Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Morjens onko ihan normaalia 400 outissa, kun ajaa ihan pintakaasulla tai moottori jarruttaa kuuluu ääni että rattaat ei sattuisi ihan kohdalleen.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pitäisikö tämä ominaisuus toimia myös vanhemman mallin mittarissa kun ei pikaisesti kokeiltuna ainakaan toiminut? (Outti 650 -07)magnum425 kirjoitti:Oletko painanut mittarin nappia kauan että on vaihtunut nopeusnäyttö alas ja neula näyttää kierroslukua ? tosin vaeltaa silloin tyhjäkäynti aika paljon jos 1000-3000 kierroksen välillä vaeltaa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
toiminta on vain vanhemmissa outeissa kun uusissa ei ole analogi näyttöä
---2007
---2007
http://www.youtube.com/user/suocana#g/u
ESPOON MOOTTORIKERHO RY
Uudenmaan Mönkijät ry
Mönkijöiden varaosat ja varusteet myy http://www.monkijavarikko.fi
ESPOON MOOTTORIKERHO RY
Uudenmaan Mönkijät ry
Mönkijöiden varaosat ja varusteet myy http://www.monkijavarikko.fi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No nyt sain toimimaan... mittari piti olla siinä kohdassa missä näkyy kilometrit.cnc kirjoitti:toiminta on vain vanhemmissa outeissa kun uusissa ei ole analogi näyttöä
---2007
Hyvä ominaisuus!
- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No niin lähtihän pakoputken suojapellin inhottava pärinä,eli ostin Biltemasta pakosarja käärettä ja pyörittelin pakoputken ympärille jonka jälkeen laitoin suojapellin kiinni lemmareilla kääreen päälle.Laitoin käärettä aina etu mutkasta taka katalisaattori pönttöön asti,koska ajattelin kokeilla miten se estää istuimen lämpeämisen.Hyvin näytti estävän lämmön tulemisen istuimeen ajellessani muutaman tunnin niin istuin ei ollut enään sen jälkeen niin kuuma kuin yleensä.Laitettuani sen kääreen niin ekalla ajokerralla saa varautua jonkin aikaa moiseen savuun ja hajuun,joka syntyy kääreestä .(kiitoksia ATC vinkistä)



Uudenmaan Mönkijät Ry
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miinus puolena talvi tulee ja rane alkaa tarvikeliikkeistä etsimään penkinlämmittäjiärane kirjoitti:No niin lähtihän pakoputken suojapellin inhottava pärinä,eli ostin Biltemasta pakosarja käärettä ja pyörittelin pakoputken ympärille jonka jälkeen laitoin suojapellin kiinni lemmareilla kääreen päälle.Laitoin käärettä aina etu mutkasta taka katalisaattori pönttöön asti,koska ajattelin kokeilla miten se estää istuimen lämpeämisen.Hyvin näytti estävän lämmön tulemisen istuimeen ajellessani muutaman tunnin niin istuin ei ollut enään sen jälkeen niin kuuma kuin yleensä.Laitettuani sen kääreen niin ekalla ajokerralla saa varautua jonkin aikaa moiseen savuun ja hajuun,joka syntyy kääreestä .(kiitoksia ATC vinkistä)![]()

Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikä juttu tää on että muilla sulaa penkit ja mulla ei?
Luulin että se penkki olisi ihan kuuma tai edes lämmin mutta, pakkasella parin h metsäajon jälkeen kosteus penkin pinnalla rupesi kiteytymään joten toi ei ainakaan lämpene. Edes nyt kesällä ei voi sanoa että penkki lämpenisi missään määrin. Altapuolelta on lämmin joo, mutta ei kuuma sieltäkään.
Ehkä mulla kone käy niin rikkaalla ettei se edes lämpene, just ja just huomaa flektin pyörähtävän ja eikä toi edes mene mihinkään. Ainakaan enää
Luulin että se penkki olisi ihan kuuma tai edes lämmin mutta, pakkasella parin h metsäajon jälkeen kosteus penkin pinnalla rupesi kiteytymään joten toi ei ainakaan lämpene. Edes nyt kesällä ei voi sanoa että penkki lämpenisi missään määrin. Altapuolelta on lämmin joo, mutta ei kuuma sieltäkään.
Ehkä mulla kone käy niin rikkaalla ettei se edes lämpene, just ja just huomaa flektin pyörähtävän ja eikä toi edes mene mihinkään. Ainakaan enää

"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Migu, Migu luulis sun jo tietävän ettei "lämmittäjiä" mistään tarvikeliikkeestä löydymigu250 kirjoitti:Miinus puolena talvi tulee ja rane alkaa tarvikeliikkeistä etsimään penkinlämmittäjiä


Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No niin ajoreissu loppu lyhyeen kun rupes pitää ilkeetä ääntä
. luultavasti koneesta sellanen terävä siraus kun vetopäällä antaa happea , paikallaan ei mitään ääniä vaikka kierrättää.voisko olla nokkaketjut tullut tiensä päähän ja kiristimistä vara loppu . vinkkejä otetaan vastaan ja jos joku on vaihtannu tai vaihattannu noi kiristimet ja ketjut niin minkä hintanen suunnilleen
ja kyseessähän on 800 outti -06




-
- 4WD
- Viestit: 232
- Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
- Mönkijä:: can-am
- Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla ketjut piti koko ajan ääntä, et oli ajossa tai vari pöydällä.. n.10000km ja 320h ja vaihdettiin ketjut.. Noin 500 egee.. Putsaileppa varia ja varmaan laatikossakin on öljyy... 

Kyl se pitis vetää joka nurkasta...No nyt vetää.. can-am vm2010
Uudenmaan Mönkijät ry
Uudenmaan Mönkijät ry
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Saattaisi tulla ääni variaattorikopasta, avaa koppa ja katso mikä hinkkaa koppaan.Dynnis kirjoitti:No niin ajoreissu loppu lyhyeen kun rupes pitää ilkeetä ääntä. luultavasti koneesta sellanen terävä siraus kun vetopäällä antaa happea , paikallaan ei mitään ääniä vaikka kierrättää.voisko olla nokkaketjut tullut tiensä päähän ja kiristimistä vara loppu . vinkkejä otetaan vastaan ja jos joku on vaihtannu tai vaihattannu noi kiristimet ja ketjut niin minkä hintanen suunnilleen
![]()
![]()
ja kyseessähän on 800 outti -06
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 07 Elo 2009 21:32
- Mönkijä:: Outlander 800
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-Mikko M- kirjoitti:Moro vaan kaikille, uusi Canakuski ilmoittautuu täältä Leppävirralta, Pohjoissavon eteläreunalta.![]()
800 outissa n 80h / 2700km takana ja ittellä sillä kaksi reissua ajettu. Heti alussa alkoi nykiä alkuun pelkästään kaasu pohjassa mutta sittemmin myös puolella kaasulla ja lopulta meno puutuu kokonaan. Toimii sitä paremmin, mitä enemän on tankissa ainetta. Kun tankki oli puolessa, niin piti alkaa työntää Polarista vinssillä metsästä pois...(vai vetikö se polle kanaa?) Itte arvaisin että polttoainepumppu on sökö, kun ei kuitenkaan tunnu tekevän tankiin alipainettakaan, eli huohotukset lienee kunnossa. Ensi viikolla menee kone takuuhuoltoon, raportoin sitten mitä oli.
Lisäksi takajarru tuuppasi jarrunesteet pihalle ja jarru levy roiski ne ympäriinsä. Kerron lisää tästäkin loppuviikosta.
Liekkö muilla ollut samanlaisia ongelmia? Mitä vähän noita aikaisempia sivuja selailin niin ei ainakaan osunut kohdalle.
-Mikko M-
No nyt on taas cana iskussaan. Polttoainetankissa oleva imusiivilä oli aivan tukossa. Varmaankin edellisen omistajan aikaan tankattu likaista bensaa tai jotain. Canan minulle mynyt Tampereen Bike World hoisi asian mallikkaasti, ja maksoi siivilän puhdistamisesta aiheutunen laskun. Kone siis korjattiin omalla paikkakunnalla (varkaudessa), mutta vikahan ei tietenkään olut takuun alainen. Vielä kerran kiitokset Bike Worldille. Esimerkillistä toimintaa!!!
Sitten tuo luultu jarrunestevuoto... Perässä oli jotain päässyt löysälle, jolloinka perään menevä akseli oli päässyt heilumaan ja rikkonut stefan ja vissiin aikapaljon muutakin. Tästä ei le tarkempaa tietoa, mutta takuuseen laittoivat kuntoon.
Nyt lähen mettään.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voisiko joku ystävällinen kertoa mihin kohtaan tulee 400 05 outtiin kiinni puskulevyn kiinnitys sarja.Kiinnitys rauta mikä minulle myötiin ei tuntuisi käydä mihinkään kohtaan suoraan kiinni.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Astinlautojen kohdalla pitäisi löytyä reiät jotka peilaa rungossa oleviin kiinnityskohtiin. Sille kyljen pultille pitää lisäksi poraa reikä runkopalkkiin.hesso kirjoitti:Voisiko joku ystävällinen kertoa mihin kohtaan tulee 400 05 outtiin kiinni puskulevyn kiinnitys sarja.Kiinnitys rauta mikä minulle myötiin ei tuntuisi käydä mihinkään kohtaan suoraan kiinni.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 6WD
- Viestit: 308
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 22:20
- Paikkakunta: Oulunseutu, Can-am Outlander 570 T3
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noissa 400:ssa on runkoon ja astinlautoihin tullut pieniä muutoksia -06 facelift mallin mukana.
Voipi siis olla hyvin mahdollista ettei uusi asennuslevy mene aivan heittämällä paikalleen ja asennuksessa joutuu siten hieman soveltamaan.
Sinne astinalutojen etu-/alapuolelle se työkalurunko näkyy olevan asennettu kenellä sellaisia olen nähnyt.
Voipi siis olla hyvin mahdollista ettei uusi asennuslevy mene aivan heittämällä paikalleen ja asennuksessa joutuu siten hieman soveltamaan.
Sinne astinalutojen etu-/alapuolelle se työkalurunko näkyy olevan asennettu kenellä sellaisia olen nähnyt.