Onko kellään tietoa mikä toi 2008 mallisen DS:n ajovalojen kanta on. Polttimossa ei lue kun 31,5w ja jotain epämääräisiä numeroita joista ei google löytäny mitään polttimoon viittaavaa... Tekis mieli päivittää vähän tehokkaampiin mutta toi kanta yhmetyttää ja kummastuttaa ja muitakin ideoita otetaan vastaan... Kiitos etukäteen
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
goes450x kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä toi 2008 mallisen DS:n ajovalojen kanta on. Polttimossa ei lue kun 31,5w ja jotain epämääräisiä numeroita joista ei google löytäny mitään polttimoon viittaavaa... Tekis mieli päivittää vähän tehokkaampiin mutta toi kanta yhmetyttää ja kummastuttaa ja muitakin ideoita otetaan vastaan... Kiitos etukäteen
Villi veikkaus, oisko kanta H6M ? sama kanta suzukissa ja taisi olla hondassakin.
Pahasti näyttää kyllä samalta mutta vieläkin ihmetyttää toi kanta. Mulla vaan tossa lampussa on lisäksi musta muovinen kanta joka pyöräytetään kiinni umpioon ja jossa on 3 pinninen liitin.
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
Onko muuten porukalla minkä tuntunen kytkinkahva Canassa?
Itellä tuppaa olemaan yllättävän jäykkä. Tahtoo olla vasemmasta kädestä ranteen jänteet kipiänä aina ajon jälkeen..
Ja mitä on muita merkkejä kokeillut niin kyllä tuossa omassa on paljon jäykempi.
Onkohan tuohon olemassa konstia, jolla saisi kevyemmäksi?
Vaijeri on hyväkuntoinen ja koko laitekin vasta muutamia tunteja ajettu...
Lisäksi jarruvalo ei syty syystä tai toisesta etujarrua painamalla.. Mistähän tuohon lähtisi vikaa etsimään??
Mitäs moottoriöljyjä ootte käyttäny DS:ssä näin syksyisin / talvisin? Sain mönkkäri kaupan yhteydessä pari litran pulloa XPS osasynteettistä (kesälaatu) öljyä, eli toi ei taida oikeen olla hyvää talvi käytössä jos oon ymmärtänyt asian oikein
Ohjekirjassa sanotaan että kaikkina vuodenaikoina käytettäväksi suositellaan synteettistä XPS 5w40 öljyä mutta eipä tota näy missään verkkokaupassa olevan myynnissä ja google ei löytäny juuri mitään asiaan viittaavaa...
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
goes450x kirjoitti:Mitäs moottoriöljyjä ootte käyttäny DS:ssä näin syksyisin / talvisin? Sain mönkkäri kaupan yhteydessä pari litran pulloa XPS osasynteettistä (kesälaatu) öljyä, eli toi ei taida oikeen olla hyvää talvi käytössä jos oon ymmärtänyt asian oikein
Ohjekirjassa sanotaan että kaikkina vuodenaikoina käytettäväksi suositellaan synteettistä XPS 5w40 öljyä mutta eipä tota näy missään verkkokaupassa olevan myynnissä ja google ei löytäny juuri mitään asiaan viittaavaa...
Vaihtoehto tuolle löytyy tästä. Talveksi 10W-40 ja kesäksi 20W-50 niin toimii.
-- Marko Laine --
-- Team Laine -- http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
MikaR kirjoitti:Jos ohjekirjassa seisoo että talveksi 5W40, niin eihän se jätä valinnanvaraa.
Mika
Kaikesta päätellen kiristät myös kaikki laitteen pultit ohjekirjan mukaiseen momenttiin...
Jos ajelet paljon yli 30 asteen pakkasissa niin sitten voit tarvita litkumpaa ainetta kuin tuo 10W-40, mutta muuten sitä on turha etsiä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine -- http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Onko tämä jotain verkkokaupan pakkomyyntiä. Kait tuota oikeaa öljyä saa asianmukaiselta varaosatiskiltä merkin edustajalta.
Pultit laitetaan aina oikeaan momenttiin.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
ATC kirjoitti:Onko tämä jotain verkkokaupan pakkomyyntiä. Kait tuota oikeaa öljyä saa asianmukaiselta varaosatiskiltä merkin edustajalta.
Pultit laitetaan aina oikeaan momenttiin.
Ei se ole mitään pakkomyyntiä, vain kokemuspohjalta annettu vinkki, vaihtoehtona tuolle suositusöljylle.
BTW: Mitä muuten on pakkomyynti? Käsittääkseni Suomi on vapaa maa ja jokainen saa ostaa tuotteensa mistä haluaa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine -- http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
MikaR kirjoitti:Jos ohjekirjassa seisoo että talveksi 5W40, niin eihän se jätä valinnanvaraa.
Mika
En ois kysyny koko asia jos oisin ollut varma asiasta. Kummastuttaa vaan kun ei koko öljyä löydy edes googlen avulla eikä paikallisesta cana liikkeestäkään että mahtaa olla tosi "erikoista" öljyä...
Ja kielletään ohjekirjassa käyttämästä mitään muuta synteettistä öljyä
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
MikaR kirjoitti:Jos ohjekirjassa seisoo että talveksi 5W40, niin eihän se jätä valinnanvaraa.
Mika
En ois kysyny koko asia jos oisin ollut varma asiasta. Kummastuttaa vaan kun ei koko öljyä löydy edes googlen avulla eikä paikallisesta cana liikkeestäkään että mahtaa olla tosi "erikoista" öljyä...
Ja kielletään ohjekirjassa käyttämästä mitään muuta synteettistä öljyä
Kyllä tuo 5W40 löytyy ihan jälleenmyyjän hyllystä. On tuossa varaosaluettelossakin: s. 47
MItes sitten Brp:n kelkoille tarkotetut öljyt? Luulis olevan talvikäyttöön suunniteltu... En niistä mitään tiedä mutta tuli vaan mieleen.
E: Kysäsin tuossa liikkeestä kun muissa asioissa soittelin, niin talveksi on 0w40 ja kesäkäyttöön 5w40. tuo 0w40 on nimenomaan 4t-kelkkoihin. Varmasti muutkin öljyt toimisivat mutta itse ajattelin noita käyttää kun kerran ohjekirjakin niin kehottaa. Lisäksi käsitin että pitäisi olla optimaalinen tuolle koneelle...
Kävin tänään vielä kysymäs paikallisesta liikkeestä noista öljyistä niin sitä XPS:n "talvilaatua" ei löytyny vaan tota "kesälaatua". Päädyn sitten ostamaan tota Bel-Rayn 10w40 Thumperia jota marko71 ja paikallinen liike suositteli. Ite hämmästyin tota alkuperäisen öljynsuodattimen hintaa, oli meinaa aika suolanen hinta 15e on kuulemma halvempaakin malli tuolta hiflolta (alle 5e) mutta sanoivat että ei kannata käyttää sitä koska se muovinen/kuminen osa suodattimessa on erillainen. En tiedä oliko sitten mainos puheita mut tulipahan ostettua pirun kallis alkuperäinen suodatin
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018
(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
goes450x kirjoitti:Ite hämmästyin tota alkuperäisen öljynsuodattimen hintaa, oli meinaa aika suolanen hinta 15e on kuulemma halvempaakin malli tuolta hiflolta (alle 5e) mutta sanoivat että ei kannata käyttää sitä koska se muovinen/kuminen osa suodattimessa on erillainen. En tiedä oliko sitten mainos puheita mut tulipahan ostettua pirun kallis alkuperäinen suodatin
HiFlo:lla ei ainakaan listojen mukaan ole tuohon sopivaa öljynsuodatinta eli toki jonkun muun suodatin voi olla lähelle, jonka takia tuo erilaisuus. HiFlo:n mallikohtaiset suodattimet ovat kyllä erittäin samanlaisia kuin alkuperäisetkin, toisin kuin K&N:n vastaavat.
Tuosta voi käydä katsomassa löytyykö HiFlo:n suodattimia omaan laitteeseen http://www.hiflofiltro.com/17.0.html?&L=0
-- Marko Laine --
-- Team Laine -- http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
paksu2 kirjoitti:onkos kellään kadonnut sähköt kokonaan ds:tä? mulla mittari ilmoitti LIMP HOME ja sit kun vehkeen sammutti niin ei tule virtaa enään mihinkään. akku on täys....
Hommasin itselleni DS450:n. Ensimmäisen viikonlopun ajoissa DS oireili samalla tavalla elikkä mittari ilmoitti LIMP HOME ja sit kun vehkeen sammutti niin ei tule virtaa enään mihinkään... ja niin ikään akku on täysi. Miten sinulla vika ratkesi?