Moottoripyörissähän meneekin vakuutukset vahinkojen mukaan, ihan niinkuin autoissakin. Mitä kalliimpi korjata, sen kalliimmat vakuutukset. Myös teho/painosuhde vaikuttaa pyörän vakuutuksien hintaan. Seisontavakuutukset alkaa pyörissä olla jo mennyttä. Suurimmalla osalla on ympärivuotiset vakuutukset, eikä kaikista yhtiöistä enää seisonta-ajallista edes saa.PepsiMoto kirjoitti:Mun mielestä toi vakuutus pitäisi soveltaa sen mukaan paljonko sen ja sen merkkisellä/mallisella laitteella on vahinkoja sattunut eikä lyödä samantien moottoripyörämaailmasta tuttuja älyttömiä vak.maksuja. Otetaan huomioon vielä se että aika moni ajaa läpi vuoden mönkijällä kun taas pyörä on ajossa muutaman kuukauden ja loput seisonnassa laskien näin vuoden vakuutuksen hintaa.Roosa999 kirjoitti: Pyörän kanssa siis rinnakkain, veroineen ja vakuutuksineen.
Itellä pyörä on halvempi vakuuttaa kuin auto. Molemmissa täydet bonukset, liikenne- ja täyskasko samoilla ehdoilla, samassa yhtiössä, eli täysin vertailukelpoiset keskenään. Mutta eipä siitä montaa vuotta ole aikaa, kun pyörissä oli vielä pelkästään kuutioiden mukaan menevä vakuutusmaksu, ja se oli kallista lystiä.