2010 Can-Am

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
mr.Kreivi
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
Mönkijä:: scadam
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja mr.Kreivi »

ATC kirjoitti:Idea tuossa moottorinohjauksen toiminnassa lienee säilyttää laitteen kyky käynnistää itsensä, entisvanhaan toisenmerkin laitteella auratessa kävi useammin kuin kerran niin, että auran nostossa laite sammui ja startatessa vaan rele naksui.:wink:
Hieno teoria, tuohan on aivan sikahyvä ominaisuus.. =D>
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Bliz kirjoitti:Vähän ristiriitaista kun kehutaan laturia ja toiset suosittelee pitää piuhassa että akussa riittää potku..
Käyttötapoja on niin monenlaisia. Laturi on hyvä verrattuna aiempiin malleihin mutta sellaista laturia ei vielä ole (ja tuskin tuleekaan) joka syöttäisi virtaa sitä mukaa kun vinssi sitä raskaassa käytössä imee. Jos jatkuvasti vinssataan niin menot on tuloja suuremmat ja silloin ylläpitolaturi on paikallaan paikkaamassa sitä vajausta aina koneen seistessä. Etenkin kun aiemmin mainittu pitkä seisonta-aika yhdistetään valmiiksi vajaaseen akkuun niin ongelmia tulee.
peipsi
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Syys 2009 05:09
Mönkijä:: can am 800 outlander 2010
Paikkakunta: NURMOO

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja peipsi »

oulander 800.. nyt loppui sitte ohjaustehostimen toiminta :? koko vehejes sammui ja kun laitoin uurestaan käyntihi nii ei tehostin enää pelaa ja moottorivika koodi tuli näytölle.. ja eiku hualtohon =D>
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja ATC »

peipsi kirjoitti:oulander 800.. nyt loppui sitte ohjaustehostimen toiminta :? koko vehejes sammui ja kun laitoin uurestaan käyntihi nii ei tehostin enää pelaa ja moottorivika koodi tuli näytölle.. ja eiku hualtohon =D>
Siis ihan ilman syytä ja kesken ajon sammui?
Laitatko speksit. notta on informatiivisempi juttu ja saa pohjatietoa lukijat.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
peipsi
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Syys 2009 05:09
Mönkijä:: can am 800 outlander 2010
Paikkakunta: NURMOO

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja peipsi »

ATC kirjoitti:
peipsi kirjoitti:oulander 800.. nyt loppui sitte ohjaustehostimen toiminta :? koko vehejes sammui ja kun laitoin uurestaan käyntihi nii ei tehostin enää pelaa ja moottorivika koodi tuli näytölle.. ja eiku hualtohon =D>
Siis ihan ilman syytä ja kesken ajon sammui?
Laitatko speksit. notta on informatiivisempi juttu ja saa pohjatietoa lukijat.

jeps! elikkä kesken normaalin ajon vehejes sammui ja lähti heti kyllä käyntihin,mut ohojaustehostin ei enää pelannu.. ja näytölle tuli siis tarkista dps eikä moottorivika,ku en ite ollu viälä nähäny koodia.. nyt käytin huallos ja tiatokone perseehin kiinni nii sinne tuli että ohjaustehostin ylikuarmittunu.. nollattiin vikakoodit ja nyt taas pelittää,mutta kuinka kauan.. ja mulle oli jo ajettu se uus ohjelma sinne tehostimeen ennemmin.. eli jotain vikaa niissä vissiin on ollu ja saa nähärä menöökö kaikki viälä vaihtohon loppupeleis :)
Jonttu
6WD
Viestit: 365
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Mulla ilmoitti kanssa kerran, että tarkista dps, tähän auttoi virtojen sammuttaminen. Sen jälkeen ei ongelmia ole ohjaustehostimessa ilmaantunut. Olin jumittunut isompaan kuralätäkköön, mutta en kyllä rasittanut tehostinta mitenkään. Tiedä sitten mikä kumma oli syynä tuohon ilmoitukseen. Pian tämän jälkeen moottorikin sammui ilman mitään syytä, mutta käynnistyi kyllä heti uudelleen... Kummaa temppuilua oli kyllä kaiken kaikkiaan. Laitetta ei kuitenkaan edes hukutettu :doubt:
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja keulii »

Hieman asian vierestä: Pitääkö Canassa käyttää US vai EU standardin työkaluja (tuuma vai milli)?
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

keulii kirjoitti:Hieman asian vierestä: Pitääkö Canassa käyttää US vai EU standardin työkaluja (tuuma vai milli)?
Millisiä on olleet kaikki pultit joita tähän mennessä kokeillut, samoin koneen mukana tulevat työkalut on ihan tuttuja millikokoja.
MikaR

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja MikaR »

On myös tuumaisia. Jospa tuohon 2010 malliin olisi sitten vaihdettu millimittaiseksi.
sle
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 19 Maalis 2007 20:26
Mönkijä:: TL C-A Renegade 800R Xxc
Paikkakunta: karkkila

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja sle »

Mika_M kirjoitti:Pystyykö kukaan antamaan 100% varmistusta sille, että 2010 Renegaden katteet ovat edelleen samanlaiset kuin vanhemmissakin? Levikesarja pitää saada mutta olisi mukava tietää varmaksi että se myös sopii ennenkuin tilaa.
kysymys Renegaden levikesarjasta?
Saakohan noita euroopasta mistään tilattua kun ei eurocaravans :ssilla oo vielä tarpeeksi tilauksia noista jotta tekis tilausta jenkeistä.

Ebaystä vois tilata tulee maksaa noin 195€ + kai tullit??? (mitäköhän lie 16%????) onko ketään vielä tilannut noita sen kautta.

infotkaa jos jotain tietoa löytyy?
petez
Tracks
Viestit: 1094
Liittynyt: 22 Helmi 2008 20:11
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja petez »

Roiskeläppäsarjoja Renegadeen löytyy Saksasta 145€ + toimituskulut. Setu ja minä ollaan ainakin tilattu sieltä, alla linkki:

http://www.loeffler-quads.de/catalog/ve ... -2394.html
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
sle
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 19 Maalis 2007 20:26
Mönkijä:: TL C-A Renegade 800R Xxc
Paikkakunta: karkkila

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja sle »

petez kirjoitti:Roiskeläppäsarjoja Renegadeen löytyy Saksasta 145€ + toimituskulut. Setu ja minä ollaan ainakin tilattu sieltä, alla linkki:

http://www.loeffler-quads.de/catalog/ve ... -2394.html
Kiitoksia tää oli hyvä juttu =D> Laitoin heti tilaukseen ja ei kun odottelemaan pakettia.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuossa tuli useampi päivä möyrittyä ja aurailtua eikä sähköstä ollut pulaa kertaakaan. Päivän mittaa useampi käynnistys, aina valot päällä, kuten lämppärit ja vinssiä vingutettin jatkuvasti puskulevyn kanssa, useampi vinssaus päivän aikana kun peli oli jumissa hangessa, paljon kääntejyä joten tehostin teki duunia jatkuvasti jne. Nyt voi jo sanoa että kerrankin virta riittää eikä' lopu kesken, kuten muutaman kerran kävi vanhemmalla pelillä.

Kylmäkäynnistyvyys on mielestäni parantunut tai sitten kyse on yksilöistä, nykyinen 500 tärähtää pakkasilla tulille todella ripeästi ja jää käyntiin ilman sammumisia/ontumisia. Ehkä yhtenä syynä on jälkeen laitetut Iridium sytytystulpat.

Ja se ohjaustehosti, aivan fantastinen väline myös aurauksessa. Urakka joutuu ihan eri tavalla tehostimen kanssa, varsinkin pihanäperryksissä ja ylämäkeen peruuttaessa.

Vielä kun päivittää kytkimen laakerin niin omaan käyttöön on aika paha keksiä parempaa laitetta, erittäin tyytyväinen tähän kömpijään :D
Kylätason mönkijäkuski
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Koheltaja kirjoitti:Kylmäkäynnistyvyys on mielestäni parantunut tai sitten kyse on yksilöistä, nykyinen 500 tärähtää pakkasilla tulille todella ripeästi ja jää käyntiin ilman sammumisia/ontumisia. Ehkä yhtenä syynä on jälkeen laitetut Iridium sytytystulpat.
Mulla on renessä ihan vakiotulpat ja ei se mielestäni paremmin voisi käynnistyä. Itseasiassa, onhan tuo näemmä edelleen tallessa kun ekan kerran laitoin vehkeen ihan tositestiin, kuvasin piruuttani kännyllä miten käy ja hyvinhän se kävi.

Videossa siis talli kylmä ja rene seissyt siellä kaksi viikkoa ajamatta, pakkaset sinä aikana seilanneet -15...-25 astetta. Kuvaushetkellä pakkasta -21. Virta päälle ja painetaan starttinapista, siinäpä se. 8)
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Juu, noiden käynnistyvyys pakkasilla on aina puhuttanut, siinä on Rotaxin porukka osannut tehdä hienon koneen myös kylmiin olosuhteisiin. Kahdessa aiemmassa pelissä ei käynnistyvyyden kanssa ollut ongelmia mutta joskus kone sammui melkein heti kylmäkäynnistyksen jälkeen ja kaasuun ei arvannut koskea vähään aikaan.
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin