Can am 800xmr kokemuksia?
-
- Tracks
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Varmasti karski peli mutaan ja mäkeen. Mua vaan epäilyttää miten mahtaa nuo tingen tangelit kestää ajan mittaan märkiä kylpyjä ja varmaan on kalliita komponentteja takuun päätyttyä.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Älä Janne huoli, aikansa net nämä aina kestää ja sitten kääritään hihat kun ei enää yllä jalat pohjaan,Janne 450R kirjoitti:Varmasti karski peli mutaan ja mäkeen. Mua vaan epäilyttää miten mahtaa nuo tingen tangelit kestää ajan mittaan märkiä kylpyjä ja varmaan on kalliita komponentteja takuun päätyttyä.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Tuli ajeltuu 6h,100km viikonloppuna. Täytyy sanoa että kyllä brp on kehittäny viimesen päälle hienon laitteen yksityiskohtia myöten kyllä silmä lepää sitä katellessa. , ja ajo- ominaisuudet huippuluokkaa säädetävän ilmajousituksen, ohjaustehostimen ja siihen vielä reilu 70 heppaa, niin kyllä on komiaa murautella xmrällä! Tingelit ja tangelit toimii hienosti! Ja takuukin 5 vuotta!:)
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Can Am Outlander Max 800r XT-P
Samanlaisia kokemuksia uudella 800r Max XT-P. Viikonloppuna tuli ajettu 210km upeissa saaristomaisemissa Houtskär, Mossala, Ahvensaari, Iniö.
CanAm, kiikkustuolilainen
Petteri
Petteri
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
Missä te niillä ajelette, kun nuin paljon kilometrejä saatte mittariin
Itellä ei ole kyllä tullut mönkijän mittariin kovinkaan montaa kymmentä kilometriä, nyt parin viikon sisään. Kun tuolla mettässäkään ei kanna yhtään, niin ei kehtaa lähtee sinne repimään maita myöten. Nuokin muutama kymmenen tullut, kun toria ympäri ajanu
Vai onko ne niin kovia pelejä, että menee ihan pinta kaasulla tuolla?

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Can Am Outlander Max 800r XT-P
Mainitsemallani alueella on "havutettu" jääteitä joilla toki meno on täysin omalla vastuulla mutta esimerkiksi viime viikonloppuna siellä oli 5-8 autoa samoilla reiteillä. yksi lenkki oli noin 50km josta jäätä noin 30, saarissa lanatuilla metsäteillä 15 ja loput 5 peukku edessä hangessa. Maxilla kun painoi menemään niin siinä jäi kesäasukkaille muistoa kun lumet sulaa.. tarkoitus on vielä ajaa maaliskuun alussa Iniöstä Maarianhaminaan viikonlopun ajan. tottakai täytyy tietää missä ajaa jottei pulahda läpi. Paikallisen "Sven" kanssa kun juttelin hän sanoi että oli aiemmin tänä talvena upottanut 400 Hondan 13 metrin syvyyteen, sen ajokki loistikin kyllä aika puhtaana kun oli juuri saanut uuden alle.
CanAm, kiikkustuolilainen
Petteri
Petteri
-
- Tracks
No noinhan se kyllä menee ja toisaalta empä ole vielä kerinny yhtään mönkijää ajaa loppuun, vaikka ne päälle päin on siltä välillä näyttänytkinATC kirjoitti:Älä Janne huoli, aikansa net nämä aina kestää ja sitten kääritään hihat kun ei enää yllä jalat pohjaan,Janne 450R kirjoitti:Varmasti karski peli mutaan ja mäkeen. Mua vaan epäilyttää miten mahtaa nuo tingen tangelit kestää ajan mittaan märkiä kylpyjä ja varmaan on kalliita komponentteja takuun päätyttyä.

- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Luuta heilahti ja roskat lakaistiin maton alle. 

¤VETERAANIT¤

kokeilut testannut kaikkea neljä pyöräisiä,välillä ajanut kolmi pyöräistä
- kekkonem
- Tracks
- Mönkijä:: XP -14 T3
Kokemusta yhden koeajokerran verran parin viikon takaa.
+ Ruutia riittävästi
+ "äijäkerroin" kohdallaan
+ Varustus riittävä
+ suossa ja pehmeässä sekä jäällä/lumessa varmasti todella hyvä
+ kääntää takuuvarmasti päät, kun tällä pöräyttää paikalle.
- järkyttävän jäykkä alusta vaikka ilmajouset vedetty löysimmilleen
- pehmeään paikaan mennessä matkalla oli kallio-osuus, josssa ekan kerran todella säikähdin, että nyt kaatuu kone alta
- Ulos/sisäänjoustoa ei oikeín nimeksikään. 20 cm tukin päälle kun ajaa eturenkaan, niin takarengas irtoaa maasta???
Eli mun mielestä vain ja ainoastaan suohon, lumeen, kuraan yms. paikkoihin, mutta jos yhtään ajattelee ajavansa kalliolla tai muuten metsikössä, niin ei tule kauppoja. Mun mielestä ei sovi sekakäyttäjille.
+ Ruutia riittävästi
+ "äijäkerroin" kohdallaan
+ Varustus riittävä
+ suossa ja pehmeässä sekä jäällä/lumessa varmasti todella hyvä
+ kääntää takuuvarmasti päät, kun tällä pöräyttää paikalle.
- järkyttävän jäykkä alusta vaikka ilmajouset vedetty löysimmilleen
- pehmeään paikaan mennessä matkalla oli kallio-osuus, josssa ekan kerran todella säikähdin, että nyt kaatuu kone alta
- Ulos/sisäänjoustoa ei oikeín nimeksikään. 20 cm tukin päälle kun ajaa eturenkaan, niin takarengas irtoaa maasta???
Eli mun mielestä vain ja ainoastaan suohon, lumeen, kuraan yms. paikkoihin, mutta jos yhtään ajattelee ajavansa kalliolla tai muuten metsikössä, niin ei tule kauppoja. Mun mielestä ei sovi sekakäyttäjille.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14

kokeilut testannut kaikkea neljä pyöräisiä,välillä ajanut kolmi pyöräistä
150km uutukaisella takana ja tyytyväinen olen valintaan. Laitteen alustaa on moni haukkunut kovaksi mutta fiilis johtuu suurimmaksi osaksi kovista rengaspaineista (0,7 vakiona). Vakiorenkailla ei paineita kannata ihan nollaan laskea että pysyy ilma sisällä. Kyseessä ei ole mikään optimaalinen yleisrengas mutta pehmeässä ja lumessa laite etenee vakuuttavasti. Renen renkaat ja niihin pienet paineet niin on mukava alusta.
Ohjaustankoon tulee vielä korkeampi koropala (eteen ja ylöspäin, 3tuumaa) niin sitten on laite valmis...
Ohjaustankoon tulee vielä korkeampi koropala (eteen ja ylöspäin, 3tuumaa) niin sitten on laite valmis...
xmr rengastus on kaikkia muuta ku yleisrengaspeksi kirjoitti:150km uutukaisella takana ja tyytyväinen olen valintaan. Laitteen alustaa on moni haukkunut kovaksi mutta fiilis johtuu suurimmaksi osaksi kovista rengaspaineista (0,7 vakiona). Vakiorenkailla ei paineita kannata ihan nollaan laskea että pysyy ilma sisällä. Kyseessä ei ole mikään optimaalinen yleisrengas mutta pehmeässä ja lumessa laite etenee vakuuttavasti. Renen renkaat ja niihin pienet paineet niin on mukava alusta.

- kekkonem
- Tracks
- Mönkijä:: XP -14 T3
Toi rengaspainejuttu saattaa hyvinkin vaikuttaa ajomukavuuteen. Koeajopelissä taisi olla liikaa ilmaa renkaassa, kun sai säikäytettyä niin perhanasti. Jäälle syvään lumeen ja loskaan ottaisin kyllä tuon pelin todella mielelläni. Ei tarttis enään kaivaa satoja metrejä konetta eteenpäin, 5 m kerrallaan. Se imee mehut näinkin kovakuntoisesta vartalosta tyystin...peksi kirjoitti:150km uutukaisella takana ja tyytyväinen olen valintaan. Laitteen alustaa on moni haukkunut kovaksi mutta fiilis johtuu suurimmaksi osaksi kovista rengaspaineista (0,7 vakiona). Vakiorenkailla ei paineita kannata ihan nollaan laskea että pysyy ilma sisällä. Kyseessä ei ole mikään optimaalinen yleisrengas mutta pehmeässä ja lumessa laite etenee vakuuttavasti. Renen renkaat ja niihin pienet paineet niin on mukava alusta.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
En todellakaan vaihda noin hyviä renkaita mihinkään-laitoin juuri tuon möhkön sen takia kun siinä on nuo renkaat vakiona...missä renkaissa sulla on ollu 0,35 paineet? Onko semmoset mitkä ne lukkovanteet nyt onkaan nimeltään? Xmr:ssähän ei sellaisia ole...ja olen kyllä ajatellut testailla pienemmilläkin paineilla. Toisaalta omat mieluisimmat maastot on pehmeitä missä asialla ei ole suurta merkitystä.
Paljoa ei vielä vertailupohjaa ole mutta 28 mudlitet alla (polle) suti nelivedolla paljon enemmän kuin noilla renkailla takavedolla
Paljoa ei vielä vertailupohjaa ole mutta 28 mudlitet alla (polle) suti nelivedolla paljon enemmän kuin noilla renkailla takavedolla