outlander keulan lyhennys puskureita

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Ritzi
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Marras 2009 11:40
Mönkijä:: Polaris 570 EFI EPS EUT -14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja Ritzi »

Onko kellekkään jäänyt sattumalta keulaa lyhentäessä alkuperäistä alumiinu puskuria , jonka putket menee ajovalojen alle.
Tälläiselle olisi tarve.
-Hidas, mutta kankee-
ebox
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Kesä 2006 20:21
Mönkijä:: Can-An 400 2010 tl

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja ebox »

täällä kans tarvetta XT-mallin etupuskurille.
MazaP
6WD
Viestit: 380
Liittynyt: 04 Touko 2008 08:06
Mönkijä:: 1000 Xtp t3
Paikkakunta: Oulu

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja MazaP »

Ritzi kirjoitti:Onko kellekkään jäänyt sattumalta keulaa lyhentäessä alkuperäistä alumiinu puskuria , jonka putket menee ajovalojen alle.
Tälläiselle olisi tarve.
Myydään osiossa näky olevan jouten tuo kyseinen alumiini häsäkkä kuten myös xt etupuskuri.
Ritzi
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Marras 2009 11:40
Mönkijä:: Polaris 570 EFI EPS EUT -14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja Ritzi »

MazaP kirjoitti:
Myydään osiossa näky olevan jouten tuo kyseinen alumiini häsäkkä kuten myös xt etupuskuri.
Joku ollut jo minua nopeampi, sillä ilmoitus kadonnut. Siis vakio alupuskuri tai miksipäs ei myös villen tekemä suojapuskuri hakusessa.
-Hidas, mutta kankee-
MazaP
6WD
Viestit: 380
Liittynyt: 04 Touko 2008 08:06
Mönkijä:: 1000 Xtp t3
Paikkakunta: Oulu

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja MazaP »

Ite kyllä suosin tuota Villen tekelettä. paaluuta vakio nokkaan ei enään ole. mulla on nuo vakio hilipikkeet ylimääräisenä toistaseksi
mutta en viitti niitä ruveta myymään jos täsä pitää ruveta päivittään uutteen mönkiään niin ompahan sitte tuo villen loistava keulaki valmiina. Ellen laita sitte reneä :wink:
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja ATC »

2010 malliin teettää hieman enemmän töitä, kun on tuo maski enemmän ulkoneva. Ihan jeppis tulee kun tilaa vanhemman mallin maskin ja kasaa sillä.
Maksaa jotain palttiarallaa 30€ tuo maski joten ei siinä konkurssia tule.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
mr.Kreivi
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
Mönkijä:: scadam
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja mr.Kreivi »

Aika jännä tuo uus maski, kun laittaa telat niin täytyy leikata ne alaosat kokonaan veks siitä, muuten etutela vie ne mennessään - ei se mitään ei tuu ikävä pitäs ne kuites leikata kun keulanlyhennyksen tekee..;)
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Vieläkös Ville väkertää noita keulan lyhennys puskureita? Olis tarvetta sellaiselle, kun kesäisen tapaturman tiimoilta muun oheessa katkesi alkuperäinen keulaputki hässäkkä. Lisäksi alkuperäinen keula sen verran arvokas, jotta ihan hirvittää.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Maerko
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
Mönkijä:: BigBoss570
Paikkakunta: Leppävirta

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja Maerko »

Moro
Tässä mahdollinen koneen vaihto edessä ja mietiskelen outlanderin (650 tai 800) ja polaris xp:n välillä ja nyt alan enempi kallistumaan canaan, mutta edelleenkin hirveästi häiritsee tuo keula ylitys, kun on jammulla tottunut ajamaan ojista niin voi canan kanssa tuossa asiassa mennä hermot, joten kysyisinkin että tekeekö kukaan enää noita lyhentäviä puskureita? Ja vuosi malli tulee olemaan se 2010 niin jos se ei ihan täysin heittämällä paikoilleen mene niin se ei haittaisi jos sen pienillä muutoksilla saisi käymään.
Vai onko mitään muuta keinoa olemassa lyhentämään tuota ylitystä kuten joku nokka panssari? Kaikkeen rakenteluun ei aika riitä mutta jos jollain on kuvia tai piirrustuksia keulan lyhentämisestä jollain konstilla niin olisivat tervetulleita, muuten olen canan erittäinhyväksi havainnut mutta tuo ylitys on jotenkin itselleni niin kova asia että jos ei jotain ratkaisua asiaan löydy niin voi jäädä kone vaihtamatta :(
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja ATC »

Maerko kirjoitti:Moro
Tässä mahdollinen koneen vaihto edessä ja mietiskelen outlanderin (650 tai 800) ja polaris xp:n välillä ja nyt alan enempi kallistumaan canaan, mutta edelleenkin hirveästi häiritsee tuo keula ylitys, kun on jammulla tottunut ajamaan ojista niin voi canan kanssa tuossa asiassa mennä hermot, joten kysyisinkin että tekeekö kukaan enää noita lyhentäviä puskureita? Ja vuosi malli tulee olemaan se 2010 niin jos se ei ihan täysin heittämällä paikoilleen mene niin se ei haittaisi jos sen pienillä muutoksilla saisi käymään.
Vai onko mitään muuta keinoa olemassa lyhentämään tuota ylitystä kuten joku nokka panssari? Kaikkeen rakenteluun ei aika riitä mutta jos jollain on kuvia tai piirrustuksia keulan lyhentämisestä jollain konstilla niin olisivat tervetulleita, muuten olen canan erittäinhyväksi havainnut mutta tuo ylitys on jotenkin itselleni niin kova asia että jos ei jotain ratkaisua asiaan löydy niin voi jäädä kone vaihtamatta :(
Ilman XT poskuria ei keulan ylitys niin ratkaisevasti häiritse. Puskuri tuo sitä lisää niin paljon että alkaa tökkimään vastapenkkaan joten laiton itselleni tuon Villen mainion muutossarjan.
Etumaskin tilasin -08 mallisen niin siten muutossarja istui kuten on tarkoitettu, ja sama on edessä sinullakin, maksoin maskista palttiarallaa 30-40€.
Nyt ei ole huolta etuylityksestä ja kun on vielä MAX malli niin kipuaa ketterästi... :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
mr.Kreivi
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
Mönkijä:: scadam
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja mr.Kreivi »

ATC kirjoitti:Ilman XT poskuria ei keulan ylitys niin ratkaisevasti häiritse. Puskuri tuo sitä lisää niin paljon että alkaa tökkimään vastapenkkaan joten laiton itselleni tuon Villen mainion muutossarjan.
Etumaskin tilasin -08 mallisen niin siten muutossarja istui kuten on tarkoitettu, ja sama on edessä sinullakin, maksoin maskista palttiarallaa 30-40€.
Nyt ei ole huolta etuylityksestä ja kun on vielä MAX malli niin kipuaa ketterästi... :wink:
Tuo XT-puskuri on tosiaan aika "torso" ja se saa siirtyä keväällä hyllyyn. Mikä siinä -10mallin maskissa ahdistaa, nekö "vilkunpaikat" jotka tulee alapuolelle? Minulla jäi vanhasta keulapala mutta olen suunnitellut uutta mallia. Mihin kohtaan tässä Villen mallissa tulee vinssi?
(Tuonne laplandcenter.comiin voitte ladata helposti kuvianne ja linkittää vaikka tänne. Sinne rekisteröitymällä galleria on vapaassa käytössänne.) :wink:

edit: löysin tuolta ketjun alusta pari kuvaa Villen puskurista josta selvisi että vinssi on alkuperäisellä paikallaan, onko versio edelleen sama?
Olisi kiva nähdä kuvia omista sovelluksistanne?
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja ATC »

Puskurin kiinnitys tulee vanhan maskin mukaan ja uusi maski tulee huomattavasti ulommas ja ottaa rajusti kiinni puskuriin jos sen yrittää asentaa sillä, joten tuon vanhan maskin ( siihen passaa uuden lamput kiinni) vaihtamalla istuu hyvin.
Kuvia omasta virityksestä. http://kuvablogi.com/nayta/1362558/
On tuo Villen puskuri ihan ykkönen, itsellä siinä vielä kiinni Glacierin auran kiinnike.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kuuleman mukaan isomilla pyörillä, kuten BRP:n markkinoimilla 28" Deestoneilla, keulaylitys ei olisi niin häiritsevä kuin vakiorenkailla. Ite ajelen max 26" kumeilla joten tämä on pelkästään kuultua eikä omaa kokemusta, toki se lyhyt keula on aina lyhyt keula ja sitä ei aina isot renkaat korvaa.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja mikli »

Koheltaja kirjoitti:Kuuleman mukaan isomilla pyörillä, kuten BRP:n markkinoimilla 28" Deestoneilla, keulaylitys ei olisi niin häiritsevä kuin vakiorenkailla. Ite ajelen max 26" kumeilla joten tämä on pelkästään kuultua eikä omaa kokemusta, toki se lyhyt keula on aina lyhyt keula ja sitä ei aina isot renkaat korvaa.
Joo, kyllä isot renkaat syö keulanylitystä melkoisesti! Nuo Deestone on niin isot, että aika harvoin on keulanylitystilanteita päällä.

Tuolta rapakon takaa saisi AC Racingiltä aika mielenkiintoisen oloista puskuria outtiin; http://acracing.com/product/ac-racing-o ... r-1260.htm Broidi kyseli s-postilla ja toimittavat suomeen, olikohan 60 taalaa toimituskulut.
Näyttävät käyttävän GNCC-sarjassa tuon tyyppisiä puskureita.
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: outlander keulan lyhennys puskureita

Viesti Kirjoittaja mikli »

Tossa vielä kuva ko. puskurista outissa: http://www.atvsource.com/images/article ... sa_001.jpg

Ja totahan saa myös mustana. Vinssiasiaa ei oo tossa taiettu huomioida, mutta se ei lienee ongelma.
Vastaa Viestiin