650 vai 800cc outlander?

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

650 vai 800cc outlander?

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

voipi olla että 400nen vaihtuis tässä pikkuhiljaa isompaan ja ajattelinkin että onkohan nuissa sitten paljon käytännössä teho eroja? nostaako 650 keulaa niinku 800nen? taitaa olla koneen kokoa lukuun ottamatta täysin samoja laitteita?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Samoja värkkejä ne on paitsi kuutiotilavuudeltaan. Tehoeroa on mutta kannattaa kartoittaa ensin oma käyttötarve ja sitten valita kumman ostaa. Maastomäyrinnässä ei hirveitä eroja ole, kuten ei enduro tyylisessä ajossa. Noissa molemmissa 650 on helpompi ajettava hieman pehmeämmän tehon ansiosta.

Jos mikään ei riitä niin sitten 800, sillä tekee sen minkä pienemmilläkin mutta pelkokerroin on suurempi kaasua painaessa, ainakin alussa ennen kuin siihen tottuu, jos tottuu koskaan... :D
Kylätason mönkijäkuski
OlliRV
6WD
Viestit: 408
Liittynyt: 02 Loka 2006 23:39
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja OlliRV »

Hankin ensimmäisen mönkijäni reilu vuosi sitten. Kokeilin kaverin 800 Outlanderia noin 300m ja se oli siinä. Enkä ole katunut. :lol:
Kuten Koheltaja mainitsi, ne tehot kyllä riittävät ja varovainen pitää olla... sillä tieliikenteen 15kW:lläkin.8)
Mutta kannattaa kokeilla vaihtoehtoja, jos on mahdollista.
"Tosi Varovasti"

Can-Am Outlander 800 H.O. EFI -07
Tieliikenne
Joni79
4WD
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Tammi 2007 19:44

Viesti Kirjoittaja Joni79 »

Mulla oli samanlainen tilanne. Päädyin 650 hinnan takia. Hidas puoli päällä paikaltaan lähtiessä ja rengas pitää, niin ei keulaa ylös tarvi repiä. Kyllä nousee. Muutenkin mukava laite. Päädyt sitten kumpaan hyvänsä, niin uskon, että olet tyytyväinen. Ja saahan niihin lisää tehoja tarvittessa...
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

No Ne tehot ei kyllä ainakaan hirvitä kun kaiken laisia leluja on kyllä ollut! justiin sain myytyä yli 160 heppasen kelkan :shock: ja tuntuu tuo 400nen jo vähän liian mopolta! taitaa se kallistua siihen 800seen ku hintaeroa ei juuri ole käytetyissä!! :D
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Tervehdys,

Itse painin samoissa mietinnöissä. Erona on vain se, että noiden kahden pelin lisäksi mukaan tuli kolmanneksi 500 rene.

Kokeiltuani 5minuutin ajan 800 reneä, niin kyllä jäi hiton hyvät fiilikset tuosta.


Saas nyt nähdä, voi olla että 400 pysyy talossa, voi olla että vaihtuu, kaikki asiat riippuvat niin paljon toisistaan nyt eikä tiedä miten käy minkäkin asian. Tässä samoihin aikoihin olisi menossa vielä autohankinnat, eikä ole yhtään mitään tietoa että millainen :S
pantteri
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 08 Marras 2006 23:01
Paikkakunta: jyväskylä

800->650

Viesti Kirjoittaja pantteri »

itsellani oli 800 cc can am. ja vaihdoin sen pienempään 650 cc outlanderiin.
koska tykkään sen pehmeämmästä käyttäytymisestä kaasua käytettäessä.
eron huomaa kun pitää lähteä varovasti liikkeelle. esim kiven päältä.
vaihdoin WP:een iskunvaimentajat joka nurkkaan, sekä ohjausiskarin. uskallan väittää ajavani lujempaa 650 outilla. kuin, 800 cc outlanderilla vakio alustalla. väite perustuu kokemukseen molemmista.
wazzaab
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Joulu 2006 10:57
Mönkijä:: can-am 650
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja wazzaab »

Mullakin oli samallainen propleema tossa joulun tietämillä 400 rupes käymään laiskaksi ja isompien ojien ylitys tarkaks puuhaks.

Porukassa on yhdellä 800 outti ja kokemusten perusteella alusta ei vakiona täysin toimi isossa lohkossa , totesin että jos en 800 renee ota niin vaihtoehdoksi jää 650 outti

nyt 650 outissa 23h enkä ole kyllä ostostani katunu( no just kyllä kävin uudet tolpat tilaa eteen bashaks meni ... no takuuu hoitaa nämäkin 8) )

Asia mistä itse olen tykännyt on 650 moottori , ei turhia hitaasti ajettaessa hyöki mutta tarvittaessa voimaa löytyy . :twisted: kun vaan kunnon rengastus niin saa pitoja.

Kaipuu 400 lukkoon kyllä jäi mutta -08 sekin on ratkaistu.
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Nyt ei osaa päättää että tyytyykö 2006 mallin käytettyyn vai 2007mallin uuteen?? samoilla varusteilla hinta eroa jäis n 2500e! että onhan se aika paljon mutta sitte ois 2 vuoden takuu :? Onko 800sissa kellään ollu mitään isompaa remppaa mitä on jouduttu takuuseen tekemään? tohtiiko sitä laittaa kampetta mistä takuu loppuu kohta? ainaki 400nen on tuntunut luotettavalle etu iskareita ja vetareita lukuun ottamatta!
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

07 on kuitenkin vielä se hitaampi lukko, olet kuitenkin tottunut nopeaan, eli suosittelisin kuitenkin 08. Eikai niissä ole suurta hinnaneroa. Paituvei, tuliko teille sinne uus canakauppias, vai oliko se ihan tornihuhu?

Jaa, näkyhän tuo lukkokin olevan käsitelty..
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos hyvää 2006 800 Outtia olet vailla niin klikkaa alla olevaa sinistä tekstiä. On nopealla lukolla, Bilsteineillä ym ym. :wink:
Kylätason mönkijäkuski
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Jep onhan se hidas lukko 07ssa mutta kuitenkin n1500e halvempi! eikös sitä 800sella ajeta koko aika keula ilmassa, mitä sillä lukolla siis? :lol: Sanovat että 400sen ratas sutii puoli kierrosta ja 800sen kierroksen ennen kuin ottaa kiinni mutta mulla ainaki 400sessakin saa jauhaa monta kierrosta varsinkin ennenku öljyt kunnolla lämpenee! ja hyvin on pärjännyt ku riittävät renkaat alla! (liian kallis tuo yllä oleva ja ei tarvi olla tie peli).
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

outlander 400 kirjoitti:Jep onhan se hidas lukko 07ssa mutta kuitenkin n1500e halvempi!
Siis meinaatko että saa 2007 mallisen kilvellisen 800 Outtin 1500 halvemmalla mitä olen omaa peliä myymässä? :shock:
Kylätason mönkijäkuski
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Ihan maastomallissa pysytään 8) uusi 07malli reilusti halvempi kuin 08 koska haluavat tietysti päästä ensin eroon vanhemmista! niinhän nuo monet silti meinaa että ei niistä lukoista juuri käytännössä eroa huomaa (400,650.800 ja -07.-08. ) kuskista se on kiinni..
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Juu juu, luku ja ymmärtämis häiriö täällä päässä :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin