Traktorimönkijöiden vetokyky

Keskustelua traktori mönkkäreistä
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja Hpla »

CFMoto CForce 550 efi eps 2016

Jarruitta 150kg

Eihän tuo ole mahdollistakaan!? Täytyy muutenkin käydä konttorilla kyselemässä vähän näistä rekisteriotteen tiedoista. Tehoksi merkitty 3,8kw...
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Tolla ei paljoo mönkijän kärryyn oteta kyytiin. Eikä vedetä auton kärryä edes tyhjänä :o
Sportsman 500 EFI EUT 2012
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 19:13
Paikkakunta: Tammela

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Se on siten, että tieliikenteessä nämä painot, varsinkin jarruttoman, ylitykset ovat todellinen riski liikenteessä. Ken on joskus joutunut peräkärryn työntämäksi ymmärtää tai sitten ei.
Sulan kelinkin aikana venetreilerini työntövoima on huomattava, jos liian myöhään löysää kaasua. Onneksi kuitenkin tuo Polariksen järjestelmä.
Bosch
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Syys 2012 18:37
Mönkijä:: polaris xp1000 t3b -17
Paikkakunta: Lohja

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja Bosch »

Polaris sportsman 570 t3b 2017

Omamassa 420kg
Kokonaismassa 589kg
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa 1419kg
Perävaunumassa jarruitta 270kg
Perävaunumassa jarruin -

Mahtaakohan tohon jarruttoman massaan vaikuttaa toi 60 nopeus vs 40km/h
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja Hpla »

No miksihän tuossa on kuitenkin ilmoitettu yhdistelmän kokonaismassaksi tuollainen luku? :shock:
Edit::: Polariksen kotisivuillakin mainitaan jarruttomalle kärrylle 810kg paino..? Oisko tullu virhe otteeseen?
No tuokin selviää toivottavasti tällä viikolla, jos saan oman Touringin kotia.
Itteä kiinnostaa perävaunumassat oikeastaan vain siksi, että löydän tarpeeksi kevyen mutta tarpeeksi ison kärryn kortin ajoon. Muuten menee hankalaksi jos täytyy alkaa oikiaa liikennetraktoria ettimään käsittelykokeeseen...
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Touringi kotiutui eli,

Sportsman 570 Touring -17 T3b

Jarruitta: 270kg

Jarruin: 830kg

Jarrullisen kärryn massaa ei löydy suoraan otteesta, mutta esim. katsastuskonttorin koneelta näkivät heti tuon 830kg.

Yhdistelmän suurin sallittu: 1419kg
Mönkijän kokonaismassa: 589kg
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja dealer »

Can am Outlander L 450 Pro T3 -16
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa 1435 kg
Perävaunumassa jarruitta 590 kg

6 §
Traktoriperävaunu

Traktoriperävaunu on nivelöimättömällä vetoaisalla varustettu «perävaunu», jonka akselisto on sijoitettu perävaunun painopisteen taakse siten, että osa perävaunun kokonaismassasta kohdistuu kytkentäkohtaan. Vetoaisa saa kuitenkin olla vaakatasossa nivelöity. Kytkentäkohtaan kohdistuva «massa» ei saa ylittää 3,0 tonnia.
:arrow:
Traktoriperävaunulla saa kuljettaa omaa työväkeä sekä perävaunun kuormaamiseen tai kuorman purkamiseen tarvittavaa apuväkeä...
:arrow:
Omapainoltaan 230 kg perävaunu mönkijän jatkoksi, perhe + kaasugrilli kärryyn ja piknikille ? :?
irtep
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Heinä 2017 16:57

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja irtep »

Päivitin jonkin aika sitten maastomallin traktoriin:

Polaris Sportsman 570 T3b 2017

Omamassa 420 kg
Kokonaismassa 589 kg
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa 1419 kg
Perävaunumassa jarruitta 270 kg
Perävaunumassa jarruin puuttuu

Päivityksen syy oli se, että ajan puita pois metsästä ja halusin tehdä sen maantiellä laillisesti. Taitaa laittomat puukuljetukset osaltani jatkua koska ei tuohon 270 kiloon kärryn lisäksi paljonkaan märkää puuta mahdu. Liikkeessä vielä kyselin myyjältä että onko esim. perävaunun massoissa eroa 40 tai 60 nopeuden laitteilla. Vastaus oli että ei muuta eroa kuin toisella saa ajaa kovempaa.

LT-korttia ei ole eli ajelen C-kortilla. Tuli mieleen että kun kytken minkä tahansa kärryn tuohon laitteeseen niin pitäisikö siinä vaiheessa olla korttiluokka CE?
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Et tarvitse erikseen CE-korttia kärryn vetämiseen.
C-korttiin sisältyy LT-luokan vehkeen ajo-oikeus, joten saat vetää kärryä ihan huoletta.
Niin, ja jarrullista kärryä sat vetää 830kg asti. Kysyin asian katsastuskonttorilta, minullakaan ei lue rekisteriotteessa tuota, mutta konttorilla näkivät enemmän tietoja..
Brummbär
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 19 Elo 2008 18:47
Paikkakunta: Espoo. CF-Moto C-Force 800 T3

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

CF-Moto C-Force 800
Käyttöönotto 10/2016
Perävaunumassa jarruin ei ilmoitettu.
Perävaunumassa jarruitta 180 kg.
Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa 615 kg.
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa 795 kg.

Että sellanen tapaus sitten. Moottorin tehoksi oli merkitty 14,5 kW , mutta tuohan on tieliikenneversion teho. T3 mallin teho on tietääkseni 46,97 kW eli 63 hv. :roll:
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
irtep
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Heinä 2017 16:57

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja irtep »

Hpla kirjoitti:Et tarvitse erikseen CE-korttia kärryn vetämiseen.
C-korttiin sisältyy LT-luokan vehkeen ajo-oikeus, joten saat vetää kärryä ihan huoletta.
Kiitos tiedosta! Tietääkö kukaan minkä mukaan näitä vetomassoja arvotaan näihin laitteisiin ja onko siihen mitään mahdollisuutta vaikuttaa esim. muutoskatsastamalla?
ATVkuljettaja
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Elo 2017 22:29
Mönkijä:: Linhai 300 4x4 T3b

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja ATVkuljettaja »

Linhai 300 4x4 T3b

Käyttöönotto 8/2017
Perävaunumassa jarruilla: ei ilmoitettu
Perävaunumassa jarruitta: 140kg
Pientilallinen Linhai-kuljettaja eteläisestä Suomesta.
Ceefmoto
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Elo 2017 12:40
Mönkijä:: CFMoto CForce 450L EFI EPS

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja Ceefmoto »

CFMoto C Force 450L EFI EPS T3B

Käyttöönotto: 7/2017
Jarruitta: 150 kg
Jarruin: ei ilmoitettu
Ceefmoto
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Elo 2017 12:40
Mönkijä:: CFMoto CForce 450L EFI EPS

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja Ceefmoto »

Ceefmoto kirjoitti:CFMoto C Force 450L EFI EPS T3B

Käyttöönotto: 7/2017
Jarruitta: 150 kg
Jarruin: ei ilmoitettu
Trafin sivuilta täydennystä:
Omamassa (kg) 457
Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg) 582
Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg) 582
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa (kg) 732

Akseli 1
Tekninen sallittu akselimassa (kg) 271
Tieliikenteessä sallittu akselimassa (kg) 271

Akseli 2
Tekninen sallittu akselimassa (kg) 311
Tieliikenteessä sallittu akselimassa (kg) 311

Niin, kovin erilaisia määreitä kerrotaan, mikä virka mahtaa kaikilla sitten ollakaan...
Aatu
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Marras 2014 15:53
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450 T3 -17
Paikkakunta: Vantaa/Luumäki

Re: Traktorimönkijöiden vetokyky

Viesti Kirjoittaja Aatu »

Can-Am 450 T3 2017
Jarruitta 590kg

Onkohan noi 60km/h kulkevat traktorimallit pienemmällä vetokyvyllä, koska 60 kilsan vauhdista toi painava kärry ei pysähdy ihan yhtä nopeasta kuin pienemmästä vauhdista.
Can-Am Outlander 450 T3 -17

Ex. Polaris Hawkeye 300cc -08
Ex. E-ton Yukon 150cc
Vastaa Viestiin