polaris vs can am
polaris vs can am
moro
olen uusi foorumilla ja heti kyselemässä viisaita .
olen ajatellut hävittää lumitraktorin(vanha intikka), odes mönkijän ja mielessä on laittaa traktorimönkijä.
jostain syystä mieleen on jäänyt netissä kahlaamisen jälkeen polaris ja can am olisi vaihtoehdot.
näistä olen vertaillut hintoja ja jos saman hintaluokan vehkeitä ajattelee niin vastakkain on polaris 570 ja can am 450
voisi äkkiä kuvitella että polaris kannattaisi ostaa mutta mitä mieltä olette, minulla on tosi vähän kokemusta näistä.
yleensä testeissä vastakkain on sama koko, mutta minulla vaikuttaa hinta.
vanha mönkijä tuli hommattua testimielessä, jos tuolla saa tehtyä lumihommat niin intikka joutaa hävittää ja hoitihan tuo todella mallikkaasti.
nyt lakimuutoksien jälkeen tieliikennepeli olisi edullinen käyttää kun muksujakin on vielä kolme tulossa mopoikään ja mönkijä olisi kuulemma mieluisempi kuin mopo.
en tiedä vielä olisiko se t3a vai b.
olisin kiitollinen jos saisi jotain keskustelua aikaiseksi asian tiimoilta
olen uusi foorumilla ja heti kyselemässä viisaita .
olen ajatellut hävittää lumitraktorin(vanha intikka), odes mönkijän ja mielessä on laittaa traktorimönkijä.
jostain syystä mieleen on jäänyt netissä kahlaamisen jälkeen polaris ja can am olisi vaihtoehdot.
näistä olen vertaillut hintoja ja jos saman hintaluokan vehkeitä ajattelee niin vastakkain on polaris 570 ja can am 450
voisi äkkiä kuvitella että polaris kannattaisi ostaa mutta mitä mieltä olette, minulla on tosi vähän kokemusta näistä.
yleensä testeissä vastakkain on sama koko, mutta minulla vaikuttaa hinta.
vanha mönkijä tuli hommattua testimielessä, jos tuolla saa tehtyä lumihommat niin intikka joutaa hävittää ja hoitihan tuo todella mallikkaasti.
nyt lakimuutoksien jälkeen tieliikennepeli olisi edullinen käyttää kun muksujakin on vielä kolme tulossa mopoikään ja mönkijä olisi kuulemma mieluisempi kuin mopo.
en tiedä vielä olisiko se t3a vai b.
olisin kiitollinen jos saisi jotain keskustelua aikaiseksi asian tiimoilta
Re: polaris vs can am
Jos tästä jotain keskustelua aikaiseksi saa, niin tuskin saat yhtä oikeaa vastausta. Suosittelen, että kahlaat tältä foorumilta läpi juttuja ja mahdollisesti myös muualta esim. facen mönkijäryhmä. Sen jälkeen itse mietit kumman ostat. Ja jos mahdollista, niin koeajo kannattaa tehdä.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Re: polaris vs can am
Kun luet kaikki polariksen vikoihin liittyvät keskustelut ja sit luet vaikka yamahan ja hondan vastaavat niin saatat huomata että polaris kannattaa jättää pois vaihtoehdoista. Jos pelkän lumikoneen haluat niin trapper on hyvä valinta.
Re: polaris vs can am
Mää en tässä nyt rupea listaamaan mitä kaikkea vikaa missäkin mallissa SAATTAA olla.
Jossain samantapaisessa ketjussa sanoin aikasemminkin saman mutta sanonpahan uudestaan.
Etsin tässä taannoin traktoria. Selasin ja selasin kaikenmaailman foorumit läpi ja alko tuntua siltä että en mää uskalla mitään raktoria ostaa, kaikissa on vikaa jos minkälaista.
Rohkasin mieleni ja ostin kuitenkin kun sattu kohalle sopivan hintanen sopivilla lisälaitteilla, merkkinä zetor, joka ei käyny ennen ostoaktia mielessäkään.
Yritän tässä sanoa sitä että jos sulla on ostokuume, sun pitää ihan ite tehä se valinta merkistä. Kaikissa on vikaa takuuvarmasti mutta kaikki saa myös korjattua, kaikki kestää aikalailla paremmin kun vähän miettii ja käyttää maalaisjärkeä.
Ihan kaikkea ei välttämättä kannata uskoa, eikä mönkijämerkkiä kannata välttämättä valita nettikeskustelun perusteella.
Jossain samantapaisessa ketjussa sanoin aikasemminkin saman mutta sanonpahan uudestaan.
Etsin tässä taannoin traktoria. Selasin ja selasin kaikenmaailman foorumit läpi ja alko tuntua siltä että en mää uskalla mitään raktoria ostaa, kaikissa on vikaa jos minkälaista.
Rohkasin mieleni ja ostin kuitenkin kun sattu kohalle sopivan hintanen sopivilla lisälaitteilla, merkkinä zetor, joka ei käyny ennen ostoaktia mielessäkään.
Yritän tässä sanoa sitä että jos sulla on ostokuume, sun pitää ihan ite tehä se valinta merkistä. Kaikissa on vikaa takuuvarmasti mutta kaikki saa myös korjattua, kaikki kestää aikalailla paremmin kun vähän miettii ja käyttää maalaisjärkeä.
Ihan kaikkea ei välttämättä kannata uskoa, eikä mönkijämerkkiä kannata välttämättä valita nettikeskustelun perusteella.
Re: polaris vs can am
Yksi asia, mikä on syytä myös muistaa foorumilta eri merkkien "ongelmia" lukiessa. Nimittäin se paljonko kutakin merkkiä myydään. Mitä enemmän koneita myydään, myös vikojakin tulee esille enemmän. Polaris taitaa vielä olla eniten myyty ja esim. honda, suzuki vähemmän. Viat pitäisi laskea prosentuaalisesti niin saisi oikeamman käsityksen.
Vikoihin ja rikkoutumisiin vaikuttaa myös käyttö, mönkijän varustelu ja ennenkaikkea ajotapa. Matalaviritteinen lähes vakio kestää taatusti paremmin kuin joku tonnisonni, vieläpä viritettynä ja suurilla karkeilla renkailla. Tähän kun vielä lisätään kuski, joka antaa surutta peukkua, niin ei ole vaikea arvata kumpi kestää paremmin..
Vikoihin ja rikkoutumisiin vaikuttaa myös käyttö, mönkijän varustelu ja ennenkaikkea ajotapa. Matalaviritteinen lähes vakio kestää taatusti paremmin kuin joku tonnisonni, vieläpä viritettynä ja suurilla karkeilla renkailla. Tähän kun vielä lisätään kuski, joka antaa surutta peukkua, niin ei ole vaikea arvata kumpi kestää paremmin..
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: polaris vs can am
Jospa minäkin hämmennän soppaa... Tgb on vissiin kolmanneksi myydyin? Pikaisella foorumin selaamisella ei mikään hirveä vikapesä.
Se on joka laitteessa semmonen juttu että mitä enemän on sähköä ja hienouksia niin sen enemän on vikapaikkoja.
No, tämä ei nyt kuulunut tähän joten kiitos ja anteeks.
Se on joka laitteessa semmonen juttu että mitä enemän on sähköä ja hienouksia niin sen enemän on vikapaikkoja.
No, tämä ei nyt kuulunut tähän joten kiitos ja anteeks.
Re: polaris vs can am
Saa tähän pistellä asian vierestäkin, en ole millään tavalla merkkiuskovainen ja ostotapahtuma on vasta ajatustasolla.
Re: polaris vs can am
remykv:lle terveisinä, että itse aloitin hommat näiden "lelujen" parissa pitkälti samalla tavalla.
Tosin en koskaan hankkinut lumitraktori, kun 300metrin päässä on kaupungin aurauksia toimittava kaveri traktoreineen ja naapurina sukulaisen maatila, jossa 5 traktoria.
Ensimmäiseksi hankin kanssa vm.2009 L7e Odeksen lumitöihin ja pakko todeta, että tuo laite hoiti hommansa erittäin hyvin lumenaurauksissa ja hupiajeluissa, taisi 4 vuoden aikana tulla 8tkm mittariin.
Sitten tuohon alkoi noita vikoja tulemaan ja nyt odottaakin tallissa remonttiin pääsyä. ( tai saa joku ostaa poiskin jos haluaa projektin )
Kesällä sitten iski itselle mönkijäkuume, juurikin tuon Oden vikailujen vuoksi, ensin meinasin hankkia uuden mallisen Odeksen, mutta tuota rekisteröintiä tutkiessani tuli niin monta epävarmaakohtaa vastaan,
että käänsin katseeni Polarikseen ja Can-Am:iin.
Onneksi serkkulla on Polariksen 570 T3a, jota pääsi sitten kokeilemaan oikein kunnolla, mutta jotenkin se ei itselläni herättänyt oikein minkäänlaisia tunteita, tämän jälkeen pääsin kokeilemaan yhdessä esittelytilaisuudessa,
yhden istuttavaa Can-Am 570 konetta, mutta siinä päällä istuskellessa ja ohjaustankoa heilutellessa, sekään ei oikein tunteita herättänyt, joten "työmatka" Helsingin suuntaan ja Heinolle renkaita potkimaan, jossa pääsin 650 MAX Pro:n
päälle ja se tuntui vihdoin oikealta. Loppupeleissä onneksi tuosta hinnastakin päästiin yhteisymmärrykseen ja kaupat lukkoon.
Laitteena siis nykyisin vm.2018 T3b 650 MAX pro, enkä vielä ole sisäänajoa kunnolla kerinnyt puolessa vuodessa suorittaa, mutta silti tämä laite tuntuu omalta, varsinkin kun tuolla pääsee sen 60km/h, joka on itselle riittävä kun tulee
kesäisin ajeltua työ- ja mökkireissuja tuolla erittäin paljon.
Summa summaarun, eli kokeile mahdollisimman montaa laitetta merkkiin katsomatta ja kokeile mikä tuntuu itsestä hyvälle, paras jos laitteilta pääsee kokeilemaan niin ei jää kuvaston katselemiseksi.
Kaunis ei ole aina toimiva.
Tosin en koskaan hankkinut lumitraktori, kun 300metrin päässä on kaupungin aurauksia toimittava kaveri traktoreineen ja naapurina sukulaisen maatila, jossa 5 traktoria.
Ensimmäiseksi hankin kanssa vm.2009 L7e Odeksen lumitöihin ja pakko todeta, että tuo laite hoiti hommansa erittäin hyvin lumenaurauksissa ja hupiajeluissa, taisi 4 vuoden aikana tulla 8tkm mittariin.
Sitten tuohon alkoi noita vikoja tulemaan ja nyt odottaakin tallissa remonttiin pääsyä. ( tai saa joku ostaa poiskin jos haluaa projektin )
Kesällä sitten iski itselle mönkijäkuume, juurikin tuon Oden vikailujen vuoksi, ensin meinasin hankkia uuden mallisen Odeksen, mutta tuota rekisteröintiä tutkiessani tuli niin monta epävarmaakohtaa vastaan,
että käänsin katseeni Polarikseen ja Can-Am:iin.
Onneksi serkkulla on Polariksen 570 T3a, jota pääsi sitten kokeilemaan oikein kunnolla, mutta jotenkin se ei itselläni herättänyt oikein minkäänlaisia tunteita, tämän jälkeen pääsin kokeilemaan yhdessä esittelytilaisuudessa,
yhden istuttavaa Can-Am 570 konetta, mutta siinä päällä istuskellessa ja ohjaustankoa heilutellessa, sekään ei oikein tunteita herättänyt, joten "työmatka" Helsingin suuntaan ja Heinolle renkaita potkimaan, jossa pääsin 650 MAX Pro:n
päälle ja se tuntui vihdoin oikealta. Loppupeleissä onneksi tuosta hinnastakin päästiin yhteisymmärrykseen ja kaupat lukkoon.
Laitteena siis nykyisin vm.2018 T3b 650 MAX pro, enkä vielä ole sisäänajoa kunnolla kerinnyt puolessa vuodessa suorittaa, mutta silti tämä laite tuntuu omalta, varsinkin kun tuolla pääsee sen 60km/h, joka on itselle riittävä kun tulee
kesäisin ajeltua työ- ja mökkireissuja tuolla erittäin paljon.
Summa summaarun, eli kokeile mahdollisimman montaa laitetta merkkiin katsomatta ja kokeile mikä tuntuu itsestä hyvälle, paras jos laitteilta pääsee kokeilemaan niin ei jää kuvaston katselemiseksi.
Kaunis ei ole aina toimiva.
Re: polaris vs can am
Ylivuotinen can-am 450max hommattu