2010 Can-Am

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
MikaR

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Tahtoohan se hieman hymyilyttää, kun saa uudella Can-Amilla ajella, vai mitä ;)

Onnittelut valintasi johdosta ja tervetuloa joukkoon mukaan =D>

Mika
Avatar
Pete-79
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Maalis 2010 10:11
Mönkijä:: CanAm 500 XT
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Pete-79 »

Kävin tänään kyselemässä sitä 800 variaattorin jousta niin on loppu maahantuojaltakin kuulemma,
myyjä sano että menee toukokuun toiselle viikolle ennenkun saa käydä noutamassa sen.
Niitä on ilmeisesti ostanu/kyselly joku muukin kun minä :D
rmake
4WD
Viestit: 206
Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
Mönkijä:: Polaris 1000xp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja rmake »

Petri.Uutela kirjoitti:Kävin tänään kyselemässä sitä 800 variaattorin jousta niin on loppu maahantuojaltakin kuulemma,
myyjä sano että menee toukokuun toiselle viikolle ennenkun saa käydä noutamassa sen.
Niitä on ilmeisesti ostanu/kyselly joku muukin kun minä :D
Just, ja uuden erän kpl hinta jouselle onkin sitten 50€... :D , no ei sentään.
Salemanteri
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Huhti 2010 11:38
Mönkijä:: Can-Am 500 XT
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Hankin joulukuussa -2010 mallin, 500 xt:n ja telat siihen myös, talvi meni mallikkaasti, lumitöiden kanssa keväällä alko etuvinssin kans ongelmia, jonkun aikaa touhuttua kun vinssikin lämpeni niin ei laskenut enää alas piti auraa nostaan käsin ja vapauttaa lukitus laskea aura alas lukitus päälle ja sit taas pelasin jonkin aikaa, olisiko kosteudella sähköissä tekemistä asian kanssa, kun mielestäni kerran katkaisija antoi väärin päin käskyä eli nosti kun piti laskea. Huoltoon en kerenny viedä kun selkä alko vituileen ja odottelen leikkausta nyt peti ukkona.
Onko jollain tullu vastaan vinssin kans samaa probleemia?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Salemanteri kirjoitti: kun mielestäni kerran katkaisija antoi väärin päin käskyä eli nosti kun piti laskea.
Tuo viittaa siihen että vinssin vaijeri on sykkyrällä kelalla eikä pääse liikkumaan vapaasti, vaijeri jää jumiin kelalle ja kun pitäisi saada vaijeri ulos niin se meneekin sisälle. Eli, vaijerin kuuluu kelautua kelaan alakautta, nyt kun vaijeri on sykkyrällä ja jumissa niin se lähtee kelaantumaan yläkautta. Juu nou? :wink:

Joskus havainnut sellaisen ongelman aikaisemmassa XT:ssä että vinssi ei aina lähde kelaamaan narua sisälle auraushommissa. Diagnoosia tein ja päädyin siihen että vinssin rele ylikuumenee tai on viallinen eikä kestä lämpöä, hetken odottelu tai nakkaa kourallisen lunta releen päälle niin taas pelittää jonkin aikaa.
Kylätason mönkijäkuski
Salemanteri
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Huhti 2010 11:38
Mönkijä:: Can-Am 500 XT
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Koheltaja kirjoitti:
Joskus havainnut sellaisen ongelman aikaisemmassa XT:ssä että vinssi ei aina lähde kelaamaan narua sisälle auraushommissa. Diagnoosia tein ja päädyin siihen että vinssin rele ylikuumenee tai on viallinen eikä kestä lämpöä, hetken odottelu tai nakkaa kourallisen lunta releen päälle niin taas pelittää jonkin aikaa.

Varmaan tota lämpövikaa mulla sitten ollut, kädellä koitellen vinssikin oli jo lämmin eli oli tullut jo jonkin aikaa lumitöitä puuhattua, ja sitä vikaa ei kylmänä ilmenny.
Välillä katkaisijaa kääntäessä kuului naksahdus mut ei laskenut auraa, ja lopuksi ei naksunutkaan oli vaan mykkänä toi laskupuoli. Ylöspäin nosti siitä huolimatta.
Kiitti vinkistä, ku huoltoon seuraavax niin tsekatkoon ton lämpöreleen.
GreatS
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 29 Kesä 2007 13:09
Mönkijä:: Xcc 2011
Paikkakunta: Nastola

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja GreatS »

NYt kuulostais vähän niinkuin jompikumpi perä huutais varsinkin kun vähän lämpiää? on kai tuo marmattanu ennenkin mutta ny aloin kiinnittää asiaan huomiota kun on tullut pikitiellä ajeltua. Onkos kokemuksia? vähän niinkuin jumalaton rengasmelu mutta kuuluu ajopinnasta riippumatta yhtä kovaa. Tarvinnee nostaa kone pukeille kaikki renksut ilmassa niin kuulee mikä siä mökää.

Onkos muilla -10 malli alkanut vielä vouvaamaan?
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

GreatS kirjoitti:Onkos muilla -10 malli alkanut vielä vouvaamaan?
Kyllä tuo rene aika äkkiä alkoi mekkaloida. Sopivassa nopeudessa jopa ärsyttävän kovaa, äänen luulisin tulevan takaperästä joka lämpeneekin selvästi etuperää enemmän. Ei kuitenkaan voi sanoa että kuumenee, joten tuskin siellä varsinaista vikaa on.
lamer
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 18 Huhti 2007 12:36
Mönkijä:: can am
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja lamer »

Artic Catissa piti käydä vaihtaan öljyt eteen ja taakse, kun kyseessä oli tieliikennepeli.
Ilmeisesti mettämalleissa ei ole öljyt samaa luokkaa kuin tieliikenne nopeuksilla, ne vaahtoutu ja siksi piti vaihtaa öljyt periin.
jamppu
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Marras 2008 20:38
Mönkijä:: can-am xt-p 800r
Paikkakunta: pöytyä

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja jamppu »

moron
mulla kans takana ensimmäiset 20 km, 800 xtp.llä kyllä on hieno peli jammun jälkeen :D hieman tossakin joku takäpääs vollottais, on vissiin ominaisuus?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Juu, takaperän vollotus on tyypillinen meteli noilla vehkeillä, lisää juttua löytyy sivutolkulla jos hieman selaa Can-Am osiota alaspäin.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Käytiin toho nykysee pelii hakee vähä osii kaupasta, nii kysästii samalla tästä Can-Am traktorista. Myyjä sano, että tosiaan olis pitäny tulla jo keväällä, ja että laite ois ollu jo valmiskin. Mutta siinä oli ollu semmonen vipu, mistä nopeudenrajoittimen voi kytkeä päälle ja pois. Ja Eu ei kuulemma ollut hyväksynyt tätä rajoittimen kytkentä vipua. Ja nyt kuulemma mennyt sitten uusiksi melko monta asiaa kyseisessä koneessa, mutta syksyllä pitäs kuulemma nytten sitten tulla :roll: . Näiköhä lie asia, tietääks joku tästä jotai :?: :?:
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
lamer
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 18 Huhti 2007 12:36
Mönkijä:: can am
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja lamer »

Eikö polariksen traktori malleissa ole tälläinen kytkin?
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Polariksessa ei ole kytkintä, vaan nopeus on rajoitettu ruuvilla kaasun takana, paitsi 500 efissä se on rajoitettu monista eripaikoista elektronisesti. Mutta Yamahassa oli ilmeisesti ainakin jossakin vaiheessa nopeuden rajoittimen kytkentä painike penkin alla, en tiiä onko sitte enää :roll:
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
z0nss0n
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 24 Helmi 2009 10:38
Mönkijä:: AC 650h1 t3
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja z0nss0n »

Kaverilla tän vuotinen yammun traktori ja siin on se kytkin.
Vastaa Viestiin