Grey kirjoitti:Alkas vissiin olla ketjun ja rattaiden vaihto ajankohtainen. Millanen ketju tuohon kannattaisi laittaa? Ei viitsisi satoja €uroja sijoittaa, mutta ei ihan huonoakaan, kun saa sitten hetikohta vaihtaa taas. Välitykset ajattelin pitää samana kuin nyt: 14-42. Olihan se 42 vakio TL-pelissä? 15 oli alun perin edessä mutta tuo 14 toimii mielestäni paremmin.
tieliikennemallissa on välitykset 15-34. korjatkaa jos olen väärässä, itsellä on maastomalli ja siinä on takana 42 ja edessä 14...
Moi!
Nyt on canami kuume noussu ja buranalla ei tipu ni ratkaisuksi alkaa muotoutuun tommonen ds 450 x -08 optiona..
Eli jos/kun laitan sen kilpiin ni pitäs maksaa noin 1500-2000e et saan siihen kilvet??
Onko nuo optio-mallit rajotettuja vai rajottamattomia uutena?
Mitä tollanen kulkee vakiona(15kw) ? Entä "täystehosena"? Onko tuos optiomallis minkäverran tehoja uutena?
Ja onko nuissa muita rajottimia ku tuo ruiskun ohjelma, putki, ilmansaanti?
Jossain ilmoituksessa oli et kulkis jopa 180km/h?? Mitähän se vaatisi lisää vakioon vai vaatiiko mitään?
Tarkotus olisi tollanen laittaa ja sillä pitäs pysyä vielä moottoripyöräporukan mukana.. Ja ku kuitenki on kokemusta enemmän nuista tl-mönkijöistä kuin motskareista ni mönkijä polttelis enemmän.. Tosin tämä "optio-malli" systeemi on vähän viel "auki"..
ssakke_08 kirjoitti:Jossain ilmoituksessa oli et kulkis jopa 180km/h?? Mitähän se vaatisi lisää vakioon vai vaatiiko mitään?
Tarkotus olisi tollanen laittaa ja sillä pitäs pysyä vielä moottoripyöräporukan mukana..
Ei mopolla mahottomia... 180km/h vaatii kyllä jo aika älytöntä virittämistä, eikä varmasti ole kovin turvallisen tuntuinen ajettava jos sen jollain ihmeellä saa piiskattua tuollaiseen kyytiin. Mönkijät on mönkijöitä ja moottoripyörät moottoripyöriä, ei mököllä ole mitään mahdollisuuksia pysyä kadulla moottoripyörän perässä (tai no perässä kyllä, ja kaukana) jos pyöräkuskit kääntää kunnolla tuppea. Toki nopeusrajoitusten mukaiseen kyytiin ehtii monellakin laitteella.
Vai oliko puhe jostain kurapyöristä ja montulla rässimisestä? Sitten tilanne on vähän erilainen.
Pitäs varmaan ajatella jotain aerodynamiikka systeemejä ettei kuski lennä lepikköön .Jossain mönkkärilehdes oli tl Ds koeajossa ja siin oli puhetta tosta.
ssakke_08 kirjoitti:Juu mietinkin et aika vakaa pitää olla ajettavuudeltaa et tommosia kulkee.. Mut esim tämä ilmoitus ni taitaa olla vain myyntipuhetta: http://www.nettimoto.com/84394
Mitähän nuo suurinpiirtein saa kulkeen kohtuudella..?
Tarkotus olisi ihan katupyörien mukana pysyä.. (ajavat kylläkin maks.140kmh-150kmh)
Onko nuihin nopeuksiin mitään asiaa vai aletaanko miettiin seuraavaa peliä.. Välityksillä sen tietenki sais mut pitäs se kiihtyäkki..
2009 kesällä ajettiin penkissä Ds 450 Kilpivehje 13" eturattaalla (lyhennetty välitys) 175km/h.. sitä en tiedä kuinka lähellä todellisuutta on mutta ei sillä ainakaan vakio korkuisena kukaan tiellä aja tuota vauhtia Sen verran alkaa häljyltä tuntua toista saan vauhdissa vakioiskareilla. Alustan ku puottaa kenttää niin ajo-ominaisuudet paranee huomattavasti.
Eilen vetelin renellä 125km/h ja se tuntui jo aika huimalta...joutui kaksinkäsin pitää stongasta kiinni.En kyllä kovempaa haluaisi kulkea ainakaan mönkijärenkailla.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
ssakke_08 kirjoitti: kesällä ajettiin penkissä Ds 450 Kilpivehje 13" eturattaalla (lyhennetty välitys) 175km/h.. sitä en tiedä kuinka lähellä todellisuutta on mutta ei sillä ainakaan vakio korkuisena kukaan tiellä aja tuota vauhtia Sen verran alkaa häljyltä tuntua toista saan vauhdissa vakioiskareilla. Alustan ku puottaa kenttää niin ajo-ominaisuudet paranee huomattavasti.
kilpivehkeeseen vaihdettiin kans 13 eturatas ja gps:n mukaan 122km/h, rajotin paukkas vitosella... uskosin että penkissä ei oo ihan todellista nopeutta saatu nyt...
Juu tuo 175 ei varmasti toteudu kuorma päällä muutenkaan.. Mutta kovin vähälle tuntuu tuo 122km/h ?? Oliko kenties jääkeli? Ei pitäs kyllä vielä hakata tuossa vaiheessa millään vitosella rajoittajaan.. ??
kes022 kirjoitti:Juu tuo 175 ei varmasti toteudu kuorma päällä muutenkaan.. Mutta kovin vähälle tuntuu tuo 122km/h ?? Oliko kenties jääkeli? Ei pitäs kyllä vielä hakata tuossa vaiheessa millään vitosella rajoittajaan.. ??
gps kiinni ja mitattu, totta on... vakio eturissa on 15 ja sillä meni joku 145 oman mittarin mukaan, 13 vaihdettiin ja mönkijän oma mittari menee sekasi siksi siis gepsillä tarkistettiin 122 ja rajotin paukkaa, kuivalla tiellä, ei talvi kelillä
Ajelinpa tänään kelkan jälkiä(huom. ei ura eikä reitti)ja kippasin ds:n huolella.Jäljistä päätellen kolmella voltilla katolleen.kuski lensi vaakakierteellä komeasti taimikkoon,onneksi kunnon rossisuojat päällä eli ei muita kuin henkisiä vahinkoja :oops:No siitäpä sitten kääntämään kömpijää pyörilleen ja kattoon vahingot.Hämmästys suuri ku muuta ei menny rikki ku takaanta pieni heijastin halkes.Taitaa olla canan muovit melko kestävää kamaa
SETMA kirjoitti:Ajelinpa tänään kelkan jälkiä(huom. ei ura eikä reitti)ja kippasin ds:n huolella.Jäljistä päätellen kolmella voltilla katolleen.kuski lensi vaakakierteellä komeasti taimikkoon,onneksi kunnon rossisuojat päällä eli ei muita kuin henkisiä vahinkoja :oops:No siitäpä sitten kääntämään kömpijää pyörilleen ja kattoon vahingot.Hämmästys suuri ku muuta ei menny rikki ku takaanta pieni heijastin halkes.Taitaa olla canan muovit melko kestävää kamaa
joskus sitä tuuriakin mukana, hyvä ettei käyny pahemmin... kaveri on kipannu pari kertaa katolleen ja on tankoa mutkalla ja käsisuojia kökkönä
ssakke_08 kirjoitti:Moi!
Nyt on canami kuume noussu ja buranalla ei tipu ni ratkaisuksi alkaa muotoutuun tommonen ds 450 x -08 optiona..
Eli jos/kun laitan sen kilpiin ni pitäs maksaa noin 1500-2000e et saan siihen kilvet??
Onko nuo optio-mallit rajotettuja vai rajottamattomia uutena?
Mitä tollanen kulkee vakiona(15kw) ? Entä "täystehosena"? Onko tuos optiomallis minkäverran tehoja uutena?
Ja onko nuissa muita rajottimia ku tuo ruiskun ohjelma, putki, ilmansaanti?
Jossain ilmoituksessa oli et kulkis jopa 180km/h?? Mitähän se vaatisi lisää vakioon vai vaatiiko mitään?
Tarkotus olisi tollanen laittaa ja sillä pitäs pysyä vielä moottoripyöräporukan mukana.. Ja ku kuitenki on kokemusta enemmän nuista tl-mönkijöistä kuin motskareista ni mönkijä polttelis enemmän.. Tosin tämä "optio-malli" systeemi on vähän viel "auki"..
onko kaasarissa jokin toppari kaasulle? kun ei liiku kahva ku noin 2 senttiä ja ylhäältä on ruuvi kokonaan auki.
Vaikka olis kuinka ison talon isäntä jos ei ole rahhoo niin ei ole rahhoo
On. Vasemmalla puolen moottoria on sellanen 5cm musta muovikansi jonka alla on haittalevy. Aika ylhäällä on muttei tarvitse katteita käyttää veke. Reikäpäätorxilla kiinni se haittalevy, kansi muistaakseni parilla normitorxilla.
E: Ja jos ei ole reikäpäätorxia niin esim Biltema on oikea osoite. Tuppaa olemaan harvassa nuo erikoistyökalut...
Grey kirjoitti:On. Vasemmalla puolen moottoria on sellanen 5cm musta muovikansi jonka alla on haittalevy. Aika ylhäällä on muttei tarvitse katteita käyttää veke. Reikäpäätorxilla kiinni se haittalevy, kansi muistaakseni parilla normitorxilla.
E: Ja jos ei ole reikäpäätorxia niin esim Biltema on oikea osoite. Tuppaa olemaan harvassa nuo erikoistyökalut...
Jeps niin arvelinkin kiitos katteet onkin sopivasti pois pinkki johdon takia
Vaikka olis kuinka ison talon isäntä jos ei ole rahhoo niin ei ole rahhoo