Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Tuo nopeusmittarin anturi löytyy vaihdelaatikon kyljestä, muovisen täyttöropun vierestä, saattaapi hyvinkin olla törkyinen. Voi olla parei antaa huoltomiesten hoitaa homma kotia. Ongelman alkuperä voi haettaa käsikopelolla.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
tryyk1
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
Mönkijä:: Canamilla mennään
Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tryyk1 »

humsteri kirjoitti:Tämä vika ilmenee vasta suuremmissa kierroksissa/nopeuksissa eli pikkukaasulla kulkee ok mutta mittari tietty makaa pohjassa kunnes rupeaa heittelehtimään laidasta laitaan kaasu pohjassa.

Irrotin tuon nopeusmittarianturin ja en kyllä osaa sanoa onko se rikki vai ei, vaikka se olisi niin voiko se tosiaan vaikuttaa kulkuunkin eikä vain pelkästään mittariston toimintaan?

Voiko mittaristo olla kaput?
Oireet passaa 100%:sti anturin rikkoutumiseen. Mulla oli yhessä aikasemmista Canoista just samat oireet, ja korjaantu anturin vaiholla. Vika ei ilmene pienillä nopeuksilla vaan vasta maantie vauheissa. Ja kone pätkii ilmeisesti sen takia, ku mittari/boksi saa väärää informaatiota. Mulla oli -09 ja digimittaristo mutta samat temput.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja humsteri »

Tilaan tuon anturin huomena ja toivottavasti tuleepi jopa vielä tälle viikolle kun näyttää nuo kelitki vielä enemmän kuin hyviltä ajeluun..

Toivottavasti tuossa anturissa se vika nyt sitten olis ettei tarvi ruveta osa osalta vaihteleen ja arvuuttelemaan.

Kiitokset vinkeistä etukäteen! Palaan asiaan jahka saan lisätietoa.
kadet89
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Kesä 2007 23:23

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kadet89 »

Mulla mittaristo näyttää pelkkää nollaa kmh kohdalla, oliskohan kans toi anturi vika? Pystyykö sitä mittaamaan mitenkään?
Oliko anturi kallis?
Kulkuhaluihin ei ole vaikutusta.
Nii ja kyseessä on -07 800 Rekku
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja humsteri »

Alle 100€ anturilla hintaa meinas varaosamyyjä. Loppuviikosta lupas osan olevan perillä, pidetään peukkuja.. =D>
Jonttu
6WD
Viestit: 366
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Mistähän johtuu vikakoodi: Näppäinvika ??? Konettahan ei saanut päälle jos tuo koodi ilmaantui sillä pian ilmoiti jo moottorivikaakin.
Eli talvella kun oli vähän reilummin (>-15) herjasi vikakoodia aina, kun laittoi kylmiltään virrat päälle. Välillä ei auttanut muu, kuin ottaa virtapiuhat akusta ja sitten taas toimi. Huollossa eivät tehneet asialle mitään, sillä ilmat olivat jo vähän lämpimämmät ja vika oli poistunut.
No nyt vika ilmaantui jälleen. Tosin vain hetkeksi aikaa, sain juuri luettua näppäinvikakoodin kun ongelma hävisi. Toisella kerralla vain moottorin varoitusvalo vilkkui hetken. Nyt täytyisi saada peli kunnolla kuntoon, sillä parin viikon kuluttua canasen täytyy luotettavasti toimia erämaassa...
Ei viitsisi työntää mönkkää reilua 25km erämaasta, jossa ei ole edes kenttää :wink:
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Jonttu kirjoitti:Mistähän johtuu vikakoodi: Näppäinvika ???
Se taitaa olla käännöskukkanen, englanniksi sama herja olisi Invalid key eli valittaa avaimesta. Ajonesto (DESS) siis luulee että konetta yritetään käynnistellä väärällä avaimella. Joko avaimen sirussa tai sitten virtalukon lukijassa jotain häikkää?
Jonttu
6WD
Viestit: 366
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Mika_M kirjoitti:e taitaa olla käännöskukkanen, englanniksi sama herja olisi Invalid key eli valittaa avaimesta. Ajonesto (DESS) siis luulee että konetta yritetään käynnistellä väärällä avaimella. Joko avaimen sirussa tai sitten virtalukon lukijassa jotain häikkää?
Olisi kyllä järkeenkäypää. Epäilyttää vaan että vaihtavatko takuuseen jos vika ei huollossa ilmene. Vai eikös ne voi lukea vikakoodin ajotietokoneesta? Joten kaipa se heidän täyty vaihtaa... Tuntuu että on semmoinen vika, jonka kanssa pystyy elämään, mutta kun takuuaika menee umpeen ihan varmasti hajoaa lopullisesti :-k Eikä virtalukon ja avaimien vaihto varmaan oo kovin halpajuttu.
vellu73
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Kesä 2006 22:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vellu73 »

Mikähän vikana 400 outlander ilmoittaa ylilämpöä välittömästi kun käynistää ja toisinaan moottorin varoitusvaloa ,vaikka koneessa on öljyä ylärajaan saakka. Viat ? tulivat kuin kone oli ajamatta näillä helteillä???
-Vellu-
magnum425
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:50
Paikkakunta: Mönkijä:CANA

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja magnum425 »

Jarruvalo kytkimen korjaus, säästä 20 euroa. Ota kytkin irti ja laita tulppa tilalle, crc: tä sisäään ja vähän paineilmalla pumppausta, ja paikalle. toimii kuin uusi, ainankin mulla kahdessa koneessa.
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Mikä mahtaa olla polttoainesuodattimen tarina uudemmissa canoissa? 2008 malliin asti on polttoainelinjassa suodatin, helpohkosti vaihdettavissa. 2009 -> on kuitenkin vaihtunut koko polttoainepumppu, jossa on kiinteänä varusteena jonkinlainen esisuodatin. Muita suodattimia ei ole ja polttoainepumpussa olevallekaan ei ole omaa varaosanumeroa.

Pitääkö 3000km/100h huollossa muka vaihtaa koko pahuksen pumppu suodattimineen uuteen? :D Vai onko huoltotaulukko päivittämättä ja oikeasti suotimen vaihto olisi pitänyt tiputtaa pois? Vai vaihtoehto C?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Voisin laittaa kympin likoon vaihtoehto C:n puolesta. :lol: Voisi olla puhdistettava tuo ns. esisuodatin?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
roinari
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Heinä 2010 23:03
Mönkijä:: Polaris sportman 500 tarctor
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja roinari »

Kertokaa viisaammat että missä vika? Nopeuden, kierrokset ja polttoaineen näyttää oikein mutta koneen käyttötunnit ja trippimittari menee nollille. Aina lähtee uudelleen laskemaan ja kun pääsee vähän eteenpäin niin nollautuu uudelleen. Ja mittariston yläpuolella oleva "valikko" nappi ei toimi ollenkaan.
Laite on outlander 400 -10 tieliikennemalli. Ajettu n.7.5h kunnes nollautu.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei muuta kun peli huollon ihmeteltäväksi, vika voi hyvinkin olla mittarin napissa, mittarissa tai sitten ei kummassakaan. Takuun alainen peli on parempi viedä huoltoon kuin alka itse ropaamaan, varsinkin kun on kyse sähköviasta.
Kylätason mönkijäkuski
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Grey »

roinari kirjoitti:Kertokaa viisaammat että missä vika? Nopeuden, kierrokset ja polttoaineen näyttää oikein mutta koneen käyttötunnit ja trippimittari menee nollille. Aina lähtee uudelleen laskemaan ja kun pääsee vähän eteenpäin niin nollautuu uudelleen. Ja mittariston yläpuolella oleva "valikko" nappi ei toimi ollenkaan.
Laite on outlander 400 -10 tieliikennemalli. Ajettu n.7.5h kunnes nollautu.
Eihän tuo ole vika vaan ominaisuus. Säilyttää hyvin arvonsa. :lol:
Vastaa Viestiin