Outin takavetarin ulommaisen nivelen suojakumi oli navan puoleisesta päästä irti ja sitä kiinnittelin sitten paikalleen. Siinä hämmästelin, että siellä ei ole mitään klemmaria/nippusidettä pitämässä suojakumia paikallaan. Vain nivelen päällä metallissa jonkinlainen ura, jossa kumin pitäis paikallaan pysyä. Ja rasvaa nivel täynnä, josta sitä metallin ja muovin väliin väkisin tahtoo mennä. Onkohan suojakumin kiinnitys näin juuri? Toisellakaan puolella ei ainakaan minun Outissa ole.
Toisekseen, mikä on fiksuin tapa saada irti etupäästään tämä takanavan pitkittäis/poikittaistukivarsi? Siellähän ei iskarin ja vetoakselin lisäksi muita olekkaan.
Onko kellään räjäytyskuvia Outlanderiin tai muuhun Canaan, josta tämä selviäisi. Tietenkin räjäytyskuvista olis varmaan hyötyä myöhemminkin muissa remonttikohteissa.
Outlander räjäytyskuvia
Eli tuon mukaan suojakumen päällä olisi jonkinlainen kiristyspanta, niin kuin epäilinkin. On ilmeisesti setissä kumin kanssa molemman pään klemmarit. Omaani ei ole vielä aiemmin purettu, joten ne eivät ole jääneet korjausvaiheessa irti. Onkohan maahantuojalla/tehtaalla jäänyt kasauksessa jotain pois?
Onko muilla havaintoja omista laitteistaan?
Onko muilla havaintoja omista laitteistaan?
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Hyvä noista verrata mitä muutoksia -08 ja -09 malleihin tullut tekniikkaan. Katteethan nyt näkee päällepäin.
Ainakin huomasin 800 Outlanderia verataillessa seuraavaa:
- syyläriin uusi tuuletin ja putkiston vienti erillainen
- Vaihdetangon kiinnitys laatikon kylessä jämäkämpi
- merkittävä muutos pakoputken suojapeltiin
- Yksi rikka/tiiviste/mikälie lisää vaihteiston akseliin josta kardaani lähtee eteen.
- Polttoaineensyöttö on mennyt uusiksi kokonaan pumppuineen ja lekuineen.
- Ilmansuodatin uudenlainen mutta näyttäis menevän suoraan vanhaankin malliin koska kotelo on samanlainen.
- Etuperästä ei oikein saanut selvää oliko muutos piirrostekninen vai onko differentiaali rattaineen -09 yhtä murikkaa ja aikaisemmin purettava.
- Rungossa kevennysreikiä edessä vähän vähennetty
Eli suurimmat muutokset näyttäis olevan moottorin ottopuolella (polttoaine/ilma) ja katteissa.
Ainakin huomasin 800 Outlanderia verataillessa seuraavaa:
- syyläriin uusi tuuletin ja putkiston vienti erillainen
- Vaihdetangon kiinnitys laatikon kylessä jämäkämpi
- merkittävä muutos pakoputken suojapeltiin

- Yksi rikka/tiiviste/mikälie lisää vaihteiston akseliin josta kardaani lähtee eteen.
- Polttoaineensyöttö on mennyt uusiksi kokonaan pumppuineen ja lekuineen.
- Ilmansuodatin uudenlainen mutta näyttäis menevän suoraan vanhaankin malliin koska kotelo on samanlainen.
- Etuperästä ei oikein saanut selvää oliko muutos piirrostekninen vai onko differentiaali rattaineen -09 yhtä murikkaa ja aikaisemmin purettava.
- Rungossa kevennysreikiä edessä vähän vähennetty

Eli suurimmat muutokset näyttäis olevan moottorin ottopuolella (polttoaine/ilma) ja katteissa.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...