Vien omat öljyt huoltoon mukaan ja kerron sitten miten täälläpäin suhtaudutaan asiaan. Ei varmaan kauan enää mene, kun eka huolto tulee. On nimittäin sen verran hauskaa tuo ajelu! Tänään hiekkamontuille kokeilemaan vähän rinteennoususkykyä...
Käytin tuossa muutama viikko sitten Bomban isossa huollossa ja öljylitran hinta tuon kuitin mukaan on 18,60 l. Lisäksi on vielä bomban omaa alkuperäistä öljyä. Moottoriöljyä laitettu 3 litraa.
eka huollossa laittoivat mulle valvolinen mp öljyt! kysyivät haluanko alkuperäiset vai halvemmat vastaavat! sitte ite laitoin viimeksi castrollin 10-40 synteettiset mp öljyt! se on vaan rahastusta se öljy höpötys! kunhan vaan on se kytkimen vaatima lisä aine...
outlander 400 kirjoitti:eka huollossa laittoivat mulle valvolinen mp öljyt! kysyivät haluanko alkuperäiset vai halvemmat vastaavat! sitte ite laitoin viimeksi castrollin 10-40 synteettiset mp öljyt! se on vaan rahastusta se öljy höpötys! kunhan vaan on se kytkimen vaatima lisä aine...
Bombassa ei ole mitään sellaista kytkintä, joka vaatisi moottoriöljyyn lisäaineen. Notta laitetahan hyvälaatuista, normaalia synteettistä moottoriöljyä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
outlander 400 kirjoitti:Tarkotin sitä että pyörässä toimii kytkin ja vaihteisto ja mönkimessä vaihteisto paremmin! tosin pollessahan on erikseen vaihteisto öljy...
Juu sorry, tuli ajatuskatko meikäläiselle, mikä ei olekkaan harvinaista.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Niin kuinka tiuhaa ne öljyt kannattais nyt vaihtaa ku on sisään ajettu! eka vaihto oli 11h toinen oli 60h (huoltovihkossa 50h) sitten eteen päin ei huolto vihkossa näkyny edes 200h kohdalla?? montako tuntia suunnilleen vois olla vaihto väli? jotenki 50h tuntuu aika lyhyeltä? nyt on 111h mittarissa ja ei oikein uskois että taas pitäis vaihtaa..
Käsitykseni mukaan huoltoväli/öljynvaihto on 50h/1500km riippuen kumpi tulee ensin täyteen. Lukaiskaa omistajan käsikirja uudelleen läpi ja korjatkaa jos olen väärässä.
Itse noudatan kilsojen mukaista huolto ohjelmaa koska ne tulee täyteen ennen tunteja.
Koheltaja kirjoitti:Käsitykseni mukaan huoltoväli/öljynvaihto on 50h/1500km riippuen kumpi tulee ensin täyteen. Lukaiskaa omistajan käsikirja uudelleen läpi ja korjatkaa jos olen väärässä.
Itse noudatan kilsojen mukaista huolto ohjelmaa koska ne tulee täyteen ennen tunteja.
kyllä se näin on miten koheltaja muisti eli 50h tai 1500km