Rekisterikilven näkyvyys Canassa

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
repa
Noppeli
Paikkakunta: Lempäälä Mönkijät: Can-Am Outlander 400 Max, Polaris Phoenix

Rekisterikilven näkyvyys Canassa

Viesti Kirjoittaja repa »

No tänään sitten poliisi pysäytti ekan kerran mönkkärin kanssa; 10 kulkuneuvon jonosta ainoana ja ajoin jonon hännillä (jotenkin aavistin, että pysäytys tulisi eteen). Siinä sitten puhallettiin, tutkittiin rekisteriote ja ajokortti.

Valittamisen aiheena oli sitten rekisterikilven päällä oleva canan alumiinitanko ja käsky tuli pudottaa rekisterikilpeä 5 senttiä alemmaksi tai poistaa alumiinitanko, jotta kirjaimetkin (tai nykyään vissiin mahdolliset numerotkin) näkyisi. Aiheesta on kuulemma kirjoiteltu sakkoja, joten homma todellakin kannattaa tehdä. Itse totesin, että liikkeessä kilpi näin on asennettu, joten asiaan en ole sen enempää perehtynyt. Valveutunut liike ei kuulemma asenna rekisterikilpeä koskaan noin.

Onkos kukaan muu törmännyt samaan ja onko kukaan saanut tästä aiheesta sakkoja? Faktahan kyllä on, että tuo ylärivi kilvestä peittyy aikas tehokkaasti Canassa.

Muutoin poliisi oli erittäin kiinnostunut kulkineesta, kyseli paljonko on metsässä ajeltu ja kehui kuinka paljon monikäyttöisempi mönkijä on kuin moottoripyörä.
Viljami
Tracks
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Jos tuosta sakot tulee, niin sen sitten saa varmasti kuluttajansuojapykälien mukaan surutta kiikuttaa Canan myyjän/maahantuojan maksettavaksi. Sellaisena se nimittäin on tyyppikatsastettu ja tieliikenteeseen hyväksytty. Ethän sinä voi tavallisena toopena kuluttajana tietää, että tieliikenteeseen myytyä peliä ei saakaan tieliikenteessä käyttää, kun kilpi on sijoitettu rakenteellisesti väärään paikkaan.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Logibear
Tracks
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Hei camoon, jos kilpi ei näy kokonaan niin aika toope on se joka semmoisella ajelee, vai mitä :D
Viljami
Tracks
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Logibear kirjoitti:Hei camoon, jos kilpi ei näy kokonaan niin aika toope on se joka semmoisella ajelee, vai mitä :D
Sitten pitäisi jokaisen Canakuskin jättää peli välittömästi tienposkeen. Jos kerran maahantuoja/myyjä on kilven moiseen paikkaan tällännyt ja joku valtion virkamies sille tyyppikatsastuksessa luvan antanut, niin kilven näkymättömyys ei minun ajoa mitenkään hidasta.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jälleenmyyjän moka jos ei osaa laittaa rekisterikilpeä niin että se näkyy, sinne kommenttia asiasta.
Kylätason mönkijäkuski
Mce
6WD

Viesti Kirjoittaja Mce »

Pitää kyllä olla tiukka poliisi jos sakot antaa.
Ennemmin ohjeet korjaukseen ja huomautus asiasta.
Kilven jos laskee alas, voipii ottaa kiinni esim. kärryn kahvaan, tms.
Jos itse olisin laittamassa kilpeä, niin palanen roiskeläppä kumia ruuveilla kiinni, eli kilpi keikkumaan kumin varaan..

Tää on juuri tätä.
Kuluttajan suoja-asiaa :evil: .
Voiko sinne valittaa lippalakki liian tiukalla touhuavista sinipukusedistä?

Haloo kuu, maa kuuntelee .
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
kate
6WD
Mönkijä:: Outlander 500 max xt

Viesti Kirjoittaja kate »

oon kans ihmetelly kuinka se on menny läpi katastuksesta kun kaari estää aikas paljon sen näkyvyyttä.mulle kans kana torstaina tulossa en sitten tiedä pitäiskö suosiolla siirtää.
Mce
6WD

Viesti Kirjoittaja Mce »

kate kirjoitti:oon kans ihmetelly kuinka se on menny läpi katastuksesta kun kaari estää aikas paljon sen näkyvyyttä.mulle kans kana torstaina tulossa en sitten tiedä pitäiskö suosiolla siirtää.
Kilpien koko ja mallit, vaihtelee maittain.
Peruskiinnike on hyvä paikka asentaa paikallisten määräysten mukaisen kilventuen, paikallisten säännösten mukaisesti siis..
ja poliisi valvoo, herkeämättä.
Noh, ei "peltipoliisi", kilpi kun on vain takana..
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Jukka.K
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Jukka.K »

Logibear kirjoitti:Hei camoon, jos kilpi ei näy kokonaan niin aika toope on se joka semmoisella ajelee, vai mitä :D
Eli sun mielestä pitäis tehdä näin..., käy maahantuojan valtuuttamasta liikkeestä ostamassa aivan uuden 10000€-20000€ maksavan mönkkärin, ajaa portista ulos ja sit aloittaa pikku muutostyön ja laittaa kilven näkyvälle paikalle niin kaikki on OK. Jos ei näin tee, niin on aivan toope....

Ei kait se nyt ihan näin voi mennä.... Herää jo tollo.
voimailija
4WD

Viesti Kirjoittaja voimailija »

Mulla kans velipoika joka on poliisi, sano että voi tulla lentävien kanssa vaikeuksia, jos pitää sillä alkuperäisellä paikalla, kun ei yläosa näkyny. Niinpä nostin ylös, että varmasti näkyy. Suosittelen muuten tuota paikkaa, saa hyvin kiinni. Tuossa linkissä kuva.
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=658930
Outlander 800 max tie
Logibear
Tracks
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Ilmaisin taas epätarkasti itseni. Ajoin sitä takaa että jos ei laitteen kaupanteko / luovutushetkellä kilven peitossa olemisesta huomauta ja vaadi siihen muutosta ottaa vastuun silloin itselleen. Eikös niin, viime kädessä me jokainen vastaamme itse ajokkimme tieliikennekelpoisuudesta. Tuohan lienee yksi yleisimmin tiedossa olevia asioita että jos rekisterikilpi on peitetty voi poliisi siitä sakottaa? Sakot ei tule maahantuojalle tai jälleenmyyjälle vaan kuskille. Itse olen useasti ajanut autolla kilvet peitettynä kun ne on menneet umpeen kurasta tai lumesta.
Koheltaja
Koheltaja (r)

Omaan peliin tein 4mm PE muovista uuden kilpitelineen ja taivutin telineen alareunan akkutelineen alareunaa vasten. Toimii kuin pullo huulilla ja vetokoukun käyttökään ei ole vaikeaa. Poliisit kerran pysäyttäessään kysyi että itekkö oot kilven kiinnittänyt, tuumasi samalla että kilpi saa olla maximissaan kallistettuna 30 astetta. Roiskeläppäkumi on toinen hyvä vaihtoehto jos ei satu muovilevyä olla jemmassa tallin nurkassa :wink:

Kuva kilvestä näkyy täällä http://www.nettimoto.com/639031 :lol:
Kylätason mönkijäkuski
repa
Noppeli
Paikkakunta: Lempäälä Mönkijät: Can-Am Outlander 400 Max, Polaris Phoenix

Viesti Kirjoittaja repa »

Joo kyllähän se on kuski, joka ajopelinsä kunnosta/lainmukaisuudesta vastaa ja itsekin olen tuota kilven näkyvyyttä miettinyt, mutta jäänyt tähän asti sille tasolle.

Tuo Koheltajan patentti tuntuisi miellyttävän omaa silmääni enemmän kuin ylös nostaminen (tuossa itseasiassa tulee rekisterivalon kanssa ongelmia). Tuo patentti tosiaan parantaa vielä peräkärryn käyttämistäkin, eikä ole peukalohangan päällä aina rupea/kilpi mutkalla ;-).
Koheltaja
Koheltaja (r)

Kyllä se valo siihen tillottaa sen verran että kilpi näkyy pimeässä :wink:
Kylätason mönkijäkuski
kate
6WD
Mönkijä:: Outlander 500 max xt

Viesti Kirjoittaja kate »

siirsin kans yksinkertaisesti näin aluksi vähän alemmaksi tukilevyn kanssa kun ei ole paljoo tota kärryn vetoo niin ei haittaa.
Vastaa Viestiin