Olen yrittänyt haulla etsiä vastausta kysymykseeni, siinä kumminkaan oniistumatta. Eli onko joku muuttanut L7e:n traktoriksi ja onko se ylipäätään mahdollista???
Olisko motivaationa halvempi vakuutus, ei katsastuksia, sais ajaa ilmaa kypärää, sais vetää "painavempaa" peräkärryä, sais kaikki tehot käyttöön eli teho rajoitus pois - max. nopeus rajoitus tilalle. T-kortti riittäisi ajamiseen.... Näin muistelen - korjatkaa vaan jos oon muistanut väärin
Se on vähän mistä vinkkelistä mitäkin katsoo, mutta eipä taida "autoveroa" takaisin saada.
Ei muuta kuin katsastuskonttorille ja kysyy voiko muutoskatsastaa L7e traktoriksi
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
(en tiedä lakitekstin tarkkuudella,mutta tuskin ihan pohjamuduisskaaan menen) :
Ei,ei saa. Tyyppihyväksyntä traktoriksi puuttuu,ja sen tekeminen maksaa,paljon. Toki,jos olisi tyyppihyväksynnän kannalta mahdollista,olisi nopeus rajoitettava >40 ja kiinnitettävä hyväksytty traktorin istuin,mikäli semmoista nyt nykyään enään kaikkialla vaaditaan. Joku minua viisaampi kertokoot lisää asiasta. Aihetta sivuten: satuin kerran kyselemään poliisilta (poliisin sivuilta "lähetä kysymys") ja kysymykseen vastannut liikkuvan poliisin henkilö sanoi,että veroihin asti viritetty (kulkee yli 60kmh) saisi muutettua katsastuskonttorilla L7e laitteeksi, verot pitää kuitenkin maksaa.
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin* Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
Onko kellään käsitystä, onko mahdollista rekisteröidä tieliikenneoptiomönkijää traktorimönkijäksi? Toki pitää se selkänoja ja rajoitin laittaa mutta tarviiko muuta? Kyseessä Polaris Scrambler 850 -13.
pommipoika kirjoitti:Aihetta sivuten: satuin kerran kyselemään poliisilta (poliisin sivuilta "lähetä kysymys") ja kysymykseen vastannut liikkuvan poliisin henkilö sanoi,että veroihin asti viritetty (kulkee yli 60kmh) saisi muutettua katsastuskonttorilla L7e laitteeksi, verot pitää kuitenkin maksaa.
Eli siis sakoilla selviää jos 59 kulkee. Tämä on varmaan monelle helpottava tieto jos kerta kirjallisena ainakin sulta löytyy...