Polaris, Cfmoto, Can-am...

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pelkästään moottorin koko ei ole sikäli vertailukelpoinen että teho vaihtelee suuresti eri merkkien välillä samassa kokoluokassa.
Can-Amilla on 38hv jo 450:ssa.
Mönkijän suuri omapaino on aina negatiivinen asia. Painoa voi lisätä, vähentäminen on hankalampaa. Toki jos keveys tarkoittaa heikkoja rakenteita ja päinvastoin on asia eri, mutta näinhän ei käytännössä kuitenkaan ole.
Maastoajo-ominaisuuksissa kiinanihmeet eivät pärjää merkkilaitteille, toki jäljessä tulevat monessa muussakin. Myös hinnassa, mutta minun mielestäni ei kannata edes harkita noita cfmoto-linhai-tgb-jne-vehkeitä kun ajateltu hintaluokka on sellainen että sillä saa vähän käytettyä ja jopa uutta merkkilaitetta.
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 18:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Siinäpä olisi hyvä vaihtoehto, uusi takuupeli. Ja rotaxin hevoset on todella pirteitä. Tuokin 450 on jo lähes vanhan 500 g1 mallin tehoinen.

https://www.nettimoto.com/can-am/outlander/2336610
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
pala85
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Tammi 2019 12:40

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja pala85 »

Onko näitä mahdollisuus saada 60km/h?
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Saattaa olla sellainen ominaisuus mikä täytyy päättää tilausvaiheessa. Cf taitaa olla ainut millä on molemmat mallit samalla tyypityksellä ja rekisteröinti vaiheessa valitaan kumpi laitetaan
jallu63
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
Paikkakunta: Nastola

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja jallu63 »

Kun koneiden tehoista puhutaan on otettava huomioon kiinan vehkeiden joustava mallimerkintä. Cf moto450 on iskutilavuudeltaan 400, ja seuraava koko 520 ja 550
On 495. Linhai 400 on koneeltaan 357. En tiedä paljonko pollen tai kanan mallimerkinnöissä on ilmaa.
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Niin kummalla on enemmän merkitystä kuutiolla vai kyseisen koneen tuottamilla hevosvoimilla?
jallu63
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
Paikkakunta: Nastola

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja jallu63 »

Asiat kulkee käsi kädessä. Helpoin tapa lisätä tehoa on suurentaa moottorin kokoa. Aiemmin mainittu can am 450 antaa 38 hv. Ceffin 400 kone antaa 33 hv.
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja ktm »

Hevosvoimat tulee korkeilla kierroksilla, alavääntö se ratkaisee ainakin työkäytössä.
pala85
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Tammi 2019 12:40

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja pala85 »

Noniin, ilmeisesti nuo 2018 450 mallit on rekattu 40km/h. Melkein toivoisi tuota 60, koska myös siirtymiäkin huvittaisi silloin tehdä jne. Muuten olisi voinut alkaa kauppaa tekemään tuollaisesta, kun hinnatkin olisi olleet maltillisia, eli lähtöruutuun takaisin:D
Antsu60
4WD
Viestit: 228
Liittynyt: 12 Maalis 2011 18:37

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

Miksi vierastat 100% lukkoa?
pala85
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Tammi 2019 12:40

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja pala85 »

En vierasta, mut polariksen ja can amin automaattiset ovat enemmän omaan makuun.
pala85
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Tammi 2019 12:40

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja pala85 »

Jos katsoisi 2019 mallin 450 pro, niin se on rekisteröity 60. Hinnassa eroa 570 kanssa n, 1000e. Onko sellainen ero mikä kannattaa ehdottomasti maksaa? Taitaa muuten olla ihan samanlainen tuo pro.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja dealer »

ktm kirjoitti:Hevosvoimat tulee korkeilla kierroksilla, alavääntö se ratkaisee ainakin työkäytössä.
Mönkijätestejä lukiessa tulee väistämättä siihen johtopäätökseen että tehosta voi suoraan päätellä jotain esim. vetokyvystä. Toisaalta, ellei ole tehoa niin eipä ole sitä vääntöäkään.
Ei nyt tietenkään niin että jos jossain mönkijässä on takapyöriltä 25 hv niin se on parempi veturi kuin toinen jossa 23 hv, mutta kymmenen hevosvoiman ero on taatusti jo olennainen, kuittaa heikomman mahdollisesti muut paremmat ominaisuudet.
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja KpHr »

Työkäyttöön hevosvoimia näissä vehkeissä yleensä on riittävästi, mielestäni paljon oleellisempi tekijä on renkaiden pito: jos haluat kunnollisen maastoetenijän kannattaa alunperinkin kiinnittää huomio siihen millaiset rinkulat alle pistää ja laittaako vielä ketjut ja jos laittaa niin takapyöriin pelkästään tai sitten joka nurkkaan.

Itselläni oli aluksi puusavotalla pollessa alkuperäisrenkaat tiepaineilla ja jokainen varmaan arvaa miten hyvin kärry tuli lastissaan metsässä perässä: tehoa löytyy kyllä mutta kaikki neljä rengasta suti pienessäkin töppyrässä. Sitten laitoin salmiakkiketjut takapyöriin ja alensin rengaspaineita merkittävästi niin johan alkoi lasti liikkumaan. Varjopuolena ketjuissa oli siirtymät eli tieajettavuus kärsi oleellisesti. Mutta tulipahan rangat metsästä.

Muutaman vuoden ketjujumpan jälkeen hankin kookkaammat karkeakuvioiset renkaat (Reptile) ja ruuvailin niihin nastat. Ero alkuperäisiin on huomattava. Tuolla setillä on pärjännyt kesät talvet, tosin alussa piti painia tasapainotusten kanssa mutta kun sopivat painot viimein löytyi vanteiden kupeisiin niin menokin on suhtellisen tasaista tiellä silloin kun siirtymää on pakko ajaa (yleensä mönkkä tulee vähänkään pidemmät valtatietaipaleet peräkärryn kyydissä).

Tällä tietämyksellä jos olisin uutta hankkimassa ottaisin heti karkeat renkaat; rengasko itsessään voisi olla jopa sama kuin originelli tai sitten himppa kookkaampi mutta ennenkaikkea pala mallia jytäkkä.

-KpHr-
pala85
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Tammi 2019 12:40

Re: Polaris, Cfmoto, Can-am...

Viesti Kirjoittaja pala85 »

Juu noissa pro+ malleissa oli karkeammat renkaat vakiona, eli mielestäni ihan valmiita metsään. Ketjut kyllä varmasti tulee hankinta listalle vielä.
Vastaa Viestiin