Can-am vaihteet
Re: Can-am vaihteet
Joo, ei se laatikko ainakaan kauaa kestä tuota rutinaa..
Can-Am Outlander 800 XT tl, Can-am Outlander 400xt tl, Can-Am Outlander 400e.f.i tl, Comanche 200tl
http://www.atv-vuokraus.net
http://www.atv-vuokraus.net
Re: Can-am vaihteet
Ensitöikseen voisi kysäistä jotta onko öljypropun magneettipäässä ollut ylimääräistä tavaraa ?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-am vaihteet
En tiedä, koska huoltoliike vaihtoi vaihteistoöljyt. Nekin vaihdettiin ennen tätä episodia.
Can-Am Outlander 800 XT tl, Can-am Outlander 400xt tl, Can-Am Outlander 400e.f.i tl, Comanche 200tl
http://www.atv-vuokraus.net
http://www.atv-vuokraus.net
Re: Can-am vaihteet
Voisi heiltä kysäistä, josko muistaisivat. Aika oleellinen tieto. Tuon vääntyneen kepin myötä pelkona, jotta olisi vaihde ollut vain osittain päällä ja h.rataspari olisi kulahtanut nurkistaan. Jos ei kepukan säädöllä mene tauti ohi, kannattaa laatikkoon kurkata. Suurin työ on laatikon irroitus, sisälmyksiä pääsee nätisti kurkkimaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-am vaihteet
Tulee mieleen samat asiat mitä Poke jo kertoi laatikon osalta. Vaihteiden kytkeytymisjäykkyys johtuu yleensä likaantuneesta variaattorista ja silloin se ei kunnolla irroita, ei tosin aina sillä monessa pelissä tätä on havaittu muutenkin vaikka kytkin/vari on puhdas. Lienee jonkinlainen ominaisuus tietyissä tilanteissa kuten jos peli on jumissa tai tilanteessa missä on jäänyt hieman "veto päälle".
Kylätason mönkijäkuski
Re: Can-am vaihteet

no nyt se vaan on niin mukavaa
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Can-am vaihteet
Eiköhän se suurin virhe ole suunnittelussa. Vaikka omasta Canasta pidänkin, on voimansiirto kokonaisuutena tuossa Catissani parempi. Liikkeelle lähdössä Catilla ei ole ongelmaa lähteä tasaisesti, joka kerran, Canalla taas joskus tuurilla lähtee tasaisesti, yleensä enemmän tai vähemmän nykäisee. Catissa vaihteet kytkeytyy olemattomalla voimalla, 95% kerroista. Ne loput viisi tarvitsee pienen heilautuksen, Canaa saa yleensä puistella pienellä tai suurella voimalla. Ja kuulemani mukaan Catin lootakaan ei ole paras mahdollinen, pitäisi tuo viimeinenkin 5% saada hoidettua suunnittelulla.
Re: Can-am vaihteet
En tiedä ymmärsinkö väärin mutta kyse taisi olla vaihteen päältä hyppimisestä, ei takkuisesta päällemenosta.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Can-am vaihteet
No, miten tuon ensimmäisen viestin nyt sitten haluaa ymmärtää, itse ainakin siten että keppi ei kovin sujuvasti liiku...
jopencana kirjoitti:Onko muilla ilmennyt 400 kanssa vaihteiden tahmeutta ? Mulla ei meinaa liikkua keppi jos ei nytkytä konetta ja käytä reipasta voimaaja tuntuu että joku pettää enemmin tai myöhemmin. 60 h huolto on vielä edessä kannattaako valittaa siellä, onko säätö homma vai mitä asiantuntiat on mieltä.
Re: Can-am vaihteet
Niin toi oli topicin alkuperänen aihe, puoltoista vuotta sitte jo alotettu.
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Can-am vaihteet
Väliäkö sillä, topicin aihe kuitenkin... Ja oman uutukaiseni perusteella edelleenkin aiheellinen.
Re:
Onko hiomisessa kyse nyt tästä osasta joka näkyy tässä linkissä osana numero 19?Koheltaja kirjoitti: Vähemmäksi sitä tarraamista saa kun purkaa ykkäsvarin eli etummaisen variaattorin. Nyt menee muistikuvan mukaan kun en saanut kuvia auki mutta jossakin siinä varin akselin tietämillä on metallinen "holkki" jonka toisessa päädyssä on ilmeisesti hiilikuituinen liukupinta. Tätä liukupintaa kun hiotaan matalammaksi 600 paperin/lasin päällä niin tarraaminen vähenee jonkin verran.
Että tämmöstä turausta tällä kertaa...
http://www.babbittsonline.com/pages/par ... er%29.aspx
Äh, se linkki menikin vaan tohon asti.. No tosta ku valitsee Can Am (bombardier)/ ATV / 2006 / Outlander / Outlander max 800 XT 4x4 / 05-transmission... Sieltä kuvasta osa numero 19.
I Am,
I Can...
-Can-Am-
I Can...
-Can-Am-
Re: Can-am vaihteet
Joku se noista oli, sen verran aikaa ettei wanhalla jaksa muisti toimia niin pitkälle, eipä siellä ole kuin yhdessä osassa hiilikuitupinta. Tärkein on osien puhtaus, likaiset varin osat ei toimi kuten pitää.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Can-am vaihteet
Jep, näinhän se tietenkin on.Koheltaja kirjoitti:Joku se noista oli, sen verran aikaa ettei wanhalla jaksa muisti toimia niin pitkälle, eipä siellä ole kuin yhdessä osassa hiilikuitupinta. Tärkein on osien puhtaus, likaiset varin osat ei toimi kuten pitää.

Mites toi holkki tonne kakkosvarin levyjen väliin mistä juttelit aiemmin? Eli onko siis kyse periaatteessa ihan vai paksusta prikasta joka sopii tonne väliin, ja jonka sisäreikä on juurikin tuo akselin halkaisija?

I Am,
I Can...
-Can-Am-
I Can...
-Can-Am-
Re: Can-am vaihteet
Joo, paksuus joku 4,5mm. Se pudottaa moottorijarrun pois ja remmi ulvahtaa liikkeelle lähdettäessä mutta jos ne ei haittaa niin hoilkkia väliin´.
Kylätason mönkijäkuski