Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
hesso
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Tammi 2006 17:42

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hesso »

Morjens onko ihan normaalia 400 outissa, kun ajaa ihan pintakaasulla tai moottori jarruttaa kuuluu ääni että rattaat ei sattuisi ihan kohdalleen.
tuurim
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Helmi 2007 13:17
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tuurim »

magnum425 kirjoitti:Oletko painanut mittarin nappia kauan että on vaihtunut nopeusnäyttö alas ja neula näyttää kierroslukua ? tosin vaeltaa silloin tyhjäkäynti aika paljon jos 1000-3000 kierroksen välillä vaeltaa.
Pitäisikö tämä ominaisuus toimia myös vanhemman mallin mittarissa kun ei pikaisesti kokeiltuna ainakaan toiminut? (Outti 650 -07)
cnc
6WD
Viestit: 318
Liittynyt: 16 Maalis 2008 00:10
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cnc »

toiminta on vain vanhemmissa outeissa kun uusissa ei ole analogi näyttöä
---2007
http://www.youtube.com/user/suocana#g/u
ESPOON MOOTTORIKERHO RY
Uudenmaan Mönkijät ry
Mönkijöiden varaosat ja varusteet myy http://www.monkijavarikko.fi
tuurim
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Helmi 2007 13:17
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tuurim »

cnc kirjoitti:toiminta on vain vanhemmissa outeissa kun uusissa ei ole analogi näyttöä
---2007
No nyt sain toimimaan... mittari piti olla siinä kohdassa missä näkyy kilometrit.
Hyvä ominaisuus!
Avatar
rane
6WD
Viestit: 809
Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
Mönkijä:: Can-Am 800 XT
Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rane »

No niin lähtihän pakoputken suojapellin inhottava pärinä,eli ostin Biltemasta pakosarja käärettä ja pyörittelin pakoputken ympärille jonka jälkeen laitoin suojapellin kiinni lemmareilla kääreen päälle.Laitoin käärettä aina etu mutkasta taka katalisaattori pönttöön asti,koska ajattelin kokeilla miten se estää istuimen lämpeämisen.Hyvin näytti estävän lämmön tulemisen istuimeen ajellessani muutaman tunnin niin istuin ei ollut enään sen jälkeen niin kuuma kuin yleensä.Laitettuani sen kääreen niin ekalla ajokerralla saa varautua jonkin aikaa moiseen savuun ja hajuun,joka syntyy kääreestä .(kiitoksia ATC vinkistä) =D> :D
Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja migu250 »

rane kirjoitti:No niin lähtihän pakoputken suojapellin inhottava pärinä,eli ostin Biltemasta pakosarja käärettä ja pyörittelin pakoputken ympärille jonka jälkeen laitoin suojapellin kiinni lemmareilla kääreen päälle.Laitoin käärettä aina etu mutkasta taka katalisaattori pönttöön asti,koska ajattelin kokeilla miten se estää istuimen lämpeämisen.Hyvin näytti estävän lämmön tulemisen istuimeen ajellessani muutaman tunnin niin istuin ei ollut enään sen jälkeen niin kuuma kuin yleensä.Laitettuani sen kääreen niin ekalla ajokerralla saa varautua jonkin aikaa moiseen savuun ja hajuun,joka syntyy kääreestä .(kiitoksia ATC vinkistä) =D> :D
Miinus puolena talvi tulee ja rane alkaa tarvikeliikkeistä etsimään penkinlämmittäjiä ;)
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Mikä juttu tää on että muilla sulaa penkit ja mulla ei?
Luulin että se penkki olisi ihan kuuma tai edes lämmin mutta, pakkasella parin h metsäajon jälkeen kosteus penkin pinnalla rupesi kiteytymään joten toi ei ainakaan lämpene. Edes nyt kesällä ei voi sanoa että penkki lämpenisi missään määrin. Altapuolelta on lämmin joo, mutta ei kuuma sieltäkään.
Ehkä mulla kone käy niin rikkaalla ettei se edes lämpene, just ja just huomaa flektin pyörähtävän ja eikä toi edes mene mihinkään. Ainakaan enää :D
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Avatar
rane
6WD
Viestit: 809
Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
Mönkijä:: Can-Am 800 XT
Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rane »

migu250 kirjoitti:Miinus puolena talvi tulee ja rane alkaa tarvikeliikkeistä etsimään penkinlämmittäjiä ;)
Migu, Migu luulis sun jo tietävän ettei "lämmittäjiä" mistään tarvikeliikkeestä löydy :lol: :lol:
Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
Dynnis
4WD
Viestit: 211
Liittynyt: 15 Syys 2007 11:41
Mönkijä:: 1000 Mörkö
Paikkakunta: Kouvola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Dynnis »

No niin ajoreissu loppu lyhyeen kun rupes pitää ilkeetä ääntä :( . luultavasti koneesta sellanen terävä siraus kun vetopäällä antaa happea , paikallaan ei mitään ääniä vaikka kierrättää.voisko olla nokkaketjut tullut tiensä päähän ja kiristimistä vara loppu . vinkkejä otetaan vastaan ja jos joku on vaihtannu tai vaihattannu noi kiristimet ja ketjut niin minkä hintanen suunnilleen :?: :?: :?: ja kyseessähän on 800 outti -06
rixi
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
Mönkijä:: can-am
Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rixi »

Mulla ketjut piti koko ajan ääntä, et oli ajossa tai vari pöydällä.. n.10000km ja 320h ja vaihdettiin ketjut.. Noin 500 egee.. Putsaileppa varia ja varmaan laatikossakin on öljyy... :wink:
Kyl se pitis vetää joka nurkasta...No nyt vetää.. can-am vm2010

Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ATC »

Dynnis kirjoitti:No niin ajoreissu loppu lyhyeen kun rupes pitää ilkeetä ääntä :( . luultavasti koneesta sellanen terävä siraus kun vetopäällä antaa happea , paikallaan ei mitään ääniä vaikka kierrättää.voisko olla nokkaketjut tullut tiensä päähän ja kiristimistä vara loppu . vinkkejä otetaan vastaan ja jos joku on vaihtannu tai vaihattannu noi kiristimet ja ketjut niin minkä hintanen suunnilleen :?: :?: :?: ja kyseessähän on 800 outti -06
Saattaisi tulla ääni variaattorikopasta, avaa koppa ja katso mikä hinkkaa koppaan.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-Mikko M-
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Elo 2009 21:32
Mönkijä:: Outlander 800
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -Mikko M- »

-Mikko M- kirjoitti:Moro vaan kaikille, uusi Canakuski ilmoittautuu täältä Leppävirralta, Pohjoissavon eteläreunalta. 8)

800 outissa n 80h / 2700km takana ja ittellä sillä kaksi reissua ajettu. Heti alussa alkoi nykiä alkuun pelkästään kaasu pohjassa mutta sittemmin myös puolella kaasulla ja lopulta meno puutuu kokonaan. Toimii sitä paremmin, mitä enemän on tankissa ainetta. Kun tankki oli puolessa, niin piti alkaa työntää Polarista vinssillä metsästä pois... :oops: (vai vetikö se polle kanaa?) Itte arvaisin että polttoainepumppu on sökö, kun ei kuitenkaan tunnu tekevän tankiin alipainettakaan, eli huohotukset lienee kunnossa. Ensi viikolla menee kone takuuhuoltoon, raportoin sitten mitä oli.

Lisäksi takajarru tuuppasi jarrunesteet pihalle ja jarru levy roiski ne ympäriinsä. Kerron lisää tästäkin loppuviikosta.

Liekkö muilla ollut samanlaisia ongelmia? Mitä vähän noita aikaisempia sivuja selailin niin ei ainakaan osunut kohdalle.

-Mikko M-

No nyt on taas cana iskussaan. Polttoainetankissa oleva imusiivilä oli aivan tukossa. Varmaankin edellisen omistajan aikaan tankattu likaista bensaa tai jotain. Canan minulle mynyt Tampereen Bike World hoisi asian mallikkaasti, ja maksoi siivilän puhdistamisesta aiheutunen laskun. Kone siis korjattiin omalla paikkakunnalla (varkaudessa), mutta vikahan ei tietenkään olut takuun alainen. Vielä kerran kiitokset Bike Worldille. Esimerkillistä toimintaa!!!

Sitten tuo luultu jarrunestevuoto... Perässä oli jotain päässyt löysälle, jolloinka perään menevä akseli oli päässyt heilumaan ja rikkonut stefan ja vissiin aikapaljon muutakin. Tästä ei le tarkempaa tietoa, mutta takuuseen laittoivat kuntoon.


Nyt lähen mettään.
hesso
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Tammi 2006 17:42

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hesso »

Voisiko joku ystävällinen kertoa mihin kohtaan tulee 400 05 outtiin kiinni puskulevyn kiinnitys sarja.Kiinnitys rauta mikä minulle myötiin ei tuntuisi käydä mihinkään kohtaan suoraan kiinni.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ATC »

hesso kirjoitti:Voisiko joku ystävällinen kertoa mihin kohtaan tulee 400 05 outtiin kiinni puskulevyn kiinnitys sarja.Kiinnitys rauta mikä minulle myötiin ei tuntuisi käydä mihinkään kohtaan suoraan kiinni.
Astinlautojen kohdalla pitäisi löytyä reiät jotka peilaa rungossa oleviin kiinnityskohtiin. Sille kyljen pultille pitää lisäksi poraa reikä runkopalkkiin.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
mkn
6WD
Viestit: 308
Liittynyt: 02 Maalis 2006 22:20
Paikkakunta: Oulunseutu, Can-am Outlander 570 T3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mkn »

Noissa 400:ssa on runkoon ja astinlautoihin tullut pieniä muutoksia -06 facelift mallin mukana.
Voipi siis olla hyvin mahdollista ettei uusi asennuslevy mene aivan heittämällä paikalleen ja asennuksessa joutuu siten hieman soveltamaan.
Sinne astinalutojen etu-/alapuolelle se työkalurunko näkyy olevan asennettu kenellä sellaisia olen nähnyt.
Vastaa Viestiin