Renegaden Renkaiden koko?
- villev
- 6WD
- Viestit: 730
- Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
- Mönkijä:: ½ moottori
- Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä
itelle ostin nuo intercon swamplitet 27" koossa ja oon kyllä helkkarin tyytyväinen niihin...
tuu timo kattoon jokupäivä niitä niin osaat vertailla ku livenä näät.
soittele vaikka ni tietää olla hollilla...
-ville-
tuu timo kattoon jokupäivä niitä niin osaat vertailla ku livenä näät.
soittele vaikka ni tietää olla hollilla...
-ville-
570 T3 PRO
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
- villev
- 6WD
- Viestit: 730
- Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
- Mönkijä:: ½ moottori
- Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä
no edessä on 9" leveet ja takana 12" leveet, ja ihn vakio vanteilla ovat ja passaa oikein loistavasti , levitys paloja ei tarvinu laittaa kumpaankaan päähän.BRP kirjoitti:Villev,
Kuinka leveät laitoit eteen / taakse ja laitoitko alkuperäisille vanteille?
Jos laitoit niin millaiset spacerit tuli eteen / taakse vai ostitko uudet vanteet? Mitkä?
Sillä tätä näin tarkkaan kyselen kun ois se outlander joulupukin listalla...
T: BRP
570 T3 PRO
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
Ihan autotarvike liike myi mutterit, saataa löytyä motonetisä,biltemasta tai wurt centeristäkin, täällä päin ei ole kyseisiä liiketä siksi kävin kylän toisessa tarvikeessa. Jos ei vieläkään löydy niin hio vähän jarrusatulasta pois noin 2-3mm joutuu otaan norm mutereilla sekin on nähty.Viksma kirjoitti:Ymmärsin kyllä, mistä liikkeestä matalat mutterit löysit? Kävin k-raudassa ja sieltä en löytänyt ja myyjäkään ei sellaisia tunnustanut myyvänsä.
- villev
- 6WD
- Viestit: 730
- Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
- Mönkijä:: ½ moottori
- Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä
suolla ainaki oli kyseinen rengas todella huono....timog kirjoitti:Kiitoksi kaikille. Renkaat on valittu ITP 589 Toivon, että oli hyvä valinta!
mutta ehkä osaat ajaa paremmin

piru ku en sillon lauantaina ehtiny enää kotosalla olla
ku sovittiin että tuut niitä mun renkuloita kattomaan....
no, nyt ku kerran nakit on valittu niin ei sen väliä enää...
-ville-
570 T3 PRO
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Kuten villekin jo kertoi suolle rengas on täysi susi. Talvella kyllä toimii kohtuudella joskin repii pirusti ohjausta !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Mullakin ollut ilo ajaa suolla molemmilla samanlaisessa koneessa. Mun mielestä itp 589 suolla kuitenkin parempi. Voi tietenkin johtua laitteesta ja ajotyylistä, oma tyyli sellainen että ei kaiva kiinni.
Huomakkaa että interco 27 lukemalla yli tuuman suurempi kun itp589.
Silti kummatkin suolla vain korkeintaan keskinkertaisia renkaita.
Huomakkaa että interco 27 lukemalla yli tuuman suurempi kun itp589.
Silti kummatkin suolla vain korkeintaan keskinkertaisia renkaita.
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Eipä intercon swamplite mikään nevarengas ookkaan puhtaasti enempi suunnattu ominaisuuksia kallio ja yleismaastoajoon kun taas 589 ei toimi kallioilla ja yleisrenkaana niin hyvin kun swamppi !
Eli odottaisi tuolta 589 paljon enempi nevalla mihin se pystyy !
Se on juurikin rengas joka ei hätäsellä ja kaasuherkällä kaverilla pelaa pätkäääkään jos nevalutakossa aikoo päästä etenemään on kuskin oltava erittäin hellä kaasun kanssa ja pollessa kun oli hieman erilainen välitys etu ja takapäässä kuopimista tuli väkisin liikaa ja kuvio tukkeutui herkästi
Jos verrattaisiin itp589 ja mudzillaa olisi kohdemaasto johon kumekset on suunnattu likempänä toisiaan kumpaisetkin ollu itellä alla ja kummatkin raparenkaina tunnettuja ero on kun yöllä ja päivällä mudzilla kestää kaasua tukkeutumatta ja puhistuu hienosti, täryytyksessä tiellä ei suuria eroja kuten ei myös pehmeydessäkään talvella kumminkin etenee peli zilloilla sarvia repimättä
Painoa mudzilloille taitaa kertyä kumminkin jonkinverran enempi jonka voisi lukea häviöksi !
Eli odottaisi tuolta 589 paljon enempi nevalla mihin se pystyy !
Se on juurikin rengas joka ei hätäsellä ja kaasuherkällä kaverilla pelaa pätkäääkään jos nevalutakossa aikoo päästä etenemään on kuskin oltava erittäin hellä kaasun kanssa ja pollessa kun oli hieman erilainen välitys etu ja takapäässä kuopimista tuli väkisin liikaa ja kuvio tukkeutui herkästi

Jos verrattaisiin itp589 ja mudzillaa olisi kohdemaasto johon kumekset on suunnattu likempänä toisiaan kumpaisetkin ollu itellä alla ja kummatkin raparenkaina tunnettuja ero on kun yöllä ja päivällä mudzilla kestää kaasua tukkeutumatta ja puhistuu hienosti, täryytyksessä tiellä ei suuria eroja kuten ei myös pehmeydessäkään talvella kumminkin etenee peli zilloilla sarvia repimättä

Painoa mudzilloille taitaa kertyä kumminkin jonkinverran enempi jonka voisi lukea häviöksi !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Eli siis kun renkaankuvio kasaa rapaa renkaan keskelle, niin nokka nousee..ATC kirjoitti:Paas laittain eteen renkulat nurinkurin, niin jopa suo-ominaisuuksiakin alakaa löytymään. Myös ohjattavuus paranee.timog kirjoitti:Kiitoksi kaikille. Renkaat on valittu ITP 589 Toivon, että oli hyvä valinta!
Miksi traktoreissa takarenkaat ovat toisinpäin?
Olisiko syynä että em. käytössä haetaan pitävää pohjaa isolla renkaalla syvältä pellosta..en tiedä, olen purkanpurija

Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
Mce kirjoitti:Eli siis kun renkaankuvio kasaa rapaa renkaan keskelle, niin nokka nousee..ATC kirjoitti:Paas laittain eteen renkulat nurinkurin, niin jopa suo-ominaisuuksiakin alakaa löytymään. Myös ohjattavuus paranee.timog kirjoitti:Kiitoksi kaikille. Renkaat on valittu ITP 589 Toivon, että oli hyvä valinta!
Miksi traktoreissa takarenkaat ovat toisinpäin?
Olisiko syynä että em. käytössä haetaan pitävää pohjaa isolla renkaalla syvältä pellosta..en tiedä, olen purkanpurija, kaupunkilaisia..
Silloinkuin lapakuvio on ns. oikeinpäin, kuten esim traktoreissa on takarenkaat, niin kuvio puhdistaa alustaa renkaan alta, sekä renkaan kuvio tyhjenee -> saadaan kovaa maata esille ja pitoa.
Idea miksi etupyörät käännetään ns. nurinkurin, on siinä että hetkellinen pito on suurempi siihen asti kunnes rengas ekan kerran lyö tyhjää. Tässä vaiheessa kun rengas sutasee niin kuvio on tukossa eikä tyhjene ja renkaan alla on irtomaata joten pitoa vähemmän kuin rengas oikeinpäin.
Ojanpenkkaa jos pitää nousta, niin eturenkaat nurinkurin vaan "toimivat" koska silloin pitää olla hetkellisesti paljon pitoa että keula nousee. Varovaisella kaasulla toki, ryntäyttämällä ei onnistu.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
- JaMaHi
- 6WD
- Viestit: 711
- Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
- Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
- Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
- Viesti:
Mulla ei ole henk koht kokemusta 589:n toiminnasta, mutta kuvittelisin että Reiskaan ihan kohtalainen kompromissi valinta.
Rengas on kuitenkin oletettavasti ensiasennusrengasta parempi maastossa ja rakenteeltaan suhteellisen kevyt.
Itse suosittelisin Timoglle myös etusten asentamista "väärinpäin", sekä mahdollisimman hyvää tasapainotusta.
Aivan varmasti parempiakin tupeleita on tarjolla. Käsittääkseni Timoq teki melko edukkaan diilin kiekoista, joten ainakin kokemusta rikkaampana.
Itse miettisin tuollaiseen ajokkiin renkaita jotka tuovat laitteen ominaisuudet esiin. Hyvien maasto-ominaisuuksien lisäksi rengas tulisi toimia hyvin myös vauhdikkaammassakin ajossa.
Silloin mielestäni kaikki yli 27" renkaat saa karsia pois. Niin ikään kaikki yli 14kg painavat kiekot. Nuo kriteerit pudottavatkin jo melkoisen ryppään ehdokkaita pois.
Buffalot ja Mudzillat saa hyvästellä jo ennen kuin edes kukaan ennättää niitä ehdottamaan.
Yhtäkkiä mieleen tulisi Kendan BC 27" saattaisi olla oma valintani.
JOS siis itselläni olisi ajokki jonka ominaisuudet tiellä kiinnostaisi PÄTKÄÄKÄÄN!!
Rengas on kuitenkin oletettavasti ensiasennusrengasta parempi maastossa ja rakenteeltaan suhteellisen kevyt.
Itse suosittelisin Timoglle myös etusten asentamista "väärinpäin", sekä mahdollisimman hyvää tasapainotusta.
Aivan varmasti parempiakin tupeleita on tarjolla. Käsittääkseni Timoq teki melko edukkaan diilin kiekoista, joten ainakin kokemusta rikkaampana.
Itse miettisin tuollaiseen ajokkiin renkaita jotka tuovat laitteen ominaisuudet esiin. Hyvien maasto-ominaisuuksien lisäksi rengas tulisi toimia hyvin myös vauhdikkaammassakin ajossa.
Silloin mielestäni kaikki yli 27" renkaat saa karsia pois. Niin ikään kaikki yli 14kg painavat kiekot. Nuo kriteerit pudottavatkin jo melkoisen ryppään ehdokkaita pois.
Buffalot ja Mudzillat saa hyvästellä jo ennen kuin edes kukaan ennättää niitä ehdottamaan.
Yhtäkkiä mieleen tulisi Kendan BC 27" saattaisi olla oma valintani.
JOS siis itselläni olisi ajokki jonka ominaisuudet tiellä kiinnostaisi PÄTKÄÄKÄÄN!!

Liikaa on sopivasti!!!
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08