Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
rane
6WD
Viestit: 809
Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
Mönkijä:: Can-Am 800 XT
Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rane »

magnum425 kirjoitti:Oletko painanut mittarin nappia kauan että on vaihtunut nopeusnäyttö alas ja neula näyttää kierroslukua ? tosin vaeltaa silloin tyhjäkäynti aika paljon jos 1000-3000 kierroksen välillä vaeltaa.
:roll:

Kiitos siinähän se oli.Pitäis vissiin lukea mittarin ominaisuudet osio vähän tarkempaan (rtfm)
Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Mullekkin ihan uus juttu tuo. Kokeilin tänään ja hienostihan se nopeusmittari alko pomppimaan...hyvä ominaisuus kyllä maastokäyttöön tuo..ei tartte mitää 5" autometerii alkaa asentamaan.

Eli kiitos tästäkin.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
magnum425
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:50
Paikkakunta: Mönkijä:CANA

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja magnum425 »

Jos oikein muistan niin nopeusnäyttö alkaa näyttää vasta kun nopeus on 10km/h, siis siinä digitaalinäytössä.
Näyttää kokonaiskilometrimäärää kun olet paikallaan tai ajat hiljaa... tai muuta info tietoa.
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Ropleemia 800 rekussa!!

Ropleemat ilmesty kun rupes ajovalot (puolikkaat) temppuilemaan, eli eivät käynnistyneet heti avaimesta käännön jälkeen. Enää ei puolikkaat käynnisty ollenkaan, mutta pitkät toimii. Etuparkki on himmeä ja palaa juuri ja juuri.

Tänään rämplänny valoja ja tutkinu johtoja yms venkslannu edes takasin, ei vaikutusta. Mulla oli halogeenit kiinni katastusta varten rosmoilla ja toimivatkin ihan ok, rupes temppuilee ja revin ne hiiteen ja tilalle huolella laitetut HIDit, ei toimi.
On toki toiminut aikaisemmin moitteeta, mutta nyt.....

Maadotus ongelmaksi tuntuu, mutta mikä paikka joka vaikuttaa puolikkaisiin ja etuparkkiin?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

:shock: sanoisin että maadotusogelma tarkista ne kunnolla :?:
no nyt se vaan on niin mukavaa
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kokeile niitä HID:jä vetämällä akulta suoraan sähköt. Jos syttyy, niin ei ole valoissa pulmaa.

HID on todella herkkä, jos liitokset ovat kehnot. Suositan lisäksi aina releohjausta, sillä omat sähköt eivät välttämättä riitä sytyttämiseen johtuen piuhojen hoikkuudesta. Ongelmia erityisesti talvella, jolloin syttymiseen tarvitaan muutama lisäampeeri.

Tarkista akun maajohdon kiinnitys kummastakin päästä.

Lisäksi Rekussa on todettu ballastien aiheuttavan käyntihäiriöitä, mikäli ballastin kuori ei ole kunnolla maadoitettu.

Toinen asia joka tulee todeta:
ROSVOT kuuluu pysyä varaosakauppiaan hyllyssä. Olen korjannut lukuisia mönkijöitä näiden harminkappaleiden jäljiltä. Ei hyvä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

Olis pikkuprobleema purtavaksi:

Cana temppuilee sillätavalla, notta kun laittaa pakin päälle, niin nostaa kierroksia(ehkä300-500rpm) ja lähtee menemään määrätietoisesti taaksepäin. Ja varmastikin samaan vikaan liittyy alamäessä moottorijarrulla tapahtuva "ryntäily", vaikkei paina kaasua.

Otin tänään varin auki ja tarkastin ja putsasin kaikki osat, ei auttanut ja kaikki oli ehjää. Koppa auki seurailin tapahtumia, niin pakkia kun pistää päälle, niin kierrokset nousee samantien ja tietty kytkin tarraa myös samalla kii. Muilla vaihteilla ei ongelmia. Myös ilmanputsarin pesin ja öljysin.

Peli(outti 800) oli viikko sitten korjaamolla, jossa vaihdeltiin osia venttiilikoneistoon. Oiskohan joku piuha jäänyt irti tai imuvuoto vai mikähän vois olla. Meinasin ekaks ite ettii/selvittää vikaa ja viedä sit huoltoon, jos ei onnaa.

Neuvoja odotellessa!
Robbe-
6WD
Viestit: 752
Liittynyt: 19 Syys 2005 16:38
Paikkakunta: Vihti/Luumäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

Kurkkaappas se kaasuvaijeri siitä vaihdekepin kohdalta..
Traktori..
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

Vaijerin katoin ekana ;) ja vaijerin kireys on myös ok..

Imupuolen lemmaritkin on hyvin kiinni, mystinen juttu..
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Viksma kirjoitti:Ropleemia 800 rekussa!!

Ropleemat ilmesty kun rupes ajovalot (puolikkaat) temppuilemaan, eli eivät käynnistyneet heti avaimesta käännön jälkeen. Enää ei puolikkaat käynnisty ollenkaan, mutta pitkät toimii. Etuparkki on himmeä ja palaa juuri ja juuri.

Tänään rämplänny valoja ja tutkinu johtoja yms venkslannu edes takasin, ei vaikutusta. Mulla oli halogeenit kiinni katastusta varten rosmoilla ja toimivatkin ihan ok, rupes temppuilee ja revin ne hiiteen ja tilalle huolella laitetut HIDit, ei toimi.
On toki toiminut aikaisemmin moitteeta, mutta nyt.....

Maadotus ongelmaksi tuntuu, mutta mikä paikka joka vaikuttaa puolikkaisiin ja etuparkkiin?


Rupee oleen niksit vähissä. Onko jotain paikkaa rungossa mikä voisi jotenkin olla irti jostakin mihin esm. akku maadottaa? Ei kerpele tunnu auttavan mikään, laite atomeina ja johtosarjojen heiluttelut, maadotusten kiristelyt yms ei auta.
Herätevirta tulee orggishalojen virroilta, releohjaus ja virta HIDeille suoraan akulta. Ei toimi. Ballastit maadotettu runkoon yms.

Ja edelleen se parkkivalo on himmee ja siihen tai mihinkään siihen liittyvää en oo koskenu, ne on ihan stock.


Ideoita? Ketuttaa kun tarvii ajaa pitkillä, tosin pitkät on puolikkaiten umpioissa eli joo toimii..
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

:roll: kuules mattis tutki toi räjäytys kuva siitä sähköjohdoista niin huomaat että siinä on joitain johtoja jotka "haarautuu" eristeen sisällä siinä ehkä vika tiedän yhden tapauksen jota tutkittiin tapen kanssa tällänen liitos oli huono ja oli vaikee löytää vika mutta löytyi kumminki :?
no nyt se vaan on niin mukavaa
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

mikli kirjoitti:Olis pikkuprobleema purtavaksi:

Cana temppuilee sillätavalla, notta kun laittaa pakin päälle, niin nostaa kierroksia(ehkä300-500rpm) ja lähtee menemään määrätietoisesti taaksepäin. Ja varmastikin samaan vikaan liittyy alamäessä moottorijarrulla tapahtuva "ryntäily", vaikkei paina kaasua.

Otin tänään varin auki ja tarkastin ja putsasin kaikki osat, ei auttanut ja kaikki oli ehjää. Koppa auki seurailin tapahtumia, niin pakkia kun pistää päälle, niin kierrokset nousee samantien ja tietty kytkin tarraa myös samalla kii. Muilla vaihteilla ei ongelmia. Myös ilmanputsarin pesin ja öljysin.

Peli(outti 800) oli viikko sitten korjaamolla, jossa vaihdeltiin osia venttiilikoneistoon. Oiskohan joku piuha jäänyt irti tai imuvuoto vai mikähän vois olla. Meinasin ekaks ite ettii/selvittää vikaa ja viedä sit huoltoon, jos ei onnaa.

Neuvoja odotellessa!

Peli toimii taas! En oikein tiedä, missä oli vika. Varin putsauksen jälkeen koitin tallissa ja oireili pakilla samalla tavalla. Sitten vielä kiristelin pultteja(mm. 1. pytystä runkoon menevä tukirauta oli löysällä) ja kävin muutaman liittimen läpi. Aaamulla sitten ajoon ja vaihteet pelas todella hyvin. Mystinen homma..
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Viksma kirjoitti:
Viksma kirjoitti:Ropleemia 800 rekussa!!

Ropleemat ilmesty kun rupes ajovalot (puolikkaat) temppuilemaan, eli eivät käynnistyneet heti avaimesta käännön jälkeen. Enää ei puolikkaat käynnisty ollenkaan, mutta pitkät toimii. Etuparkki on himmeä ja palaa juuri ja juuri.

Tänään rämplänny valoja ja tutkinu johtoja yms venkslannu edes takasin, ei vaikutusta. Mulla oli halogeenit kiinni katastusta varten rosmoilla ja toimivatkin ihan ok, rupes temppuilee ja revin ne hiiteen ja tilalle huolella laitetut HIDit, ei toimi.
On toki toiminut aikaisemmin moitteeta, mutta nyt.....

Maadotus ongelmaksi tuntuu, mutta mikä paikka joka vaikuttaa puolikkaisiin ja etuparkkiin?


Rupee oleen niksit vähissä. Onko jotain paikkaa rungossa mikä voisi jotenkin olla irti jostakin mihin esm. akku maadottaa? Ei kerpele tunnu auttavan mikään, laite atomeina ja johtosarjojen heiluttelut, maadotusten kiristelyt yms ei auta.
Herätevirta tulee orggishalojen virroilta, releohjaus ja virta HIDeille suoraan akulta. Ei toimi. Ballastit maadotettu runkoon yms.

Ja edelleen se parkkivalo on himmee ja siihen tai mihinkään siihen liittyvää en oo koskenu, ne on ihan stock.


Ideoita? Ketuttaa kun tarvii ajaa pitkillä, tosin pitkät on puolikkaiten umpioissa eli joo toimii..
Oletko vaihtanut tuohon parkkivaloon uutta lamppua, palaako uusikin himmeästi. Nuo HIDit ja vastaavat ei omasta mielestä kuulu mönkijöihin, normilisillä näkee ihan riittävästi ja moottorinohjausyksikkökin tykkää. Olisikohan pitkien/lyhkäisten katkaisija saanut siipeensä. :?:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-Mikko M-
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Elo 2009 21:32
Mönkijä:: Outlander 800
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -Mikko M- »

Moro vaan kaikille, uusi Canakuski ilmoittautuu täältä Leppävirralta, Pohjoissavon eteläreunalta. 8)

800 outissa n 80h / 2700km takana ja ittellä sillä kaksi reissua ajettu. Heti alussa alkoi nykiä alkuun pelkästään kaasu pohjassa mutta sittemmin myös puolella kaasulla ja lopulta meno puutuu kokonaan. Toimii sitä paremmin, mitä enemän on tankissa ainetta. Kun tankki oli puolessa, niin piti alkaa työntää Polarista vinssillä metsästä pois... :oops: (vai vetikö se polle kanaa?) Itte arvaisin että polttoainepumppu on sökö, kun ei kuitenkaan tunnu tekevän tankiin alipainettakaan, eli huohotukset lienee kunnossa. Ensi viikolla menee kone takuuhuoltoon, raportoin sitten mitä oli.

Lisäksi takajarru tuuppasi jarrunesteet pihalle ja jarru levy roiski ne ympäriinsä. Kerron lisää tästäkin loppuviikosta.

Liekkö muilla ollut samanlaisia ongelmia? Mitä vähän noita aikaisempia sivuja selailin niin ei ainakaan osunut kohdalle.

-Mikko M-
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Oisko letkussa tukos ja puolella tankilla ei jaksa polttoaine virrata enään tukoksen ohi pumpulle ja täyellä sit taas polttoaine virtais..
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Vastaa Viestiin