Tää ei sitte ole ittuilua,mutta onnistuuko Hondalla tuo,kun ei ole hondan sarvissa koskaan ollu?cnc kirjoitti:Vee-äM kirjoitti:Minkäslainen se uusi visco nyt on?Kuinka nopiasti nappaa kiinni.Olisin päässy koittaan mutta ei ollu ulkovaatteita mukana
2010 lukko http://www.youtube.com/watch?v=_kIFxNDJ11Y
2009 lukko http://www.youtube.com/watch?v=oAJiygXUCrM
2010 Can-Am
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: 2010 Can-Am
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: 2010 Can-Am
Hondalla onnistuu molemmat tyylit, onnistuuko pollella?

Ja lisäksi Hondalla voi lähtee heti tai jäädä loppupäiväksi ruovittaa.





Ja lisäksi Hondalla voi lähtee heti tai jäädä loppupäiväksi ruovittaa.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: 2010 Can-Am
Luulisin,että onnistuis.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: 2010 Can-Am
Luulisin, itse asiassa tiedän, että pollella onnistuu vain toi heti lähtee tyyli.
No, eipä viitsi romuista enempää jauhaa täällä vuoden mönkijä, joskus jopa kahden, osastolla.

No, eipä viitsi romuista enempää jauhaa täällä vuoden mönkijä, joskus jopa kahden, osastolla.
Re: 2010 Can-Am
Tuli ajettua pikku lenkki tiellä ja vielä pienempi rykäsy mettäpolkua, kyllä hymyilyttää ajamisen helppous
Tehostin tuntuu aika jännältä värkiltä ja tiellä huomaa hyvin miten tehostin muuttaa tehostusta kaarreajossa niin että ohjaustuntuma säilyy. Keskialueella oli lievää levottomuutta ja oletin että siihen tottuu, eipäs tottunutkaan ja peli pajalle. Pikainen mittaus ja etupää oli reilu sentin aurauksella, hätäinen säätö haritukselle ja keskialueen levottomuus rauhoittui selvästi. Myös takajousien esikiristyksen säädön kun laittoi löysimmälle niin sekin paransi tilannetta hieman, kontti putoaa vähän alemmaksi ja aikaisemminkin on huomattu että Outti/Rene tykkää siitä että peli kulkee hieman keula pystyssä. Tällä saadaan hieman painopistettä taakse ja takapää puotamaan, Caster-kulma kasvaa mikä omalta osalta rauhoittaa ohjausta keskialueella.
Renkaat on muuten samat kuin isoveljissä, sillä erolla että viissatkussa ne on 25". Erot ei lopu siihen vaan renkaan profiili ei ole aivan yhtä pyöreä vaan tasaisempi/kantikkaampi. Eron huomaa katuajossa 25" eduksi, rengas on täsmällisempi ajaa ja mutkiin voi ajaa rohkeammin kun renkaassa on enemmän otepintaa eikä "nuljahda" niin herkästi kun rengas ei kulje "harjallaan". Ei pöllömpi katurengas, entisellä pelillä taisi olla 2500km takana ja renkaissa pintaa reilusti joten eipä tarvii rengasta vaihtaa jos ajelee sekalaista tie/maastoajoa.
Lukosta ei vielä osaa sanoa mitään kun hidas maastoajo siirtyy mökkireissulle, samoin voimalinja tulee silloin testattua paremmin. Vaihdekeppi ei tunnu tarraavan samalla tavalla kuin aiemmissa peleissä joten silläkin saralla on tehty jotain hienosäätöä.
500 kone jaksaa yllättää, eilin olin pienen lenkin jälkeen hieman pettynyt koneeseen mutta nyt kun on ajettu enemmän niin mieli on muuttunut positiivisempaan suuntaan. Ei se 800 vastaa mutta kyllä sen huomaa että V2 Rotax on hurisemassa koipien välissä, tasaista tuhinaa aina kun kaasua painaa vaikka 800 terävyys puuttuu.
Myös alustan toimivuus oli ennakkokäsitystä parempi, jousitus kantaa aika hyvin eikä paukuta pohjaan kohtalaisessa patissa. Keula on hieman pintakova mutta vastaavasti keula ei notkahda ulkonurkalle niin helposti kuin isoveljien vakioalusta.
Malttamattomana odotellaan että pääsee parin viikon päästä mökille piiskaamaan tuttuja reittejä, siellä se lopullinen tuomio tulee kun tietää miten mikäkin kömpijä on niissä maisemissa käyttäytynyt.
Hienon pelin on BRP:n äijät rakentaneet pienillä ja vähän isommilla päivityksillä, muuta ei voi sanoa

Tehostin tuntuu aika jännältä värkiltä ja tiellä huomaa hyvin miten tehostin muuttaa tehostusta kaarreajossa niin että ohjaustuntuma säilyy. Keskialueella oli lievää levottomuutta ja oletin että siihen tottuu, eipäs tottunutkaan ja peli pajalle. Pikainen mittaus ja etupää oli reilu sentin aurauksella, hätäinen säätö haritukselle ja keskialueen levottomuus rauhoittui selvästi. Myös takajousien esikiristyksen säädön kun laittoi löysimmälle niin sekin paransi tilannetta hieman, kontti putoaa vähän alemmaksi ja aikaisemminkin on huomattu että Outti/Rene tykkää siitä että peli kulkee hieman keula pystyssä. Tällä saadaan hieman painopistettä taakse ja takapää puotamaan, Caster-kulma kasvaa mikä omalta osalta rauhoittaa ohjausta keskialueella.
Renkaat on muuten samat kuin isoveljissä, sillä erolla että viissatkussa ne on 25". Erot ei lopu siihen vaan renkaan profiili ei ole aivan yhtä pyöreä vaan tasaisempi/kantikkaampi. Eron huomaa katuajossa 25" eduksi, rengas on täsmällisempi ajaa ja mutkiin voi ajaa rohkeammin kun renkaassa on enemmän otepintaa eikä "nuljahda" niin herkästi kun rengas ei kulje "harjallaan". Ei pöllömpi katurengas, entisellä pelillä taisi olla 2500km takana ja renkaissa pintaa reilusti joten eipä tarvii rengasta vaihtaa jos ajelee sekalaista tie/maastoajoa.
Lukosta ei vielä osaa sanoa mitään kun hidas maastoajo siirtyy mökkireissulle, samoin voimalinja tulee silloin testattua paremmin. Vaihdekeppi ei tunnu tarraavan samalla tavalla kuin aiemmissa peleissä joten silläkin saralla on tehty jotain hienosäätöä.
500 kone jaksaa yllättää, eilin olin pienen lenkin jälkeen hieman pettynyt koneeseen mutta nyt kun on ajettu enemmän niin mieli on muuttunut positiivisempaan suuntaan. Ei se 800 vastaa mutta kyllä sen huomaa että V2 Rotax on hurisemassa koipien välissä, tasaista tuhinaa aina kun kaasua painaa vaikka 800 terävyys puuttuu.
Myös alustan toimivuus oli ennakkokäsitystä parempi, jousitus kantaa aika hyvin eikä paukuta pohjaan kohtalaisessa patissa. Keula on hieman pintakova mutta vastaavasti keula ei notkahda ulkonurkalle niin helposti kuin isoveljien vakioalusta.
Malttamattomana odotellaan että pääsee parin viikon päästä mökille piiskaamaan tuttuja reittejä, siellä se lopullinen tuomio tulee kun tietää miten mikäkin kömpijä on niissä maisemissa käyttäytynyt.
Hienon pelin on BRP:n äijät rakentaneet pienillä ja vähän isommilla päivityksillä, muuta ei voi sanoa

Kylätason mönkijäkuski
Re: 2010 Can-Am
Onkohan näihin etupää aurauskulmiin olemassa mitään "ohjearvoja"? Koheltaja lykkäsi kulmat harittamaan, ainakin automaailmassa etupään haritus lisää levottomuutta/tekee ohjauksen tunnottomaksi. Aurauksella taasen peli kulkee jämäkämmin suoraan mutta kääntyminen muuttuu tahmeammaksi. Oli miten oli niin molemmat nakertaa rengasta mikäli reilusti kulmia käännellään. Maalaisjärjellä ajatellen nelikko päällä ajettaessa olisi hyvä olla perusasetus hieman harituksen puolella, vetävät pyörät "vääntävät" kulmia sitten suoraan.
Kellään faktaa? Ees mutua?
Kellään faktaa? Ees mutua?
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: 2010 Can-Am
Honda 420 FE ja FA haritus rauhoittaa ja auraus aiheuttaa levottomuutta. Toisaalta aurauksella kääntyy metsässä paremmin, kun ulkosyrjän rengas kääntyy enemmän. Itse pidän aurauksella, mutta minäpäs en hurjastele.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: 2010 Can-Am
Autojen alustageometria on hieman erilainen kuin kömpijöissä joissa on paljon bumbsteeringiä, aurauskulmat muuttuu reilusti jouston mukana, yleensä niin että keulan noustessa auraus lisääntyy. Tästä syystä pieni haritus rauhoittaa ohjausta koska keula nousee ja auraus menee lähemmäksi nollaa, tämä todettu 650/800 Outlandereissa. Hitaassa maastoajossa en ole juurikaan huomannut eroa sillä onko auraus harituksella vai aurauksella, puhutaan noin 5-10mm eroista mitattuna renkaan kuviosta, reilummat erot vaikuttaa varmasti.
Vielä en ole mitannut 500 bumbsteeringiä mutta veikkaan sen olevan pienempi kuin isoveljissä, lyhyemmän joustomatkan ja "mäkperssonien" takia, geometria on hieman erilainen kuin päälekkäisillä tukivarsilla kasatut isoveljet. Tästä aurauskulmista tulee lisää kunhan kerkeen tutustumaan enemmän 500 keulan saloihin.
Optimaali on että kulmat olisi lähellä nollaa vallitsevassa ajokorkeudessa, tämä on sula mahdottomuus näillä geometrioilla joten on etsittävä kompromissi. Siitä syystä hieman haritukselle, jos laitetaan auraukselle niin auraus kasvaa keulan noustessa ja ohjauksen keskialueesta tulee levoton ja renkaat kuluu ulkoreunasta enemmän.
Ylläoleva ei ole faktaa eikä mutua vaan asia mikä on todettu aiempien 800 Outlandereiden kanssa, tästä syystä en ala yleistämään "keula hieman harituksella" koska eri värkeissä kulmien muuttuminen jouston aikana voi poiketa paljonkin näistä kamppeista
Vielä en ole mitannut 500 bumbsteeringiä mutta veikkaan sen olevan pienempi kuin isoveljissä, lyhyemmän joustomatkan ja "mäkperssonien" takia, geometria on hieman erilainen kuin päälekkäisillä tukivarsilla kasatut isoveljet. Tästä aurauskulmista tulee lisää kunhan kerkeen tutustumaan enemmän 500 keulan saloihin.
Optimaali on että kulmat olisi lähellä nollaa vallitsevassa ajokorkeudessa, tämä on sula mahdottomuus näillä geometrioilla joten on etsittävä kompromissi. Siitä syystä hieman haritukselle, jos laitetaan auraukselle niin auraus kasvaa keulan noustessa ja ohjauksen keskialueesta tulee levoton ja renkaat kuluu ulkoreunasta enemmän.
Ylläoleva ei ole faktaa eikä mutua vaan asia mikä on todettu aiempien 800 Outlandereiden kanssa, tästä syystä en ala yleistämään "keula hieman harituksella" koska eri värkeissä kulmien muuttuminen jouston aikana voi poiketa paljonkin näistä kamppeista

Kylätason mönkijäkuski
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 24 Maalis 2008 13:18
- Mönkijä:: Can-Am 400 EFI EC Optio -10
- Paikkakunta: Etelä-Pohojam'maa
Re: 2010 Can-Am
Dodiih, nyt on 400 EFI EC Optio 2010 kotiutunut, ja aiva kiehtovalta vaikuttaa näin muutamien satojen metrien tyypityksen jälkeen. Ans kattoo ny mitä sitten tapahtuu kun laitan rankakärryn perään ja lähden metikköön vähän koeponnistamaan..
Varustelua tässä vaiheessa ei tullut (pohjapanssarin ja vetokuulan lisäksi) muutakuin Warnin 25:n vinssi.
Etukäteen en tiennytkään että 400:ssa optiopeleissäkin on jo DESS, mutta ihan positiivinen juttu että se löytyy, samoin kuin lukittava tankin korkki sekä vaihdevipu. Ainoa miinus on se, että kaikkiin kolmeen paikkaan on oma avaimensa.

Etukäteen en tiennytkään että 400:ssa optiopeleissäkin on jo DESS, mutta ihan positiivinen juttu että se löytyy, samoin kuin lukittava tankin korkki sekä vaihdevipu. Ainoa miinus on se, että kaikkiin kolmeen paikkaan on oma avaimensa.
Re: 2010 Can-Am
Nyt mönkkä käytetty ensihuollossa. Kalibroivat ohjaustehostimen, mutta ohjaus puoltaa edelleen ojaanpäin. Mitäköhän seuraavaksi keksisi?
On se vaan niin hieno peli tuo uutukainen. Takasi en enää vanhaa ottaisi, vaikka sekin oli ihan kelpo laitos.
On se vaan niin hieno peli tuo uutukainen. Takasi en enää vanhaa ottaisi, vaikka sekin oli ihan kelpo laitos.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: 2010 Can-Am
alkaa kuulostaa sen laajuiselta ongelmalta että maahantuoja saisi reagoida asiaan, ei ole käyttäjien homma tehdä tämänlaatuista tuotekehitystyötä.menee pikku hiljaa uskottavuus can-amin laatuun.Tässäkohtaa pitäisi valmistajan/ maahantuojan kantaa vastuu ja kääriä hihat.
Tarttis teherä jotain.
Tarttis teherä jotain.
- mönkkä
- 6WD
- Viestit: 941
- Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
- Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: 2010 Can-Am
Jonttu kirjoitti:Nyt mönkkä käytetty ensihuollossa.
Kiitos oli jo aikakin



- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: 2010 Can-Am
Omani kulkee suoraan, tai ainakaan en ole huomannut mitään vetelyä tasaisella kentällä, en kyllä mitään erityistä normaalilla tielläkään ajettaessa. Kone on kaikenkaikkiaan käteenkäypä ja laadun tuntu on ihan eri luokkaa kuin niissä millä olen ennen päristellyt (Catti ja Honda). Toistaiseksi toimivuuskin ja asioiden toteutus on ollut myös paremmalla tolalla kuin aikaisemmilla 

Re: 2010 Can-Am
Tällaiset provot piristää kummasti päivääkingi kirjoitti:alkaa kuulostaa sen laajuiselta ongelmalta että maahantuoja saisi reagoida asiaan, ei ole käyttäjien homma tehdä tämänlaatuista tuotekehitystyötä.menee pikku hiljaa uskottavuus can-amin laatuun.Tässäkohtaa pitäisi valmistajan/ maahantuojan kantaa vastuu ja kääriä hihat.
Tarttis teherä jotain.

Jonttu kirjoitti:Nyt mönkkä käytetty ensihuollossa. Kalibroivat ohjaustehostimen, mutta ohjaus puoltaa edelleen ojaanpäin. Mitäköhän seuraavaksi keksisi?
On se vaan niin hieno peli tuo uutukainen. Takasi en enää vanhaa ottaisi, vaikka sekin oli ihan kelpo laitos.
Ei muuta kun peli uudestaan pajalle ja pyydä tarvittaessa ottamaan yhteyttä maahantuojaan jos eivät saa tokenemaan. Kun kyse on uudesta värkistä kuten tehostin, joka ei vielä ole niin tuttu asia, niin voi olla että joskus pieni konsultointi maahantuojalta voi auttaa.
Kylätason mönkijäkuski
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: 2010 Can-Am
Koheltaja kirjoitti:
Tällaiset provot piristää kummasti päivää
mukava tuottaa hyvää mieltä toisille ihmisille.

