650 vai 800cc outlander?
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
650 vai 800cc outlander?
voipi olla että 400nen vaihtuis tässä pikkuhiljaa isompaan ja ajattelinkin että onkohan nuissa sitten paljon käytännössä teho eroja? nostaako 650 keulaa niinku 800nen? taitaa olla koneen kokoa lukuun ottamatta täysin samoja laitteita?
Samoja värkkejä ne on paitsi kuutiotilavuudeltaan. Tehoeroa on mutta kannattaa kartoittaa ensin oma käyttötarve ja sitten valita kumman ostaa. Maastomäyrinnässä ei hirveitä eroja ole, kuten ei enduro tyylisessä ajossa. Noissa molemmissa 650 on helpompi ajettava hieman pehmeämmän tehon ansiosta.
Jos mikään ei riitä niin sitten 800, sillä tekee sen minkä pienemmilläkin mutta pelkokerroin on suurempi kaasua painaessa, ainakin alussa ennen kuin siihen tottuu, jos tottuu koskaan...
Jos mikään ei riitä niin sitten 800, sillä tekee sen minkä pienemmilläkin mutta pelkokerroin on suurempi kaasua painaessa, ainakin alussa ennen kuin siihen tottuu, jos tottuu koskaan...

Kylätason mönkijäkuski
Hankin ensimmäisen mönkijäni reilu vuosi sitten. Kokeilin kaverin 800 Outlanderia noin 300m ja se oli siinä. Enkä ole katunut.
Kuten Koheltaja mainitsi, ne tehot kyllä riittävät ja varovainen pitää olla... sillä tieliikenteen 15kW:lläkin.
Mutta kannattaa kokeilla vaihtoehtoja, jos on mahdollista.

Kuten Koheltaja mainitsi, ne tehot kyllä riittävät ja varovainen pitää olla... sillä tieliikenteen 15kW:lläkin.

Mutta kannattaa kokeilla vaihtoehtoja, jos on mahdollista.
"Tosi Varovasti"
Can-Am Outlander 800 H.O. EFI -07
Tieliikenne
Can-Am Outlander 800 H.O. EFI -07
Tieliikenne
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Tervehdys,
Itse painin samoissa mietinnöissä. Erona on vain se, että noiden kahden pelin lisäksi mukaan tuli kolmanneksi 500 rene.
Kokeiltuani 5minuutin ajan 800 reneä, niin kyllä jäi hiton hyvät fiilikset tuosta.
Saas nyt nähdä, voi olla että 400 pysyy talossa, voi olla että vaihtuu, kaikki asiat riippuvat niin paljon toisistaan nyt eikä tiedä miten käy minkäkin asian. Tässä samoihin aikoihin olisi menossa vielä autohankinnat, eikä ole yhtään mitään tietoa että millainen :S
Itse painin samoissa mietinnöissä. Erona on vain se, että noiden kahden pelin lisäksi mukaan tuli kolmanneksi 500 rene.
Kokeiltuani 5minuutin ajan 800 reneä, niin kyllä jäi hiton hyvät fiilikset tuosta.
Saas nyt nähdä, voi olla että 400 pysyy talossa, voi olla että vaihtuu, kaikki asiat riippuvat niin paljon toisistaan nyt eikä tiedä miten käy minkäkin asian. Tässä samoihin aikoihin olisi menossa vielä autohankinnat, eikä ole yhtään mitään tietoa että millainen :S
800->650
itsellani oli 800 cc can am. ja vaihdoin sen pienempään 650 cc outlanderiin.
koska tykkään sen pehmeämmästä käyttäytymisestä kaasua käytettäessä.
eron huomaa kun pitää lähteä varovasti liikkeelle. esim kiven päältä.
vaihdoin WP:een iskunvaimentajat joka nurkkaan, sekä ohjausiskarin. uskallan väittää ajavani lujempaa 650 outilla. kuin, 800 cc outlanderilla vakio alustalla. väite perustuu kokemukseen molemmista.
koska tykkään sen pehmeämmästä käyttäytymisestä kaasua käytettäessä.
eron huomaa kun pitää lähteä varovasti liikkeelle. esim kiven päältä.
vaihdoin WP:een iskunvaimentajat joka nurkkaan, sekä ohjausiskarin. uskallan väittää ajavani lujempaa 650 outilla. kuin, 800 cc outlanderilla vakio alustalla. väite perustuu kokemukseen molemmista.
Mullakin oli samallainen propleema tossa joulun tietämillä 400 rupes käymään laiskaksi ja isompien ojien ylitys tarkaks puuhaks.
Porukassa on yhdellä 800 outti ja kokemusten perusteella alusta ei vakiona täysin toimi isossa lohkossa , totesin että jos en 800 renee ota niin vaihtoehdoksi jää 650 outti
nyt 650 outissa 23h enkä ole kyllä ostostani katunu( no just kyllä kävin uudet tolpat tilaa eteen bashaks meni ... no takuuu hoitaa nämäkin
)
Asia mistä itse olen tykännyt on 650 moottori , ei turhia hitaasti ajettaessa hyöki mutta tarvittaessa voimaa löytyy .
kun vaan kunnon rengastus niin saa pitoja.
Kaipuu 400 lukkoon kyllä jäi mutta -08 sekin on ratkaistu.
Porukassa on yhdellä 800 outti ja kokemusten perusteella alusta ei vakiona täysin toimi isossa lohkossa , totesin että jos en 800 renee ota niin vaihtoehdoksi jää 650 outti
nyt 650 outissa 23h enkä ole kyllä ostostani katunu( no just kyllä kävin uudet tolpat tilaa eteen bashaks meni ... no takuuu hoitaa nämäkin

Asia mistä itse olen tykännyt on 650 moottori , ei turhia hitaasti ajettaessa hyöki mutta tarvittaessa voimaa löytyy .

Kaipuu 400 lukkoon kyllä jäi mutta -08 sekin on ratkaistu.
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Nyt ei osaa päättää että tyytyykö 2006 mallin käytettyyn vai 2007mallin uuteen?? samoilla varusteilla hinta eroa jäis n 2500e! että onhan se aika paljon mutta sitte ois 2 vuoden takuu
Onko 800sissa kellään ollu mitään isompaa remppaa mitä on jouduttu takuuseen tekemään? tohtiiko sitä laittaa kampetta mistä takuu loppuu kohta? ainaki 400nen on tuntunut luotettavalle etu iskareita ja vetareita lukuun ottamatta!

- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Jep onhan se hidas lukko 07ssa mutta kuitenkin n1500e halvempi! eikös sitä 800sella ajeta koko aika keula ilmassa, mitä sillä lukolla siis?
Sanovat että 400sen ratas sutii puoli kierrosta ja 800sen kierroksen ennen kuin ottaa kiinni mutta mulla ainaki 400sessakin saa jauhaa monta kierrosta varsinkin ennenku öljyt kunnolla lämpenee! ja hyvin on pärjännyt ku riittävät renkaat alla! (liian kallis tuo yllä oleva ja ei tarvi olla tie peli).

-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa