Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja poke »

Kuulostaa jotta pääsit kohtuu vähällä, hyvä juttu.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Joo jjk kans testailtii, ja kovin on vaisu vieläki, terävyys puuttuuuuuuuuuu :( jjk ajeli ejellispäivänä 06 mallilla ja se oli niinku 800 pittää ollakki minkähä takia näistä pittä tehä samalaisia ku 500, ei millää pahalla. Tuntuu kummalta ku mainiot laitteet pilataa tahallaa.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja poke »

Eissunkaan sulla kerennyt jo hihna lasittua aiemmilla ajokerroilla, voisi tarkistaa ja mahd. kokeilla toista, täältäkin löytyy kokeiluun remmejä. Votelta ylijääneitä paria-neljää -07 outin painoa voisi myös kokeilla. Tuolla cross4wd:n sivuilla sle:n yllytyksestä käytyäni löytyi sieltä noita Daycon remmejä. Muuan amerikan mannes kytkinspesialisti kehuu noita, jotta toimivat hyvin vaikka lasittuisivatkin ja ovat kestäviä. Tiiä häntä sitten. http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/ind ... 0_688_1001
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Joo nyt päällimmäisenä viikon kalareissu pohojois ruottii, syksymmällä ku ajokelitki paranee, ruvetaa tosissaa koittaa mille aletaa :)
Avatar
ITP
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 18 Joulu 2007 11:54
Paikkakunta: Veteli

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja ITP »

Oliskohan vihdoin parannusta näihin surkeisiin orkkis kytkimiin.

http://www.can-amtalk.com/forums/index. ... opic=19347

Teo Lehtimäki Oy on maahantuoja CVTech:lle
Polaris XP 850 HO T3 -12 Retrodier 400 -04
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

No, kai toi on hyvä jos kömpijä on kiihdytskäytössä, enemmän mua kiinnostaa että voiko tolla hiipiä hiljaa jos alla on äkäinen 800.
Kylätason mönkijäkuski
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja poke »

Tuossa CVTechin kytkimessä on semmottinen murhe, jotta niissä net muoviset liukuohjarit tuppaa murenemaan. Koskee ilmeisesti vain can-ameja syystä että canassa epätahtinen sytytysjärjestelmä takoo nuo liukuohjarit rikki.

Kannattaa laittaa tiskiin joku satura lisää, niin saa semmosen kytkimen ku ite haluaa, voipi hiiviskellä tahi kiihyskellä. Tuo kolmikyntinen Rage III peruskytkin STM:llä pelittää vakio canassa ja saa olla konepuoli aikapaljon viritettykin. Omassa on tuo Rage VIII + driven clutch ja pakko sanoa, jos omistaisin henskelit, oisin jo aikapäiviä sitten paukuttanut ne risaksi. :D :wink:

http://supremetoolinc.com/cart/outlande ... p-122.html
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
ITP
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 18 Joulu 2007 11:54
Paikkakunta: Veteli

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja ITP »

Koheltaja kirjoitti:No, kai toi on hyvä jos kömpijä on kiihdytskäytössä, enemmän mua kiinnostaa että voiko tolla hiipiä hiljaa jos alla on äkäinen 800.
Tuo hiljaa hiipiminen ihteäkin tässä kiinnostais, eli jos ollaan penkkiä myöten ravassa ja annetaan kaasua, niin nouseeko savu vai pyöriikö renkaat.

CVTech on varmasti halvempi kuin alkuperäinen marmoritiskillä

Poken Rage kytkytin painii omassa sarjassa :D
Polaris XP 850 HO T3 -12 Retrodier 400 -04
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja poke »

En tiedä maahantuojan hintoja, mutta CVTech maksaa muistaakseni valmistajan sivuilla n.650CAD. Sinällään kehuvat kytkimen toimintaa, se on kevyt, hyvin yksinkertainen, jossain määrin säädettävä ja pitää remmin huomattavasti viileämpänä, kuin orkkiskytkin. Elikkäs orkkista savuttomampi vaihtoehto kuuleman mukaan.
Tuo STM:n Rage III tulee maksamaan säädöissään reilu kolmisen saturaista enemmän UStaaloissa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja poke »

http://www.can-amtalk.com/forums/index. ... 20249&st=0

Tuolla keskustelua noista muovisista ohjareista ja kytkinkauppiaan tuotekehittelystä. Valmistaja ei ota sen paremmin kantaa asiaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
ITP
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 18 Joulu 2007 11:54
Paikkakunta: Veteli

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja ITP »

Eipä oo CVtech:in maahantuojalla mitään hajua mönkkärin kytkimistä...
Polaris XP 850 HO T3 -12 Retrodier 400 -04
800
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 26 Joulu 2007 12:23
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja 800 »

[quote="poke"]Tuossa CVTechin kytkimessä on semmottinen murhe, jotta niissä net muoviset liukuohjarit tuppaa murenemaan. Koskee ilmeisesti vain can-ameja syystä että canassa epätahtinen sytytysjärjestelmä takoo nuo liukuohjarit rikki.

Kannattaa laittaa tiskiin joku satura lisää, niin saa semmosen kytkimen ku ite haluaa, voipi hiiviskellä tahi kiihyskellä. Tuo kolmikyntinen Rage III peruskytkin STM:llä pelittää vakio canassa ja saa olla konepuoli aikapaljon viritettykin. Omassa on tuo Rage VIII + driven clutch ja pakko sanoa, jos omistaisin henskelit, oisin jo aikapäiviä sitten paukuttanut ne risaksi. :D :wink:

http://supremetoolinc.com/cart/outlande ... p-122.html[/quote

Terve, en ole tarkkaan seurannut ketjua kytkimistä mutta uteliaisuuteni heräs kun mainitsit ton Rage kytkimen ( mikä itelläs on) Oma härpätin on 2010 rekku ja sillä pääsee ryömimään ilma savuja , toisin kun edellisellä 08 ...oli paskan ärjy kun tarvi päästä varovasti....
Niin..
Niin mix vaihdoit ja mitä hyvää ko. kytkimessä on?
Itselläni on tarkoitus tod näk ahdattaa oma laite mutta en tiiä vielä.... Ajattelin että toi vari-juttu poikii ekana kun aletaan virittelemään....
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja poke »

Vakiokytkin ei kestä kovin paljoa tehonlisäystä, vaan veto menee ns. kytkimen läpi. Elikkä peukkua tarjotessa kierrokset nousee tappiin ja paljon muuta ei tapahdukkaan, aivan sama missä kohtaa peukku oikeaa. Asian korjaamiseen ei ole paljon muuta tehtävissä kuin vaihtaa kytkin, jonka säädettävyys vastaa tehonlisäystä.
Täytyy korjata aiempia lausuntoja CVTechistä, sekä valmistajan, että sitä myyvän ameritiikanhemmon toimesta on kytkimeen tehty päivityksiä, jotka parantavat oleellisesti sen kestävyyttä. CVTech kannattaa tilata tältä hemmolta http://www.airdamclutches.com/CVTech.aspx kaveri pystyy säätämään kytkimen sopivaksi sille teholle ja kierrosluvulle toimivaksi kuin asiakas haluaa. Kytkin kestää varmuudella +90 takapyöräheppasta ja juttujen mukaan jopa yli sata, tuttu kaveri saksanmaalta kehui sen vastaavan omassa renessään ominaisuuksiltaan hyvin säädettyä rageVIII. Paha mennä sanomaan vastaan, kun ei ole itellä kokemusta kuin tuosta ragesta. Maksaa noin 650 taalaa, kannattanee samalla ottaa myös vakiosta työstetty kakkonen, sen hinnasta ei ole tietoa. Sitten tietysti nuo STM:n raget, joitten rajuimmat kestää melkein mitä vaan, niitä löytyy kolmea mallia canaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja poke »

Laitetaampa tuosta ITP:n mainitsemasta CV-Techistä kuvaa alkuperäisen vierellä. Bongasin kuvan ameriikan sivuilta. Kytkin on kuin skootterista, mutta tosiaan kuulemma pelittää kuin STM. Lähtee pienemmällä "vaihteella" kuin orkkis ja kerää enemmän huippuja.

Kuva
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Mitä mieltä 2010 800 outin variaattorista

Viesti Kirjoittaja poke »

Kaivelin hieman noita varaosaluetteloita ja panin merkille aika mielenkiintoisia juttuja.
Tuossa mutakoneessa, outin xmr:ssä on renen kanssa sama kytkin, vain helix on otettu commanderista. Commandereissa molemmissa on jäykempi ykkösen jousi mitä outissa ja renessä, kakkosen jousi on kaikissa sama, teräksinen helix on molemmissa comentajissa sama, tonnisessa ja kasisatasessa commanderissa on eri painot.

Periaatteessa nykyjään saa aika monta erillaista kytkinpakettia siis noihin isorenkaisiin upotuslaitteisiin jo merkkiliikkeestäkin, pitäisi vaan osata arvioida, mitkä osat ovat millekkin käypäset.
Hyvään alkuun pääsee varmaan vaihtamalla esim. reneeseen commanderin ykkösen jousi ja helix, tai pelkkä helixkin saattaisi riittää. Outtiin pitäisi katsoa minkälaiset kytkimen painot kasisatasessa commanderissa on ja valita joko sen tai renen painot, tai mahdollisesti tonnisen. Noista commandereitten kytkinpainoista pitäisi vaan saada lisää tietoa.

Tämmöistä tällä kertaa. :-k
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin