2010 Can-Am
- karvalakki
- 6WD
- Viestit: 428
- Liittynyt: 02 Loka 2007 10:57
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: 2010 Can-Am
Mä vaihdoin kanssa itselle noi iridium tulpat samalla ,kun tein muutkin huoltotoimet..itse en kyllä huomannut käynnistyvyydessä mitään eroa normi ngk:n tulppiin.
Hienosti tärähti tulille noilla vanhoillakin tulpilla vee kakkonen vaikka laite oli seissyt muutaman viikon kovassa pakkasessa.
Hienosti tärähti tulille noilla vanhoillakin tulpilla vee kakkonen vaikka laite oli seissyt muutaman viikon kovassa pakkasessa.
-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2010 Can-Am
Nyt vähän vaikuttais sille, että voi pian tulla cananen taloon.
Ei ehkä muuten, mutta hinta/ominaisuudet on kohdallaan, ja jostain syystä on alkanut tl peli kiinnostaa, se on kuitenkin varmaan mukava monessakin suhteessa.
Varmistusta päätökselle suuntaan tai toiseen vielä tarvitaan, ja ajattelin heittää muutaman kysymyksen.
Nämä on varmaan tullutkin jossain esiin, mutta ei ehkä kaikki yhdellä kertaa ja samassa topicissa, älkää pahastuko...
Kyseessä tulisi olemaan 2010 500xt l7e, vanha on siis H1 700 Cat
1. Miten tuo tehostin pelaa kun laittaa 27" alle, on ollut puhetta kuumenemisesta, ei toimi paikallaan ollessa, riittääkö voima jne.
2. Häiritseekö ajossa tuo keskialueen ns. "tyhjä" kohta, huomasin kun liikkeen hallissa kääntelin, että siinä tosiaan on sellainen pieni "välys" tai jotain...
3. Miten jaksaa 500cc mennä 27" renkailla, paperilla on n. 1.5hv vähemmän kuin catissa, mutta kuuleman mukaan rotaxin orit on muita virkeämpiä (ilman rajoitinta luonnollisesti) ja tarvitseeko/pystyykö variaattorin jousta säätämään itse?
(Catin varissa on yli kymmenen mahdollisuutta jousen esijännitykselle.) Ei nyt huvittaisi heti alkaa kytkinsettiä tilaamaan...
Tiedän että pitäis ostaa 650, mutta 3k€ hintaero on yksinkertaisesti liikaa.
Ja miten tuon 1 vaihteen välitys, meneekö liian pitkäksi noilla renkailla?
4. Koheltaja kehui pherson keulan toimivaksi, kai se sitten toimii vähän reippaammassa ajossa? Mites nuo kolahdukset ja simmien halkamiset, kuuluvatko vielä 2010 malliin myös?
5. Onko moni sorvannut takavakaajaa ohuemmaksi, ATC ja koheltaja ainakin, ja kehuvat että hyvin pelaa?
6. Viscon nopeus, kehutaan että nappaa yhtä nopeasti kuin pollen nelikko, onko oikeasti näin? Vanhassa näytti että se ei välttämättä lukitse kunnolla ollenkaan jos on isot renkaat ja tiukka paikka, epämääräinen narina kuuluu keulasta, mutta kaikki pyörät ei vedä...
7. Onko vaihteensiirto oikeasti aina jumissa, joku mainitsikin että onko canamiehillä syyhy just siellä kun aina hinkkaavat penkillä yrittäen saada vaihdetta silmään... Ja siltä se kyllä välillä näyttää kun on itsekin vierestä seurannut
Ajettavuus kai noissa outeissa on yleisesti ottaen aika hyvä, luulen että on parempi alusta kuin catissa. Ainoastaan tuo keula vähän epäilyttää...
Paperilla molemmissa sama maavara, tosin cattihan kyllä näyttää tornitalolta canaan verrattuna...
Kertoa toki saa jos jotain muuta oleellista tuli mieleen, tai jos on omistanut/päässyt testaamaan molempia merkkejä, itse en ole canalla ajanut.
Eipä nyt muuta tällä kertaa, täytyy kysyä sitten lisää kun tulee mieleen.
Ei ehkä muuten, mutta hinta/ominaisuudet on kohdallaan, ja jostain syystä on alkanut tl peli kiinnostaa, se on kuitenkin varmaan mukava monessakin suhteessa.
Varmistusta päätökselle suuntaan tai toiseen vielä tarvitaan, ja ajattelin heittää muutaman kysymyksen.
Nämä on varmaan tullutkin jossain esiin, mutta ei ehkä kaikki yhdellä kertaa ja samassa topicissa, älkää pahastuko...
Kyseessä tulisi olemaan 2010 500xt l7e, vanha on siis H1 700 Cat
1. Miten tuo tehostin pelaa kun laittaa 27" alle, on ollut puhetta kuumenemisesta, ei toimi paikallaan ollessa, riittääkö voima jne.
2. Häiritseekö ajossa tuo keskialueen ns. "tyhjä" kohta, huomasin kun liikkeen hallissa kääntelin, että siinä tosiaan on sellainen pieni "välys" tai jotain...
3. Miten jaksaa 500cc mennä 27" renkailla, paperilla on n. 1.5hv vähemmän kuin catissa, mutta kuuleman mukaan rotaxin orit on muita virkeämpiä (ilman rajoitinta luonnollisesti) ja tarvitseeko/pystyykö variaattorin jousta säätämään itse?
(Catin varissa on yli kymmenen mahdollisuutta jousen esijännitykselle.) Ei nyt huvittaisi heti alkaa kytkinsettiä tilaamaan...
Tiedän että pitäis ostaa 650, mutta 3k€ hintaero on yksinkertaisesti liikaa.

4. Koheltaja kehui pherson keulan toimivaksi, kai se sitten toimii vähän reippaammassa ajossa? Mites nuo kolahdukset ja simmien halkamiset, kuuluvatko vielä 2010 malliin myös?
5. Onko moni sorvannut takavakaajaa ohuemmaksi, ATC ja koheltaja ainakin, ja kehuvat että hyvin pelaa?
6. Viscon nopeus, kehutaan että nappaa yhtä nopeasti kuin pollen nelikko, onko oikeasti näin? Vanhassa näytti että se ei välttämättä lukitse kunnolla ollenkaan jos on isot renkaat ja tiukka paikka, epämääräinen narina kuuluu keulasta, mutta kaikki pyörät ei vedä...
7. Onko vaihteensiirto oikeasti aina jumissa, joku mainitsikin että onko canamiehillä syyhy just siellä kun aina hinkkaavat penkillä yrittäen saada vaihdetta silmään... Ja siltä se kyllä välillä näyttää kun on itsekin vierestä seurannut

Ajettavuus kai noissa outeissa on yleisesti ottaen aika hyvä, luulen että on parempi alusta kuin catissa. Ainoastaan tuo keula vähän epäilyttää...

Kertoa toki saa jos jotain muuta oleellista tuli mieleen, tai jos on omistanut/päässyt testaamaan molempia merkkejä, itse en ole canalla ajanut.
Eipä nyt muuta tällä kertaa, täytyy kysyä sitten lisää kun tulee mieleen.

Viimeksi muokannut rmake, 15 Maalis 2010 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2010 Can-Am
7. Tuohon vaihteiden tahmaukseen löytyy ratkaisu http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=22994
Re: 2010 Can-Am
rmakelle:
1. Kokemuksia ei ole 27" renkailla mutta paikallaan ollessa tehostin putoaa pois orkkisrenkaillakin, tällä vältetään paikkojen rikkoontuminen. Heti kun peli liikahtaa niin tehostin on täysillä mukana.
2. En ole huomannut mitään tyhjää kohtaa ohjauksessa.
3. 27" kumeilla varmaan jaksaa kulkea sen mitä 500 voi olettaa, eihän se mikään tykki noilla renkailla ole mutta varmaan pärjää. Veikkaan että kovapitoisilla 27" renkailla saa lyhyellä puolella savut ulos variaattorista jos ollaan pahassa paikassa jumissa joten variaattorisetti kannattaa laittaa korkeilla renkailla.
4. Mäkperssoni toimii mainiosti tiellä ja reippaassa mettä'patikko ajelussa, kuten myös hitaassa möyrinnässä. Mulla ei ole vielä ollut ongelmia sen kanssa, tosin kovin paljoa en ole talven aikana ajanut, keväällä/kesällä taas jatkuu ajamiset röykkypoluilla.
5: Ekasta pelistä sorvasin vakaajan ohuemmaksi mutta sen jälkeisistä en ole ohentanut. Ohennettu toimii maastossa paremmin mutta itse pidän reippaassa ajossa ja tiellä ohentamattomasta enemmän, peli kallistelee vähemmän ja nopeissa mutkissa ei ala niin herkästi "roikkua" takanurkalle.
6. Orkkisrenkailla lukko toimii kuin unelma, ainakin omiin tarpeisiin. Pitävämmällä/isommalla renkaalla voi lukon nappaamisen viive hieman kasvaa koska momentit on suurempia?
7. Vaihteiden tahmaamiseen tulikin jo linkki
1. Kokemuksia ei ole 27" renkailla mutta paikallaan ollessa tehostin putoaa pois orkkisrenkaillakin, tällä vältetään paikkojen rikkoontuminen. Heti kun peli liikahtaa niin tehostin on täysillä mukana.
2. En ole huomannut mitään tyhjää kohtaa ohjauksessa.
3. 27" kumeilla varmaan jaksaa kulkea sen mitä 500 voi olettaa, eihän se mikään tykki noilla renkailla ole mutta varmaan pärjää. Veikkaan että kovapitoisilla 27" renkailla saa lyhyellä puolella savut ulos variaattorista jos ollaan pahassa paikassa jumissa joten variaattorisetti kannattaa laittaa korkeilla renkailla.
4. Mäkperssoni toimii mainiosti tiellä ja reippaassa mettä'patikko ajelussa, kuten myös hitaassa möyrinnässä. Mulla ei ole vielä ollut ongelmia sen kanssa, tosin kovin paljoa en ole talven aikana ajanut, keväällä/kesällä taas jatkuu ajamiset röykkypoluilla.
5: Ekasta pelistä sorvasin vakaajan ohuemmaksi mutta sen jälkeisistä en ole ohentanut. Ohennettu toimii maastossa paremmin mutta itse pidän reippaassa ajossa ja tiellä ohentamattomasta enemmän, peli kallistelee vähemmän ja nopeissa mutkissa ei ala niin herkästi "roikkua" takanurkalle.
6. Orkkisrenkailla lukko toimii kuin unelma, ainakin omiin tarpeisiin. Pitävämmällä/isommalla renkaalla voi lukon nappaamisen viive hieman kasvaa koska momentit on suurempia?
7. Vaihteiden tahmaamiseen tulikin jo linkki

Kylätason mönkijäkuski
-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2010 Can-Am
Ok, kiitos vastauksista.
Näillä sitten varmaan mennään, 500xt L7e tilattu.
Kiitos ahneiden ahtaajien, saapumisesta ei ole tarkkaa tietoa, jos kauppias ei saa ruotsin kautta sitä...
Näillä sitten varmaan mennään, 500xt L7e tilattu.
Kiitos ahneiden ahtaajien, saapumisesta ei ole tarkkaa tietoa, jos kauppias ei saa ruotsin kautta sitä...

-
- 3WD
- Viestit: 118
- Liittynyt: 19 Maalis 2007 20:26
- Mönkijä:: TL C-A Renegade 800R Xxc
- Paikkakunta: karkkila
Re: 2010 Can-Am
Pientä vikaa Rene xxc 2010 alle 200km ajettu sivukate suli pakoputken puolelta pakkasta oli yli -10c
tappokatkaisin meni rikki ja ei tullut virtoja koneelle meni koko kytkin takuuseen uusiksi ja katteet uudet myös
Pitää varmaan lämpöteipata tota pakoputkea ennen kuin kesä tulee kumma kun ei o vielä korjaillut tota vikaa kun eiks toi ollut ongelmana vanhemmilakin can-am:eillä
ja sammutella rene virta-avaimesta ...
että silleen
Mutta en vaihtais mihinkän muuhun mönkijäänään.
Toi vaan tuntuu mun käteen sopivalta laitteelta jos ei noita pikkuvikoja lasketa.
tappokatkaisin meni rikki ja ei tullut virtoja koneelle meni koko kytkin takuuseen uusiksi ja katteet uudet myös
Pitää varmaan lämpöteipata tota pakoputkea ennen kuin kesä tulee kumma kun ei o vielä korjaillut tota vikaa kun eiks toi ollut ongelmana vanhemmilakin can-am:eillä
ja sammutella rene virta-avaimesta ...

Mutta en vaihtais mihinkän muuhun mönkijäänään.
Toi vaan tuntuu mun käteen sopivalta laitteelta jos ei noita pikkuvikoja lasketa.
Viimeksi muokannut sle, 28 Maalis 2010 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2010 Can-Am


kokeilut testannut kaikkea neljä pyöräisiä,välillä ajanut kolmi pyöräistä
-
- 3WD
- Viestit: 93
- Liittynyt: 15 Helmi 2010 18:44
- Mönkijä:: Can-am Outlander 650 XT 2010
- Paikkakunta: uusikaupunki
Re: 2010 Can-Am
eikä enää tarvii ees paljoo opetella kun eturattaat tuntuu tykkäävän toisistaan senverran että haluu vievaa samaan aikaan välittömästi kun ongelmallisempaa paikkaa havaitaan. Testaskelin tuossa lumia auraillessa aura päin vallia että viive oli kyllä todella minimaalinen.
-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2010 Can-Am
No niin, nyt on ekat ajot vedetty uudella canasella.
Äänet aika miellyttävät, paljon tasaisempi kuin catin yksmukinen.
Mitään perän vollotusta ei kuulunut, eikä muitakaan hälyääniä.
Muutamia huomioita tuli tehtyä: tieuralla missä n. 40cm lunta ja reunoilla traktorin raiteet, eli ajettiin toiset pyörät urassa ja toiset ummessa. Hienosti meni, ei mitään vetelyä ohjauksessa, vaikka kaikki pyörät suti kevyesti tyhjää, nopeutta n. 20km/h
Umpimetsässä, n. 35cm sohjolunta, kantoja risuja yms. hienosti menee tasaisella sutimisella, ei mitään vetelyä eikä käsille lyöntejä ohjauksessa vaikka tarjoaa toista etusta kannon päälle.
Isolla hiekkatiellä 2päällä, aika levoton peli, mutkassa "nuljuaa" perää sivulle aika helposti, vaikka vauhtia ei ole kuin 30-50km/h, johtunee tietysti siitä että on kaksi ihmistä kyydissä, mutta ei hirveästi herätä luottamusta jos tuolla pitäisi ajella 70-80 nopeuksia.
Ohjaus on kyllä "yli"herkkä tiellä, vaikka on MIN asennossa tehostin.
Jousitus vaikuttaisi toimivan aika mukavasti yksin ajaessa, kahdestaan käy pehmeäksi, mutta eihän tämä mikään MAX malli olekaan.
Lukon kytkeytymistä on vaikea tarkkailla, kun on oikeastaan vain lumipenkkaa. Välilla tuntui ottavan herkemmin kiinni, sitten taas hitaammin, tämän näkee sitten kun pääsee kunnon maastoon, toivotaan ettei tule pettymystä...
halvatun kankea kääntymään verrattuna cattiin, voipi joutua ahtailla urilla vekslailemaan.
Rengaspaineet täytyy tarkistaa, nimittäin puoltaa oikealla aika raakasti. Toivottavasti vika on renkaissa eikä tehostajassa.
Välitykset vähän kummastuttaa?? Kokeilin pellolla missä oli vähän sohjoa ja 40cm vettä, 2vaihteella kun siinä ajoin, niin tuntui että voima loppuu ihan täysin, kokeilin käyttää kaasua pikaisesti pohjassa, mutta kerrassaan mitään ei tapahtunut, tuntui oikeastaan että olisi tehot hävinnyt kokonaan, se kyllä tuntui vähän oudolta...
Huoltomiehen mukaan tässä on sisäänajomoodi päällä mikä lähtee itsekseen pois kun tulee tunteja, pitäneekö paikkansa, vai eikö se oikeasti jaksa mennä kakkosella kuin tasaisella... ???
Muutenkin jos oli vähänkään enemmän lunta, niin paikaltaan lähtö oli nihkeää kakkosella, kuitenkin vauhtiin päästyään kulkee sitten kevyesti, mutta tuntuisi olevan vaikeuksia saada pyöriä pyörimään.
Laite on vakiokumeilla ja rajoitin poistettu. Mitähän sitten kun laitetaan 27" alle...
Mietin kyllä että tässä on ykkönen reilusti pidempi kuin catissa, ja tvini varmaan venyy pidemmälle, joten voisi olla ihan hyvä ajella ykkösellä tuollaiset paikat ja kierrättää vaan konetta enemmän kun saa sissänajon tehtyä.
En tosiaan sillä mitenkään revittänyt vielä, kahdesti käytin pikaisesti kaasua pohjassa, ja tiellä sellainen 40-50 vauhtia keskimäärin.
Älyttömän matala se kyllä on cattiin verrattuna, voipi olla aika jytkettä kun jossain kivikossa päästelee...
Ihan positiivinen mieli kuitenkin, tehostin on kiva, jousitus vaikuttaisi hyvältä, eiköhän se tästä...
Äänet aika miellyttävät, paljon tasaisempi kuin catin yksmukinen.
Mitään perän vollotusta ei kuulunut, eikä muitakaan hälyääniä.
Muutamia huomioita tuli tehtyä: tieuralla missä n. 40cm lunta ja reunoilla traktorin raiteet, eli ajettiin toiset pyörät urassa ja toiset ummessa. Hienosti meni, ei mitään vetelyä ohjauksessa, vaikka kaikki pyörät suti kevyesti tyhjää, nopeutta n. 20km/h
Umpimetsässä, n. 35cm sohjolunta, kantoja risuja yms. hienosti menee tasaisella sutimisella, ei mitään vetelyä eikä käsille lyöntejä ohjauksessa vaikka tarjoaa toista etusta kannon päälle.
Isolla hiekkatiellä 2päällä, aika levoton peli, mutkassa "nuljuaa" perää sivulle aika helposti, vaikka vauhtia ei ole kuin 30-50km/h, johtunee tietysti siitä että on kaksi ihmistä kyydissä, mutta ei hirveästi herätä luottamusta jos tuolla pitäisi ajella 70-80 nopeuksia.
Ohjaus on kyllä "yli"herkkä tiellä, vaikka on MIN asennossa tehostin.
Jousitus vaikuttaisi toimivan aika mukavasti yksin ajaessa, kahdestaan käy pehmeäksi, mutta eihän tämä mikään MAX malli olekaan.
Lukon kytkeytymistä on vaikea tarkkailla, kun on oikeastaan vain lumipenkkaa. Välilla tuntui ottavan herkemmin kiinni, sitten taas hitaammin, tämän näkee sitten kun pääsee kunnon maastoon, toivotaan ettei tule pettymystä...
halvatun kankea kääntymään verrattuna cattiin, voipi joutua ahtailla urilla vekslailemaan.
Rengaspaineet täytyy tarkistaa, nimittäin puoltaa oikealla aika raakasti. Toivottavasti vika on renkaissa eikä tehostajassa.
Välitykset vähän kummastuttaa?? Kokeilin pellolla missä oli vähän sohjoa ja 40cm vettä, 2vaihteella kun siinä ajoin, niin tuntui että voima loppuu ihan täysin, kokeilin käyttää kaasua pikaisesti pohjassa, mutta kerrassaan mitään ei tapahtunut, tuntui oikeastaan että olisi tehot hävinnyt kokonaan, se kyllä tuntui vähän oudolta...
Huoltomiehen mukaan tässä on sisäänajomoodi päällä mikä lähtee itsekseen pois kun tulee tunteja, pitäneekö paikkansa, vai eikö se oikeasti jaksa mennä kakkosella kuin tasaisella... ???

Muutenkin jos oli vähänkään enemmän lunta, niin paikaltaan lähtö oli nihkeää kakkosella, kuitenkin vauhtiin päästyään kulkee sitten kevyesti, mutta tuntuisi olevan vaikeuksia saada pyöriä pyörimään.
Laite on vakiokumeilla ja rajoitin poistettu. Mitähän sitten kun laitetaan 27" alle...
Mietin kyllä että tässä on ykkönen reilusti pidempi kuin catissa, ja tvini varmaan venyy pidemmälle, joten voisi olla ihan hyvä ajella ykkösellä tuollaiset paikat ja kierrättää vaan konetta enemmän kun saa sissänajon tehtyä.
En tosiaan sillä mitenkään revittänyt vielä, kahdesti käytin pikaisesti kaasua pohjassa, ja tiellä sellainen 40-50 vauhtia keskimäärin.
Älyttömän matala se kyllä on cattiin verrattuna, voipi olla aika jytkettä kun jossain kivikossa päästelee...
Ihan positiivinen mieli kuitenkin, tehostin on kiva, jousitus vaikuttaisi hyvältä, eiköhän se tästä...

Re: 2010 Can-Am
Niinpä. Kerro sitten mikäli löydät tähän ratkaisun, korjaan sitten tuon omankin. Ei jaksa seisottaa konetta paikallisella kanasepällä viikkosotalla.rmake kirjoitti: Rengaspaineet täytyy tarkistaa, nimittäin puoltaa oikealla aika raakasti.
Muuten havainnot osuvat hyvinkin yksiin omien kokemuksien kanssa. On liian matala jopa 27" pyörien kanssa, "Kakosella" alhaalta hengetön, toisin sanoen joutuu pitämään liparetta pohjassa tovin ennenkuin alkaa kumi sutimaan.
Kääntyminen on oikeasti kankeaa, nopea lukko ei helpota asiaa. Reilusti painoa ulkokurvin puolelle niin kääntyy reitillä tiukempaankin kurviin.
Itsella alkaa olla kohta 1700km mittarissa jo...
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2010 Can-Am
Hieman taas lisää kokemuksia.
En tiedä mitä oli myyjäliike tehnyt, mutta ei ainakaan tarkistanut aurauskulmia.
Kirjasen mukaan auraus/haritus 0mm, tässä oli aurausta 3cm!! No, ei tuo oikealle puoltaminen kokonaan hävinnyt vaikka renkaat laitoin suoraan, vähän parani kylläkin. Pitää varmaan laittaa taakse toiselle puolen píkkasen enemmän painetta.
Tehostin on kyllä mainio, oon nyt rytyyttänyt tuossa lähimetsässä, ja oikein yrittänyt saada tälliä ja iskuja käsille, mutta ei niin ei!! Välillä oikein naurattaa kun ajaa kannon/kivien yli, kaatuneen puun yli, ja mitään ei tunnu ohjauksessa.
Toisaalta paikallaan sitten kun yrittää vekslata, niin välttämättä ei tehosta yhtään, toki sillä varmaan säästetään raidetankoja, mutta tuntuisi että teho loppuu aika yllättävän helposti. Paha sanoa kun ei ole kokemusta jammun tai pollen tehostajasta.
Alusta pelaa vauhdikkaammassa metsäajossa hienosti, mutta silti on erikoista että mutkissa mennään heti kolmella pyörällä ja maastossa takapää ei jousta ristiin yhtään!!!
Visko toimii hyvin kun antaa mennä kokoajan eteenpäin. Sitten kun koittaa herkutella ihan hiipimällä, niin välillä tuntuu että on jopa yllättävän pitkä viive kytkeytymisessä, mutta tietenkin jos pyörä juuri ja juuri pyörii, niin onhan siinä jonkinlainen viive. Mietityttää vaan mitä se on 27"gummeilla.
Tällöin myös havaittavissa että hihnakin on kovilla hajusta päätellen, vaikkei edes oltu pahassa paikassa. Ilmeisesti hiipimällä eteneminen ei ole canan juttu, selvästi huomaa voimalinjan pehmeys tuollaisessa tilanteessa.
Edelleen mietin mitä tapahtuu kun laittaa isompaa alle... Olisiko siinä mitään ensiapua että laittaa kytkimen jousen alle jonkinlaisen rikan, kuten ilmeisesti noissa varikiteissä tulee? Sillä kai saisi kytkentäkierroksia vähän ylemmäksi, mutta auttaako se tähän asiaan?
Mataluus kyllä häiritsee, mutta kyllä tässä silti ollaan ihan positiivisella mielellä vielä liikenteessä...
En tiedä mitä oli myyjäliike tehnyt, mutta ei ainakaan tarkistanut aurauskulmia.
Kirjasen mukaan auraus/haritus 0mm, tässä oli aurausta 3cm!! No, ei tuo oikealle puoltaminen kokonaan hävinnyt vaikka renkaat laitoin suoraan, vähän parani kylläkin. Pitää varmaan laittaa taakse toiselle puolen píkkasen enemmän painetta.
Tehostin on kyllä mainio, oon nyt rytyyttänyt tuossa lähimetsässä, ja oikein yrittänyt saada tälliä ja iskuja käsille, mutta ei niin ei!! Välillä oikein naurattaa kun ajaa kannon/kivien yli, kaatuneen puun yli, ja mitään ei tunnu ohjauksessa.

Toisaalta paikallaan sitten kun yrittää vekslata, niin välttämättä ei tehosta yhtään, toki sillä varmaan säästetään raidetankoja, mutta tuntuisi että teho loppuu aika yllättävän helposti. Paha sanoa kun ei ole kokemusta jammun tai pollen tehostajasta.
Alusta pelaa vauhdikkaammassa metsäajossa hienosti, mutta silti on erikoista että mutkissa mennään heti kolmella pyörällä ja maastossa takapää ei jousta ristiin yhtään!!!
Visko toimii hyvin kun antaa mennä kokoajan eteenpäin. Sitten kun koittaa herkutella ihan hiipimällä, niin välillä tuntuu että on jopa yllättävän pitkä viive kytkeytymisessä, mutta tietenkin jos pyörä juuri ja juuri pyörii, niin onhan siinä jonkinlainen viive. Mietityttää vaan mitä se on 27"gummeilla.
Tällöin myös havaittavissa että hihnakin on kovilla hajusta päätellen, vaikkei edes oltu pahassa paikassa. Ilmeisesti hiipimällä eteneminen ei ole canan juttu, selvästi huomaa voimalinjan pehmeys tuollaisessa tilanteessa.
Edelleen mietin mitä tapahtuu kun laittaa isompaa alle... Olisiko siinä mitään ensiapua että laittaa kytkimen jousen alle jonkinlaisen rikan, kuten ilmeisesti noissa varikiteissä tulee? Sillä kai saisi kytkentäkierroksia vähän ylemmäksi, mutta auttaako se tähän asiaan?
Mataluus kyllä häiritsee, mutta kyllä tässä silti ollaan ihan positiivisella mielellä vielä liikenteessä...
Re: 2010 Can-Am
Hyvin pitkälti näyttää ominaisuudet ja huomiot samoja mitä täällä on tehty
Tuo tehostin, ei siitä puhti lopu paikallaan kääntäessä vaan tehostin pimenee tarkoituksella kun tankoa käännetään pysähdyksissä. Tällä vältetään paikkojen rikkoontumista jos tehostimella väännettäisiin väkisin pyörät toiseen suuntaan esim kivikossa tai mujussa.
Varin toiminta hitaassa ajossa on täälläkin se mikä häiritsee, pitää kokeilla vähän eri palikoita ja katsoa mihin suuntaan menee.
Siitä puoltamisesta pitäisi päästä eroon kun laitteen käyttää huollossa nollaamassa ohjauksen keskikohdan. Myös rengaspaineet vaikuttaa renkaan ympärysmittaan ja puoltamiseen, niin takana kuin edessä. Jos ajelet myös pikitiellä niin laita haritusta 1-2cm niin peli on hieman rauhallisempi ajaa eikä eturenkaat kulu niin paljoa.

Tuo tehostin, ei siitä puhti lopu paikallaan kääntäessä vaan tehostin pimenee tarkoituksella kun tankoa käännetään pysähdyksissä. Tällä vältetään paikkojen rikkoontumista jos tehostimella väännettäisiin väkisin pyörät toiseen suuntaan esim kivikossa tai mujussa.
Varin toiminta hitaassa ajossa on täälläkin se mikä häiritsee, pitää kokeilla vähän eri palikoita ja katsoa mihin suuntaan menee.
Siitä puoltamisesta pitäisi päästä eroon kun laitteen käyttää huollossa nollaamassa ohjauksen keskikohdan. Myös rengaspaineet vaikuttaa renkaan ympärysmittaan ja puoltamiseen, niin takana kuin edessä. Jos ajelet myös pikitiellä niin laita haritusta 1-2cm niin peli on hieman rauhallisempi ajaa eikä eturenkaat kulu niin paljoa.
Kylätason mönkijäkuski
Re: 2010 Can-Am
Viskon viive oli syssyllä lämpimemmillä keleillä lyhyempi. Ts. kiipeily onnistui aivan pollemaiseen tapaan hissukseen hivuttamalla.
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
Re: 2010 Can-Am
Samalla kun vaihdoin lakrut kytkimeen niin kokeilin siinä 800 painoja, niillä sai kytkimen nappaamaan terävämmin ja kierrokset putosi selkeästi, 80kmh vauhdissa 1000rpm vähemän kuin vakiolla. Samalla muuttui varin toiminta oleellisesti, kaasua kun painoi niin peli lähtee kuin purkka tukasta, ei riitä 500 koneen vääntö liikuttamaan vehjestä tiukemmin tarraavalla varilla. Muuten oli leppoisa ajella kun pikitiellä edettiin selkeästi pienemmillä kierroksilla.
Vakiohelyt kiinni ja laitoin kytkimeen 800 jousen, maastoon en päässyt ja kovin kummoista lenkkiä en ajanut mutta jousen vaihdolla saa nostettua lähtokierroksia 2100 tuntumaan ja varin toiminnan pehmeämmäksi joten voisi toimia isommilla renkailla niiltä osin. Perstuntumalla jäi sellainen kuva että tolla jousella saisi varin painot olla hieman raskaammat, ei kuitenkaan 6kpl (490) v.s 4kpl (550) painoja vaan joltain siltä väliltä. Pitää vähän katsoa mitä painoja löytyy jos vaikka innostuu vielä kokeilemaan
Puoltamisesta, pikitielle kun menin niin peli puolsi oikealle. Rengaspaineiden tarkastus ja oikeassa takarenkaassa oli 0.1bar vähemmän ilmaa, pienestä se on kiinni ja paineiden tasauksella alkoi peli loikottelemaan suoraan.
Viscon viive on suoraan verrannollinen etuperän lämpötilasta, viileällä kelillä nappaa hitaammin. Sitten kun laitetaan isot/pitävät renkaat niin viive korostuu entisestään.
Vakiohelyt kiinni ja laitoin kytkimeen 800 jousen, maastoon en päässyt ja kovin kummoista lenkkiä en ajanut mutta jousen vaihdolla saa nostettua lähtokierroksia 2100 tuntumaan ja varin toiminnan pehmeämmäksi joten voisi toimia isommilla renkailla niiltä osin. Perstuntumalla jäi sellainen kuva että tolla jousella saisi varin painot olla hieman raskaammat, ei kuitenkaan 6kpl (490) v.s 4kpl (550) painoja vaan joltain siltä väliltä. Pitää vähän katsoa mitä painoja löytyy jos vaikka innostuu vielä kokeilemaan

Puoltamisesta, pikitielle kun menin niin peli puolsi oikealle. Rengaspaineiden tarkastus ja oikeassa takarenkaassa oli 0.1bar vähemmän ilmaa, pienestä se on kiinni ja paineiden tasauksella alkoi peli loikottelemaan suoraan.
Viscon viive on suoraan verrannollinen etuperän lämpötilasta, viileällä kelillä nappaa hitaammin. Sitten kun laitetaan isot/pitävät renkaat niin viive korostuu entisestään.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
- Viestit: 419
- Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: scadam
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: 2010 Can-Am
Siihen mun 500:seen sopi kyllä 800:sen kytkimen jousi todella hyvin, liikkeellelähdöstä tuli tosi mukava siellä 2100 korvilla. Sillä Daltonin sarjan jousella se nousi maastoajoon minusta jo liian korkealle.. 

Hannu
No Limit motor club
No Limit motor club