Luin tuon jo tähän ketjuun linkitetyn tarinasi Kymcon mönkijästä ja paljon näyttää matkan varrella olleen tapahtumia
Kannattaa suhteuttaa noi tapahtumat kuitenkin ajettuihin kilometrimääriin ja hintaan (5000e uutena). Moni kehuu omaa laitettaan maasta taivaisiin tuossakin hintaluokassa kun kilometrejä on vasta joitakin satoja takana...
Pelkään juuri sitä, että työmatkalla, jossain keskellä ei mitään jokin pettää ja ei voi tehdä mitään, koska tekemäni työ on kuitenkin sen kaltaista, että edellinen ei voi poistua ennen kuin itse menen vapauttamaan hänet (eli päivystys 24/7). Joten yllättävä vika saattaakin minun tapauksessani olla katastrofi.
Kaikkiaan tullut n.20 000km ajettua mönkijöillä ja 2 kertaa on ollut kun olen ollut myöhässä töistä mönkijän takia.Silti on pakko olla takaportti eli auto kotona kovia pakkaskelejä, tavaroiden/henkilöiden kuljetusta varten. Tai mönkijän rikkoutumista varten.

Tosin se ei ole kuin tollanen 1000e arvoinen ruppana, mutta käyttövarma peli. Ei pysty arvo tippumaan hirmuisesti vuodessa.
Jos välille jää ja kaveria ei ole saatavilla hinaamaan niin sitten vaan hinausautoa paikalle, eihän siinä muu auta.
Kyllä se kuitenkin aika harvinaista on. Ja jäähän monilla autojakin matkan varrelle töihin tullessa, uusia autoja varsinkin.
Osaatko muutes sanoa, että kuinka paljon sinulla on mennyt rahaa kaikkiin osiin (renkaat jne) koko aikana? Ja minkähintaisia ovat kymcon huollot?
Melkein väittäisin että Kymcossa on merkkiin katsomatta markkinoiden pisin huoltoväli eli huollot menee 1000km, 7000km, 13000km tai tiheämmin jos kilometrejä ei kerry paljoa. Eihän noissa varsinaisia huoltokohteita ole muuta kuin
- öljynvaihto vaihteistoon ja moottoriin, suodatin on puhdistettava versio.
- 1kpl rasvanippa taka-akseliin
- ilmansuodattimen puhdistus
- venttiilien säätö
- loput on säätöjä ja tarkistuksia, puhdistuksia
Venttilit olen säädättänyt liikkeessä ja ekat öljynvaihdot teettänyt myös liikkeessä. Muutoin voi huoltaa itse, ei vaadi suurta ammattitaitoa, manuaalissa on hyvät ohjeet sitä varten. Pelkkä öljynvaihtohuolto (moottori+perä)suodattimen puhdistuksen kanssa töineen taisi olla 70e,venttiilien säätö 2h työtä, mitä se nyt sit maksoi, ei voi muistaa..
Takarenkaat on itse asiassa Bombardier Rallyn ensiasennusrenkaat (oli siinä jotain hyvääkin

) ne on kestäny jo yli 18 000km, ainakin tuonne 25 000km asti uskoisin pääsevän nuilla vielä. Samanmerkkisillä eturenkailla ajoi 13500km. Hyvät katurenkaat maksaa siinä 70-120e/kpl.
Suurin osa noista kustannuksista tulee kuitenkin polttoaineesta, takuuseenhan noi viat on pääsääntöisesti mennyt. Huoltopaikka kannattaa olla kuitenkin lähellä ettei tule ongelmaa viedä 200km päähän huoltoon.