Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Huomasin kun voitelin outin niveliä,että syyläri keikkui irallaan.Tutkiessani syytä selvis että alatuki pelti oli vääntynyt niin alas ettei se pitänyt syyläriä alapäästä ollenkaan kiinni.Taivutin tukipellin sorkkaraudalla takaisin ylöspäin niin että syylärin tapit menivät takaisin muhviin tukipellissä.En keksi muuta syytä miten pelti on taipunut,kuin että röykytyksessä syylärin paino on painanut tukipellin alaspäin.Nimittäin tukipelti on aika hepposta tavaraa,eli kannattaa tarkistaa ajoittain mikä on tilanne.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo mulla sama homma, mutta huomasin liian myöhään. syylärin 2 alinta kennoo kökkönä oli päässy hakkaamaan siihen ilmanohjaimen reunaan . onneks sai hitsattuu kasaa
vaikka ei toi uuskaan nyt ihan hirveen kallis ois ollu (180e)


- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko tietoo missä vika kun jalkajarrusta painaessa jarruvalo aktivoituu normaalisti,mutta käsijarrulla ei aktivoidu kuin satunnaisesti.Nehän näyttäs antavan jarrunesteen paineella samaan anturiin infon.Ei muuta mut kun on tottunut käynnistettäessä painamaan käsijarrua,mutta nyt ei käynnisty kuin jalkajarrua painamalla.Ajattelin jos jollain on ollut samaa ongelmaa ja ratkaisu siihen.
Uudenmaan Mönkijät Ry
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ainakin omasta Rekusta ongelma poistui, kun vaihdoin uuden anturin ja takuuseen meni.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tämmönen tuli canasesta esille. Kaasuvaijeri oli säädetty liian löysälle, ei antanut kaikkea happea.
Otti kyllä hinkuttamalla 120 rajoitinta vasten, nyt säädön jälkeen ei tarvi ootella.
Kyseessä Outti 650 -08, entinen optio nykynen kilpipeli ja alla maxxiksen katukumit.
Kokeilut on tietysti tehty suljetulla alueella, tiellä mennään kurinpalauttajan rajoittamana.
Otti kyllä hinkuttamalla 120 rajoitinta vasten, nyt säädön jälkeen ei tarvi ootella.

Kyseessä Outti 650 -08, entinen optio nykynen kilpipeli ja alla maxxiksen katukumit.
Kokeilut on tietysti tehty suljetulla alueella, tiellä mennään kurinpalauttajan rajoittamana.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Edessä olisi outlander 800 max katsastus edessä ja pitäisi etsiä mistä saa 4veto napin pois toiminnasta ja selvittää miksei töötti toimi..Ei tullut virtaa sille nappia painettaessa..Olisikohan siitä johkin johto irti..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nelikon saat pysyvästi päälle irroittamalla mittarikotelon nyppäät teipillä merkityt liittimet erilleen, sitä ennen kytket nelikon päälle.
Töötin vika on katkaisijassa, tuppaa menemään kosteutta sisään joka hapettaa/oikosulkee katkaisijan ja sieltä hapettuu/palaa folio poikki. Näppärä jässikkä saa sen korjattua, helpomman tien haluava käy puodista hakemassa uuden kytkinhässäkän
Töötin vika on katkaisijassa, tuppaa menemään kosteutta sisään joka hapettaa/oikosulkee katkaisijan ja sieltä hapettuu/palaa folio poikki. Näppärä jässikkä saa sen korjattua, helpomman tien haluava käy puodista hakemassa uuden kytkinhässäkän

Kylätason mönkijäkuski
-
- 4WD
- Viestit: 121
- Liittynyt: 26 Maalis 2009 17:02
- Mönkijä:: Can-Am 650 XT TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Selvästi käytön puutetta. Itekki huomasin tossa, ku nättejä tyttöjä kulki minihameissa, ni piti töötillä vähän kerätä niiden huomiota, ni eipä lähtenytkään ääntä.Koheltaja kirjoitti:Töötin vika on katkaisijassa, tuppaa menemään kosteutta sisään joka hapettaa/oikosulkee katkaisijan ja sieltä hapettuu/palaa folio poikki. Näppärä jässikkä saa sen korjattua, helpomman tien haluava käy puodista hakemassa uuden kytkinhässäkän
Vähän aikaa ku rämpytin, ni jo lähti toimimaan. Mut kilometrin liian myöhään, tais olla jo joku vanhempi rouva siinä tien vieressä siinä vaiheessa.

Kannattaa liittyä siihen tööttää töyssyssä kerhoon, ni toimii töötti pidempään. Eikä hapetu käytön puutteeseen, ainakaan meillä pääkaupunki seutulaisilla.
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tämä nyt ei ole varsinaienn ongelma mutta huolto jota ei välttämättä tuu tehtyä.
Jos tuntuu että kanasen kone naputtaa ja huomaat sen tulevan variaattorista (äänilähteen tunnistaa paremmin kun aukasee varin kopan ja pistää koneen käymään) niin yksi syyllinen voi olla liukunastat. Pienet muovit rullien akselien päissä kuluu ja se painin pääsee vähän elämään. Epäilin omassani niitä muoveja jo muutama tuhat km sitten mutta kun olivat niin ryökäleen kalliita (ovh +90€/sarja) niin en hennonut hommata. Nyt sitten uskallauduin kokeilemaan ja vaihdon jalkeen kone käy taas kun kaupan pihalla vuosi sitten.
Uudet nastat on 4mm paksut. Minun koneella on ajettu nyt 14500km/355h ja nastan paksuus 3,5-3,7mm Niitä kun on kaksi yhdessä sakarassa niin siitä tulee jo puolesta millistä milliin välystä.
Jos tuntuu että kanasen kone naputtaa ja huomaat sen tulevan variaattorista (äänilähteen tunnistaa paremmin kun aukasee varin kopan ja pistää koneen käymään) niin yksi syyllinen voi olla liukunastat. Pienet muovit rullien akselien päissä kuluu ja se painin pääsee vähän elämään. Epäilin omassani niitä muoveja jo muutama tuhat km sitten mutta kun olivat niin ryökäleen kalliita (ovh +90€/sarja) niin en hennonut hommata. Nyt sitten uskallauduin kokeilemaan ja vaihdon jalkeen kone käy taas kun kaupan pihalla vuosi sitten.
Uudet nastat on 4mm paksut. Minun koneella on ajettu nyt 14500km/355h ja nastan paksuus 3,5-3,7mm Niitä kun on kaksi yhdessä sakarassa niin siitä tulee jo puolesta millistä milliin välystä.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
-
- Noppeli
- Viestit: 12
- Liittynyt: 04 Touko 2008 16:00
- Mönkijä:: Commander LTD-12
- Paikkakunta: Rollo
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko tietoo outlanderin runkonumeron siainnista? Ohjekirjassa kerrotaan numeron olevan penkin alla rungossa itsellä sitä siellä ei ole. Oisko
mahdollista et niitä ois kylvetty tehtaalla muuallekkin ,,,KIIRE pitäis katsastaa
Kiitos!
mahdollista et niitä ois kylvetty tehtaalla muuallekkin ,,,KIIRE pitäis katsastaa
Kiitos!
016PRIDE / Raskas-osa Racing Team / Race Only
http://www.JJJ-Service.com
professional touch to your engine
http://www.raskasosa.com
http://www.kelkkalehti.com
http://www.JJJ-Service.com
professional touch to your engine
http://www.raskasosa.com
http://www.kelkkalehti.com
- erik.loka
- 6WD
- Viestit: 299
- Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
- Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
- Paikkakunta: Kuggisby/Hollola
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oikean etupyöränvälistä kun kurkkaat jarrulevyn läpi niin numero on stanssattu runkopalkin kylkeen.
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
-
- Noppeli
- Viestit: 12
- Liittynyt: 04 Touko 2008 16:00
- Mönkijä:: Commander LTD-12
- Paikkakunta: Rollo
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
KIITOS !
016PRIDE / Raskas-osa Racing Team / Race Only
http://www.JJJ-Service.com
professional touch to your engine
http://www.raskasosa.com
http://www.kelkkalehti.com
http://www.JJJ-Service.com
professional touch to your engine
http://www.raskasosa.com
http://www.kelkkalehti.com
- erik.loka
- 6WD
- Viestit: 299
- Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
- Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
- Paikkakunta: Kuggisby/Hollola
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
vasso guuJ.Morgan kirjoitti:KIITOS !

Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mistähän kannattaisi rueta kyselemään että kuka maksaa korjauksen kun kardaanin ristikko hajosi ja taitaa olla jo mennyttä haarukatkin akselista.
Eli laite on outlander 400 xt -05 takuu loppu mutta irrottelin kardaanin itse ja rupesin katsomaan tarkemmin niin se on kasattu tehtaalla jo väärin
kun haarukat ei ole samassa linjassa. Kardaanissahan on väliboorit mistä se on mahdollista kasata väärin,
ainakin luulisin niin kun en ole vielä aukaissut väliboorin kohdalta suojakumia koska sillä voin todistaa että sitä ei ole itse siirrelty.
Tietääkseni sillä haarukoiden linjalla on sitä isompi merkitys mitä vinommassa kardaani pyörii, ja tässä se näkyy olevan aika jyrkässä kulmassa.
Vehkeellä on ajettu vain reilu 90h ja 3400km. Maksanko itse vian takuu ajan jälkeen vaikka kyseessä on selkeä kasaus virhe? Se vain sattu kestämään näin kauan kun sillä on ajettu todella vähän. Oli muuten iso työ purkaa se irti.
Eli laite on outlander 400 xt -05 takuu loppu mutta irrottelin kardaanin itse ja rupesin katsomaan tarkemmin niin se on kasattu tehtaalla jo väärin
kun haarukat ei ole samassa linjassa. Kardaanissahan on väliboorit mistä se on mahdollista kasata väärin,
ainakin luulisin niin kun en ole vielä aukaissut väliboorin kohdalta suojakumia koska sillä voin todistaa että sitä ei ole itse siirrelty.
Tietääkseni sillä haarukoiden linjalla on sitä isompi merkitys mitä vinommassa kardaani pyörii, ja tässä se näkyy olevan aika jyrkässä kulmassa.
Vehkeellä on ajettu vain reilu 90h ja 3400km. Maksanko itse vian takuu ajan jälkeen vaikka kyseessä on selkeä kasaus virhe? Se vain sattu kestämään näin kauan kun sillä on ajettu todella vähän. Oli muuten iso työ purkaa se irti.