Renegaden Renkaiden koko?

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

itelle ostin nuo intercon swamplitet 27" koossa ja oon kyllä helkkarin tyytyväinen niihin...

tuu timo kattoon jokupäivä niitä niin osaat vertailla ku livenä näät.

soittele vaikka ni tietää olla hollilla...

-ville-
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
Avatar
BRP
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Syys 2008 20:39
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja BRP »

Villev,

Kuinka leveät laitoit eteen / taakse ja laitoitko alkuperäisille vanteille?
Jos laitoit niin millaiset spacerit tuli eteen / taakse vai ostitko uudet vanteet? Mitkä?

Sillä tätä näin tarkkaan kyselen kun ois se outlander joulupukin listalla...

T: BRP
- Ei oppinut olutta ojaan kaada -
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

BRP kirjoitti:Villev,

Kuinka leveät laitoit eteen / taakse ja laitoitko alkuperäisille vanteille?
Jos laitoit niin millaiset spacerit tuli eteen / taakse vai ostitko uudet vanteet? Mitkä?

Sillä tätä näin tarkkaan kyselen kun ois se outlander joulupukin listalla...

T: BRP
no edessä on 9" leveet ja takana 12" leveet, ja ihn vakio vanteilla ovat ja passaa oikein loistavasti , levitys paloja ei tarvinu laittaa kumpaankaan päähän.
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
r800
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Kesä 2008 21:59
Paikkakunta: jossain lapissa

Viesti Kirjoittaja r800 »

Viksma kirjoitti:Ymmärsin kyllä, mistä liikkeestä matalat mutterit löysit? Kävin k-raudassa ja sieltä en löytänyt ja myyjäkään ei sellaisia tunnustanut myyvänsä.
Ihan autotarvike liike myi mutterit, saataa löytyä motonetisä,biltemasta tai wurt centeristäkin, täällä päin ei ole kyseisiä liiketä siksi kävin kylän toisessa tarvikeessa. Jos ei vieläkään löydy niin hio vähän jarrusatulasta pois noin 2-3mm joutuu otaan norm mutereilla sekin on nähty.
Avatar
timog
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 25 Joulu 2007 00:34
Paikkakunta: veteli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timog »

Kiitoksi kaikille. Renkaat on valittu ITP 589 Toivon, että oli hyvä valinta!
EX Can-Am 800 06
Can-Am Renegade 800 X 08
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

timog kirjoitti:Kiitoksi kaikille. Renkaat on valittu ITP 589 Toivon, että oli hyvä valinta!
suolla ainaki oli kyseinen rengas todella huono....

mutta ehkä osaat ajaa paremmin ;)

piru ku en sillon lauantaina ehtiny enää kotosalla olla
ku sovittiin että tuut niitä mun renkuloita kattomaan....

no, nyt ku kerran nakit on valittu niin ei sen väliä enää...


-ville-
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Kuten villekin jo kertoi suolle rengas on täysi susi. Talvella kyllä toimii kohtuudella joskin repii pirusti ohjausta !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
nakupää
6WD
Viestit: 490
Liittynyt: 07 Huhti 2008 11:23

Viesti Kirjoittaja nakupää »

Mullakin ollut ilo ajaa suolla molemmilla samanlaisessa koneessa. Mun mielestä itp 589 suolla kuitenkin parempi. Voi tietenkin johtua laitteesta ja ajotyylistä, oma tyyli sellainen että ei kaiva kiinni.
Huomakkaa että interco 27 lukemalla yli tuuman suurempi kun itp589.

Silti kummatkin suolla vain korkeintaan keskinkertaisia renkaita.
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Eipä intercon swamplite mikään nevarengas ookkaan puhtaasti enempi suunnattu ominaisuuksia kallio ja yleismaastoajoon kun taas 589 ei toimi kallioilla ja yleisrenkaana niin hyvin kun swamppi !

Eli odottaisi tuolta 589 paljon enempi nevalla mihin se pystyy !
Se on juurikin rengas joka ei hätäsellä ja kaasuherkällä kaverilla pelaa pätkäääkään jos nevalutakossa aikoo päästä etenemään on kuskin oltava erittäin hellä kaasun kanssa ja pollessa kun oli hieman erilainen välitys etu ja takapäässä kuopimista tuli väkisin liikaa ja kuvio tukkeutui herkästi :evil:


Jos verrattaisiin itp589 ja mudzillaa olisi kohdemaasto johon kumekset on suunnattu likempänä toisiaan kumpaisetkin ollu itellä alla ja kummatkin raparenkaina tunnettuja ero on kun yöllä ja päivällä mudzilla kestää kaasua tukkeutumatta ja puhistuu hienosti, täryytyksessä tiellä ei suuria eroja kuten ei myös pehmeydessäkään talvella kumminkin etenee peli zilloilla sarvia repimättä :wink:
Painoa mudzilloille taitaa kertyä kumminkin jonkinverran enempi jonka voisi lukea häviöksi !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

timog kirjoitti:Kiitoksi kaikille. Renkaat on valittu ITP 589 Toivon, että oli hyvä valinta!
Paas laittain eteen renkulat nurinkurin, niin jopa suo-ominaisuuksiakin alakaa löytymään. Myös ohjattavuus paranee.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
TTK
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2007 18:05

Viesti Kirjoittaja TTK »

timog kirjoitti:Kiitoksi kaikille. Renkaat on valittu ITP 589 Toivon, että oli hyvä valinta!
Ei kait ne ITP 589 ihan huonot renkaat voi olla !! Ainakaan minulla ei ole huonoa sanottavaa kyseisestä renkaista ja ATV Magazine lehden testivoittaja rengas taisi vielä olla..
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

ATC kirjoitti:
timog kirjoitti:Kiitoksi kaikille. Renkaat on valittu ITP 589 Toivon, että oli hyvä valinta!
Paas laittain eteen renkulat nurinkurin, niin jopa suo-ominaisuuksiakin alakaa löytymään. Myös ohjattavuus paranee.
Eli siis kun renkaankuvio kasaa rapaa renkaan keskelle, niin nokka nousee..
Miksi traktoreissa takarenkaat ovat toisinpäin?

Olisiko syynä että em. käytössä haetaan pitävää pohjaa isolla renkaalla syvältä pellosta..en tiedä, olen purkanpurija :oops: , kaupunkilaisia..
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Mce kirjoitti:
ATC kirjoitti:
timog kirjoitti:Kiitoksi kaikille. Renkaat on valittu ITP 589 Toivon, että oli hyvä valinta!
Paas laittain eteen renkulat nurinkurin, niin jopa suo-ominaisuuksiakin alakaa löytymään. Myös ohjattavuus paranee.
Eli siis kun renkaankuvio kasaa rapaa renkaan keskelle, niin nokka nousee..
Miksi traktoreissa takarenkaat ovat toisinpäin?

Olisiko syynä että em. käytössä haetaan pitävää pohjaa isolla renkaalla syvältä pellosta..en tiedä, olen purkanpurija :oops: , kaupunkilaisia..

Silloinkuin lapakuvio on ns. oikeinpäin, kuten esim traktoreissa on takarenkaat, niin kuvio puhdistaa alustaa renkaan alta, sekä renkaan kuvio tyhjenee -> saadaan kovaa maata esille ja pitoa.
Idea miksi etupyörät käännetään ns. nurinkurin, on siinä että hetkellinen pito on suurempi siihen asti kunnes rengas ekan kerran lyö tyhjää. Tässä vaiheessa kun rengas sutasee niin kuvio on tukossa eikä tyhjene ja renkaan alla on irtomaata joten pitoa vähemmän kuin rengas oikeinpäin.

Ojanpenkkaa jos pitää nousta, niin eturenkaat nurinkurin vaan "toimivat" koska silloin pitää olla hetkellisesti paljon pitoa että keula nousee. Varovaisella kaasulla toki, ryntäyttämällä ei onnistu.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

Viksma totesi ja puki teorian käytännön sanoiksi, selkis..
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Avatar
JaMaHi
6WD
Viestit: 711
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

Mulla ei ole henk koht kokemusta 589:n toiminnasta, mutta kuvittelisin että Reiskaan ihan kohtalainen kompromissi valinta.
Rengas on kuitenkin oletettavasti ensiasennusrengasta parempi maastossa ja rakenteeltaan suhteellisen kevyt.
Itse suosittelisin Timoglle myös etusten asentamista "väärinpäin", sekä mahdollisimman hyvää tasapainotusta.
Aivan varmasti parempiakin tupeleita on tarjolla. Käsittääkseni Timoq teki melko edukkaan diilin kiekoista, joten ainakin kokemusta rikkaampana.
Itse miettisin tuollaiseen ajokkiin renkaita jotka tuovat laitteen ominaisuudet esiin. Hyvien maasto-ominaisuuksien lisäksi rengas tulisi toimia hyvin myös vauhdikkaammassakin ajossa.
Silloin mielestäni kaikki yli 27" renkaat saa karsia pois. Niin ikään kaikki yli 14kg painavat kiekot. Nuo kriteerit pudottavatkin jo melkoisen ryppään ehdokkaita pois.
Buffalot ja Mudzillat saa hyvästellä jo ennen kuin edes kukaan ennättää niitä ehdottamaan.
Yhtäkkiä mieleen tulisi Kendan BC 27" saattaisi olla oma valintani.
JOS siis itselläni olisi ajokki jonka ominaisuudet tiellä kiinnostaisi PÄTKÄÄKÄÄN!! :twisted:
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Vastaa Viestiin