Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuo nopeusmittarin anturi löytyy vaihdelaatikon kyljestä, muovisen täyttöropun vierestä, saattaapi hyvinkin olla törkyinen. Voi olla parei antaa huoltomiesten hoitaa homma kotia. Ongelman alkuperä voi haettaa käsikopelolla.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oireet passaa 100%:sti anturin rikkoutumiseen. Mulla oli yhessä aikasemmista Canoista just samat oireet, ja korjaantu anturin vaiholla. Vika ei ilmene pienillä nopeuksilla vaan vasta maantie vauheissa. Ja kone pätkii ilmeisesti sen takia, ku mittari/boksi saa väärää informaatiota. Mulla oli -09 ja digimittaristo mutta samat temput.humsteri kirjoitti:Tämä vika ilmenee vasta suuremmissa kierroksissa/nopeuksissa eli pikkukaasulla kulkee ok mutta mittari tietty makaa pohjassa kunnes rupeaa heittelehtimään laidasta laitaan kaasu pohjassa.
Irrotin tuon nopeusmittarianturin ja en kyllä osaa sanoa onko se rikki vai ei, vaikka se olisi niin voiko se tosiaan vaikuttaa kulkuunkin eikä vain pelkästään mittariston toimintaan?
Voiko mittaristo olla kaput?
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tilaan tuon anturin huomena ja toivottavasti tuleepi jopa vielä tälle viikolle kun näyttää nuo kelitki vielä enemmän kuin hyviltä ajeluun..
Toivottavasti tuossa anturissa se vika nyt sitten olis ettei tarvi ruveta osa osalta vaihteleen ja arvuuttelemaan.
Kiitokset vinkeistä etukäteen! Palaan asiaan jahka saan lisätietoa.
Toivottavasti tuossa anturissa se vika nyt sitten olis ettei tarvi ruveta osa osalta vaihteleen ja arvuuttelemaan.
Kiitokset vinkeistä etukäteen! Palaan asiaan jahka saan lisätietoa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla mittaristo näyttää pelkkää nollaa kmh kohdalla, oliskohan kans toi anturi vika? Pystyykö sitä mittaamaan mitenkään?
Oliko anturi kallis?
Kulkuhaluihin ei ole vaikutusta.
Nii ja kyseessä on -07 800 Rekku
Oliko anturi kallis?
Kulkuhaluihin ei ole vaikutusta.
Nii ja kyseessä on -07 800 Rekku
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Alle 100€ anturilla hintaa meinas varaosamyyjä. Loppuviikosta lupas osan olevan perillä, pidetään peukkuja.. 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mistähän johtuu vikakoodi: Näppäinvika ??? Konettahan ei saanut päälle jos tuo koodi ilmaantui sillä pian ilmoiti jo moottorivikaakin.
Eli talvella kun oli vähän reilummin (>-15) herjasi vikakoodia aina, kun laittoi kylmiltään virrat päälle. Välillä ei auttanut muu, kuin ottaa virtapiuhat akusta ja sitten taas toimi. Huollossa eivät tehneet asialle mitään, sillä ilmat olivat jo vähän lämpimämmät ja vika oli poistunut.
No nyt vika ilmaantui jälleen. Tosin vain hetkeksi aikaa, sain juuri luettua näppäinvikakoodin kun ongelma hävisi. Toisella kerralla vain moottorin varoitusvalo vilkkui hetken. Nyt täytyisi saada peli kunnolla kuntoon, sillä parin viikon kuluttua canasen täytyy luotettavasti toimia erämaassa...
Ei viitsisi työntää mönkkää reilua 25km erämaasta, jossa ei ole edes kenttää
Eli talvella kun oli vähän reilummin (>-15) herjasi vikakoodia aina, kun laittoi kylmiltään virrat päälle. Välillä ei auttanut muu, kuin ottaa virtapiuhat akusta ja sitten taas toimi. Huollossa eivät tehneet asialle mitään, sillä ilmat olivat jo vähän lämpimämmät ja vika oli poistunut.
No nyt vika ilmaantui jälleen. Tosin vain hetkeksi aikaa, sain juuri luettua näppäinvikakoodin kun ongelma hävisi. Toisella kerralla vain moottorin varoitusvalo vilkkui hetken. Nyt täytyisi saada peli kunnolla kuntoon, sillä parin viikon kuluttua canasen täytyy luotettavasti toimia erämaassa...
Ei viitsisi työntää mönkkää reilua 25km erämaasta, jossa ei ole edes kenttää

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Se taitaa olla käännöskukkanen, englanniksi sama herja olisi Invalid key eli valittaa avaimesta. Ajonesto (DESS) siis luulee että konetta yritetään käynnistellä väärällä avaimella. Joko avaimen sirussa tai sitten virtalukon lukijassa jotain häikkää?Jonttu kirjoitti:Mistähän johtuu vikakoodi: Näppäinvika ???
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olisi kyllä järkeenkäypää. Epäilyttää vaan että vaihtavatko takuuseen jos vika ei huollossa ilmene. Vai eikös ne voi lukea vikakoodin ajotietokoneesta? Joten kaipa se heidän täyty vaihtaa... Tuntuu että on semmoinen vika, jonka kanssa pystyy elämään, mutta kun takuuaika menee umpeen ihan varmasti hajoaa lopullisestiMika_M kirjoitti:e taitaa olla käännöskukkanen, englanniksi sama herja olisi Invalid key eli valittaa avaimesta. Ajonesto (DESS) siis luulee että konetta yritetään käynnistellä väärällä avaimella. Joko avaimen sirussa tai sitten virtalukon lukijassa jotain häikkää?

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän vikana 400 outlander ilmoittaa ylilämpöä välittömästi kun käynistää ja toisinaan moottorin varoitusvaloa ,vaikka koneessa on öljyä ylärajaan saakka. Viat ? tulivat kuin kone oli ajamatta näillä helteillä???
-Vellu-
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jarruvalo kytkimen korjaus, säästä 20 euroa. Ota kytkin irti ja laita tulppa tilalle, crc: tä sisäään ja vähän paineilmalla pumppausta, ja paikalle. toimii kuin uusi, ainankin mulla kahdessa koneessa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikä mahtaa olla polttoainesuodattimen tarina uudemmissa canoissa? 2008 malliin asti on polttoainelinjassa suodatin, helpohkosti vaihdettavissa. 2009 -> on kuitenkin vaihtunut koko polttoainepumppu, jossa on kiinteänä varusteena jonkinlainen esisuodatin. Muita suodattimia ei ole ja polttoainepumpussa olevallekaan ei ole omaa varaosanumeroa.
Pitääkö 3000km/100h huollossa muka vaihtaa koko pahuksen pumppu suodattimineen uuteen?
Vai onko huoltotaulukko päivittämättä ja oikeasti suotimen vaihto olisi pitänyt tiputtaa pois? Vai vaihtoehto C?
Pitääkö 3000km/100h huollossa muka vaihtaa koko pahuksen pumppu suodattimineen uuteen?

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voisin laittaa kympin likoon vaihtoehto C:n puolesta.
Voisi olla puhdistettava tuo ns. esisuodatin?

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 15 Heinä 2010 23:03
- Mönkijä:: Polaris sportman 500 tarctor
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kertokaa viisaammat että missä vika? Nopeuden, kierrokset ja polttoaineen näyttää oikein mutta koneen käyttötunnit ja trippimittari menee nollille. Aina lähtee uudelleen laskemaan ja kun pääsee vähän eteenpäin niin nollautuu uudelleen. Ja mittariston yläpuolella oleva "valikko" nappi ei toimi ollenkaan.
Laite on outlander 400 -10 tieliikennemalli. Ajettu n.7.5h kunnes nollautu.
Laite on outlander 400 -10 tieliikennemalli. Ajettu n.7.5h kunnes nollautu.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei muuta kun peli huollon ihmeteltäväksi, vika voi hyvinkin olla mittarin napissa, mittarissa tai sitten ei kummassakaan. Takuun alainen peli on parempi viedä huoltoon kuin alka itse ropaamaan, varsinkin kun on kyse sähköviasta.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eihän tuo ole vika vaan ominaisuus. Säilyttää hyvin arvonsa.roinari kirjoitti:Kertokaa viisaammat että missä vika? Nopeuden, kierrokset ja polttoaineen näyttää oikein mutta koneen käyttötunnit ja trippimittari menee nollille. Aina lähtee uudelleen laskemaan ja kun pääsee vähän eteenpäin niin nollautuu uudelleen. Ja mittariston yläpuolella oleva "valikko" nappi ei toimi ollenkaan.
Laite on outlander 400 -10 tieliikennemalli. Ajettu n.7.5h kunnes nollautu.
