ahvena kirjoitti:Tämä on kuulemma kaasun rajoituksella tyypitetty traktorina 50 km/h. Ei 60 kuten monin paikoin markkinoidaan.
Voimansiirto koostuu kireastä remmistä ja märästä keskipakokytkimestä. Lyhyellä puolella menisi rajoittamattomana tuon noin 50, mutta toki pitkäkin puoli on käytössä.
Itseä kyllä kiinnostaisi käydä livenä tutustumassa.
Minulle myyjä sanoi että tässä ei ole märkäkytkintä ja että kaikki öljyt käy olikohan myyjä ihan kartalla
tuolta haet vaikka 650 mallin ja lataat excelin. Siellä osa nro 11 ja 12 ovat keskipakokytkimen keskeiset osat.
Myös muut mallit näyttävät sen sisältävän, mutta en kahlannut kaikkia läpi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Traktorimönkijää olen haeskellut ja nyt olisi tarjolla ~5000km rullattu access amx 6.46. Tohtiiko moiseen sekaantua ja mitä asioita näistä kannattaa testitilanteessa katsella sillä silmällä?
Ei pitäisi noilla kilometreillä olla vielä mitään, onko paljon sitten tunteja ? Ja missä käytössä ollut , perus yksinkertainen ja hyvin toimiva laite , huolto osat edullisia , jos yleinen kunto hyvä ja toimii niin osta pois. Omalla menty nyt jotain vajaa 8000/300h eikä isommin valittaa voi.
Uusi tälläisen omistaja ilmottautuu!
Muuten vaikuttaa mukavalta peliltä mutta yksi ärsyttävä piirre on löytynyt, välillä jää kaasu päälle/kantamaan eli kierrokset jää päälle kaasun löysätessä.
Onko tämä nyt ominaisuus joka johtuu pakkasesta vai pitäisikö tehdä jotain?
Ei kuullosta normaalilta ja aika vaarallinen on jos siis perinteisellä kaasuvaijerilla on ja kelistä on riippuvainen. Katso sen vaijerin reititys ettei tee teräviä kulmia ja ettei ole liian tiukasti nipattu runkoon tai stongaan. Samalla ruikkaat kaasulipareen juuresta vaijerille esmes aseöljyä niin pääsee valumaan pitkin vaijerin sisuksia alas estäen kosteutta ja kiinni nirhautumista.
Jos ei ole vaijeria niin tämä viesti ei koske silloin laitettasi. En tiedä kyseisestä merkistä juur mitään, mutta tosiaan on aika ikävää jos se kaasu hirttää tappi asennossa kiinni, eli kannattaa asialle tehdä jotain ennen seuraavaa ajoa !
Mulla myös vastaava ongelma vm'19 800:ssa, mutta ongelma oli mekaaninen. Avaa kaasuvivun päällä ovea kotelo jossa kaasun mekaniikka on. Mulla syynä oli kaasuvaijeria liikuttava epäkesko-osa, jonka terävä reuna jäi kiinni kotelon runkoon kun kaasun painoi pohjaan. Vähän viila kun sille näytti niin ei kaasu enää hirtä kiinni.
Vika paikallistui edellä mainittuun kaasuläppään mutta tässä mallissa oli ns. epäkesko osan alla johon vaijeri tulee muovirikka joka aavistuksen liian paksu ja jumitti hieman aivan loppu vaiheessa kun kaasu palautuu.
Tälle rikalle pieni hionta matalemmaksi ja toimii.
Kiitosa kaikille vinkeistä!