Am
Uutta mönkkäriä tässä olen hommailemassa lähinnä huvikäyttöön. Vaihtoehtoina lähinnä Honda TRX 420 FE tai Can-Am Outlander 450. Onko tietoa ko. laitteiden bensan kulutuksesta? Nappivaihteet vs. variaattori!? Ei viitsisi pidemmille reissuille mitään kanistereita ottaa mukaan... Entäs Näiden vehkeiden huippunopeudet? Traktorimalli T3 olis tarkotus ostaa ja ohittaa se nopeuden rajoitin. Yli 60 pitää kulkea... Can-Amissa onnistunee johtosarjalla, mut mites Hondassa? Saa ehdotella/suositella muitakin malleja 

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Honda vs. Can-Am
Honda pesee polttoainekulutuksessa CanAm:n, mutta CanAm:ssa taasen enemmän tehoa. Nappivaihteet on helppo käyttää, mutta variaattori kokonaan automaattina vielä helpompi. Suoraan taasen ei voi verrata, sillä nappivaihteissa ja Hondan öljykylvyssä olevalla keskipakokytkimellä voi hiivittää käytännössä kuinka hitaasti haluaa vaikka olisi kuormaa perässä. Variaattorilla taasen laite pitää saada liikkeelle nopeasti, ettei remmi pala. jos hupikäyttöä, niin vain umpisuolla erottuu.
Honda mielletään erittäin toimintavarmaksi, mutta uskon CanAm:nkin selviytyvän vaivatta peruspuuhista. Honda 500 FPE mallissa on 100% etulukko (T3 traktori) ja CanAm:n taas viiveellä kytkeytyvä automaattikullo. Kummassakin puolensa, mutta 100% on ääritilanteessa vetovarmempi ratkaisu.
Koska laitteet on kuitenkin kovin erilaisia, ei näiden välille voi laittaa jompikumpiparempi väitettä.
Askolassa pääset ajamaan Hondaa ja uskon että saadaan Hyvinkään Konetalosta CanAm, jos asustelet pääkaupunkiseudulla. Siitä sitten vaan testaamaan.
tuossa testijuttua CanAm:sta -> https://www.pariuraa.fi/wordpress/?p=425
Hondasta on valmisteilla pitkä tarina -> 420 FE, 420 FA, 500 FPE ja 500 Rubicon malleista. Pariuraalla on tuhansien tuntien kokemus Hondista ja varmasti tulee esiin niin huiput kuin ne laskutkin. Uskon huippuja olevan enemmän.
Honda mielletään erittäin toimintavarmaksi, mutta uskon CanAm:nkin selviytyvän vaivatta peruspuuhista. Honda 500 FPE mallissa on 100% etulukko (T3 traktori) ja CanAm:n taas viiveellä kytkeytyvä automaattikullo. Kummassakin puolensa, mutta 100% on ääritilanteessa vetovarmempi ratkaisu.
Koska laitteet on kuitenkin kovin erilaisia, ei näiden välille voi laittaa jompikumpiparempi väitettä.
Askolassa pääset ajamaan Hondaa ja uskon että saadaan Hyvinkään Konetalosta CanAm, jos asustelet pääkaupunkiseudulla. Siitä sitten vaan testaamaan.
tuossa testijuttua CanAm:sta -> https://www.pariuraa.fi/wordpress/?p=425
Hondasta on valmisteilla pitkä tarina -> 420 FE, 420 FA, 500 FPE ja 500 Rubicon malleista. Pariuraalla on tuhansien tuntien kokemus Hondista ja varmasti tulee esiin niin huiput kuin ne laskutkin. Uskon huippuja olevan enemmän.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Honda vs. Can-Am
Miksi ostaa t3 jos pitää päästä lujempaa?
Re: Honda vs. Can-Am
Vakuutusmaksuissa huima ero ja pitää välillä ajella muuallakin kuin maastossa...Traktorin rajoitinhan on tehty ohitettavaksiTATOU4S kirjoitti:Miksi ostaa t3 jos pitää päästä lujempaa?

Re: Honda vs. Can-Am
Voi v..tu mikä asenne! Toivottavasti törmäilet ja laitteesi todetaan laittomaks
i niin opettais pikkasen...

Re: Honda vs. Can-Am
Asennetta löytyy... Can-Am-kaupassa jo tyrkytettiin "lisävarusteena" johtosarjaa ja kytkintä joka ohittaa rajottimen. Törmäillä ei oo tarkoitus...Jmk kirjoitti:Voi v..tu mikä asenne! Toivottavasti törmäilet ja laitteesi todetaan laittomaksi niin opettais pikkasen...
Re: Honda vs. Can-Am
Itsella traktori, ja voisin kuvitella että vaikka jääradalla voisi olla kiva revitellä kovempaa kuin 45 kmh. Ei kai nää nyt niin mustavalkoisia juttuja ole...Jmk kirjoitti:Voi v..tu mikä asenne! Toivottavasti törmäilet ja laitteesi todetaan laittomaksi niin opettais pikkasen...
Re: Honda vs. Can-Am
Jos kerran lakia täytyy päästä rikkomaan niin eiks se sit ole sama jännitys kun ajelee ne tieajot kilvettömällä. Tai jättää sen traktorimallin ostamatta.
-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 04 Marras 2014 15:53
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 450 T3 -17
- Paikkakunta: Vantaa/Luumäki
Re: Honda vs. Can-Am
Cam am 450 kulkee mittarin mukaan noin 100km/h. Riittää ainakin minulle.
Can-Am Outlander 450 T3 -17
Ex. Polaris Hawkeye 300cc -08
Ex. E-ton Yukon 150cc
Ex. Polaris Hawkeye 300cc -08
Ex. E-ton Yukon 150cc
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Honda vs. Can-Am
Jos nyt maltellaan vähän. Kyllähän rajoittimien poistoa on harrastettu niin kauan kun niitä jossain ajoneuvoissa on ollut. Se että niistä pitää kovaan ääneen huutaa, on toinen juttu. Kommentoidaan nyt poliittisesti, että rajoittimet on ihmisen tekemiä ja ne saa ihminen myös pois.
Postauksen aloittajan kannattaa käydä koeajamassa laitteet. Huippunopeuksiin näitä ei ole tehty, joten testaisiin ja valitsisin omaan käyttöön soveltuvaa kokonaisuutta. Kun tuolla ollaan suolla lutaamassa, niin kaikki jää jossain vaiheessa kiinni. Pääsääntöisesti kiinni jää kuljettajan, ei laitteen takia.
Postauksen aloittajan kannattaa käydä koeajamassa laitteet. Huippunopeuksiin näitä ei ole tehty, joten testaisiin ja valitsisin omaan käyttöön soveltuvaa kokonaisuutta. Kun tuolla ollaan suolla lutaamassa, niin kaikki jää jossain vaiheessa kiinni. Pääsääntöisesti kiinni jää kuljettajan, ei laitteen takia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 147
- Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22
Re: Honda vs. Can-Am
Entäs jos tingit vähän tuosta moottorista ja otat vähän isommalla koneella olevan canan T3b ABS-mallin.
Kulkee sen 105km/h ja saa laillisestikin ajaa sen 80km/h.
Kulkee sen 105km/h ja saa laillisestikin ajaa sen 80km/h.
Re: Honda vs. Can-Am
No se vakuutuksista tuleva hyöty katoaa äkkiä kun nykäsee rattorilla satasta tutkaan. Mut kukin tyylillään.
Paljonkos kalliimmat maksut on t3b:ssä? Saa kuitenkin ajaa sen 60 kilsaa tunnissa.
Kyllä tuo 40 km/h on ihan riittävä vauhti mönkijällä maantielle nappularenkailla. Voihan siihen laittaa sileämmät kummit mut sit sillä ei palion muuta teekkään.
Paljonkos kalliimmat maksut on t3b:ssä? Saa kuitenkin ajaa sen 60 kilsaa tunnissa.
Kyllä tuo 40 km/h on ihan riittävä vauhti mönkijällä maantielle nappularenkailla. Voihan siihen laittaa sileämmät kummit mut sit sillä ei palion muuta teekkään.
-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 04 Marras 2014 15:53
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 450 T3 -17
- Paikkakunta: Vantaa/Luumäki
Re: Honda vs. Can-Am
Kyllä se 40km/h on mateluvauhti kun mopotkin menee vasemmalta ja oikealta ohi.
Toisaalta satasen vauhdissa pelottaa sen verran että en sitäkään suosittele. Lisäksi vähänkin vanhemmalla pelillä missä on ohjauksen ja pyöräntuennan nivelet jo väljät ja klappia vähän joka välissä on 60km/h aika hyvä marssivauhti. Lisäksi can amin rajotin on aika epämukava, itse ajan mieluiten ilman rajoitinta vaikka nopeutta olisi se sallittu 40km/h. Oliko can amissä ongelma että moottoriöljyn sekaan menee bensaa kun kone käy huonosti rajoitintavasten?
Jos lakia haluaa noudattaa kirjaimellisesti niin suosittelisin sitä 60km/h mallia. Itsellä kun autosta perämoottoriin on kaikki laitteet viritetty lain vastaisesti niin ei mönkijäkään säästynyt muutoksitta.
Toisaalta satasen vauhdissa pelottaa sen verran että en sitäkään suosittele. Lisäksi vähänkin vanhemmalla pelillä missä on ohjauksen ja pyöräntuennan nivelet jo väljät ja klappia vähän joka välissä on 60km/h aika hyvä marssivauhti. Lisäksi can amin rajotin on aika epämukava, itse ajan mieluiten ilman rajoitinta vaikka nopeutta olisi se sallittu 40km/h. Oliko can amissä ongelma että moottoriöljyn sekaan menee bensaa kun kone käy huonosti rajoitintavasten?
Jos lakia haluaa noudattaa kirjaimellisesti niin suosittelisin sitä 60km/h mallia. Itsellä kun autosta perämoottoriin on kaikki laitteet viritetty lain vastaisesti niin ei mönkijäkään säästynyt muutoksitta.

Can-Am Outlander 450 T3 -17
Ex. Polaris Hawkeye 300cc -08
Ex. E-ton Yukon 150cc
Ex. Polaris Hawkeye 300cc -08
Ex. E-ton Yukon 150cc
Re: Honda vs. Can-Am
T3B ja laillisesti 80km/h? Lienee ollut laillista 2018 alusta...vai? Onko vakuutusmaksujen suuruudessa jotain eroa T3:een?setkamies66 kirjoitti:Entäs jos tingit vähän tuosta moottorista ja otat vähän isommalla koneella olevan canan T3b ABS-mallin.
Kulkee sen 105km/h ja saa laillisestikin ajaa sen 80km/h.
Re: Honda vs. Can-Am
Ei kun T3B abs saa ajaa laillisesti 80km/h, älä nyt sotke näitä.
Ja vakuutusmaksujen suuruutta joutuu ostaja itse kysymään kun siihen vaikuttaa niin moni asia.
Ja vakuutusmaksujen suuruutta joutuu ostaja itse kysymään kun siihen vaikuttaa niin moni asia.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07