Mikä avuksi kun peukalo meinaa revetä paikaltaan Canalla kaasutellessa? Onko muilla samaa ongelmaa vai onko minun peukku vain jotenkin viallinen
Isäntä on poistanut sen palautusjousen, mutta edelleen peukku kärsii.. Kaasun asentoakin ollaan yritetty korjata, mutta ei auta. Oisko vielä jotain muuta konstia?
Vai onko minun peukku tosiaan herkkis-liikkis-peukku?? Täytyy vielä todeta ettei toisen mönkijän kanssa ole mitään ongelmaa..
Piitu kirjoitti:Mikä avuksi kun peukalo meinaa revetä paikaltaan Canalla kaasutellessa? Onko muilla samaa ongelmaa vai onko minun peukku vain jotenkin viallinen
Isäntä on poistanut sen palautusjousen, mutta edelleen peukku kärsii.. Kaasun asentoakin ollaan yritetty korjata, mutta ei auta. Oisko vielä jotain muuta konstia?
Vai onko minun peukku tosiaan herkkis-liikkis-peukku?? Täytyy vielä todeta ettei toisen mönkijän kanssa ole mitään ongelmaa..
Mulla oli samaa ongelmaa alkuaikoina. Sitten hiljalleen peukku siihen tottui, enää ei mitään ongelmia. Tuskin kannattaa palautusjousta poistaa, jää pian kaasu pohjaan ja siitä ei hyvä seuraa
olikohan niin että siinä kaasussa on 2 jousta ota se jäykempi pois omassa ainakin autto.ja kato että vaijeri ei oo mutkalla ja myös kannattaa rasvata vaijeri hyvin
En ole ihan varma mitä lie poistellut, mutta jonkun jousen se jo sieltä poisti, eikö se ole palautusjousi? Kaipa se toinen jousi on vielä paikallaan kun palautuupi ihan normaalisti..
Minäkin arvelin että peukun lihaksisto on vaan niin köyhä ja kyllä se siitä kun tarpeeksi kovasti treenaa peukun habaa, mutta turha luulo, ei ole lihakset kasvanu
Ohjekirja neuvoopi laittamaan silikoonirasvaa vaijeriin, ei siis mitä tahansa öljyä parane sinne tuupata. Rasvaustarve tulee esille viimeistään vaijerin alkaessa "nypyttämään", elikkäs ei toimi enää portaattomasti. Kyllähän tuo peukkukaasu tahtoo sähköttää vanhankin kulunutta peukkua, vaikka kahvan puolelta on tuo jousi poistettu. Näyttäisi kuitenkin käytön myötä hieman löysäävän tuo läppärungossa oleva jousi, ainakin ATC:n ja oman laitteen vertailun perusteella.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Ois tarkoitus vaihtaa rullakaasu renegadeen .. Oisko kellään ideoita mistä löytyy "Bolt-On" rullakaasu kahvoja siihen vakion rinnalle/tilalle ..
Ja onko toi vakio vaijeri ihan irtonainen, eli saahan siihen laitettua/vaihettua toisenlaisen kaasukahvan tilalle ..
Tämmöisen Tupla Kaasukahvan ainakin löysin, mutta toi ei taida sopia siihen vakion tilalle ..
Tai ainakin joutuisi nelivetokytkin/etujarrukahva asetelmaa siirtelemään kans siinä samassa ..
Tuommoista tuplakaasutsydeemin ostoa suunnittelin aikanaan minäkin. Homma kaatui juuri tuohon nelivetokytkimeen. Systeemi purkautuu kyllä kätevästi ja näppärä kaveri koteloi ja siirtää sen parempaan paikkaan. Itellä kyllä iski laiskuuttaan ajatus jotta tuo peukkukaasu kelpaa edelleen. Omassa laitteessa tuo peukkukaasu oli hemmetin jäykkä ja toimi nypyttämällä vaikka vaijeria kuinka rasvasi. Ostin uuden vaijerin ja homma alkoi pelittämään. Sattui siinä ATC piipahtamaan tallissa vaijerin vaihdon aikaan ja puhelimessa lätistessään näpläsi tuota vanhaa vaijeria. Puhelun loputtua sanoi jotta nyt on tämäkin sitten kunnossa, johon meitsi että häh. No vaijerin kuori oli litistynyt siitä nipparin kohdalta jossa se on kiinni vaihteenvalitsijan manuaalinäytön alla. Vinkkinä vaan, että kantsii tarkistaa tuokin paikka jos kaasu on jäykkä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Jeps .. Mitenkähän lie toi vaijerin laita sit .. Onko se sit semmonen "normaali" ..
edit: on se "normaali"
Eli jos nyt haen vaikka tämmösen perus mopo/moottoripyörä kahvan ja rupeen sitä värkkäämään ..
edit: nyt vaan miettimään miten tuohon alkuperäiseen koteloon kannataisi liittää tommonen perus rullakaasu
Viimeksi muokannut -Timber-, 26 Loka 2008 20:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei muutako kovaa ajoa ja kaasun pumppaamista kyllä se peukku siihen tottuu! kelekka hommissa joskus meinas peukalo väsyä, mutta ei se enää mönkiähommissa, niin paljon lepposempaa ajelua!
Tottuu tottuu .. Mut kaikkee pitää värkkäillä ja kokeilla .. Ja kelkka hommissa toi lirpake on jotenki isompi/luonnolisempi ja suunniteltu/toimii paremmin ja järkevämmin ..
Ei vaan oikeen toi renegaden "pikku" lirpake oo mulle suunniteltu ..
Jos läpäreen pienuus vaivaa ehkä allrightin kelkka tai mönkiä kuvastosta löytyy moiseen jotain apua !
Jommassa kummassa näin tuommosen yleismallisen päällepujotettavan jatkolipareen ja oliskohan jollain kaasun kevennin nimellä kaupiteltu.
Wanhan kaasukopara on operoitu useampaankin otteeseen ja kuntoutukseen olen käyttänyt Squash palloa.
Sitä kun töllöä tuojotellessa ja muutenkin vähän väliä puristelee, saapi paitti mamma vappaata, myös koura hyvää kuntojumppaa.
Pikku kikka on tuohon ajohommaan, kun koko ajan peukulla muuttaa kaasun asentoa, eli tavallaan pumppaa kaasuliparetta hyvin pienellä liikkeellä, sen sijaan että pitää tasaisen staattisen paineen, jolloin peukku on kohta kuin tulessa.
Myös kaasulipareen lämmitys aktivoi pintaverenkiertoa ja helpottaa asiaa.
Canan kaasulipare toimiessaan on mielestäni keveimmästä päästä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kanan kaasuliparetta voi myös keventää. Sieltä löytyy toinen palautusjousi minkä voi poistaa. En ole vielä perehtynyt tarkemmin mutta näin on ollut puhetta. Koheltaja siitä palautusjousesta on muistaakseni laittanut operointiohjeet, kun vain tietäisi mihin...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Käsittääkseni Can-Am:ssa ei ole kaasun hirttämisen tunnistusta, joten olkaa nyt varovaisia sen palautusjousen kanssa. Itse kyllä herkistäisin koko mekaniikan ja sitten kaasulipaaseeseen jatkoa jos ei riitä herkkyys.
Itse ajan pitkät taipaleet kaasulipare tuossa etusormen ja peukalon taitteessa pitäen...en tiedä sopiiko muille, mutta kannattaa kokeilla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress