Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän on vikana kun 2010 650 outtin pitää antaa käydä tyhjäkäyntiä n 1-2min kun laittaa käyntiin?? Jos tuota ennen koskee kaasuun niin sammuu/tukehtuu. Eihän se pahitteeksi ole käyttää kyseistä aikaa mutta aina ennen olen peruuttanut laittee tallista pihalle lämpenemään. Ominaisuus oli tullut kun laite seisoi pitkään n.3kk Olen tarkastanut ilmanputsarin, tulpat vaihdettu, tankki tyhjennetty jos olis kosteutta ollut, ruiskun suuttimet tarkastettu on 4 reikää, bensapumppu surisee virrat laittaessa oikean ajan.. Länpimänä toimii hyvin.
Jaa-a en osaa sanoa onko vikaa. Omassa vastaavassa laitteessa kyseinen ominaisuus kylmäkäynnistyksen yhteydessä kestää max 20sek. Valita takuuhuoltoon, siellä varmaan korjaavat jos jokin anturi tms. kenties vinksallaan...
Juu, lähimpään huoltoon olin yhteydessä ja tuntui kaveri olevan pihalla kuin tamppooninaru näissä huolto hommissa. Virallinen can-am huolto ja pelkästään can-ameja huoltavat, kysyin että jos tulen tätä mönkijää sinne näyttämään niin voidaanko samalla päivittää tuo ohjaustehostin? Kaveri ei ollut koskaan kuullutkaan että tehostimen voi päivittää ja tuli sieltä muutakin asiantuntevaa tekstiä..
Huollon hemmon kannattaa alkaa lukea niitä tiedotteita mitä maahantuoja lähettää, tehostimeen kannattaa ajaa päivitys ja voi olla että kun laite on piuhan päässä niin varsinainen käynti vikakin voi löytyä/korjaantua.
Kylätason mönkijäkuski
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Polaris sportman 500 tarctor
Uskoisin tämän tietämättömyyden johtuvan hyvin pitkälti siitä että huolto on oulaisista siirtynyt kuun alusta ylivieskaan ja ylivieskan hemmot ei ole kerenneet eikä päässeet kouluttautumaan laitteisiin vielä. Tämäkin muistaakseni korjaantuu lokakuun aikana. Itse olen omaa härveliä käyttänyt ylivieskan huollossa ja hyvin ovat saaneet laitteen korjattua ja jos on ollut probleemia niin aina ovat sitten kysyneet jostain!
kimmop kirjoitti:Juu, lähimpään huoltoon olin yhteydessä ja tuntui kaveri olevan pihalla kuin tamppooninaru näissä huolto hommissa. Virallinen can-am huolto ja pelkästään can-ameja huoltavat, kysyin että jos tulen tätä mönkijää sinne näyttämään niin voidaanko samalla päivittää tuo ohjaustehostin? Kaveri ei ollut koskaan kuullutkaan että tehostimen voi päivittää ja tuli sieltä muutakin asiantuntevaa tekstiä..
Kyllä täytyy perua nuo puheet. Käytin ylivieskassa huollossa ja palvelu oli erinomaista. Vika oli kylmäkäynnistys ohjelmassa ja samalla päivittivät tuon tehostimen. Varmasti käytän jatkossakin ylivieskassa ja voin suositella muillekkin.
Huollossa vaihtoivat virtalukon. Vikakoodien: Näppäinvika, moottorivika ja tarkista dps. Luultavasti jokin yhdistänisongelma. Saas kattoo vieläkö herjailee vikailmoja.
Kyllä löytyi hieno ominaisuus tästä 2010 mallista. Olin kauempana ajelemassa kun suoralla rupesi moottori röpöttämään, käynnistin uudelleen ja parkissa ottaa hyvin kierroksia mutta ajossa röpötys alkaa 25kmh kohdalla. Mittarissa lukee BRAKE eikun kärryllä kotiin. Tiedän että BRAKE tarkoittaa että jarru pohjassa tai jarruvalo palanut ja lamppuhan sieltä oli palanut. Mutta miksi pirussa se ei anna ajaa kuin 25kmh jos lamppu on palanut, kokeilin vielä ominaisuutta uudelleen otin takavalosta johdon irti ja taas 25 kohdalla tökkää. Tästä lähtien pidän kyllä aina varapolttimon mukana ja entinen 2009 ei tehnyt näin vaikka oli jarruvalo pimeänä.
-
- 2WD
- Mönkijä:: C-A Outti 800 X xc
Huomaatko jo kuinka tuo turvallisuutta lisäävä toimenpide sai sinutkin pitämään tästä edespäin aina uuden lampun saatavilla vanhan rikkoontuessa?kimmop kirjoitti:Kyllä löytyi hieno ominaisuus tästä 2010 mallista. Olin kauempana ajelemassa kun suoralla rupesi moottori röpöttämään, käynnistin uudelleen ja parkissa ottaa hyvin kierroksia mutta ajossa röpötys alkaa 25kmh kohdalla. Mittarissa lukee BRAKE eikun kärryllä kotiin. Tiedän että BRAKE tarkoittaa että jarru pohjassa tai jarruvalo palanut ja lamppuhan sieltä oli palanut. Mutta miksi pirussa se ei anna ajaa kuin 25kmh jos lamppu on palanut, kokeilin vielä ominaisuutta uudelleen otin takavalosta johdon irti ja taas 25 kohdalla tökkää. Tästä lähtien pidän kyllä aina varapolttimon mukana ja entinen 2009 ei tehnyt näin vaikka oli jarruvalo pimeänä.

"We're not here for a long time, we're here for a good time"
pistin 24 v polttimon niin ei pala 

no nyt se vaan on niin mukavaa
- tryyk1
- 6WD
- Mönkijä:: Canamilla mennään
500:nen Outti ei ainakaan tee moista. Jäi nimittäin koko takavalo tsydeemi mehtään tänään, ilmeisesti johonki suo-ojaan (olivat aika syviä). Ei jääny ko liitin jälelle. Se on tuon takavinssin asennussarjan kanssa aikalailla tyrkyllä tuo lamppu.kimmop kirjoitti:Kyllä löytyi hieno ominaisuus tästä 2010 mallista. Olin kauempana ajelemassa kun suoralla rupesi moottori röpöttämään, käynnistin uudelleen ja parkissa ottaa hyvin kierroksia mutta ajossa röpötys alkaa 25kmh kohdalla. Mittarissa lukee BRAKE eikun kärryllä kotiin. Tiedän että BRAKE tarkoittaa että jarru pohjassa tai jarruvalo palanut ja lamppuhan sieltä oli palanut. Mutta miksi pirussa se ei anna ajaa kuin 25kmh jos lamppu on palanut, kokeilin vielä ominaisuutta uudelleen otin takavalosta johdon irti ja taas 25 kohdalla tökkää. Tästä lähtien pidän kyllä aina varapolttimon mukana ja entinen 2009 ei tehnyt näin vaikka oli jarruvalo pimeänä.
Lopussa ajelin kymmenkunta kilometriä mehtäautoteitä eikä röpötelly, vaikka vauhti jossain vaiheessa karkasiki yli 25.

Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Onko kellään muulla koskaan tehnyt näin että kone ei kulje kuin 25kmh kun jarruvalo palanut? Nytkun miettii niin itsellä on laitettu tuohon peräkärrylle sähköpistoke, että tuo voi sotkea asiaa kun jarruvalo on pimeänä 

-
- 6WD
- Mönkijä:: scadam
- Viesti:
Jes. ruukaan jättää takalampun autonkonttiin jos tiedossa on veikeä reissu.. ..sehän ei oo ko niksnaks irrottaa siittä.tryyk1 kirjoitti:Se on tuon takavinssin asennussarjan kanssa aikalailla tyrkyllä tuo lamppu.

edit. Mikäkö on "veikeä reissu"? - En minä tiedä, se tuli vaan ensimmäisenä mieleen?

Viimeksi muokannut mr.Kreivi, 30 Syys 2010 08:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hannu
No Limit motor club
No Limit motor club
-
- 6WD
- Mönkijä:: scadam
- Viesti:
En muista huomanneeni ettei kulkis vaikka joskus olen jättänyt takalampun autolle? (toisaalta en kyllä tiedä olenko koittanut "niin lujaa" ajakkaan.. ..sehän on mönkijä eikä mikään "formula"..kimmop kirjoitti:Onko kellään muulla koskaan tehnyt näin että kone ei kulje kuin 25kmh kun jarruvalo palanut? Nytkun miettii niin itsellä on laitettu tuohon peräkärrylle sähköpistoke, että tuo voi sotkea asiaa kun jarruvalo on pimeänä

Hannu
No Limit motor club
No Limit motor club
- tryyk1
- 6WD
- Mönkijä:: Canamilla mennään
Jokapäivä oppii jotain uutta.mr.Kreivi kirjoitti:Jes. ruukaan jättää takalampun autonkonttiin jos tiedossa on veikeä reissu.. ..sehän ei oo ko niksnaks irrottaa siittä.tryyk1 kirjoitti:Se on tuon takavinssin asennussarjan kanssa aikalailla tyrkyllä tuo lamppu.
edit. Mikäkö on "veikeä reissu"? - En minä tiedä, se tuli vaan ensimmäisenä mieleen?![]()

Ehkä siinä oli vähän laiskuuttaki ku olin parilla nippusiteellä kiinnityksen varmistanu. Ja tarkotus oli vaan vähän pyörähtää palstalla.
Onkohan muuten arvokaski tuo lamppu tsydeemi? Koneeseenhan jäi vain johto ja siinä päässä liitin eli tarvin koko lampun ja sen ympärillä olevan mustan muovin. Pitääkö lähteä niitä suo-ojia penkomaan ja hakemaan jos vaikka säästäis euron tai kax.

Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.