Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27 Heinä 2010 23:52
Can-AM 400 EFI 2010 resonoiva ääni laatikosta/etuperästä
Can-Am 400 2010 ja jarrut juuri huollettu ja tyyppivikajarruääni poistettu... Edestä kuuluu kuitenkin esim. tosi hiljaa ajettaessa rouskuttava / resonoiva ääni, mielestäni etuperän ja vaihdelaatikon paikkeilta. Ääni ei siis kuulu kokoajan vaan esim. joka 5 metrin välein jos ajaa n. 1 km / h vauhdilla... Suuremmilla nopeuksilla tästä ei tieten kuule mitään. Kokemuksia tästä?
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 15 Heinä 2010 23:03
- Mönkijä:: Polaris sportman 500 tarctor
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miten tuon napin saa helpointen vaihdettua? Elikkä lähteekö ilman suurempia purkamisia vai pitääkö koko mittaristo käyttää pois vai saako pääly puolelta sen vaihdettua?
Kävin tänään napin hakemassa ja tarttis alkaa se vaihdella.
Mitenkäs muilla, lämpiääkö perämurikka teillä miten paljon ajon aikana?
Kävin tänään napin hakemassa ja tarttis alkaa se vaihdella.
Mitenkäs muilla, lämpiääkö perämurikka teillä miten paljon ajon aikana?
erik.loka kirjoitti:roinari kirjoitti:Epäilivät että on mittaristossa oleva painonappi mennyt särki. Tilaavat uuden ja jos sen vaihtaa sitten näkee mitä tekee. Jops atuo korjautuisi!roinari kirjoitti:Kertokaa viisaammat että missä vika? Nopeuden, kierrokset ja polttoaineen näyttää oikein mutta koneen käyttötunnit ja trippimittari menee nollille. Aina lähtee uudelleen laskemaan ja kun pääsee vähän eteenpäin niin nollautuu uudelleen. Ja mittariston yläpuolella oleva "valikko" nappi ei toimi ollenkaan.
Laite on outlander 400 -10 tieliikennemalli. Ajettu n.7.5h kunnes nollautu.
Mulla oli juurikin tuosta napista irronnut se magneetti, jolla hoidetaan valikkojen vaihtoa, niin se teki jos jonkinlaisia kommervenkkejä. Takuisiin sain uuden ja on sen jälkeen on pelannu kuin Buikki... ps. tosiaan ei mulla nollaantunu muut ku tunti ja km tripit.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Perämurikka on pitkän lenkin jälkeen niin ettei siinä kauaa viitti kättä pitää, eli joku 50-60 asteinen.
Mittarin napin vaihto tehdään alakautta eli joudut purkamaan mittariston, helppo homma mutta en ala neuvomaan kun en tarkalleen muista miten homma tehtiin...
Mittarin napin vaihto tehdään alakautta eli joudut purkamaan mittariston, helppo homma mutta en ala neuvomaan kun en tarkalleen muista miten homma tehtiin...
Kylätason mönkijäkuski
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 15 Heinä 2010 23:03
- Mönkijä:: Polaris sportman 500 tarctor
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No täällä on sitten sama homma että kättä voi pitää ainakin hetken siinä vaikka ei se kuitenkaan polta. No tuo tietokin jo riittää että kumpaa kautta se vaihto tehdään. Täytynee koittaa jos huomenna saisi aikaiseksi alkaa tutkimaan mittariston rakennetta

Koheltaja kirjoitti:Perämurikka on pitkän lenkin jälkeen niin ettei siinä kauaa viitti kättä pitää, eli joku 50-60 asteinen.
Mittarin napin vaihto tehdään alakautta eli joudut purkamaan mittariston, helppo homma mutta en ala neuvomaan kun en tarkalleen muista miten homma tehtiin...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
humsteri kirjoitti: Mikähän tuohon mun kanaseen tuli kun rupesi pätkimään ajaessa?
Mittarin neula heittelee laidasta laitaan ja välillä menee nollille vaikka vauhtia oliski. Ihan kuin sytytys katkeais muutamaksi millisekunniksi, kokonaan se ei ole sammunut kertaakaan vielä.
Käytin huollossa sitä ja olivat vaihtaneet bensansuodattimen, putsailleet liittimiä jne. Olivat käyneet 20km lenkinki ajamassa mutta ei ollut oireillu. Itse kun lähdin ajamaan niin noin 5 km:n päässä rupesi taas kypärä heilumaan edestakaisin..
Vien laitteen takaisin huomena mutta olisiko kenelläkään mitään hajua mikäs vois olla vikana?
Ei anna edes vikakoodeja..
Noniin eli loppuviikolle meni eli yks kuukausi odotellessa mutta pääasia että laite toimii taas eli nopeusmittarianturissa oli vika. Kiittää ja kumartaa jälleen Can-Am tohtoreita avustanne!humsteri kirjoitti:Alle 100€ anturilla hintaa meinas varaosamyyjä. Loppuviikosta lupas osan olevan perillä, pidetään peukkuja..

- erik.loka
- 6WD
- Viestit: 299
- Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
- Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
- Paikkakunta: Kuggisby/Hollola
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En tuosta nelisatkusta mene takuuseen, mutta se harmaa rengas lähtee kiertämällä irti kunhan saat painettua semmoisen lukitus lipareen alas, eli mittarin kiinnityspinnan takapuolelta ja nappi on tuossa renkaassa semmoisessa urassa. Noissa v-koneellisissa kun tuo koko koppa nousee niin on helppo kurkata alle.roinari kirjoitti:Miten tuon napin saa helpointen vaihdettua? Elikkä lähteekö ilman suurempia purkamisia vai pitääkö koko mittaristo käyttää pois vai saako pääly puolelta sen vaihdettua?
Kävin tänään napin hakemassa ja tarttis alkaa se vaihdella.
Mitenkäs muilla, lämpiääkö perämurikka teillä miten paljon ajon aikana?
erik.loka kirjoitti:roinari kirjoitti:Epäilivät että on mittaristossa oleva painonappi mennyt särki. Tilaavat uuden ja jos sen vaihtaa sitten näkee mitä tekee. Jops atuo korjautuisi!
Mulla oli juurikin tuosta napista irronnut se magneetti, jolla hoidetaan valikkojen vaihtoa, niin se teki jos jonkinlaisia kommervenkkejä. Takuisiin sain uuden ja on sen jälkeen on pelannu kuin Buikki... ps. tosiaan ei mulla nollaantunu muut ku tunti ja km tripit.
(en tiijä saiko tästä kukaan mitn tolkkua)
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
705600956
vs
705600596
Osaako kukaan sanoa mitä eroa on näillä kahdella osalla vai onko mitään? Ensin mainittu varaosanumero on 2011 Renegaden etujarrujen pääsylinteripaketti ja jälkimmäinen 2010 vastaava. Onko jarrut uudistettu oikeasti vai onko varaosaluettelon tekijä tehnyt näppäilyvirheen, kun on niin sopivasti samat numerot eri järjestyksessä.
Omaan reneeni juuri takuuhuollossa vaihdettiin pääsylinteri, mutta siihen tuli edelleen tuo 705600596, toki 2010 malliahan kone onkin. Ja kyllä sen huomaa jarrutuntumassakin että samanlaista romua laitettiin tilalle, etujarru on edelleen pehmeä kuin pesusieni.
Pitääkö alkaa huutaa uuden mallin osia tilalle vai mitä tässä seuraavaksi...
vs
705600596
Osaako kukaan sanoa mitä eroa on näillä kahdella osalla vai onko mitään? Ensin mainittu varaosanumero on 2011 Renegaden etujarrujen pääsylinteripaketti ja jälkimmäinen 2010 vastaava. Onko jarrut uudistettu oikeasti vai onko varaosaluettelon tekijä tehnyt näppäilyvirheen, kun on niin sopivasti samat numerot eri järjestyksessä.
Omaan reneeni juuri takuuhuollossa vaihdettiin pääsylinteri, mutta siihen tuli edelleen tuo 705600596, toki 2010 malliahan kone onkin. Ja kyllä sen huomaa jarrutuntumassakin että samanlaista romua laitettiin tilalle, etujarru on edelleen pehmeä kuin pesusieni.
Pitääkö alkaa huutaa uuden mallin osia tilalle vai mitä tässä seuraavaksi...
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 15 Heinä 2010 23:03
- Mönkijä:: Polaris sportman 500 tarctor
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No niin, napin sain vaihdettua mutta eihän tuo toimi vieläkään. Jospa sitä huomenna soittelisi huoltoon niin saavat selvittää mikä tuossa on. Mittarin sisäpuoli on paikoin harmaa että vesi sinne ainakin on päässyt joskus. Eipä se tieten muuta tarvitsekkaan!
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Saatko huoltoa ylipuhuttua, jotta vaihtaisivat joko -07 renen pääsylinterin 705600242, tahi -10 outin pääsylinterin 705600578.Mika_M kirjoitti:705600956
vs
705600596
Osaako kukaan sanoa mitä eroa on näillä kahdella osalla vai onko mitään? Ensin mainittu varaosanumero on 2011 Renegaden etujarrujen pääsylinteripaketti ja jälkimmäinen 2010 vastaava. Onko jarrut uudistettu oikeasti vai onko varaosaluettelon tekijä tehnyt näppäilyvirheen, kun on niin sopivasti samat numerot eri järjestyksessä.
Omaan reneeni juuri takuuhuollossa vaihdettiin pääsylinteri, mutta siihen tuli edelleen tuo 705600596, toki 2010 malliahan kone onkin. Ja kyllä sen huomaa jarrutuntumassakin että samanlaista romua laitettiin tilalle, etujarru on edelleen pehmeä kuin pesusieni.
Pitääkö alkaa huutaa uuden mallin osia tilalle vai mitä tässä seuraavaksi...
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noistahan ei kumpikaan suoraan sovi tilalle, kun ovat alunperin vasemmassa kahvassa ja -10 renen etujarru on oikeassa kahvassa? Vai ymmärränkö nyt jotain väärin?poke kirjoitti:Saatko huoltoa ylipuhuttua, jotta vaihtaisivat joko -07 renen pääsylinterin 705600242, tahi -10 outin pääsylinterin 705600578.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Näinköhän se paapan aatos taas sakkaa.



When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Elikkä oisko tietoo mistä johtuu että öljy ja pensa menee sekasi? kyseessä 650 Outlanderi vm 2010 ajettu noin 25h. takuu pelihän tuo mutta ihan mielenkiinnosta tahtoo tietää. ja öljy tila käy ihan tolkusti pieneksi. konettako käyttää hetken niin aina tulee noin 1/2 desiä öljyä pois.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vikaa edelleen 650 -10 mallissa. Kävin huollossa näyttämässä konetta "NÄPPÄINVIKA/MOOTTORIVIKA" ilmoituksien tiimoilta. Tietenkään vika ei ilmennyt huollossa. Lupasivat kuitenkin tilailla osia ja soitella kun ne tulevat. Nyt on ollut pari viikkoa hiljaista.
Noh eilen ilmaantui uusia vikoja. Eli valot jäivät palamaan, vaikka virrat olivat sammutettu! Normaalistihan parkit jäävät hetkeksi päälle kun virrat sammuttaa, mutta nyt paloivat ajovalot vielä 15 min sammutuksen jälkeenkin. Lisäksi mittaritaulussa luki: Tarkista DPS. Eli ohjaustehostimessa, jotain häikkää. Tehostin toimi kuitenkin ihan normaalisti, jos tuota oik. puoltamista ei lasketa, sitähän on ollut uudesta saakka...
Noh eilen ilmaantui uusia vikoja. Eli valot jäivät palamaan, vaikka virrat olivat sammutettu! Normaalistihan parkit jäävät hetkeksi päälle kun virrat sammuttaa, mutta nyt paloivat ajovalot vielä 15 min sammutuksen jälkeenkin. Lisäksi mittaritaulussa luki: Tarkista DPS. Eli ohjaustehostimessa, jotain häikkää. Tehostin toimi kuitenkin ihan normaalisti, jos tuota oik. puoltamista ei lasketa, sitähän on ollut uudesta saakka...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Se iänikuinen puoltaminen postui omasta kun viimeinkin laittoivat uuden nollakohdan tehostimelle. Meksikaano oli tuon minun laitteeni kasannut pieleen, tehostimelta lähtevä sektorivarsi oli boorin verran pielessä ts. vinossa.
Säädin ohjauskulmat mittarin kanssa ja stongan suoraan niin toinen raidetanko oli melkein kierteet kasassa ja toisessa piisasi pituus juuri ja juuri. 2000km puoltavalla laitteella ja tietokoneen näpäytyksellä vika pois.
Noh Outti XXc tilattu, saa nähdä puoltaako se...

Säädin ohjauskulmat mittarin kanssa ja stongan suoraan niin toinen raidetanko oli melkein kierteet kasassa ja toisessa piisasi pituus juuri ja juuri. 2000km puoltavalla laitteella ja tietokoneen näpäytyksellä vika pois.

Noh Outti XXc tilattu, saa nähdä puoltaako se...
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eipä auttanut noi toimenpiteet mulla ohjauksen puoltamiseen, Carlisleilla puoltamista ei juurikaan huomannut mutta Bighorneilla kyllä.
Ja ennen kun tulee neuvoa, on mitattu renkaiden kehät, vaihdettu renkaiden puolia, on kikkailtu ilmanpaineiden kanssa, tehostin on nollattu, edestä tukivarret tarkastettu jne.
Seuraavaksi käyn takapään kimppuun, jos sieltä löytyisi syy puoltamiseen. Kaveri ei enään ole pajalla duunissa niin en enään saa peliä 4-pyörä suuntaukseen, siinä selviäisi samantien mikä mättää ja missä.
Ja ennen kun tulee neuvoa, on mitattu renkaiden kehät, vaihdettu renkaiden puolia, on kikkailtu ilmanpaineiden kanssa, tehostin on nollattu, edestä tukivarret tarkastettu jne.
Seuraavaksi käyn takapään kimppuun, jos sieltä löytyisi syy puoltamiseen. Kaveri ei enään ole pajalla duunissa niin en enään saa peliä 4-pyörä suuntaukseen, siinä selviäisi samantien mikä mättää ja missä.
Kylätason mönkijäkuski