L7E päätöksistä

Keskustelua tieliikenne mönkkäreistä
m.rautavirta
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Huhti 2012 16:07

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja m.rautavirta »

pommipoika kirjoitti:jos oikein tajusin, traktorimönkijäluokka "hävitetään", jolloin kaikki joutuvat ostamaan L7E:n jos haluavat mönkijällä ajaa tiellä.
Ei, vaan sekin olisi tarkoitus säilyttää ja räätälöidä paremmin sopimaan ATV-ajoneuvoille, jotta voidaan myös määritellä miten laajasti muita traktorivaatimuksia sille sovelletaan mm. päästöjen osalta. Mutta kuten sanoin tarkemmat yksityiskohdat on vielä auki ja EU:ssa mitään ei ole päätetty jos kaikki ei ole päätetty. Eli siltä osin palaan asiaan kun niitä päätöksiä on käsissä.

PS. Ja ministeriöläisen kukkahattutädin käytännön kokemuksesta ei tarvi olla huolissaan. Ihan on riittävästi ryvetty suomalaisessa kurassa, rännässä ja lumessa näillä ja muilla kulkupeleillä. Mistä näin vapun alla seuraa, että seuraavan kirjoituspöytäkukkahattutädiksi nimittelevän tulee vastaavasti todistaa läpäisevänsä kilometrin korkokenkäjuoksu (min. 7 sentin korolla), kukkahatulla tai ilman. Hyvää vappua!
ToniR81

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

-
Viimeksi muokannut ToniR81, 01 Syys 2013 00:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja ARant »

ARant kirjoitti:
Atv 400 kirjoitti:ATP/X2 ei ole tasauspyörästöä takana on vain sähköisesti " katkaistava" taka-akseli,laite muuttuu yksipyörävetoiseksi.
X2 en ole kokeillut, joten en väitä mitään, mutta ainakin ATP:ssa kun on kone ilmassa, sähköt päällä ja valitsija asennossa 'Turf', toista takapyörää pyöritettäessä kardaani ei pyöri, mutta toinen takapyörä pyörii vastakkaiseen suuntaan.
Tuon keskustelun mukaan myös X2:ssa on oikea tasauspyörästö: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=31031
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja jaket »

ihan kiva, mutta mepit(members of the parlament), ne jotka on sinne äänestetty eivät omaa mitään päätäntävaltaa. He voivat kommentoida lakeja ja ehkä viivyttää niitä vähän. Mitään demokraattista valtaa ei ole. Valta on komissaareilla, jotka on valittu ilman demokraattisia vaaleja, heitä ei voi kansa poistaa eikä nimetä. Eu:ssa on myös presidentti jota ei ole äänestetty valtaan.

Suurin osa Suomen laeista tulee eu:sta. Ilman demokratiaa.

Tässä näkyy kuinka toimittajatkin ovat täysin pihalla missä valta on.
http://www.youtube.com/watch?v=CrPNuHjYTdY
“Unnatural work produces too much stress.”
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja ARant »

jaket kirjoitti:ihan kiva, mutta mepit(members of the parlament), ne jotka on sinne äänestetty eivät omaa mitään päätäntävaltaa. He voivat kommentoida lakeja ja ehkä viivyttää niitä vähän. Mitään demokraattista valtaa ei ole. Valta on komissaareilla, jotka on valittu ilman demokraattisia vaaleja, heitä ei voi kansa poistaa eikä nimetä. Eu:ssa on myös presidentti jota ei ole äänestetty valtaan.

Suurin osa Suomen laeista tulee eu:sta. Ilman demokratiaa.

Tässä näkyy kuinka toimittajatkin ovat täysin pihalla missä valta on.
http://www.youtube.com/watch?v=CrPNuHjYTdY
Tämä alkaa mennä vähän OT:ksi .. moderaattorit päättäkööt, mihin osastoon tämä haarake kuuluu.

Kyllä mepeillä toki jotain valtaa on, mutta ei EU:n tasolla samaa valtaa, kuin kansallisella parlamentilla maassa, joka ei kuulu EU:hun - jos olisi, niin liittovaltiokehityksessä oltaisiin aika paljon nykyistä pidemmällä. Vaikkei komissaareja ja EU:n presidenttiä olekaan suoralla kansanvaalilla valittu (hei, ei ole meidän pääministeriä ja hallitustakaan ..), niin väite demokratian täydellisestä puuttumisesta on aika kärjistetty - komissaareja esittävät jäsenmaiden hallitukset, jotka ovat sen verran demokraattisia kuin mikin jäsenmaa sattuu olemaan, ja komission hyväksyy EU-parlamentti, joka on vaaleilla valittu.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

liikaa OT:ta asiaperäisessä aiheessa.

Pitäydytään vaan ajoneuvoluokissa ja jätetään virkamiesten(henkilöiden) nimittelyt sikseen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Kun tässä nyt halutaan kuulla käyttäjiä niin tämä käyttäjä ei halua eikä hyväksy mitään tehorajoituksia eikä todellakaan mitään nopeusrajoituksia. Se olisikin kivaa ajaa 60km/h 700 kuutioisella asfaltille tehdyllä laitteella. ttu mä en jaksa tätä nykyajan idiotismia.
Kuljen siis omia polkuja niin kuin tähänkin asti.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja cotcot »

PepsiMoto kirjoitti:Kun tässä nyt halutaan kuulla käyttäjiä niin tämä käyttäjä ei halua eikä hyväksy mitään tehorajoituksia eikä todellakaan mitään nopeusrajoituksia. Se olisikin kivaa ajaa 60km/h 700 kuutioisella asfaltille tehdyllä laitteella. ttu mä en jaksa tätä nykyajan idiotismia.
Kuljen siis omia polkuja niin kuin tähänkin asti.
Juuri näin! Itse ainakin täysin samaa mieltä. Olen erittäin kyllästynyt tähän aivottomaan pelleilyyn, varsinkin kun vertaa moottopyöriin joissa teho painosuhteet on jotain ihan muuta ja niillä saa ajaa ilman mitään rajoituksia miljoonaa, joo nopeusrajoitukset tietysti huomioiden. Säätäkööt mitä säätää ja keksikööt ihan mitä rajoituksia vaan, niin ajelen niinkuin haluan jos sanomista tulee niin murehditaan sitä sitten.
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Kyllä. Terve järki on kuitenkin se joka pitää hengissä, eikä säännöt ja kiellot.
ToniR81

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

-
Viimeksi muokannut ToniR81, 01 Syys 2013 00:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja JJP »

Eikös prätkällä voi hölmöillä?silti niitä ei katsasteta tai niissä ei ole mitään tehorajoituksia erikseen tieliikenteeseen....
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tarkoitukseni ei ollut uhota, vaikka ymmärrän kyllä että se ehkä siltä vaikutti. Ja itse en ole mikään liikenteessä kaahaaja/ kikkailija vaan tuo kohtuus ja tervejärki kulkee yleensä kyllä aika hyvin mukana. Mutta olen vain todella kylllästynyt tähän mönkijöiden sortamiseen ja rajoituksien kanssa pelleilyyn. Minkä ihmeen takia autojen tai moottoripyörien puolella ei ole moista??? Esim. onhan se joo pirun hauskaa, mutta kuka oikeasti tarvitsee suomen tieliikenteessä 180kg painavan ja 200hp:sen moottoripyörän jolla pääsee 300kmh!!!! ja joka kiihtyy sinne kolmeen sataan 0,0001 sekunnissa. Tai miksei autoja ole rajoitettu kulkemaan 120kmh, kun ei Suomen nopeusrajoitukset enempää salli...jne. jne. jne. jne. jne. jne......

En ole lukenut topiccia alusta alkaen, mutta eiköhän tämäkin kiistely ole jo käyty....mutta, mutta ja eni vei, aikasempaan kirjoitteluuni viitaten...meni miten meni, mutta itse ainakin ajelen oman maun mukaan, muut huomioiden ja TERVETTÄJÄRKEÄ käyttäen....kiitos ja anteeks.... :wink:
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

En ole mielestäni itsekäs, minua yleisestikin ärsyttää tapa jolla nykyaikana kaikki kielletään varmuuden vuoksi. itse asiassa uskon että jos tästä(kin) asiasta järjestettäisiin kansan äänestys niin uskon että määräykset muuttuisivat radikaalisti. Mutta olipa typerä ajatus kansan äänestyksestä, elämmehän näennäis demokratiassa jossa lainsäätäjät pitävät tavallista ihmistä kykenemättömänä ajattelemaan itse.
Tässä pykäläviidakossa on terve järki hautautunut paperipinoihin.
Edit. Jaaha tuolla edempänä joku muukin on vuodatellut tästä aiheesta :lol:

Tuo väläytetty nopeusrajoitus mönkijöille on upea keino tappaa koko tieliikennemönkijä. Aikuinen mies ei osta sellaista kulkupeliä joka kulkee max.60km/h. Olisi se näky kun olisi tieliikenne tapahtuma ja isot äijät vetää isoilla koneilla letkassa kuuttakymppiä :shock:

Rajoitus voisi olla 120km/h, tai sitten eri laitteille omat nopeusluokat jotka voidaan katsastuksen yhteydessä laitekohtaisesti määritellä.

Tämä ei ole mitään uhoamista vaan minun ihan aitoja mielipiteitä. Toiset nielee kaiken toiset ei.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

JJP kirjoitti:Eikös prätkällä voi hölmöillä?silti niitä ei katsasteta tai niissä ei ole mitään tehorajoituksia erikseen tieliikenteeseen....
Prätkässä on nykyisin 3 eri korttiluokkaa joissa on aikaan, kuutioihin ja tehoihin liittyviä rajoituksia. Näin ollen liikneteessä on eri tehoisia laitteita ja niiden ajo-oikeuksia. Ja tiedän, että old school kaverit saa ajaa pyörällä ilman mitään rajoitusta ja metriäkään kokemattomana.
Samaa voisi hyödyntää hyvin mönkijöihin. Jos hyvin tehty ja asfaltille tarkoitettu 2wd on hyvä ja vakaa ajettava tasaisella, ei samaa voi sanoa, maastorenkailla ja elastisella alustalla varustetusta 4wd laitteesta. Ne menee keulan kautta ympäri ja kippaavat etukulmalleen. Nämä siis kärjistetysti.
Kun vielä kakkuun lisätään kokemattomuus ja ainoastaan automaattivaihteisella Micralla ajo, niin ollaan varsin samassa tilanteessa kuin prätkillä, eli erityiskortti voisi olla tarkoituksen mukainen.

Luokkia voisi olla useampia kuin nyt. Tällä varmistettaisiin kaikille soveltuva ajoneuvo, eikä pelkästään tasapäistetty L7E tai T3. Selkeästi asfalttikäyttöön jo tehtaalta lähtiessään laitteelle, en itse näkisi mitään syytä rajoittaa tehoa tai kulkuja. Pyörän kanssa siis rinnakkain, veroineen ja vakuutuksineen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: L7E päätöksistä

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Roosa999 kirjoitti: Pyörän kanssa siis rinnakkain, veroineen ja vakuutuksineen.
Mun mielestä toi vakuutus pitäisi soveltaa sen mukaan paljonko sen ja sen merkkisellä/mallisella laitteella on vahinkoja sattunut eikä lyödä samantien moottoripyörämaailmasta tuttuja älyttömiä vak.maksuja. Otetaan huomioon vielä se että aika moni ajaa läpi vuoden mönkijällä kun taas pyörä on ajossa muutaman kuukauden ja loput seisonnassa laskien näin vuoden vakuutuksen hintaa.
Vastaa Viestiin