Can-Am Traktori
Can-Am Traktori
pääsinpäs eilen testaamaan traktori canaa. tervajoen kesmotorsissa,laite oli just saapunut rovaniemeltä.hienosti pelitti täysteho 50kmh jälkeen rajoitti nopeutta muuten ihan sama fiilis ajaa kuin oma 400.varmaan maku asia mut,traktorin istuin tuntu melkein paremmalta kun normi penkki.tuli lievä vaihto kuume
Re: Can-Am Traktori
Itse kävin tuon myös kokeilemassa ja penkki tuntui kyllä hyvältä samoin tehot oli tallella. Nuo sarvien käyttökytkimet oli vaihtunut huonommiksi, pirun jäykkiä ja muovi tuntui jotenkin huonolta? Kylkien teipit oli myös kuin -80 luvulta jos vertaa muihin outteihin.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Traktori
Minusta varsinkin vilkku on nyt kelvollinen, eikä muutenkaan ole moittimista katkaisijoiden toiminnasta, vaikka viimeistely tosiaan on karu. Tuo teipitys on myös omassa maastomallin outti 400 vuoden 2011 mallissa.kimmop kirjoitti:Itse kävin tuon myös kokeilemassa ja penkki tuntui kyllä hyvältä samoin tehot oli tallella. Nuo sarvien käyttökytkimet oli vaihtunut huonommiksi, pirun jäykkiä ja muovi tuntui jotenkin huonolta? Kylkien teipit oli myös kuin -80 luvulta jos vertaa muihin outteihin.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: Can-Am Traktori
Yllättävän hyvä oli tosiaan penkillä istuksia, aavistuksen nostaisin ohjaustankoa ylemmäs, jos tuommoinen talliin tulisi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Traktori
...juu, long time no see...
eli jos sitä pitkästä aikaa foorumille hyppäisi täältä Lapin perukoilta.
Kiitos ATC:lle, ja Ojanraudalle, hienon rattorin minulle rakentelitta.
Itse asiassa tuota traktorin penkkiä en enää yhthän kritisoikhan, sillä Cana-Traktorissa se on onnistunut hyvin. Muutenkin jousitus on mukavan pehmeän tuntuinen, saa nähdä sitten miten Porkosen tai Kumputunturin rinteillä kiikkuu. Moottorina on tuo 400 e-tecci, vai mikä se nyt onkhan, niin ainakin toiveissa on että olisi pieniruokainen rupsuttaja tuo kapistus.
Hyvä perus kampe, vaihekeppi toimii vähän kehnosti mutta sellaisiahan ne ovat, ryökälhet.
eli jos sitä pitkästä aikaa foorumille hyppäisi täältä Lapin perukoilta.
Kiitos ATC:lle, ja Ojanraudalle, hienon rattorin minulle rakentelitta.
Itse asiassa tuota traktorin penkkiä en enää yhthän kritisoikhan, sillä Cana-Traktorissa se on onnistunut hyvin. Muutenkin jousitus on mukavan pehmeän tuntuinen, saa nähdä sitten miten Porkosen tai Kumputunturin rinteillä kiikkuu. Moottorina on tuo 400 e-tecci, vai mikä se nyt onkhan, niin ainakin toiveissa on että olisi pieniruokainen rupsuttaja tuo kapistus.
Hyvä perus kampe, vaihekeppi toimii vähän kehnosti mutta sellaisiahan ne ovat, ryökälhet.
-
- 6WD
- Viestit: 410
- Liittynyt: 10 Joulu 2005 20:42
- Mönkijä:: Polaris Scrambler 1000 t3b
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
Re: Can-Am Traktori
jumankeuta,lapin shamaani on herännyt henkiin kesäunilta. 

Iloinen Manninen
Atv Team Pumpulipersepojat
Atv Team Pumpulipersepojat
Re: Can-Am Traktori
Jeps, mie olen ollut hetken serkkupoikien kanssa Lapin tuntureilla (kännäämässä), hillassa, ja nyt sitä pikkuhiljaa alkaa taas selvitä takaisin "ihimisten ilmoille"...jpmrent kirjoitti:jumankeuta,lapin shamaani on herännyt henkiin kesäunilta.
...reilu vuosi pois foorumin koukuttavasta seurasta tekee ihan hyvää!
Minne järjestämmä seuraavat tunturin vallotus reissut?

Re: Can-Am Traktori
Elä helkatissa, voi tulla vuoden reissu niin kun serkkujen kanssa...veli-pekka kirjoitti:Minne järjestämmä seuraavat tunturin vallotus reissut?

Kylätason mönkijäkuski
Re: Can-Am Traktori
No helekatti, kyllähän tuonne palakisille vuojeksi eksyisi, taitaa olla serkkupojat vaan niin kovia hillanpoimijoita (kännääjiä), jotta menee se vuosi kuntoharjotteluun. Eikä taitas omaiset tunnistaa miestä enää sen jälkeen. hehh..
Ps. Mukava nähdä Veli-Pekan kirjotelmia pitkästä aikaan.

Ps. Mukava nähdä Veli-Pekan kirjotelmia pitkästä aikaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Re: Can-Am Traktori
Samaa mieltä Poken kans.poke kirjoitti:Mukava nähdä Veli-Pekan kirjotelmia pitkästä aikaan.
Veli-Pekallakin se on sana hallussa ja juttuja on mukava lueskella, toivottavasti kirjottelet enemmänkin...
Re: Can-Am Traktori
jep jep, Lapin ukkelistahan ei pääse irti milhän, se roikkuu mukana kuin venetsialainen hyppykuppa. Juuri kun luulet siitä parantunhen, niin se olikin vain unessa...
Noo, mutta leikki sikshen ja asiaan. Näyttäisi 10 metrin testilenkin jälkhen siltä että nopeusrajoitus on sähköinen.
Noo, mutta leikki sikshen ja asiaan. Näyttäisi 10 metrin testilenkin jälkhen siltä että nopeusrajoitus on sähköinen.
Re: Can-Am Traktori
No se on hyvä pikatesti tuossa uudessa mönkijä-lehdessä 3-2010, käsitelhän tätä pershen päristintä.
Siinä lopuksi moitithan, että laite on sekä nopeus että teho-rajoitettu, onko juuri näin huonosti käynyt? Eli traktori-mönkijästäkin vievät vauhdin lisäksi myös tehot hukhan?
Eihän se tietysti olisi kuin mittarinvaijerin naksahuttaisi irti, niin luulisi taas kulkevan myös Porkosta pitkin...
Siinä lopuksi moitithan, että laite on sekä nopeus että teho-rajoitettu, onko juuri näin huonosti käynyt? Eli traktori-mönkijästäkin vievät vauhdin lisäksi myös tehot hukhan?
Eihän se tietysti olisi kuin mittarinvaijerin naksahuttaisi irti, niin luulisi taas kulkevan myös Porkosta pitkin...
Re: Can-Am Traktori
Tuli päivä ajettua koivurankaa tontille, veturi oli T3 traktori ja kärry Forest Pro. Siirtymä n. 5 km. Mukavasti puut siirtyi pinoon odottamaan partneria ja halkomakonetta. Sen verran kommenttia kertyi:
Teho riittää työhommiin ihan mainiosti, pelihän on vain nopeus rajoitettu 400 cc, ei v-moottoritehopakkaus..
Isommalla puolella ja raskaalla kuormalla, liikkeelle lähtö tuli otettua suoralla tai alamäkeen, notta remmi ei ottaisi itteensä.
Vauhtia kertyi vain se max. 45 kmh. kuin rattori säännöt antavat myöden, mutta huomasin vaihtelu välin, ylämäessä jos nopeus putosi, noin 44 kmh. nopeudessa antoi taas täyden pöhinän moottorista, väli 47-44 kone prötää rajoittimella. Noh, tottuuhan sitä ja opettaa ajamaan taloudellisesti!.
Kärryssä oli takakarikkojen nokkaa kiinnitetty itsetehty valoteline kilpineen, oli helppo käyttää, sekun nosti pois purkamisen alkaessa, ja toimii ylikuorma rajoittimena myös, antoi siis max 20 cm. yli karikan kuorman. Taas noh, kuivaa rankaa kai voi sen verran laittaa..
Kuormain vaati hiukan aikaa tottua, kourankääntäjä ja puominjatko vivut olivat sekaisin muutaman kerran, mutta rakenne onkin ns. teleskooppi, ei polvinivel. Tuli kolhaistua puomia, kun käänteli nippua puomi ylhäällä..ja tietenkin vajaa kokemus
Kertakaikkiaan positiivinen, rauhallinen ajokokemus, kun oppi vielä paneen puut keskelle kärryä..motomiehet on muutenki eri miehiä, kuin allekirjoittanut toimistopiru
"putput" Mce
Teho riittää työhommiin ihan mainiosti, pelihän on vain nopeus rajoitettu 400 cc, ei v-moottoritehopakkaus..
Isommalla puolella ja raskaalla kuormalla, liikkeelle lähtö tuli otettua suoralla tai alamäkeen, notta remmi ei ottaisi itteensä.
Vauhtia kertyi vain se max. 45 kmh. kuin rattori säännöt antavat myöden, mutta huomasin vaihtelu välin, ylämäessä jos nopeus putosi, noin 44 kmh. nopeudessa antoi taas täyden pöhinän moottorista, väli 47-44 kone prötää rajoittimella. Noh, tottuuhan sitä ja opettaa ajamaan taloudellisesti!.
Kärryssä oli takakarikkojen nokkaa kiinnitetty itsetehty valoteline kilpineen, oli helppo käyttää, sekun nosti pois purkamisen alkaessa, ja toimii ylikuorma rajoittimena myös, antoi siis max 20 cm. yli karikan kuorman. Taas noh, kuivaa rankaa kai voi sen verran laittaa..
Kuormain vaati hiukan aikaa tottua, kourankääntäjä ja puominjatko vivut olivat sekaisin muutaman kerran, mutta rakenne onkin ns. teleskooppi, ei polvinivel. Tuli kolhaistua puomia, kun käänteli nippua puomi ylhäällä..ja tietenkin vajaa kokemus

Kertakaikkiaan positiivinen, rauhallinen ajokokemus, kun oppi vielä paneen puut keskelle kärryä..motomiehet on muutenki eri miehiä, kuin allekirjoittanut toimistopiru

"putput" Mce
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
- FinnMack
- Tracks
- Viestit: 1397
- Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
- Paikkakunta: Roimalandia
Re: Can-Am Traktori
Näinhän se on kun rajoitin on toteutettu sähköisesti mutta toisin on PolleXP:n rajoitin.
Kuten kaikki kyseisen laitteen omistajat tietävät,rajoitetaan kaasuvivun liike minimiin.
Tämä tapahtuu Egimotors-nimisen Italiassa toimivan varustelufirman toimesta ja myös valojen yms.
sähkötyöt kuuluu heidän repertuaariin.
Letkunpätkä joka on liimattu silicon-perustaisella liimalla kaasuvivun kammioon jossa myös turvakärjet sijaitsee
on lätkäisty ihan summanmutikassa,minun koneessa nopeus oli isolla vaihteella 27 km/h,eikä se edes noussut pois ilman
apua kuljetushäkistään...
Tällä rajoittimella ei saa tehoja juuri nimeksikään ja se on poistettava...
Jos tämä sama rajoitin olisi Can-Am 400 traktorissa niin et saisi konetta edes peräkärrylle..
Enkä tätä sano nyt vinoillessani... Polle vs. Can-am ...
TraktorPolle mallia H.O 500:sessa on sähköinen rajoitin ja siinä on täydet tehot hiljailla nopeuksilla kuten uudessa Canassa
Täällä meidän nurkilla pyörii uusi Can-am 400:nen punainen traktori,siinä lehtiä haravoidessa kuuntelin kuinka rajoitin otti mallikkaasti
"ylinopeuden" aisoihin mutta antaen kumminkin kunnon tehon alemmilla noppeuksilla.
Liekkö ollut liian vaikea toteuttaa XP:hen samanlainen rajoitin kuin viisisatasessa mut kun ei niin ei..
Kuten kaikki kyseisen laitteen omistajat tietävät,rajoitetaan kaasuvivun liike minimiin.
Tämä tapahtuu Egimotors-nimisen Italiassa toimivan varustelufirman toimesta ja myös valojen yms.
sähkötyöt kuuluu heidän repertuaariin.
Letkunpätkä joka on liimattu silicon-perustaisella liimalla kaasuvivun kammioon jossa myös turvakärjet sijaitsee
on lätkäisty ihan summanmutikassa,minun koneessa nopeus oli isolla vaihteella 27 km/h,eikä se edes noussut pois ilman
apua kuljetushäkistään...
Tällä rajoittimella ei saa tehoja juuri nimeksikään ja se on poistettava...
Jos tämä sama rajoitin olisi Can-Am 400 traktorissa niin et saisi konetta edes peräkärrylle..
Enkä tätä sano nyt vinoillessani... Polle vs. Can-am ...
TraktorPolle mallia H.O 500:sessa on sähköinen rajoitin ja siinä on täydet tehot hiljailla nopeuksilla kuten uudessa Canassa
Täällä meidän nurkilla pyörii uusi Can-am 400:nen punainen traktori,siinä lehtiä haravoidessa kuuntelin kuinka rajoitin otti mallikkaasti
"ylinopeuden" aisoihin mutta antaen kumminkin kunnon tehon alemmilla noppeuksilla.
Liekkö ollut liian vaikea toteuttaa XP:hen samanlainen rajoitin kuin viisisatasessa mut kun ei niin ei..
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Can-Am Traktori
Jos vähä pilkkua viilatan, niin siinä 500 H.O. eli kaassari mallissa on samanlainen lipare kaasun takana, kun XP mallissa eli. Ja se malli missä ns. fiksu elektroninen rajoitin on, on 500 EFI eli ruiskumalli, missä on myös ns. normaalipenkki.FinnMack kirjoitti:TraktorPolle mallia H.O 500:sessa on sähköinen rajoitin ja siinä on täydet tehot hiljailla nopeuksilla kuten uudessa Canassa
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6