Jonttu kirjoitti:Jotain ihme sähkövikaa -10 outin sähköissä:
Hätävilkut jäivät päällle, vaikka virta sammutettu (eivät siis sammuneet millään). Joten aukausin ohjaustangossa olevan "mokkula" ja katsoin löytyisikö sieltä jotain häikkää. No ei löytynyt, putsailin, rasvailin ja kokeilin että toimii. Hyvin toimi ei muutakuin kiinni. Sitten varsinaiset ongelmat alkoivat. Vasen vilkku ei toiminut ainostaan naputti kovasti, mutta valot ei siis vilkkuneet, oikea toimi ok (vaikka otti mokkulan" irti tangosta ongelma jatkui). Sitten kun laittoi pitkät valot päälle lakkasi bensavalo vilkkumasta. Lopulta virrat sammuivat kokonaan, eivätkä pieneen hetkeen menneet päälle lainkaan(tappokatkaisija varmaan temppuili vaikken siihen koskenutkaan). Vasen vilkku alkoi jossain vaiheessa toimia normaalisti. Mikähän siellä nyt oikein ahdistaa Pitää vissiin vaan yrittää aukaista ja laitaa paikalleen niin kauan että pelaa....
Tietty taas jotain vikaa ilmenee kun emännän kanssa täytyis huomenna lähteä koko päivän safarille
Itelläki oli tuo vilkku vika tuosa omassa 2010 outissa. vilkku ei sammunu ei sitte millään. itekki purin tuon vilkkukatkaisian ja vikaa ei ollu sielä. käytin sulakeen pois ja sillä korjaantu .
Autonlämmittimellä kun lämmitti niin ongelmat poistui lähes kokonaan. Jäljellä on enää tuo että kaikki painikkeet tahtovat jäädä pohjaan. Esimerkiksi huomioääni on oikein kiva, kuin vahingossa menee painamaan ja koko kylä raikaa Ongelma helpottuu kun ei kiristä mokkulaa kovin tiukasti ohjaustankoon kiinni.
Typerä suunitteluvirhe, on meinaan alusta saakka olleet herkät jäämään pohjaan varsinkin josvähänkään on pakkasta
Jonttu kirjoitti:Typerä suunitteluvirhe, on meinaan alusta saakka olleet herkät jäämään pohjaan varsinkin josvähänkään on pakkasta
Villi huhu kertoo että BRP:n suunnalta olisi suunniteltu näiden 2010 mallien katkaisinpakettien vaihtoa 2011 palikoihin... en tiedä onko tässä mitään totuuspohjaa, mutta onhan noissa pikkuhäröjä ollut. Omastani on jo vaihdettu kertaalleen takuuseen koko paketti kun tappokytkin pätki ja toisen koneen tiedän jossa taas jäi starttinappi jumiin.
Jonttu kirjoitti:Typerä suunitteluvirhe, on meinaan alusta saakka olleet herkät jäämään pohjaan varsinkin josvähänkään on pakkasta
Villi huhu kertoo että BRP:n suunnalta olisi suunniteltu näiden 2010 mallien katkaisinpakettien vaihtoa 2011 palikoihin... en tiedä onko tässä mitään totuuspohjaa, mutta onhan noissa pikkuhäröjä ollut. Omastani on jo vaihdettu kertaalleen takuuseen koko paketti kun tappokytkin pätki ja toisen koneen tiedän jossa taas jäi starttinappi jumiin.
Vai 2011:iin 2010 palikat? Kumpi parempi? Ainakaan mitään kovin hyvää en oo 2011 paketista kuullut, kun taas itellä 2010, eikä mitään ongelmaa. Huomasin muuten Lahtelaisella Yamaha-kauppiaalla, että käyttävät samaa katkasinpakettia, kuin canan 2010 malleissa. Ja toinen huomio, toisessa liikkeessä, että Kawasaki käyttää samaa nelivedon kytkentäpakettia, kuin cana. Tiiä näistä.. Moottoripyöristä saisivat ottaa mallia..
hazardi007 kirjoitti:Eipä ne tangot ollu vääntyneet ja moottorikin on kiinni. Ja tuntus jotenki mutkassa lähtevän se vaihde helposti pois.
Aika erikoinen probleema. Katsoitko ykköspytyssä olevan kannattimen, että on kunnolla kiinni. Näkyy sieltä variaattorikopan puolelta, kahella pultilla kiinni se korvake pytyssä ja sitten sellanen kumipusla korvakkeen ja rungon välissä. Onhan vaihdekeppi säädöissään, että lompsahtaa kunnolla siihen vaihekaavion koloon, eikä jää kanittamaan mihinkään.
mikli kirjoitti:Vai 2011:iin 2010 palikat? Kumpi parempi? Ainakaan mitään kovin hyvää en oo 2011 paketista kuullut, kun taas itellä 2010, eikä mitään ongelmaa.
Omat kokemukset on nimenomaan 2010 palikoista joissa on ongelmia ja näin oli eräässä huoltoliikkeessä sanottu että jos tulee takuuvaihdon aika niin mahdollisesti tilalle laitetaan 2011 osat.
Voihan se olla että vaihto on pistetty jäihin sen takia ettei 2011 ole yhtään sen parempi.
Juu kyllä se kiinni on. Vaihde päällä keppi on kolon keskikohdalla, eikös se näin kuulu ollakkin.
mikli kirjoitti:
hazardi007 kirjoitti:Eipä ne tangot ollu vääntyneet ja moottorikin on kiinni. Ja tuntus jotenki mutkassa lähtevän se vaihde helposti pois.
Aika erikoinen probleema. Katsoitko ykköspytyssä olevan kannattimen, että on kunnolla kiinni. Näkyy sieltä variaattorikopan puolelta, kahella pultilla kiinni se korvake pytyssä ja sitten sellanen kumipusla korvakkeen ja rungon välissä. Onhan vaihdekeppi säädöissään, että lompsahtaa kunnolla siihen vaihekaavion koloon, eikä jää kanittamaan mihinkään.
Välistä pysyy ihan hyvin ja välillä tuntuu useammin pomppivan pois. Noh, en kyllä vaihdelaatikkoa ala avaamaan tuon takia. Jos kokeilis öljyt vaihtaa, nyt sisässä mobilin 75w90. Ja se vaihde vipu jää sit pompatessaan pois N ja H välille ja laatikosta kuuluu rahinaa, eli ihan kuin rattaat jäis siihen hollille.
Jos nyt jaksan ton vaihdelaatikon kurkata niin mitähän kaikkea joutuu purkamaan että näkee laatikon sisälle? Pitääkö se koko laatikko purkaa pois vai saako siitä toisen kyljen esim. Auki?
Lisävalot lämmittää niimaar kerpeleesti. Ostin lisävaloiksi Xenonit. No, ne ei toiminut kun valitsin huolimattomuuttani 24voltin vehkeet. Ei muuta kuin vaihtamaan. Ostin uuden yhden x-vision merkkisen. Tarvitsisin sitä vain auratessa pimeässä. Lampussa on jo sytyttimet jne kotelossa joten johdon päähän liitin "tupakansytyttimen" tulpan. Kokeilin auton sytkärissä ja valo oli ok ja kirkas. Sitten mönkkäriin. Lamppu vain välähti. Aattelin että meni sulake, mutta ulostulolla ei omaa ole ja kun esim vinssi ym toimi ja Cana kävi mormaalista, ajattelin että kaikki ok sulakkeiden puolesta. Sitten kytkin lampun koneen käydessä. Kone sammui heti, eikä lähtenyt kunnolla uudelleen käyntiin. Tyhjäkäynti oli alussa hukassa, parani hieman koneen käydessä jonkin aikaan. Lisäksi nyt kun ottaa kierrokset pois, kuuluu koneen vasemmalta puolelta naksahdus kierrosten ollessa lähellä tyhjääkäyntiä. Tulikohan lampusta virtapiikki tai jotain mikä aiheutti ongelman? Kuulostaako kenestäkään tutulta ja onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa xenojen kanssa. Jätin Canan rauhaan ja ajattelin mennä illalla myöhemmin koettaa miten kone käy. Tuli mieleen että tietsikka voi nyt sekoilla bensan syötössään, kele??!!??
Tämän lampun voi tietääkseni kytkeä suoraa ilman releitä tai muita rimpuloita.
Tutulle asennettiin xenon lisävalo (ulkoinen ballasti) ja releellä -09 canaan. Otimme herätteen sytkäriltä, maan akulta ja virran akun vierestä ns. jakorasialta (vaimikäseoli). Oireet vastaavat kuin antiikilla, vehje sammuu kun lyö valon päälle, käynnistyy huonosti ja ei meinaa käydä hetkeen tyhjäkäyntiä, naputusta ei havaittavissa. Nyt virta siirretty "jakorasialta" suoraan akkuun ja oireet katosi. Todennäköisesti sytkäri kulkee tämän "jakorasian" kautta mikä aiheuttaa tämän ikävän ongelman. Canassa on sulake ulostulolle, muistelisin 20A.
Vika voisi korjaantua jos vetäisit suoraan akulta uudet (paksummat) johdot sytkäriin, kun käytät valoasi ns. hakuvalona. Tosin jatkuva virta sen jälkeen mutta helpottaa vaikka akun lataamista laturilla jossa sytkärinpää kolvattuna. Korjatkaa jos olen väärässä.
Itsellä on kytketty 2kpl xenon valoja -10 canaan ensimmäisen kaavan mukaan ja toimii moitteetta.
Eli onko erot vuosimalleissa vai ballastien laaduissa tai molemmissa, sitä en tiedä.
Stiff kirjoitti:Tutulle asennettiin xenon lisävalo (ulkoinen ballasti) ja releellä -09 canaan. Otimme herätteen sytkäriltä, maan akulta ja virran akun vierestä ns. jakorasialta (vaimikäseoli). Oireet vastaavat kuin antiikilla, vehje sammuu kun lyö valon päälle, käynnistyy huonosti ja ei meinaa käydä hetkeen tyhjäkäyntiä, naputusta ei havaittavissa. Nyt virta siirretty "jakorasialta" suoraan akkuun ja oireet katosi. Todennäköisesti sytkäri kulkee tämän "jakorasian" kautta mikä aiheuttaa tämän ikävän ongelman. Canassa on sulake ulostulolle, muistelisin 20A.
Vika voisi korjaantua jos vetäisit suoraan akulta uudet (paksummat) johdot sytkäriin, kun käytät valoasi ns. hakuvalona. Tosin jatkuva virta sen jälkeen mutta helpottaa vaikka akun lataamista laturilla jossa sytkärinpää kolvattuna. Korjatkaa jos olen väärässä.
Itsellä on kytketty 2kpl xenon valoja -10 canaan ensimmäisen kaavan mukaan ja toimii moitteetta.
Eli onko erot vuosimalleissa vai ballastien laaduissa tai molemmissa, sitä en tiedä.
Laitoin "etu tarkkaan" reiätkin valmiina, 2 x led valoja 18 w, virta "sytkäri liittimestä" Laite -11 400 efi Outlander LED-Työvalo 18W Flood, 1380 lm, nimellisjännite: 10~30V soveltuu sekä 12V että 24V-järjestelmiin! nimellisteho: 18 W virrankulutus 12V: 1 A, toimii, ei ongelmia? Laittaisin kuvankin jos osaisin...